Vincent Morisset v filmu povsem odstrani zavednost o prisotnosti občinstva in prostora ter gledalca postavi v neposredno bližino zasedbe. Foto: Kino Šiška
Vincent Morisset v filmu povsem odstrani zavednost o prisotnosti občinstva in prostora ter gledalca postavi v neposredno bližino zasedbe. Foto: Kino Šiška
Sigur Ros
75-minutni film (dvojna albumska različica je dolga 105 minut) sledi Sigur Ros na njihovi zadnji turneji novembra leta 2008. Foto: Kino Šiška

To je drugi koncertni film islandske skupine Sigur Ros, ki so ga predvajali v Kinu Šiška.
Po izjemno cenjenem filmu Heima iz leta 2007 se zasedba, katere naslov bi v prevodu pomenil Zmagovalna roža, člani pa so si ga izposodili pri sestri enega izmed njih - ta namreč rojstni dan praznuje na isti dan kot skupina -, predstavlja še v filmu francosko-kanadskega režiserja Vincenta Morisseta. Filmar, ki je posnel tudi Miroir Noir o kanadski senzaciji Arcade Fire, je v prepletu arhivskih materialov prvih desetih let obstoja zasedbe (ta ustvarja od leta 1994) in intenzivnimi koncertnimi posnetki podal pripoved o zasedbi, ki je s svojimi klasičnimi, melodičnimi in minimalističnimi elementi, sprva nastopala kot predskupina Radiohead, danes pa je nepogrešljiv del vsake zbirke ljubiteljev postrocka, morda bolje ambientalne glasbe oziroma slo-morocka, kot svojo glasbo opisujejo sami.

Bližnje srečanje s Sigur Ros

Če se je film Heima ukvarjal z zunajzemsko glasbo skupine in jo z zagotavljanjem geografskih, družbenih in zgodovinskih pogledov umestil v kontekst Islandije, Inni predstavlja koncertne nastope benda, zaslužnega tudi za nekaj filmskih glasb - Englar Alheimsins, Vanilla Sky in The Life Aquatic with Steve Zissou.
Inni je pravzaprav bodisi prvi album v živo ali drugi koncertni film ter ponuja 15 skladb z vseh njihovih albumov. Če je Heima zasedbo bolj kot ne umestila na glasbeni zemljevid, Inni ponuja pristno (po)doživetje glasbe Sigur Ros v živo, ki je redko skupno izkustvo, prej izrazito osebno, ponotranjeno glasbeno potovanje.