Larsa von Trierja zanima celostna umetnina, saj je film idealna platforma za združevanje več vrst umetnosti. Foto: EPA
Larsa von Trierja zanima celostna umetnina, saj je film idealna platforma za združevanje več vrst umetnosti. Foto: EPA
Eno od iztočnic, ki jih je za projekt izbral Lars von Trier, je bila tudi Gauguinova slika Od kod prihajamo? Kdo smo? Kam gremo?
Eno od iztočnic, ki jih je za projekt izbral Lars von Trier, je bila tudi Gauguinova slika Od kod prihajamo? Kdo smo? Kam gremo? Foto: Wikipedia

Mednarodni natečaj je v okviru projekta Gesamt (Skupno) iskal petminutne videoizdelke, ki izhajajo iz šestih avtorskih del po izboru Larsa von Trierja. Režiserka Jenle Hallund (von Trierjeva svetovalka pri scenariju Melanholije) je iz 500 prispelih prijav izbrala 141 in jih povezala v skupno videoinštalacijo Disaster 501: What Happened To Man? (Katastrofa 501: Kaj se je zgodilo s človekom?).
Ana Štruc, študentka Univerze v Mariboru, ki je avtorica edinega izbranega dela iz Slovenije, je svoje delo zasnovala na zadnjem poglavju romana Ulikses irskega pisatelja Jamesa Joycea. Poleg nekoč zaradi prostaškosti v ZDA prepovedanega Uliksesa so avtorjem za navdih lahko služila še dela Oče Augusta Strindberga, Zeppelinfeld v Nürnbergu, delo Hitlerjevega arhitekta Alberta Speera, slika Od kod prihajamo? Kdo smo? Kam gremo? postimpresionista Paula Gauguina, improvizacija francoskega skladatelja Césarja Francka in koreografja Sammyja Davisa Jr.
Kontroverzna dela kot navdih
Gesamt izhaja iz ideje koncepta "gesamtkunst", celostna umetnina, ki združuje različne vrste umetnosti in je nekakšno modernejše razumevanje davnega baročnega koncepta. Film je torej eden redkih medijev, ki lahko hkrati združi več vrst umetnosti. "Ko velike umetnine spustimo skozi sito duha in telesa, kaj nastane? Regulacije ali revolucija? Predsodki ali inovacije?" razmišlja Hallundova. Gesamt pa gre še bolj daleč, saj združi tudi različne avtorje.
Premiera instalacije bo 12. oktobra na festivalu v Köbenhavnu, kjer bo na ogled vse do konca meseca.