Po srednji glasbeni šoli v Ljubljani je Tadej Tomšič študiral na Univerzi za glasbo in gledališko umestnost v Gradcu v Avstriji, kjer je klarinet zamenjal za saksofon in se popolnoma posvetil džezu. Leta 1998 se je kot eden najboljših diplomantov takratne generacije vrnil v Ljubljano in kot prvi tenorsaksofonist stopil v vrste Big Banda RTV Slovenija. Leta 2004 je postal tudi redni dirigent. Foto: Hugo Šekoranja
Po srednji glasbeni šoli v Ljubljani je Tadej Tomšič študiral na Univerzi za glasbo in gledališko umestnost v Gradcu v Avstriji, kjer je klarinet zamenjal za saksofon in se popolnoma posvetil džezu. Leta 1998 se je kot eden najboljših diplomantov takratne generacije vrnil v Ljubljano in kot prvi tenorsaksofonist stopil v vrste Big Banda RTV Slovenija. Leta 2004 je postal tudi redni dirigent. Foto: Hugo Šekoranja
Tadej Tomšič
V vsakem orkestru je pomemben dotok "sveže krvi", sploh pa v "kreativni" glasbi. Če je v orkestru toliko novih članov, se zven spremeni, rodijo se nove ideje. Foto: Hugo Šekoranja

V soboto, 18. januarja, ob 20. uri bodo v Jazz klubu Mons skupaj z Big Bandom RTV Slovenija zarjoveli mladi levi. Večer mladih džezistov ali Young Jazz Lionsov bo vodil saksofonist, dirigent in skladatelj Tadej Tomšič.
Tretji večer sedme sezone cikla Jazz Klub Mons, ki poteka v Hotelu Mons, je tako namenjen najboljšim mladim džezistom, ki so svoje znanje nadgradili s študijem na najboljših džezovskih akademijah tako v Evropi kot Ameriki. Tadej Tomšič je bil tudi sam nekoč "mladi džezovski lev", saj je svoje znanje po srednji glasbeni šoli v Ljubljani pridobival na Univerzi za glasbo in gledališko umestnost v Gradcu v Avstriji. Tam pa je klarinet zamenjal za saksofon, hkrati pa se je popolnoma posvetil džezu. Leta 1998 se je kot eden najboljših diplomantov takratne generacije vrnil v Ljubljano in kot prvi tenorsaksofonist stopil v vrste Big Banda RTV Slovenija. Leta 2004 je postal tudi redni dirigent. Slovi po izredno odločnih nastopih, na katerih ne manjka popolne predanosti nastajajoči glasbi in dogajanju na odru in vživetosti. To začuti tudi občinstvo in zato mu vedno nakloni navdušen aplavz.

O njegovih glasbenih vlogah in pripravah na sobotni koncert smo se pogovarjali po vajah z Big Bandom RTV Slovenija.
Ker ste nekdanji predstavnik največjih in najboljših džezovskih upov, ki so svoje znanje bogatili tudi v tujini, me zanima, kako pomembno se vam zdi, da mladi dobijo priložnost za predstavitev slovenskemu občinstvu in nastop s tako uveljavljenim in izjemnim džezovskim ansamblom, kot je Big Band RTV Slovenija? Tudi tu velja, da na mladih svet stoji?
Ideja za ta koncert se je rodila prav ob spremljanju džezovske scene mlajše generacije pri nas in v tujini. Tokratni dogodek omogoča mladim, da se predstavijo kot člani sekcij v orkestru in kot solisti. Pri igranju v sekciji obstajajo določena pravila in v profesionalnem orkestru so še izrazitejša. Kot del orkestra si del tima, velikokrat se moraš podrediti, poslušati druge ter biti pripravljen dati vse od sebe. Ko stopiš pred mikrofon za solista, pa je orkester tvoje prvo in najzahtevnejše občinstvo.
Pa poglejmo z druge strani, kaj tako sodelovanje pomeni za vas in druge člane Big Banda? Kako na to gledajo že prekaljeni džezovski mački?

V vsakem orkestru je pomemben dotok "sveže krvi", sploh pa v "kreativni" glasbi. Če je v orkestru toliko novih članov, se zven spremeni, rodijo se nove ideje ...
Lahko na kratko predstavite, kdo vse se bo predstavil v soboto zvečer in kakšen bo program?
Program sem sestavil v dogovorih z gostjo in gosti, bo pa izrazito džezovsko obarvan. Prevladoval bo post hard bop swing, seveda s paleto različnih žanrov. Kot gostja bo nastopila vokalistka Karin Zemljič, prva trobenta bo Darko Sedak - Benčić iz Zagreba, v saksofonski sekciji bo gostoval Boštjan Simon, pri pozavnah Žiga Murko, v ritemski sekciji pa bo obleko orkestra skupaj držal odlični Bruno Domiter.
Iz lastne izkušnje veste, kako je študirati v tujini in se vrniti, da bi svoje znanje predstavili in navsezadnje unovčili. Kakšna je ta pot?
Pot zahteva popolno predanost cilju džezovskega glasbenika, nabiranje izkušenj, izmenjavo glasbenih idej, samodisciplino, povezovanje in sodelovanje s čim več glasbeniki različnih formatov in zvrsti ter s tem bogatenje lastnega opusa.
V vašem glasbenem ustvarjanju se tesno prepletajo vloge skladatelja, aranžerja, dirigenta, solista in še zmeraj rednega člana ansambla Big Band RTV Slovenija. V vseh teh vlogah ste se predstavili tudi na svojem prvencu, albumu Re:Start. Kako zmorete vse to združevati? Ali katera vloga vse bolj prevladuje?
Vse to zmorem tako, da z glasbo živim 24 ur na dan. Se pa trudim, da to ne bi preveč vplivalo na mojo družino.
Za konec pa nam razkrijte, kakšni projekti vas čakajo? Imate morda še kak skriti adut, ki ga še ne poznamo, oziroma željo, ki vam je še ni uspelo uresničiti?
Veliko idej, adutov in želja. Več o projektu, ki bo zdaj na vrsti, pa v prihodnjem pogovoru.