Figura iz poznega 14. stoletja je ostala brez enega prsta. Foto: EPA
Figura iz poznega 14. stoletja je ostala brez enega prsta. Foto: EPA
Giovanni d'Ambrogio
Očitno še tolikokrat ponovljeno opozorilo obiskovalcem v muzejih, da se gleda z očmi in ne rokami, ni odveč. Foto: EPA

55-letnik iz New Fairfielda (Connecticut) je želel primerjati svoje prste s tistimi na marmornem kipu, kar je opazil varnostnik in ga poskušal ustaviti, a je bil prepozen. Skulptura iz poznega 14. ali zgodnjega 15. stoletja, ki jo hranijo v firenškem stolniškem muzeju (Museo dell'Opera del Duomo), je zdaj brez mezinca.
"Že tako gre za krhko umetnino," je po dogodku dejala tiskovna predstavnica muzeja Ambra Nepi in dodala, da vsako leto v Duomu najdejo kar nekaj poškodovanih del. Restavratorska ekipa si je sicer kip že ogledala, a škode še niso ocenili. V muzeju so prepričani, da bodo kip lahko popravili. Pravzaprav prst ni bil izvirni del skulpture, ampak dodatek restavratorskih posegov, ki so jih izvedli pred nekaj leti.

Osramočenega turista, ki se je že opravičil za svoje dejanje, so po dogodku odpeljali na policijsko postajo. Muzej za zdaj ni vložil tožbe in je najverjetneje tudi ne namerava.

Gleda se z očmi ...
Nespoštovanje muzejskega bontona je razjarilo direktorja muzeja Tima Verduna, ki je dejanje rojaka ostro obsodil. "V našem globaliziranem svetu se očitno pozablja na osnovna muzejska pravila, kakršno je: Prepovedano dotikanje umetnin!"
Eden izmed številnih mojstrov firenške stolnice
Giovanni d'Ambrogio
je bil v Firencah dejaven med letoma 1382 in 1418, v času, ko se je v Firencah vse bolj prebujala renesančna estetika; prav v kiparstvu je ta prva naredila najodločnejše korake. Med drugim mu je pripisana tudi skupina Oznanjenja iz leta 1397, ki jo prav tako hranijo v muzeju del iz stolnice Santa Maria del Fiore, pa tudi nekaj del v Rimu.