Wes Anderson ljubitelje filma vedno znova prepriča z značilno mešanico ekscentričnega humorja in melanholije ter brezhibno, barvno usklajeno vizualno podobo pripovedi. Foto: EPA
Wes Anderson ljubitelje filma vedno znova prepriča z značilno mešanico ekscentričnega humorja in melanholije ter brezhibno, barvno usklajeno vizualno podobo pripovedi. Foto: EPA
Angoulême
Kuliso svojega novega filma je Andreson našel v starem francoskem mestu Angoulême. Foto: EPA
Wes Anderson in Juman Malouf
Dunajski Umetnostnozgodovinski muzej je zakonca Wesa Andersona in Juman Malouf povabil, da kurirata razstavo njihove zbirke. Svoj izbor z déli ene najpomembnejših likovnih zbirk na svetu bosta predstavila 11. septembra, na ogled pa bo do 20. januarja prihodnje leto. Foto: KHM-Museumsverband

Ljubitelji režiserja filmov, kot so Budapest hotel, Kraljestvo vzhajajoče lune, Veličastni Tenenbaumovi in Življenje pod vodo, so sicer vajeni nekajletnega premora med Andersonovimi projekti, v tem primeru pa bodo tega najverjetneje dočakali nekoliko prej. Njegova dobro sprejeta animirana zgodba Otok psov, ki jo je letos premierno predstavil na Berlinalu, je komaj dobro prišla v kinemaotgrafe – slovensko občinstvo je film dočakalo v sklopu programa Kinodvora Film pod zvezami, v redno distribucijo pa žal ni prišel –, ko se Anderson po poročanju francoskih medijev že pripravlja na nov projekt.

Snemanje naj bi se začelo na začetku prihodnjega leta, predvidoma februarja, kar pomeni, da lahko podobnosti o filmu pričakujemo v naslednjih tednih. Sicer pa za zdaj ni veliko znanega, le to, da se bo preizkusil v novem žanru, zgodba pa naj bi se odvijala v Franciji takoj po drugi svetovni vojni.

Premisa zgodba torej ostaja skrivnost, znan pa je kraj snemanja – za kuliso bo Andersenu tokrat služilo francosko historično mesto Angoulême. Da se je odločil svoj naslednji film posneti v Franciji, ni zares presenečenje, saj režiser tam biva že nekaj časa in tudi sicer rad spregovori o naklonjenosti, ki jo čuti do države.

Uganka ostaja tudi igralska zasedba filma, čeprav je orise do neke mere mogoče uganiti, saj režiser svoje vizualno dodelane zgodbe najraje pripoveduje s preverjeno zasedbo, s katero je že sodeloval. Pred svoje barvite in simetrične kulise tako rad postavlja Billa Murrayja, Owna Wilsona, Frances McDormand, Edwarda Nortona in druga zveneča imena, vendar pa bo v primeru muzikala igralska zasedba odvisna tudi od njihovih pevskih sposobnosti.

Na Dunaju razstava po Andersenovem okusu
Naslednji mesec bo Anderson svoj pečat pustil na Dunaju, natančneje v tamkajšnjem Umetnostnozgodovinskem muzeju (Kunsthistorisches Museum), kjer se bo prvič predstavil kot kustos in z ženo Juman Malouf pripravil izbor del iz ene najpomembnejših likovnih zbirk na svetu. Podrobnosti, kakšno razstavo lahko pričakujemo septembra na Dunaju, še ni, povedali so le, da bodo na ogled dela iz slikarske galerije, zbirke egipčanske umetnosti, antičnih del, zbirke glasbil in orožja, pa tudi numizmatične zbirke. Na ogled bodo tudi kočije in sani, eksponati iz gledališkega muzeja itd.

Po Dunaju, kje bo na ogled od 6. novembra 2018 do 28. aprila 2019, se bo razstava del po Andersenovem izboru preselila še v Benetke. V prostorih Pradove ustanove (Fundazione Prada) bo odprta tudi v času tamkajšnjega filmskega festivala – in sicer med 11. majem in 24. novembrom 2019.