Kultura
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 22 glasov Ocenite to novico!
Atomska blondinka
Atomska blondinka na redni spored naših kinematografov prihaja 17. avgusta. Foto: Blitz Film & Video Distribution
Atomska blondinka
Ironija: Atomic, pesem kultne skupine Blondie, se ni znašla v filmu ali na spremljevalnem albumu z originalno glasbeno podlago. Foto: Blitz Film & Video Distribution
Atomska blondinka
Oprava in v resnici cel lik Jamesa McAvoya bi bil lahko sposojen iz katerega od filmov Guya Ritchieja. Foto: Blitz Film & Video Distribution
Atomska blondinka
Predloga za film je bil grafični roman The Coldest City (2012); v njem mora vohunka najti seznam dvojnih agentov, ki se skušajo infiltrirati na Zahod. Foto: Blitz Film & Video Distribution
Atomska blondinka
Film je prvi samostojni režijski projekt Davida Leitcha, dolgoletnega kaskaderja, ki je bil tudi sorežiser uspešnice John Wick (ne pa tudi njenega letošnjega nadaljevanja). Foto: Blitz Film & Video Distribution
Atomska blondinka
Charlize Theron se očitno dobro znajde v določenem tipu vloge, pa naj bo to zlobna kraljica iz Sneguljčice ali puščavska bojevnica v Pobesnelem Maxu. Milina in toplina nista ravno glavna atributa teh likov, kar velja tudi za Atomsko blondinko. Foto: IMDb

Filmska recenzija: Atomska blondinka

Ethan Hunt, Jason Bourne in celo 007 se lahko skrijejo
11. avgust 2017 ob 18:35
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Oh little girl / there are times when I feel / I'd rather not be / the one behind the wheel ..." Je Martin Gore daljnega leta 1987 vedel, da piše idealno glasbo za Atomsko blondinko? Brez skrbi, da bo Charlize Theron sedla za volan.

Še več, medtem ko smo tuhtali, ali je James Bond lahko še kdo drug kot nujno belec in po možnosti še Britanec, je Charlize Theron bolj ali manj vsem na očeh speljala dovoljenje za ubijanje.

Vohunski akcioner Atomska blondinka, virtuozna koreografija z glasbeno podlago evropskega synth-popa osemdesetih, je verjetno najboljši – ali pa vsaj najbolje koreografirani – akcijski film letošnjega leta.

Protagonist Atomske blondinke je, kot ste najbrž pravilno sklepali, ženska: Lorraine Broughton (Charlize Theron) je britanska vohunka v hladni vojni, natančneje, na napačni strani berlinskega zidu na predvečer njegovega padca. Ta zamenjava klasične razporeditve vlog spolov nima nobene teže, ko nastopi čas za brutalno, stripovsko stilizirano nasilje. "Ženski" prijemi v tem kontekstu pomenijo, da Lorraine ruskega špijona zabode s petko svojega salonarja. Nasilje ni torej v nobenem trenutku manj kot srhljivo eksplicitno. (Prisotna je tudi golota, a tokrat ne na eksploitativen, seksualen način: razgaljena protagonistka pred kamero ni plasirana za naše voajerske užitke. Njeno golo telo je zemljevid modric in prask, ki jih je nabrala na misiji; ko se gola namaka v kadi ledu, je prizor prej boleč kot erotičen.)

Charlize Theron je fantastična kot Lorraine, hladna in preračunljiva vohunka, ki se zaveda, da bi jo vsak trenutek ranljivosti lahko stal življenja. Vloga od igralke ne zahteva pretiranega emotiranja, kar pa ne pomeni, da Charlize ni precizna in fokusirana pri svojem delu. Kot prekaljena agentka na robu zloma je absolutno prepričljiva, tako zelo, da je vsak prizor, v katerem svoja čustva spusti bližje površju, naelektren z energijo.

Kako koli že, nismo prišli gledat študije značaja, pač pa stiliziran, izkušeno tempiran akcijski film, ki kot nepričakovan bonus postreže tudi s precejšno mero humorja. Atmosfera, na katero meri David Leitch, kaskader in sorežiser žanrsko sorodnega Johna Wicka (2014), je paranoja hladne vojne, predapokaliptična evforija Berlina v odtenkih neonsko škrlatne in modre, ki na trenutke spomni celo na Neonskega demona Nicolasa Windinga Refna. Kostumografija je absolutno preveč okusna in minimalistična, da bi bila realističen odraz upodobljenega obdobja, se pa zato lepše ujema z vsemi referencami na klasično umetnost in film (en cel prizor boja se odvije v kinodvorani, ki ravno v tistem hipu predvaja Stalkerja Andreja Tarkovskega).

Drugače od nedavne priredbe Valeriana in mesta tisočerih planetov Leitch dejansko razume zakonitosti žanra, ki ga prireja, torej grafičnega romana, in se od predloge odmakne dovolj, da slog vsebine ne zaduši popolnoma. To sicer ne pomeni, da ima film kak globlji uvid v življenje Vzhodnega Berlina: uporabi ga le kot kul, "retro" kuliso. Še posebej očitno je to v trenutku, ko se podimo po omenjeni kinodvorani na Alexanderplatzu, hladna vojna pa je tematizirana le v shematiziranih, klišejskih potezah.

Zaplet je preprost, skoraj banalen (filmu bi se kljub pravkar povedanemu dalo očitati, da je vsaj del zgodbe žrtvoval v korist akcije): Lorraine se mora dokopati do seznama vseh tajnih agentov na obeh straneh železne zavese, preden ga v roke dobijo Rusi, kar "bi hladno vojno podaljšalo za naslednjih 40 let". Njen stik na terenu je v Berlinu nastanjeni britanski agent David Percival (James McAvoy), kmalu pa se v dogajanje vrine še francoska novinka, agentka Delphine (Sofia Boutella). Theronova oba zasenči s tako lahkoto, kot je predlani Toma Hardyja v novem Pobesnelem Maxu. John Goodman in Toby Jones v stranskih vlogah vsemu skupaj vdahneta še malo renomeja in prestiža "stare šole". Spletke agentov, kontraagentov in seveda dvojnih agentov so kompleksne samo do te mere, da Lorraine spravijo od enega akcijskega prizora do drugega, a vsaj ni večjih vsebinskih lukenj v scenariju, ki bi uničile iluzijo.

Glasbena podlaga je tako prominentno pozicionirana, da bi si zaslužila omembo na plakatu: Charlize brca in strelja skozi Berlin na podlago vsega najboljšega (in najbolj očitnega) v evropskem synth-popu in popu osemdesetih. (Kdo bi si mislil, da bo I Ran, singel britanskih novovalovcev A Flock of Seagulls, tako kmalu po Deželi La La dobil še en hip filmske slave.) In ko boste videli mulca, ki mu z lastno rolko zmečkajo obraz ob taktih Nenine 99 Lufballons, bo ta pesem za vedno dobila drugačen predznak.

Ne trdimo, da je Atomska blondinka zavestna feministična parabola, ki bi gledalcu ponujala kako lucidno politično alegorijo (pa čeprav smo v časih, ko Rusija v ameriški zavesti zopet dobiva zlovešč prizvok). Je pa res, da se je po Čudežni ženski že drugič v enem samem poletju našla protagonistka, ki je v klasično "moški" žanr vdahnila novo življenje in sproščenost. Ne vem, kdo bi lahko iskreno trdil, da se naslednje dogodivščine Ethana Hunta ali Jasona Bourna veseli bolj kot nove misije "blondinke" (ja, odprti konec jo nedvomno dopušča). Tudi popkorn zabavo je treba znati postreči na ravno pravi temperaturi.

Ocena: 4+; piše Ana Jurc

Ana Jurc
Prijavi napako
Komentarji
Zgodovinar_666
# 11.08.2017 ob 20:53
Saj cool da so ženske super junakinje. Ampak pri teh akcijskih filmih je vse skupaj že smešno. 50 kilska ženska kot za šalo lomi 120 kilske gorile. Ali pa ko se 120 kilska gorila z eno roko drži za polico in hkrati z drugo roko drži še eno ali dve drugi osebi. 10 sekund ne bi zdržal, kaj šele nekaj minut.

Filmi ki zgodovinsko tematiko tako popačijo prispevajo k temu, da vse postaja relativno. In potem se ti isti ljudje, ki ustvarjajo te bebave filme čudijo, ko resnični ljudje izvolijo Trumpa.
feminist
# 11.08.2017 ob 22:22
podobno kot pri Gal Gadot - feministkam so prodali napol nago bejbo in ji vse ploskajo, ceprav so jih polna usta ko so napol nage na naslovnicah hehehe, kvaliteta.
rader1991
# 12.08.2017 ob 11:02
A za petko bi morala bit pa črna transgender azijka? Kakšno glupo ocenjevanje filmov glede na politično usmerjenost ocenjevalke, film sem vidu in vsekakor ni dober. In če bo komentar izbrisan bom zahteval pojasnilo.
Proti
# 11.08.2017 ob 19:19
Kaj Snežinkica zamuja, ko je na dopustu!
Ne, ne mislim filma, ampak pridušanje v komentarjih!

Drugače pa - dobro posneto! Sicer ti je jasno, da tipi ne frčijo po zraku okoli nje zaradi zakonov fizike, ampak je zato tako še bližje tistim, ki svet dojemajo skozi prizmo računalniških igric! Alternativna proti navadni resnici!
Peroz
# 12.08.2017 ob 07:51
Tale teta se pa vrhunsko stara.
cene vols
# 11.08.2017 ob 20:56
"Charlize Theron se očitno dobro znajde v določenem tipu vloge, pa naj bo to zlobna kraljica iz Sneguljčice ali puščavska bojevnica v Pobesnelem Maxu. Milina in toplina nista ravno glavna atributa teh likov, kar velja tudi za Atomsko blondinko. "
Pa seveda Monster (pošast), v kateri je vrhunsko odigrala morilko.
kingestone
# 16.08.2017 ob 13:49
malo več gole kože prosim
oziris.va
# 12.08.2017 ob 14:49
V vseh filmih mi je super. Nazadnje sem jo videl na teveju v filmu Astronavtova žena. Neverjetno dobro.
Mitko
# 12.08.2017 ob 11:02
Kdo lahko gleda take filmske neumnosti. Tovrstne filme bi morale nadomeščat risanke za odrasle.
bajojoba
# 12.08.2017 ob 08:19
Mar no to film?
psychocandy7
# 13.08.2017 ob 20:56
pa moramo čist pr vsakem filmu še mal o feminizmu in Trumpu v komentarjih? sej je sam akcijski film. Nadejam se kopice vrhunsko koreografiranega pretepavanja, čimbolj izvirnih scen demoliranja (tole z rolko -komaj čakam), ter vrhunsko mašino od ful dobre babe-če bo pol tako dobra in jezna kot je bila v Mad Maxu, bom že čist presrečna.
Za feminizem pa antiTrump propagando pejte pa drame gledat, to je pa (vsaj upam) akcija.
Pa sem ženska, in vseeno z lahkoto uživam v dobrih pretepaških scenah. Brez nalaganja.
ErikD
# 13.08.2017 ob 13:37
Mizantrija. In to propagira državna TV.
oliva
# 12.08.2017 ob 10:57
Dobra je, neverjetno dobro se vživi v prav vsako vlogo, v bistvu ena najboljših igralk te generacije, meni je bila prav povsod huda. Od res najbolj ranljive ženičke (Hudičev advokat) do 'Pošasti'.
Huda je.
Tudi tule je najbrž izvrstna (in sploh z McAvoyem), sicer pa me taki filmi ne privlačijo preveč, še manj z ženskami v glavnih vlogah.
Mal se mi zdi včasih smešno, pa tudi mal posiljeno (ko je kaka Berry ali druga huda mačka total taf in taglavna).

Se strinjam z @zgodovinarjem_666.
Grof_von_Baron
# 11.08.2017 ob 22:06
Ženske se mlatijo prav tako dobro kot moški in potrebujemo čim več ženskih akcijskih junakinj. Kdor pravi, da so ženske šibkejši spol in da vse skušaj še poveča že tako prisotno debilano akcijskih filmov je mizogin.
Po drugi strani pa je vsaka druga pretepena, vsaka tretja posiljena, itd.. s strani istih teh moških.
Kazalo