Krokodil lahko namerno umiri bitje srca na utrip na minuto in preneha z dihanjem za celo uro. Foto:
Krokodil lahko namerno umiri bitje srca na utrip na minuto in preneha z dihanjem za celo uro. Foto:
Rogue (Čeljusti)
Krokodili ne žvečijo, temveč plen pogoltnejo.
Rogue (Čeljusti)
Če krokodilu nekaj prepreči priti do plena, se preprosto ustavijo in ležijo pri miru celo večnost.
Rogue (Čeljusti)
Fuel je za posebne učinke v tem filmu prejel nagrado avstralskega filmskega inštituta (AFI).

Navdih za scenarij je režiser/producent/scenarist Greg McLean črpal iz resnične serije napadov enega krokodila na ribiške čolne med leti 1974 in 1979, o čemer je bral v dnevnih novicah. Ko so ga končno ujeli je meril 5,10 metra.
Danes je njegovo telo in okostje mogoče videti v Severnoteritorijskem muzeju. To pa še zdaleč ni bil največji morski krokodil, ki po pričevanjih zrastejo tudi do 9 metrov. Zato lahko ravnanje in hitrost 7.2 metrskega krokodila v Čeljustih jemljemo povsem resno.

Naslov: Čeljusti (Rogue)(Avstralija/ZDA, 2007)
Žanr: pustolovska srhljivka
Studio: Emu Creek Pictures, The Weinstein Company
Režija: Greg McLean
Produkcija: Greg McLean, Matt Hearn, David Lightfoot
Scenarij: Greg McLean
Direktor fotografije: Will Gibson
Igrajo: Radha Mitchell, Michael Vartan, Sam Worthington
Glasba: Francois Tetaz
Posebni učinki: Fuel International
Dolžina: 92min

McLean priznava, da je imel z razvojem posebnih učinkov največje zadoščenje, ker ga je delovanje in proces ustvarjanja vizualnih učinkov od nekdaj privlačilo. Več mesecev so porabili za podrobno načrtovanje gibanja in videza, ki bi ustvarilo podobo žive živali. Po ogledu filma lahko mirno rečem, da boste težko verjeli, da ne gledate krokodila iz mesa in kosti.

Biba leze in te poje
Za stopnjo realizma so nedvomno zaslužni člani ekipe posebnih učinkov avstralskega podjetja Fuel International, katerega ključni možje so se urili na snemanju kultne ZF serije Farscape (1999-2003) in filmu Čudežna mreža (2006).

Nadzornika vizualnih učinkov Andrew Hellen in Dave Morley sta med pripravami hitro spoznala, da snemanje pravega krokodil ne pride v poštev in da bodo animatroniko lahko uporabili le v določenih prizorih. Akcijski prizori so zahtevali kombinacijo popolnoma računalniško ustvarjenega (CG) krokodila ter prave in digitalne vode. Glede na to, da se krokodili ne premikajo veliko in lahko več ur ležijo kot kipi, ni bilo lahko poiskati pravi način upodobitve. V ta namen so preštudirali množico fotografskih esejev, anatomskih knjig, DVD dokumentarcev, zapiske študij plazilcev in zgodovinske anekdote. Ključna ekipa, oborožena s fotoaparati in DV kamerami, se je podala tudi na izlet na krokodiljo farmo.

Tam so, obkroženi s preko 15 tisoč primerki tega prazgodovinskega plazilca (več kot 60 jih je merilo preko 4 metre), posneli eksplozivne skoke iz vode, lov na živali, požiranje stvari, mišičevje, premikanje maščobe na vratu, kako se premikajo po kopnem. Brez vsega tega bi težko ustvarili učinkovit previz (grobo animirano snemalno knjigo), ki je za režiserja ključnega pomena. McLean je poudaril, da se je vse dobro izteklo predvsem zato, ker so bili fantje iz Fuela prisotni od samega začetka, se pravi od predprodukcijske stopnje dalje.

Uroš Šetina