Andy Warhol je leta 1963 za avtoportret uporabil fotografijo iz newyorške fotokabine. Foto: AP
Andy Warhol je leta 1963 za avtoportret uporabil fotografijo iz newyorške fotokabine. Foto: AP
false
Poziranje za selfi. Foto: Reuters

Avtoportret Andyja Warhola velja za ikoničnega, ker gre za prvega v seriji del, v katerih je umetnik v ospredje postavil svojo podobo. Od leta 1980 je bilo delo v lasti zasebnega zbiratelja in do zdaj ni bilo ponujeno na dražbi. Avtoportret je izjemno aktualen prav v današnjem času, v katerem se je razmahnila obsedenost z objavljanjem t. i. selfijev na družbenih omrežjih.

Warhol je že pred več kot pol stoletja ustvaril svoj kult poveličevanja osebnosti, kljub vsemu pa se v času Instagrama in družbenih medijev vizionarska zdi njegova izjava, da bo v prihodnosti vsak za 15 minut dočakal svetovno slavo.

Aktualnost Warholovih avtoportretov
Poznavalec sodobne umetnosti pri Sotheby'su James Sevier je dejal, da Warholovi avtoportreti nikoli prej niso bili tako relevantni za sodobno kulturo. Poudaril je tudi, da se je prav z grafiko, ki jo bodo dražili, Warhol zapisal v zgodovino velikih avtoportretistov.

Še preden je Warhol v ospredje ustvarjanja postavil svojo podobo, je že podpisal slovite portrete slavnih osebnosti, kot so Marilyn Monroe, Elizabeth Taylor in Elvis Presley. K ustvarjanju avtoportretov ga je spodbudil trgovec z umetninami Ivan Karp, ki mu je Warhol namignil, da ga ljudje želijo gledati, saj je po njegovem mnenju prav umetnikova zunanja podoba, ki je spodbujala domišljijo, bistveno pripomogla k njegovi slavi.

Vodja oddelka za sodobno umetnost pri Sotheby'su Alex Branczik pa je poudaril, da je imela pri avtoportretu velik pomen tudi fotokabina, v kateri je nastala podoba za avtoportret. Pojasnil je, da poudarja načelo demokratičnosti, v katerega je verjel umetnik. Vsak, ne glede na to, ali je šlo za študenta ali pomembnega poslovneža, se je namreč moral v kabino usesti in počakati na rezultat, ki je bil za vse enak.