Kot pojasnjuje Peter Gabrijelčič, je most vezni člen med starim in novim Beogradom, je nekakšna urbana skulptura, s svojo ikonografijo pa deluje kot katedrala ali slavolok na reki. Foto: RTV SLO
Kot pojasnjuje Peter Gabrijelčič, je most vezni člen med starim in novim Beogradom, je nekakšna urbana skulptura, s svojo ikonografijo pa deluje kot katedrala ali slavolok na reki. Foto: RTV SLO
V Beogradu odprli most s slovenskim pečatom

Konstrukcijska in oblikovna rešitev mostu, ki je dolg 969 metrov, ima šest prometnih pasov, dvotirni promet in dva pasova za pešce, sledi ekološkim smernicam gradnje mostov, zato premošča most reko z eno samo podporo.

Viktor Markelj in Peter Gabrijelčič sta z inovativnim projektom zmagala na mednarodnem konstruktorsko-arhitekturnem natečaju leta 2005. Kot poudarjata, prispevek Slovenije in slovenskega znanja pri realizaciji tega objekta ni naključje, ampak rezultat dvajsetletnih izkušenj pri gradnji slovenskega avtocestnega križa.
Sprva je bilo v mednarodnem konzorciju, ki je prevzel gradnjo mostu, tudi slovensko
gradbeno podjetje SCT, vendar so zaradi plačilne nesposobnosti sodelovanje z njim prekinili. Dela, ki bi jih moral opraviti SCT, so zatem prevzeli v ajdovskem Primorju.

V Beogradu odprli most s slovenskim pečatom