Tomaž Kozlevčar se je leta 2001 zasedbi Perpetuum Jazzile pridružil kot umetniški vodja, dirigent, aranžer in glasbeni producent. Od takrat se je tempo zbora stopnjeval in dosegel 75 koncertov letno. Foto: Irena Herak
Tomaž Kozlevčar se je leta 2001 zasedbi Perpetuum Jazzile pridružil kot umetniški vodja, dirigent, aranžer in glasbeni producent. Od takrat se je tempo zbora stopnjeval in dosegel 75 koncertov letno. Foto: Irena Herak

Mislim, da je ta odločitev na mestu in da zboru Perpetuum Jazzile ne more škoditi. Naše poti se razhajajo v najboljšem trenutku, a ne nenadno in ne takoj.

Tomaž Kozlevčar o svojem odhodu
O prevzemu vloge umetniškega vodje se pri zboru že pogovarjajo z več vrhunskimi glasbeniki, odločitev o dokončni izbiri imena pa naj bi bila znana v prihodnjem mesecu. Foto: Irena Herak

Perpetuum Jazzile je v zadnjem času prerasel obstoječe okvirje, rast domačega in tujega povpraševanja po zasedbi in z njim število in obseg projektov pa terja še bolj fokusirano delo in porazdelitev ključnih vlog in obveznosti na več ljudi.

Perpetuum Jazzile

Svojo odločitev je Kozlevčar pevcem oznanil prejšnji teden. Tako sezono kot že začete projekte namerava z zborom izpeljati do konca, ni pa izključeno, da ne bi z njim projektno sodeloval tudi kasneje, pojasnjuje zborovodja.

Kozlevčar: "Naše poti se razhajajo v najboljšem trenutku"
Odločitev je sprejel v času, ko je edini slovenski pevski sestav, ki izvaja jazzovsko in zabavno glasbo, na poustvarjalnem vrhuncu tako po številu kot po uspešnosti nastopov. Toda Kozlevčar je prepričan, da 54-članska ekipa s svojim ljubiteljskim delom takšnim profesionalnim dosežkom ni povsem kos.

"Zdi se mi, da bi morali znati bolje izkoristiti prednosti ljubiteljstva. Tisti naboj, predanost, žar, navdušenost, ki veje iz pevcev vsakokrat, ko gre za nastop, nehote postajajo nekoliko okrnjeni zaradi velikega angažiranja in odrekanja, ki je potrebno. Novi uspehi, ki jih javnost, še bolj v tujini, primerja z najboljšimi svetovnimi izdelki, pa narekujejo samo še nove obveznosti. Tukaj vidim glavni razkorak," je dejal Kozlevčar.

Zbora sicer ne zapušča "ta trenutek", saj namerava do konca izpeljati letošnjo sezono in že zastavljene projekte, med katerimi sta tudi izdaja DVD-ja z živimi posnetki in novega studijskega albuma. "Mislim, da je ta odločitev na mestu in da zboru Perpetuum Jazzile ne more škoditi. Naše poti se razhajajo v najboljšem trenutku, a ne nenadno in ne takoj," je še dejal Kozlevčar.

Kot še enega od razlogov je navedel tudi to, da je s popolnim posvečanjem zboru v zadnjem času pustil ob strani več projektov, ki si jih je zastavil. Poleg tega pogreša gospel, ki ga je nekoč izvajal z New Swing Quartetom. To vrzel namerava zapolniti z družinsko zasedbo Time to time, v katero zdaj "usmerja vso pozornost".

Zbor: Prerasli smo obstoječe okvirje
Kot so sporočili iz zbora, so se "soglasno odločili, da svoje dosedanje medsebojno sodelovanje spremenijo". Razlog za spremembo je, kot so zapisali, potreba po reorganizaciji. "Perpetuum Jazzile je namreč v zadnjem času prerasel obstoječe okvirje, rast domačega in tujega povpraševanja po zasedbi in z njim število in obseg projektov pa terja še bolj fokusirano delo in porazdelitev ključnih vlog in obveznosti na več ljudi," so dodali.

O prevzemu vloge umetniškega vodje se že pogovarjajo z več vrhunskimi glasbeniki, odločitev o dokončni izbiri pa naj bi bila znana prihodnji mesec. Sicer pa se glasbeni projekti in koncertne dejavnosti zasedbe nadaljujejo po ustaljenih načrtih.

V letošnjem letu zbor med drugim načrtuje širitev na mednarodna koncertna prizorišča, sodelovanje pri večjem glasbenem projektu v ZDA in daljšo koncertno turnejo po ZDA. Obstajajo pa tudi možnosti za sodelovanja z odmevnimi tujimi glasbenimi imeni. Pred njim je tudi gostovanje v Berlinu in verjetno še nekaterih drugih evropskih prestolnicah.

S Perpetuum Jazzile je Tomaž Kozlevčar prvič sodeloval leta 1999 kot glasbeni producent prve zgoščenke Ko boš prišla na Bled, leta 2001 pa se je zasedbi pridružil kot umetniški vodja, dirigent, aranžer in glasbeni producent. Od takrat se je tempo zbora stopnjeval in dosegel 75 koncertov na leto.

S Kozlevčarjevo priredbo Totove skladbe "Africa" je zbor obnorel svet, saj si je posnetek na YouTubu v dobrem letu ogledalo prek 13 milijonov ljudi. Po podobni poti gre trenutno priredba dveh Avsenikovih skladb; samo v dobrih dveh tednih je "Avsenik Medley" zabeležila prek 250.000 ogledov.

Predsednik in menedžer zbora Perpetuum Jazzile Boštjan Usenik je ob Kozlevčarjevi napovedi odhoda povedal: "Tomažu smo iskreno hvaležni za umetniško usmerjanje in glasbeno vodstvo zasedbe. Vse od začetka leta 2001 je veliko pripomogel k njenem vzponu in rasti v različne smeri. Desetletje sodelovanja PJ s Tomažem je zaznamoval velik uspeh, zato se ob prenovljeni obliki sodelovanja že veselimo zagona ob novih skupnih projektih. Sicer pa se veselimo novih vrhunskih ustvarjalnih izzivov in visoko kakovostnega dela pod novim umetniškim vodstvom, Tomažu pa želimo samo vse najbolje tudi pri njegovih bodočih samostojnih glasbenih projektih."

Mislim, da je ta odločitev na mestu in da zboru Perpetuum Jazzile ne more škoditi. Naše poti se razhajajo v najboljšem trenutku, a ne nenadno in ne takoj.

Tomaž Kozlevčar o svojem odhodu

Perpetuum Jazzile je v zadnjem času prerasel obstoječe okvirje, rast domačega in tujega povpraševanja po zasedbi in z njim število in obseg projektov pa terja še bolj fokusirano delo in porazdelitev ključnih vlog in obveznosti na več ljudi.

Perpetuum Jazzile