Cheryl Boone Isaacs poudarja, da
Cheryl Boone Isaacs poudarja, da "morajo ljudje ta film videti", čeprav zase tega še ne more trditi. Foto: Reuters
Rojstvo naroda
Direktor festivala v Torontu o prihodnosti Rojstva naroda razmišlja takole: "Zadržali so ga do Toronta, ker so računali na močan izstrel v sezono nagrad, zdaj pa se je javni diskurz zasukal v drugo smer. Ne vem, ali se bodo ljudje čez dobra dva tedna, ko bomo imeli projekcijo, že pogovarjali o filmu. Na tej točki je to nemogoče napovedati." Foto: IMDb
Al Sharpton
Al Sharpton, ki je medije kritiziral, ker so sodno dramo "na dan privlekli" ravno zdaj, ko je Parker na pragu velikega preboja v svoji karieri. Foto: Reuters

Zgodbe verjetno ni treba natančneje povzemati: leta 1999 je bil igralec, režiser in soscenarist Parker, skupaj s svojim prijateljem in poznejšim sodelavcem Jeanom McGiannijem Celestinom, obtožen posilstva. Na začetku tega meseca je poleg podrobnosti o takratnem sojenju na dan prišel tudi podatek, da je njuna žrtev leta 2012 naredila samomor. Boone Isaacsova zdaj pravi, da bi ljudje morali videti Rojstvo naroda, pa čeprav se večina medijev namesto s filmom trenutno ukvarja s Parkerjevo preteklostjo.

"Že samo po tem, kaj se je o filmu govorilo na festivalu Sundance, mi je jasno, da je to film, ki bi ga ljudje morali videti," je Boone Isaacsova komentirala za tabloidni spletni portal TMZ. Priznava sicer, da tudi ona sama filma še ni videla.

Ena pomembna problematika "odtehta" drugo?
Ko so vanjo podrezali v povezavi z obtožbami na Parkerjev račun, je izjavila še: "To je eno vprašanje, to je njegova osebna stvar. Ampak potem je tu še problematika filma, in pomembno je to, da ga ljudje vidijo, da uživajo v njem in da nanje naredi vtis."

Sodišče je pred 17 leti odločilo, da je Parker nedolžen, Celestin pa kriv. V nedavni objavi na Facebooku je režiser poudaril, da je bil "obupan", ko je - šele zdaj - izvedel za smrt ženske, o kateri se govori.

Deljena mnenja Hollywooda
Film, ki je svetovno premiero doživel januarja na festivalu Sundance, je pri stroki naletel na izjemno pozitiven odziv, studio Fox Searchlight ga je na festivalu za distribucijo odkupil za rekordno vsoto (17 in pol milijonov dolarjev). A od takrat se je položaj spremenil: Ameriški filmski inštitut je ta teden odpovedal projekcijo in pogovor o filmu. Septembra ga bodo na festivalu v Torontu sicer predvajali, a so bile odpovedane vse tiskovne konference in intervjuji s predstavniki medijev.

Pred dnevi je revija The Hollywood Reporter o Parkerju spregovorila tudi z več člani Akademije. 90-letna Marcia Nasatir, ena prvih uglednih producentk v Hollywoodu, je na to temo izjavila: "Osebno zelo težko ločujem posameznika od filma, ki ga je napisal, režiral in v njem nastopil. Ali hočem videti film človeka, ki je napadel žensko in za katerega mislim, da ne sprejema krivde za svoje dejanje? Trenutno, na podlagi tega, kar sem prebrala, filma ne bi šla gledat."

Na nasprotnem bregu je na primer Al Sharpton, ki je medije kritiziral, ker so sodno dramo "na dan privlekli" ravno zdaj, ko je Parker na pragu velikega preboja v svoji karieri. "Sporočilo ubiješ tako, da oblatiš njegovega nosilca," je izjavil. Režiserja prav tako podpira legenda Harry Belafonte: "Zanimivo je, da to prihaja na dan ravno takrat, ko film prihaja v kinematografe. Od vseh zgodb, ki bi se jih dalo povedati, zakaj pripovedujete ravno to?" V debato se je vključil celo Harvey Weinstein, ki je Parkerja za CNN opisal kot "čudovitega moža" in "zelo dobro osebo".