Mirjam Kalin je rojena v Ljubljani. Po končani Pedagoški gimnaziji se je na pobudo glasbenih strokovnjakov, ki so opazili njeno glasovno in muzikalno bogastvo, posvetila študiju solo petja pri znani slovenski primadoni – Zlati Ognjanović. Leta 1994 je po uspešno opravljeni avdiciji dobila svojo prvo vlogo v SNG opera in balet Ljubljana, vlogo Guvernante v Pikovi Dami, P.I. Čajkovskega. Že leta 1996 pa je postala stalna članica solističnega ansambla SNG opera in balet Ljubljana, kjer je do danes poustvarila zelo pester izbor solističnih vlog, katerih se je nabralo že več kot 35. Istega leta je kot mlada obetavna pevka prejela Wagnerjevo štipendijo, leta 1998 pa že nagrado zlata ptica za poustvaritev Jele v Kozinovi operi Ekvinokcij. Leta 2005 je prejela prestižno nagrado Prešernovega sklada za mojstrske poustvaritve skladb Uroša Kreka, Iva Petriča, Alojza Srebotnjaka in Sama Vremšaka ter za Mahlerjev večer na evroradijskih valovih 2002. Foto:
Mirjam Kalin je rojena v Ljubljani. Po končani Pedagoški gimnaziji se je na pobudo glasbenih strokovnjakov, ki so opazili njeno glasovno in muzikalno bogastvo, posvetila študiju solo petja pri znani slovenski primadoni – Zlati Ognjanović. Leta 1994 je po uspešno opravljeni avdiciji dobila svojo prvo vlogo v SNG opera in balet Ljubljana, vlogo Guvernante v Pikovi Dami, P.I. Čajkovskega. Že leta 1996 pa je postala stalna članica solističnega ansambla SNG opera in balet Ljubljana, kjer je do danes poustvarila zelo pester izbor solističnih vlog, katerih se je nabralo že več kot 35. Istega leta je kot mlada obetavna pevka prejela Wagnerjevo štipendijo, leta 1998 pa že nagrado zlata ptica za poustvaritev Jele v Kozinovi operi Ekvinokcij. Leta 2005 je prejela prestižno nagrado Prešernovega sklada za mojstrske poustvaritve skladb Uroša Kreka, Iva Petriča, Alojza Srebotnjaka in Sama Vremšaka ter za Mahlerjev večer na evroradijskih valovih 2002. Foto:
Težave na Tahitiju
Po podelitvi nagrade bodo predstavili tudi opero v enem dejanju in sedmih prizorih Težave na Tahitiju Leonarda Bernsteina, ki govori o zakonskih težavah, ki se razrešujejo tudi v kinu. Foto: SKGG / Egon Bajt

Kalinovi je Slovensko komorno glasbeno gledališče (SKGG) podelilo diplomo in skulpturo lire, ki je unikatno delo avtorja Tineta Šrota. Po podelitvi bodo predstavili ameriški komorni operi Težave na Tahitiju in Telefon v režiji Yulie Roschine, ki sta nastali v koprodukciji SKGG in Cankarjevega doma.

Doma tako na slovenskih kot evropskih odrih
Kot solistka je Mirjam Kalin pela na mnogih evropskih odrih, saj je nastopala v Avstriji, Nemčiji, Italiji, Švici, na Portugalskem, Škotskem, v Španiji, na Hrvaškem, v Makedoniji ter v Srbiji in Črni gori. Pela je s priznanimi tujimi in domačimi dirigenti, kot so Zubin Mehta, Fuat Mansurov, George Pahlivanian, Hartmut Haenchen, Jacek Kaspzyk, Janos Kovacs, Leopold Hager, Theodor Guschlbauer, Anton Nanut, Uroš Lajovic, Marko Letonja in Marko Munih.

Njena velika ljubezen so ostali samospevi. Lotila se je del različnih domačih in tujih skladateljev ter poustvarila pesmi Beethovna, Brahmsa, Dvoraka, Griega, Mahlerja, Alme Mahler, Musorgskega, Schuberta, Schumanna, Wolfa, Zemlinskega, Cigliča, Ipavca, Kozine, Kogoja, Kreka, Lajovica, Lipovška, Mavrija, Merkuja, Simonitija, Strmčnika, Šivica, Škerjanca in Vremšaka.

Z nagrado za ohranjanje vrednot operne kulture
Nagrado, poimenovano po nekdanjem solistu ljubljanske Opere Samu Smerkolju, SKGG podeljuje od leta 2008. Od takrat so jo prejeli Andrej Debevec, Robert Vrčon in Rebeka Radovan. Letošnjo dobitnico je izbrala strokovna komisija, ki so jo sestavljali dirigenta Franc Rizmal in Simon Robinson ter pianistka Jelena Boljubaš.

Baritonist Samo Smerkolj je bil, kot so zapisali v SKGG, med slovenskimi opernimi prvaki ne samo odličen pevec, ampak prav tako dober in inteligenten igralec. Dvakrat je dobil Prešernovo nagrado in bil eden redkih odličnih solistov ljubljanske Opere, ki je ostal zvest domačemu odru. Z nagrado Sama Smerkolja v Slovenskem komornem glasbenem gledališču vsako leto izrečejo priznanje vsestranskemu opernemu umetniku, pevcu in igralcu ter med opernimi umetniki v Sloveniji na tak način ohranjajo zavest o vrednotah naše pretekle in sedanje slovenske operne glasbene kulture.