Christopher Priest ni imel nobenih prijaznih besed za Nolanovo trilogijo o Batmanu. Foto:
Christopher Priest ni imel nobenih prijaznih besed za Nolanovo trilogijo o Batmanu. Foto:

Čisto napačen pristop je, da vzameš superjunaka in mu skušaš vdihniti psihološki realizem. Tukaj ni prostora za psihološki realizem. To je bodibilder, ki skače s stolpnic.

Christopher Priest
Christopher Nolan in Christian Bale na snemanju filma Skrivnostna sled.

Pravzaprav možaka nista pretirano tesna prijatelja: "V resnici sva se sešla samo enkrat, ko je bil film dokončan," je o njunem sodelovanju pri projektu Skrivnostna sled (The Prestige) v intervjuju za Script.fr povedal Priest. "To pa zato, ker me ni pretirano zanimal. Ljudje imamo različne poglede na svet. Drugi v njem vidijo izjemnega, inovativnega režiserja; zame je bil samo mulec, ki se je skušal prebiti v Hollywood."

71-letni Priest sicer brez zadržkov priznava, da se mu zdita Memento in Skrivnostna sled izvrstna filma, ni pa pretirano navdušen nad Nolanovimi poznejšimi filmskimi podvigi. "Njegovo preostalo delo mi ni všeč, zdi se mi plehko in slabo napisano," je bil iskren. "Imam otroka, ki obožujeta superjunake, pa se jima zdijo filmi o Batmanu dolgočasni in pretenciozni. Všeč so jima filmi, kot so Maščevalci ali pa Iron Man, ker so zabavni."

"Čisto napačen pristop je, da vzameš superjunaka in mu skušaš vdihniti psihološki realizem. Tukaj ni prostora za psihološki realizem. To je bodibilder, ki skače s stolpnic".

Dokaz so zdolgočaseni gledalci
Pisatelj je očitno res trdno prepričan, da Maščevalci veliko bolj zadenejo ton svojega žanra kot pa Nolan. "Žal mi je, ampak glede tega imam res močno mnenje in mislim, da je dokaz že v samem občinstvu. V kinu sem gledal filme, kot sta Vitez teme in Batman: Na začetku. Občinstvo - in večinoma gre za otroke - je nemirno: ne gledajo filma, klepetajo, visijo na Twitterju ali pošiljajo sporočila, se presedajo in poljubljajo svoja dekleta. Tu in tam, ko tip na platnu skoči s strehe, postanejo pozorni in zatulijo, potem pa spet izgubijo zanimanje. Zame to kaže na resnično, usodno zgrešeno presojo pri Nolanu, ko se je odločil za filme o superjunakih."

Za konec pa še: "Poskuša biti novodobni Kubrick, pa bi bilo zanj bolje, če bi meril na novodobnega Hitchcocka in bil avtor dobro skonstruiranih filmov, kakršna sta Skrivnostna sled in Memento. Ob teh blockbusterjih mu je lahko nerodno. Najnovejšega pa še nisem videl."

Tudi če Priestovo mnenje morda ni osamljeno, pa trilogija o Vitezu teme ostaja ena redkih, ki so jih v enaki meri hvalili tako kritiki kot oboževalci. Je pa res, da je sklepni del, Vzpon Viteza teme, naletel na mlačnejši sprejem kot njegov predhodnik.

Nekoč ga je mladi talent le prepričal
Pisatelj se je v Franciji mudil zaradi vsakoletnega znanstveni fantastiki posvečenega festivala Utopiales v Nantesu. Ob tej priložnosti je razložil tudi, kako se je sploh zgodilo to, da je prav Nolan režiral film po njegovem romanu o dveh konkurenčnih čarodejih v viktorijanski dobi. Priest je dobil tri ponudbe za adaptacijo, od tega eno od Sama Mendesa, ki je bil takrat po zaslugi Lepote po ameriško zelo vroče ime. Druga ponudba je bila od podjetja Newmarket Films, ki bi režijo zaupalo Christopherju Nolanu. Priest se je nagibal k izbiri Mendesa, in ko je druga ekipa to izvedela, so mu hitro poslali kopijo Nolanovega filma The Following (1998). Po ogledu si je pisatelj premislil, po lastnih besedah zato, ker "je vedno verjel v podpiranje mladih talentov".

Čisto napačen pristop je, da vzameš superjunaka in mu skušaš vdihniti psihološki realizem. Tukaj ni prostora za psihološki realizem. To je bodibilder, ki skače s stolpnic.

Christopher Priest