Glasba
Peder Karlsson
'Mislim, da je ta odločitev na mestu in da zboru Perpetuum Jazzile ne more škoditi. Naše poti se razhajajo v najboljšem trenutku, a ne nenadno in ne takoj,' je pred mesecem zatrdil Tomaž Kozlevčar. Zdaj ga je zamenjal Šved, ki je do lani dolga leta sodeloval z zasedbo The Real Group.
VIDEO
Perpetuum Jazzile: Zmenja...

Dodaj v

Peder Karlsson, novi vodja zbora Perpetuum Jazzile

Na prvih vajah se je s skupino dobro ujel
22. februar 2011 ob 20:37
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pred dobrim mesecem je precej prahu dvignil razhod ene najuspešnejših slovenskih glasbenih zasedb, Perpetuum Jazzile, in njenega vodje Tomaža Kozlevčarja. Kdo je zasedel njegovo mesto?

K izjemnemu uspehu zbora Perpetuum Jazzile - vsi smo že slišali za milijonske številke klikov, ki jih nizajo na YouTubu - je skozi leta precej pripomogel njegov umetniški vodja Tomaž Kozlevčar, ki pa je skupino pred dobrim mesecem zapustil. Perpetuum Jazzile bo od jutri naprej vodil Šved Peder Karlsson, eden izmed najbolj priznanih strokovnjakov za vokalne zasedbe v popularni glasbi, je danes poročala TV Slovenija.

"Posebnost zbora Perpetuum Jazzile je, da je na odru 40 ali več ljudi, vsak ima svoj mikrofon, pevci pa še poplesujejo. To zna zelo malo zborov," je za nacionalno televizijo danes v Ljubljani povedal Karlsson, ki je sinoči prvič vodil vajo. Pevci so nad njim navdušeni - navsezadnje tudi zato, ker je Karlsson še pred kratkim sodeloval z eno najboljših vokalnih skupin na svetu, The Real Group.

"Že zdaj pojejo z dušo, želim pa si, da bi bili pevci še bolj samozavestni, da bi bilo njihovo petje še mogočnejše," je svoj novi zbor komentiral Karlsson.

Uspehi, ki jih bo težko prekositi
S Perpetuum Jazzile je Tomaž Kozlevčar prvič sodeloval leta 1999 kot glasbeni producent prve zgoščenke Ko boš prišla na Bled, leta 2001 pa se je zasedbi pridružil kot umetniški vodja, dirigent, aranžer in glasbeni producent. Od takrat se je tempo zbora stopnjeval in dosegel 75 koncertov na leto.

S Kozlevčarjevo priredbo Totove skladbe "Africa" je zbor obnorel svet, saj si je posnetek na YouTubu v dobrem letu ogledalo več kot 13 milijonov ljudi. Po podobni poti gre trenutno priredba dveh Avsenikovih skladb; "Avsenik Medley" že ima več kot pol milijona ogledov.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
Sertorius
# 22.02.2011 ob 21:21
Hehe... Ime ma res zakon... hehe
rosa
# 22.02.2011 ob 21:00
super!
Emperador
# 22.02.2011 ob 22:26
Gej se reče, pijanci. Ali pa topli brat, homič, ritopik... samo peder ne. To je žaljivo, tudi če je zapisano z veliko začetnico.
Enborcan
# 23.02.2011 ob 09:34
Pedru želim veliko sreče in uspeha s Perpetuum Jazzile.
guren
# 23.02.2011 ob 00:59
lol Emperador, diši po sarkazmu, ampak nisem čisto ziher hahahaha
zamudnik
# 23.02.2011 ob 00:27
Biti Janez je življenjski stil. :-)
nicci
# 23.02.2011 ob 08:52
Ja fino... bomo vidli, kaj bo ustvaril pa ga lahko potem sodim/o...

@assange: just to be clear: Kozlevčar ni ODšel, vsaj ne na lastno željo...če že hočejo bit politično korektni, potem se je lahko kvečjemu RAZšel z zborom, v resnici pa so člani želeli, da odide... Sicer bi pa on uspel spravit skoz to Emo tud če bi še naprej s PJ delal...
slayermb
# 23.02.2011 ob 07:25
Posebnost zbora Perpetuum Jazzile je, da je na odru 40 ali več ljudi, vsak ima svoj mikrofon, pevci pa še poplesujejo. To zna zelo malo zborov, je za nacionalno televizijo danes v Ljubljani povedal Karlsson.

Očitno mojster še ni slišal za musical.
evropa
# 22.02.2011 ob 22:38
OK česa tako smešnega pa že dolgo nisem prebiral v komentarjih :P
Aeda
# 24.02.2011 ob 18:18
prim00z, pa nam prosim, napišite, koliko je po vašem mnenju v Sloveniji odličnih zborov. Kaj mislite z VELIKO? Deset, dvajset, petdeset, sto?
slowjazz, menim da komentator a-jeto ne razume, kaj ste mu želeli sporočiti. Če vas sama prav razumem, je neobjektivno primerjati zbor, kjer je vsak od članov-pevcev OZVOČEN z ostalimi, ki pojejo brez ozvočenja, kajti ozvočen zbor poslušamo skozi (MANIPULIRANEGA) posrednika zvoka, neozvočenega pa brez posrednika, torej naravni zvok neposredno...
assange
# 23.02.2011 ob 08:26
Kozlevčar je odšel, ker se nadeja odhoda na Eurosong.
Mu je očitno Miša obljubila, da bo šel v Nemčijo.

Po drugi strani pa je dobro, da pride malo sveže krvi.....
kultek99
# 25.02.2011 ob 22:56
V TV prispevku je (zelo) napačen prevod, od tod nekaj nejasnosti. Karlsson pove, da ima PJ 40 pevcev/pevk, ki vsi pojejo na lasten mikrofon, poleg tega pa zadeva še "groova". Definicija pojma groove je z Wikipedije:

Groove is the sense of propulsive rhythmic "feel" or sense of "swing" created by the interaction of the music played by a band's rhythm section.

Karlsson torej preprosto pove, da se sliši prav vsakega od pevcev, obenem pa zadeva tudi glasbeno stoji in učinkuje. Nikjer ni tu niti besede o poplesovanju pevcev...
a-jeto
# 25.02.2011 ob 10:27
Da, Aeda se popolnoma strinjam z razmišljanjem!
Ampak imam pa vprašanje, najbolj direktno!
Kateri Slovenski zbor bi pa dovolil, da bi vsakega izmed pevcev ozvočili??

Kot vem, se je tudi PJ v začetku upiral takšnim novim pristopom in potem vseeno poskusil.
Ves čas govorim o konzervativnosti vadij in zborovodij, ki brez inovativnosti ves čas "bremzajo" razvoj in vse vrste drugačnih pristopov.

Živimo v sodobnih časih in vsem je več ali manj, dosegljivo tudi experimentiranje s tehničnimi sredstvi.
Nič ne pomeni super koncert, če to ni nekje zabeleženo in je potem možno analizirat napake in zadeva ni resna če je ni možno videti na internetu!
Na žalost ali na srečo. . .
a-jeto
# 24.02.2011 ob 11:16
Večina, svetovno znanih glasbenikov, občasno menja svoje producente in v večini primerov jih to pripelje do še boljših rezultatov. Ne zaradi slabih producentov , ki so prej delali z njimi ampak zaradi novih znanj, ki jih dobri izvajalci znajo na tak način pridobiti.

Glavni je IZVAJALEC in razni umetniški vodje so kot profesorji , ki predavajo in prikažejo nove pristope, kako osvojiti boljše rezultate.
Ampak ti umetniki se slej ko prej izpojejo in v interesu zborov bi moralo biti, da se dirigenti menjajo vsake toliko časa in ne da so stalni in dosmrtni . Vsak se najbolje razvija v novem okolju in z novimi izzivi, tudi zborovodja!

Nisem govoril o poplesavanju na odru, ampak o dovršenosti celotne podobe predstave .
( Če gre za nastop v neki telovadnici, je nedopustno, da se zadaj na odru vidi ripstole in kaka zamrežena okna) Samo za primerjavo, da se ve o čem govorim.

Uspeh ostalih zborov je možno primerjati. Vsi imajo skupno to, da so zborovski pevci in ne solo pevci, kar v dobrem pomeni, da so homogeni in zvenijo kot eden , ker ne solirajo in se znajo med seboj poslušati.
Ravno PJ je dokazal , da zbor ni nujno nekaj zateženega in da se na zborovsko glasbo da celo plesat.
Glasba je čustvo in če se te dotakne na kakršenkoli način je bil namen dosežen!
slowjazz
# 23.02.2011 ob 21:19
a-jeto, kako lahko primerjate uspeha Pj z uspehi drugih zborov? to je kot primerjati klasicnega(recimo opernega) pevca s pop pevcem
prim00z
# 23.02.2011 ob 19:07
a-jeto. se strinjam, v sloveniji je veliko odličnih zborov. z ostalim pa ne.
če želiš poplesovanje na odru, pejd v cirkus, sam bi pa vseeno rad poslušal glasbo.
Aeda
# 23.02.2011 ob 18:44
a-jeto, zbor, orkester itd pri delu na vajah ni DRUŽBA in glasba ni primerna za samoupravljanje in demokracijo. Vsekakor ne more o zadevah, ki sem jih omenila, odločati cela "družba", ampak je nekdo zadolžen za usklajevanje želja glede programa, izbiro interpretacije in vse ostalo. Ta nekdo se imenuje umetniški vodja/dirigent. Res pa so bili v prejšnjih časih dirigenti pravi despoti in so se jih člani orkestrov/zborov bali...danes seveda ni več tako..
O kvaliteti neprofesionalnih zborov v Sloveniji imava dokaj različne poglede. Ni jih prav veliko, ki so res kvalitetni, ker je doseganje vrhunske kvalitete zares zahtevno. In vsako leto jih vidim in slišim v Mariboru na tekmovanjih in na kakšni reviji kje drugje ter se veselim vsakega novega, mladega dirigenta/dirigentke in zbora, ki zares z veseljem in dobro poje.
Mojega stavka na koncu tudi niste razumeli: bil je čas, da Perpetuum Jazzile prevzame nekdo z novimi idejami in pristopom. Upam in želim, da bo zbor rasel v kvaliteti in pri izboru programov, ker je sposoben in ima potencial
a-jeto
# 23.02.2011 ob 16:17
Aeda , najbrž se nismo najbolje razumeli, ampak naj pojasnim.
Perpetuum jazzile je za moje pojmovanje kot neka znana blagovna znamka.
Menjavo umetniškega vodje pametno izrabljajo za svojo promocijo!

Če imaš ti tako zares prav, me zelo skrbi, da je z odhodom Kozlevčarja to katastrofa za zbor, ampak sem prepričan da ni tako !

Moje mnenje je, da v dobrih družbah (sistemih, podjetjih), ne sloni uspeh družbe le na vodji ampak na vseh udeleženih .
Verjamem, da PJ člani vedo dobro kaj počno in to niti ni prva menjava umetniškega vodje.
Umetniški vodja PJ se mi zdi , ima manjšo vlogo , kot se jo pa prišteva k njihovemu uspehu.
Ljudje znajo razmišljati s svojo glavo in to pri vsem kar počno tudi uveljavljajo.

V Sloveniji je veliko odličnih zborov, ampak jih ravno njihovi umetniški vodje večininoma tlačijo nazaj. V imenu neke" umetnosti" pretiravajo s piljenjem nekih detajlov , izbirajo neprimerne skladbe, držijo pred seboj note,( da izgledajo bolj učeni ), so vsi isto uniformirani, srepo zrejo v dirigenta in imajo manj poslušalcev kot je njih na odru!
To je totaln dolgčas, naj se zbudijo že enkrat da nastopajo za ljudi in ne za zakompleksane akademike, k čemur se štejejo tud sami .
Govorim iz izkušenj in želim samo pokazat primerjavo med uspešnimi , ki poslušajo druge in delajo s svojim srcem, pa tiste, ki so "elita" in so sami sebi namen in seveda edino oni vejo kaj je "umetnost" in neumno sledijo svojemu zablodelemu vodji.
Aeda
# 23.02.2011 ob 14:54
a-jeto, poskusite enkrat sami prevzeti zbor (ali kakšen drug sestav večih glasbenikov) in izberite repertoar, odločite o tem, kako bo izdelan, usklajen, kakšna bo intonacija in zvok ter interpretacija vsake posamezne skladbe. Potem boste lahko iz lastne izkušnje ugotovili, ali je umetniški vodja oziroma dirigent pomemben ali nepomemben.
Glede zamenjave pa menim, da je bil čas za spremembo.
a-jeto
# 23.02.2011 ob 12:50
Tok pompa zarad zamenjave umetniških vodij?? Mislim da to kdo jih "vodi" oziroma dirigira sploh ni pomembno. Imajo dobro dodelano produkcijo, kilometrino, recept same postavitve...
Bolj pomembno se mi zdi, kam bodo pripeljali "zgodbo" v prihodnosti.

Do zdej je Kozlevčar vedno to povezoval in napletal skladbe, precej spretno , ali za koga tudi nespretno.
Zanima me kak program bodo izbrali, kdo bo ciljna publika v tujini, najbrž ne mislijo da so The Beatles in jih bodo poslušale velike množice.
Mene je do zdaj motilo predvsem to, da ko sem jih gledal v CD je to bil brezhiben spektakel , ko pa sem jih gledal kje drugje, je bilo razen petja precej "šalabajzarstva". Četudi so luči na odru, je neko brezglavo utripanje slabše , kot pa če ga ni.
To niso kritike, ampak samo opozorilo, kaj bi moralo biti bolje izdelano in dorečeno.

Če gledam na You Tube njihove posnetke iz CD in so takšni kot so odlični, to pričakujem tudi na drugih koncertih, drugače čar predstave nekoliko izgine .
Uspešno delo še naprej želim vsem !
prim00z
# 23.02.2011 ob 10:55
upam da kozlevčarji ne bodo zmagali na emi, ker bo to poraz glasbe proti starokopitnosti.

lilužame, ftw, to je prihodnost.
Anci1980
# 22.02.2011 ob 22:28
@Drawlord, Emperador... Mislim, da sta zadevo malno narobe dojela... Njegovo ime je dejansko Peder Karlsson. To si lahko ogledate tudi na spletni strani od The Real Group.
Kazalo