Kultura

Poudarki

  • Boštjan M. Turk: Vse ukradene umetnine bi bilo treba vrniti
  • Janez Kocijančič: Vložil bom tožbo
Slika Matije Jame
Med umetniškimi platni, zbranimi v Federalnem zbirnem centru, so bile tudi slike znanega slovenskega impresionista Matije Jame. Foto: NN
Janez Kocijančič
Boštjan M. Turk trdi, da je Boris Kocijančič, oče Janeza Kocijančiča, iz Federalnega zbirnega centra prevzel več stvari, med drugim tudi umetniške slike. Kocijančič napoveduje tožbo. Foto: RTV SLO

Dodaj v

Kakšna je usoda umetnin, ukradenih po letu 1945?

V Federalnem zbirnem centru je bilo skladišče odvzetih umetnin
22. september 2010 ob 10:31
Ljubljana - MMC RTV SLO

Po letu 1945 si je slovenski partijski vrh razdelil umetnine, zbrane v t. i. Federalnem zbirnem centru. Tudi po prehodu v demokracijo ukradene umetnine niso bile vrnjene pravim lastnikom.

Boštjan M. Turk, ki se sklicuje na dokumente, ki jih je našel v arhivu, je za MMC zatrdil, da dokazi pričajo o tem, da si je celoten slovenski partijski vrh (Boris Kidrič, Vida Tomšič, Boris Kocijančič, družina Bebler ...) po koncu druge svetovne vojne in prevzemu oblasti med sabo razdelil umetnine, ki so bile zbrane v Federalnem zbirnem centru.

Turk: Vse umetnine bi bilo treba vrniti
Poleg umetnin so najvišji partijski funkcionarji iz omenjenega centra vzeli tudi perzijske preproge, tabernaklje, predalnike, komode, svečnik in porcelanaste izdelke, je pojasnil Turk in dodal, da je bilo v centru zbranih tudi 900 klavirjev, 1.600 umetniških platen in 1.400 knjig.

"Glede na to, da je vsa ta generacija, ki je vzela umetnine iz centra, odšla, umetnine pa niso bile vrnjene, sklepam, da so ostale pri njihovih dedičih. Vse te umetnine bi bilo treba vrniti, saj so bile nekomu odvzete in se da dediče teh tudi najti. V veliki mogoči meri se da rekonstruirati, komu so bile te umetnine odvzete," je prepričan. Dodal je, da je posedovanje stvari, za katero veš, da je njen izvor kriminalnega porekla, kaznivo dejanje, zato bi se moralo odzvati tudi tožilstvo.

"Iz centra umetnine prejemal tudi oče Janeza Kocijančiča"
Stvari, ki so jih partijski oblastniki skladiščili v Federalnem zbirnem centru, niso bile nacionalizirane, ampak so bile preprosto pobrane, je pojasnil Turk. Našel je, tako Turk, tudi dokumente, ki dokazujejo, da je Boris Kocijančič, oče predsednika Olimpijskega komiteja Slovenije Janeza Kocijančiča, prejel več stvari: dve perzijski preprogi in tabernakelj, predalnik, komodo, svečnik, porcelan in dve umetniški platni (Nürnberg Ferda Vesela in Robbov vodnjak Matije Jama), kranjsko majoliko z dvoglavim orlom ter oljno platno Deklica z vrčem Matije Jame.

Slika Matije Jame je pozneje postala predmet dedovanja, saj je v seznamu imetnikov umetniških del Moderne galerije Ljubljana iz leta 1974 navedeno, da je lastnica slike Deklica za vrčem Krista Kocijančič, žena Borisa Kocijančiča, medtem ko sta sinova Borut in Janez navedena kot lastnika slik Mestni trg s stolnico in Vrtnice, sklepa Turk.

Kocijančič: Vložil bom tožbo
Janez Kocijančič
je za MMC povedal, da je trenutno v tujini, zato ne pozna zadnjih trditev Boštjana M. Turka, ki jih je ta zapisal v članku v ponedeljkovem Reporterju, ja pa pojasnil, da je že zanikal Turkove trditve iz kolumne, objavljene avgusta letos, da je Boris Kocijančič imel zbirko slik, ki so izvirale iz povojnih razlastitev, in da prodaja eno od desetih platen, ki izvirajo iz povojne kraje. Prav tako je Janez Kocijančič dejal, da ima namen vložiti tožbo.

V ponedeljkovem Reporterju je objavljenih nekaj dokumentov, tj. faksimilov objavljenih reverznih lističev, ki dokazujejo, da je Boris Kocijančič, namestnik notranjega ministra takratne Ljudske republike Slovenije, konec štiridesetih let prejemal umetnine iz Federalnega centra, med njimi perzijske preproge, tabernaklje in umetniška platna Ferda Vesela in Matije Jame.

Aleš Žužek
Prijavi napako
Komentarji
lojze13
# 22.09.2010 ob 12:49
Kaj Kocijančić je res doživljenski predsednik Olimpijskega komiteja Slovenije?
Miss_Robin
# 22.09.2010 ob 12:50
Banda!
nepokorni
# 22.09.2010 ob 12:58
Naj Kocijančič & co. pojasnijo, na kakšen način so do umetniških idr. del prišli, pa ne bo potrebno nobene tožbe.

Če pa vrli Janez Kocijančič misli, da je bilo s to novico blateno njegovo dobro ime, se naj spomni svojega početja, ko je bil direktor Adrie Airways še pred osamosvojitvijo in na kakšen način je je*al v glavo pilote, ki so zgubljali licence ...

Ni kaj, zelo pokončna, etična in vsestranska oseba, ki je vrh vsega še ljubiteljica umetnosti in vsega lepega. Pravi estet!
endvatrilovi
# 22.09.2010 ob 13:00
Ja, žal dosmrtni predsednik OKS. Koliko denarja pa tam "ponikne" pa nihče (razen "velikih") ne ve...

Vse vrniti prvotnim lastnikom oz. njihovim dedičem!!!
nepokorni
# 22.09.2010 ob 13:03
In ne pozabimo, Janez Kocijančič je bil predsednik ZLSD in neposredni Pahorjev predhodnik.
jujc
# 22.09.2010 ob 13:12
uf tale kocijančič pa je lopov prve vrste.
visokepete
# 22.09.2010 ob 13:15
O tem bi morali poročali tudi v osrednijh informativnih oddajah slovenskih televizij!
Rui
# 22.09.2010 ob 13:32
Sicer zelo počasi vendar se klobčič odvija, veliko mitov še mora pasti...
gx
# 22.09.2010 ob 13:10
Pa kaj se bomo zdaj še šli, a bomo vsakega posebej lovili in mu nekaj dokazovali... Parlament naj sprejme zakon o obrnjenem dokaznem bremenu, potem pa bomo zaplenili vse kar ima kakšno vrednost. Od delnic do umetnin...
šjor
# 22.09.2010 ob 13:02
to je super, da so po vojni pokradli zdaj majo pa takšni Janezi umetniška dela in se z njimi ponašajo kot, da so neki veliki poznavalci umetnosti. tako ali tako so bili celo življenje priviligirani............ Ta garnitura so res lahko moralni vzorniki vsem kasnejšim generacijam.
Saj vem, da bom cenzuriran ampak vseeno.
Elemental
# 22.09.2010 ob 13:39
Še en dokaz, da komunistom ni bilo nič svetega...karadli, ropali in pobijali... naj dajo ven še kakšne dokumente, kdo je ukazoval pri požigih gradov po Sloveniji.
mbvana
# 22.09.2010 ob 13:45
Predlagal bi še eno, bistveno obsežnejše brskanje... naj se za dokumenti pregleda malo po domovih bivših pomembnih uslužbencev podjetij, ki jih je ob osamosvojitvi vzel vrag.

Na stotine, če ne tisoče posameznikov je svoja podjetja okradlo za poslovne načrte, projekte itd... in ti posamezniki so na plečih dela svojih predhodnikov in sodelavcev začeli udobno novo življenje.
Linhart
# 22.09.2010 ob 13:15
In mi se cenkamo z Italijani, da nam (državi Sloveniji) vrnejo slike iz privatnih in cerkvenih zbirk. Da si jih bo razdelila rdeča vrhuška?
galus
# 22.09.2010 ob 14:14
no,recimo štab SDja v Ljubljani je v zaplenjeni Moskovičevi vili....
A6
# 22.09.2010 ob 13:01
federalni zbirni center?? WTF???!
Jaz
# 22.09.2010 ob 15:25
Nikoli ne bom pozabil tovariša Kocjančiča, kako je še po osamosvojitvi v nekem intervjuju govoril, da smo naredili napako, ker smo se osamosvojili in zagovarjal (vsaj zame beden) komunizem. Katastrofa. Kocjančič pa še vedno lepo krade – po osamosvojitvi največ slovenskemu športu. Mi pa jih še vedno mirno gledamo, ker, sej veste, vedno smo bili dunajski kočijaži.
B A N D A !!!!!
Nalog za preiskavo stanovanj in hiš naj mu naredijo, pa bomo videli, kaj vse se tam skriva. In prijatelji: prav tako Ribičičem.
BANDA pokvarjena.
Črtomir
# 22.09.2010 ob 14:13
Gradove so požgali, da so največkrat lahko pokradli razne zlate malenkosti, kot naprimer zlat "besteck"- pribor za pogostitev, orožje in svetleče predmete, kar spominja na srake (ptice), ki pa ob kraji, ne naredijo toliko škode.
Zato pa so zgorele razne umetniške slike in knjižnice, ki pa za barbarske požigalce niso bile nič vredne.
Grozljivo pa je tudi to, da so se s svojim barbarstvom še desetljetja hvalili na raznih borčevskih proslavah.

Danes se potomci teh "herojev" hehetajo" in se opravičujejo, da nimajo nič s temi krajami, vendar pa ukradeno robo, ki so jim jo dedki nakradli, le nesejo ocenit in poiščejo kupca. Pa še nerodno jim ni nič.
So vse "zakonito" podedovali.
Ker denar ne smrdi.
Nekaj takih je tudi v politiki in nas poštenja ter morale učijo.
slassi
# 22.09.2010 ob 15:55
Shit
Tip ma sliko Od Jame in Vesela. Vi sploh veste kolk je to vreden. No ja tud jaz ne vem natančno ampak veliko! ta dva slikarja sta zelo priznana bolj v tujini kot pri nas.
cefizelj22
# 22.09.2010 ob 15:18
Me zanima kje ima tabernakelj? Baraba Kocjančičeva
parsival
# 22.09.2010 ob 14:00
Komunisti so znali lagati, krasti in ubijati... Vse drugo je le logična posledica naštetega.
In njihovi potomci so se očitno dobro učili od svojih očetov...
amater74
# 22.09.2010 ob 13:46
Kje je potem končala "Fallen Madonna With big boobies" od slavnega Van Klompa??
Kluzo
# 22.09.2010 ob 13:23
Čakam na izjavo ministrstva za kulturo, ki bo razložilo nekatere člene o varstvu kulturne dediščine. Morda bi bilo dobro pridobiti tudi mnenje notranjega ministrstva.
Joe Malkovich
# 22.09.2010 ob 16:25
V zvezi s temi krajami velja brebrati knjigo Mačkovega pomočnika Alberta Svetine: "Od narodnoosvobodilnega boja do banditizma". Je dokaj natančno popisal, kaj in od kje je bilo ukradeno. Vse se je zbiralo v Slaviji (današnja generalna policija), od koder so partijski veljaki stvari odnašali domov.
Afnogunc-de lux
# 22.09.2010 ob 15:53
Mar mislite, da bi lahko naše "sodstvo" odvzelo Kocjančiču umetrnine? Verjetno bi po petih letih "pretehtavanja" ugotovilo, da je vse to priposestvovano, ker sedanji "lastniki" niso imeli pojma od kje izvira vse to. Da bi pa poiskali uprevičence, je pa na meji znanstvene fantasike. Sicer so pa tako ali tako večino pobili.
kimi12345
# 22.09.2010 ob 19:00
alchemist pa kaj je s tabo. Če bi vsi tako razmišljali ne bi nihče ničesar kupil, nobene umetnine. Kako bi bilo če bi Španija razglasila, da so vsa Picassova dela velikega pomena in bi jih bilo kaznivo posedovati ne glede kje je lastnik, edini kupec bi pa bila država Španija. Do kakšnih absurdov bi pa prišli. Edina pravična stvar bi bila da se te stvari vrnejo lastnikom iz leta 1941. Ob tem se jim reče da Slovenija smatra kot umetnino velikega pomena, da v kolikor jih ne bodo vzeli da jih država kupi za nek znesek ki ga ponudi. Če lastnik pristane država kupi, če ne pristane pa država nima več kaj pritiskat na njih. Država mora biti ob tem izenačena z ostalimi potencialnimi kupci.

Alchemist a ne nacionalni interes. Kje je bila pa država takrat ko je recimo posamezen umetnik prodal to sliko. Država bi jo lahko kot vsak drug kupila preko državnih institucij. Pa ne gre tu samo za slike. Poglej si recimo zakon o arheoloških najdbah, ko recimo država razlašča vse zasebne zbiratelje ostalin soške fronte (medtem ko je država te ostaline v preteklosti topila v plavžih), isto gre za pred leti zaplenjeno zgodovinsko orožje (ki ga je država potem pretopila) medtem ko bi sedaj oni pobirali od zasebnih zbiralcev, ki so v svojo zbirko vložili denar, čas. Nekateri predmeti so za zbiralca neprecenljivi zato je ne bo prodal nekemu državnemu muzeju samo zato ker je država po 100 letih zanemarjanja tega področja se sedaj odločila da je to sedaj velikega pomena zanjo in so ti muzeji določili neko mizerno odškodnino za stvar. Če bi potrkali na moja vrata in zahtevali od mene da izročim državi zbirko, sliko oz. kar koli drugega zato ker se je nek birokrat sedaj spomnil, da je to velikega pomena za državo, mi ne pride niti na misel da bi to stvar dal oz. prodal za meni nesprejemljiv znesek (določene stvari ne bi prodal za noben denar).

S takimi predlogi kot prihajaš ti alchemist na plano, bi se na dolgi rok samo siromašila naša kulturna dediščina, saj bi posledično odšla v tujino z njimi pa tudi lastniki teh umetnin, zbirk. Vsaj zase lahko zatrdim da bi v tem primeru takoj naslednji trenutek zapustil tako državo s celotnim svojim premoženjem.
#didi
# 22.09.2010 ob 15:32
Osrednji Federalni zbirni center v Ljubljani je imel od sept 45 skladišče za umetniške predmete v Cukrarni, knjižni referat pa prostore v časopisni čitalnici Narodne in univerzitetne knjižnice.

uradno so "zbirali" verjetno že od 21.nov.1944, ko je bil izdan odlok, in sicer
od raznih razrednih in ostalih sovražnikov in ti. "odsotnih oseb":
umetnine, glasbene inštrumente, pohištvo, narodopisne predmete, zbirke vseh vrst, različne modele, starinske igrače, bogoslužne predmete ter »kar bi še bilo muzejskega pomena«, brez izjem vse knjige, brošure, časopise, časnike in letake, notno gradivo, zemljevide, zemljepisne mape, grafične mape pa tudi rokopise in korespondence. vir ), neuradno pa seveda vse, kar se je zdelo vrednega, očitno tudi tepihe.

Sicer so govorice, da so si posvečenci nabirali v Cukrarni opremo in hude dragocenosti za svoja stanovanja, ampak sama mislim, da so bile res vredne stvari prodane mimo teh mizernih defektnih in primitivnih lopovov, tako da imajo imho dvojno krivdo: ker so kradli, in ker so kradli šaro, res vredne stvari pa pustili udbi, da jim jih je odnesla in prodala izpred nosa v tujino. ampak to samo ugibam.
heavyd
# 22.09.2010 ob 13:06
Kaj pa umetnine, ki so jih Italijani pokradli med drugo svetovno vojno?
Spletni_krizar
# 22.09.2010 ob 19:24
Pokvarjenost komunizma nima dna.
grozny
# 22.09.2010 ob 14:57
Če so umetniška dela pomembna mislim da ni primerno da se vrnejo originalnim lastnikom, prevzeti bi jih morala Narodna Galerija Slovenije.
@alchemist, pa kaj se ti kisa? potem naj država naredi nek kriterij kaj so to zelo pomembne slike/umetnine ki sodijo v narodni muzej in naj se jih pobere vsem za katere se ve da jih imajo. ne pa samo te. pa saj nismo v komunizmu!!! pa kaj še vedno nisi dojel da je bila nacionalizacija krivica??? če bi pobirali slike vsem privatnim lastnikom potem prav. ampak po kateri logiki pa samo tem?
Črtomir
# 22.09.2010 ob 14:36
Herta
"Na podlagi virov (zemljiškoknjižni izpiski in zapuščinski spisi) je razvidno, da je to ljubljansko vilo po Moskovičevih, ki so umrli v taborišču Auschwitz, podedoval zakoniti dedič, ki pa jo je takoj po dedovanju prodal naprej, kar pomeni, da ni bila odvzeta ali zaplenjena Judom oz. da bi zaradi neobstoja oporočnih ali zakonitih...

Seveda v zemljiški knjigi ne piše, ali je dedič vilo prodal prostovoljno in za kakšne denarje, lahko je tudi bila zaplenjena. Ker nas veliko ve, kako radi so partijci poneverjali in vpisali namesto zaplembe prodaja, je čisto možno, da je zapis v ZK lažen.
Herta
# 22.09.2010 ob 13:24
A tega, da so imeli lože v ljubljanski Drami in Operi pa Boštjan.M. Turk ni povedal?
Zatarra
# 24.09.2010 ob 01:48
Zanimivo, da se je tema nakradenih umetnostno-zgodovinskih artefaktov, ki si jih je po drugi svetovni vojni ekskluzivno in, jasno, v strogi tajnosti prilastila komunistično-socialistično-delavsko-samoupravna(!) elitistična klika v Sloveniji, v takšnem obsegu pojavila šele sedaj. To kaže lahko na dve lastnosti sodobne slovenske družbe: 1. še vedno močno prisoten strah pred nekdanjim režimom terorja, ki danes nastopa le v malce bolj prijazni, subtilni, prefinjeni, a še vedno zavajujoči in lažnjivi preobleki (npr. finančnega terorja) in 2. potomci prej omenjene klike seveda kot morebitni dediči (tudi) te nakradene imovine svojih morebiti še živečih "vplivnih partizanskih in komisarskih" dedov in babic pričakovano nimajo prav nobenega namena ali želje po javnemu razkritju in vračilu zadevnih artefaktov, enako pa velja tudi za one, ki so se s podedovanimi artefakti potuhnili žepred davnimi leti.

Naj povem, da družina Kocijančič še zdaleč ni edina(!), ki v zasebnosti svojih (ustrezno zavarovanih!) rezidenc na bolj ali manj eminentnih lokacijah po Ljubljani in drugje hrani umetnostno-zgodovinske artefakte v številu (in ocenjeni vrednosti), ki bi tudi marsikaterega pesimista ali dvomljivca hudo presenetilo! Priljubljena lokacija za shranjevanje tovrstnih predmetov so npr. tudi zasebni sefi v podzemlju Nove ljubljanske banke na Trgu republike v Ljubljani, seveda centralni banki starih "kameradov" (in njihovih "uglednih" potomcev).

@ Herta: Seveda, zgodbo se da poljubno razširiti. Nekateri imajo lože, ne (le) v ljubljanski Drami, ampak (tudi) v ljubljanski Operi, in to (tudi) praktično poleg predsedniške lože. Običajna praksa v imetnikov (oz. najemnikov) teh najboljših lož je (bila), da si je lože izmenjevalo (poslušno in ubogljvo) večinoma ožje sorodstvo znotraj družine (častnega) imetnika. Slednji, ki so morda še živi in zdaj že v svojih poznih osemdesetih ali celo kasnejših letih, so seveda že precej obnemogli, pa tudi zdravje jim več ne dopušča obiskovanja dolgotrajnih predstav in družabnih (javnih) dogodkov, zato jim zdaj skoraj ne preostaja drugega kot podarjanje kart sorodnikom ali starim prijateljem. Seveda pa je tu še možnost prekinitve najema lož, saj njihova letna najemnina tudi za prejemnike najvišjih zneskov pokojnin in raznih dodatkov (v zgodovini Slovenije sploh!) vseeno ni nek mačji kašelj (trenutno se žal več ne spomnim kakšni so konkretni stroški za najemnino častnih lož).

S preiskavo stanja "izgubljenih" povojnih zgodovinsko-umetnostnih artefakov bi tako lahko nadaljevali kar na istem naslovu, kot je domači naslov Janeza Kocijančiča. To je na Podrožniški ulici 1 v Ljubljani, kjer je v drugi del hiše-dvojčka v lasti (dipl. jur.) Justina Miklavca, nekdanjega vodilnega uslužbenca RS MNZ in enega priljubljenih pomočnikov Ivana Mačka - Matije. No, danes tam (najbrž še) prebiva tov. Miklavc sam, družbo pa mu dela pri nas gotovo največja zasebna zbirka (domnevno osebno podarjenih s strani avtorja) platen Jožeta Tisnikarja, precejšnje število originalnih platen, slik in nekaj skulptur nekaterih drugih slovenskih velikanov umetnosti, vmes pa se najde še kakšna slikarija ali kos "srednjeveškega izgleda", neznanega izvora in nedvomno neprecenljive vrednosti ...

Samo toliko v vednost in ravnanje.
Herta
# 22.09.2010 ob 14:54
Hm, je morda v zemljiških knjigah za kogarkoli napisano ali je kakterikoli dedič prodal katerokoli vilo prostovoljno ali pa je bil k temu prisiljen?
Jurčič
# 22.09.2010 ob 18:22
Eni z umetninami, eni z orožjem, eni s certifikati, eni z lastništvi v podjetjih....človeški pohlep ne pozna meja, vsak izkoristi svoj položaj, vprašanje je le, koliko se jih znajde tam....ko pa so tam, so vsi isti......

zato pa bodimo mi drugacni in se namest s pregovarjanjem o tem kdo ima večjega, ali rdeči, črni, beli,..... bodimo modri, nasmejani in neobremenjeni.....zato
"Kje je potem končala "Fallen Madonna With big boobies" od slavnega Van Klompa??"
svaka ti čast :D
zemljemerec
# 22.09.2010 ob 14:59
dokaz več, da je lopovščina v genih slovencev...iz roda v rod prepolni osvoboditeljev slovenskega nacionalnega interesa...
Tatanka1
# 04.11.2013 ob 11:31
Neverjetno, en članek pred tremi leti, grožnja s tožbo in... nato nič!??

Ali se motim....?
kozi
# 22.09.2010 ob 13:08
In tega se jasno do danes ni vedelo, al kako?
:))))
kimi12345
# 23.09.2010 ob 11:51
Alchemist razumem jaz da nisi ti misli celote, ampak kako drugačna so pa ta platna od onih, ki so v zasebnih zbirkah pristali legalno in imajo prav tako velik državni pomen. Po moje čisto nič. Pravi lastniki (tisti pred letom 1941) teh del bi bili še enkrat več prikrajšani za ta dela. Tako da stvari ki so bile nelegalno odvzete se morejo vrnit ne glede na to kako pomembne ali nepomembne so te stvari za državo. Pa naj bo to otok, slika ali kar koli drugega. Drugače pa lepo te prosim poglej si malo naše muzeje, niso sposobni imet neke vizije razvoja, strategije nič od nič. Strokovnjaki v njih se obnašajo kot da bi bili deli muzeja njihova privat zbirka, še najbolj jim je pa všeč če ni obiskovalcev jih vsaj noben ne moti pri občudovanju "njihove" zbirke. Malo si poglej kako funkcionirajo muzeji v tujini. Prav tako če se spomnim par mesecev nazaj je bilo v dnevnem časopisu, da se prodaja neko pomembno slovensko platno pa se trenutno ne spomnim imena dela in umetnika, vem pa da je platno v ZDA. Pa so potem ugotavljaji da narodna galerija nima denarja da ga odkupi, pa ji je bilo najprej ponujeno delo. Potem so razpredali prav na dolgo kako bi bilo faino imet to v narodni galeriji in na koncu še enkrat poudarili da denarja nimajo, da bi pa mogoče delo kupil kak donator ali pa da bi delo kupil Škrabec ali Lah.

O Blejskem otoku pa samo to. Kako dober gospodar je bila država z otokom smo videli v preteklih 50 letih. Vse kar je bilo na otoku je bilo v razsulu. Sedaj se stvari vsaj prenavljajo, kljub temu da je vstopnina. Samo kdor je že bil v tujini ve da je skoraj povsod za vsako malenkost vstopnina in zakaj je še tu ne bi pobirali če gre za obnovo in vzdrževanje. Me pa drugače prav malo briga kdo je lastnik otoka, tudi če je nekdo iz afganistana. Isto zagovarjam pri Postojnski jami in še kje drugje.
McClain
# 10.12.2017 ob 18:08
Alchemist pa kaj je s teboj?? Drzava lahko samo poizkusi, in prav je da bi, odkupiti od dedičev nekdanjih lastnikov. Pa to je ja osnova civilizacijskih norm. Kje ti živiš?
McClain
# 10.12.2017 ob 18:06
kaj šele bomo zvedeli čez 15 let, ko bo šel Kocka in vsi njemu podobni zanesljivo čez raufnk
dare326
# 10.12.2017 ob 10:48
Za vse so naredili papirje o zakonitem odvzemu, kot tudi papirje-sodne odločbe za povojne poboje.
April1699
# 09.12.2017 ob 17:38
Ni bilo še slišati ali prebrati da bi policja preiskala prostore bivših partijskih funkcionarjev beri KPS in njihovih sorodnikov. Aja saj res teh ljudi policija ne obiskuje jim služi!
Celine
# 04.11.2013 ob 18:57
Boštjan M. Turk jih je slučajno našel na Trstenjakovi....psssst
dice
# 04.11.2013 ob 15:31
najdl so jih
http://www.rtvslo.si/kultura/drugo/never
jetna-najdba-za-milijardo-evrov-umetnin-v-blokovskem-naselju/321723
czpnn
# 01.12.2010 ob 20:53
Zanimivo, umetnbine so ljubiili tudi drugi svetovni veljaki, na pa samo komuniti, pa tudi domači veljaki. Veliko se namreč izginulih umetnih suče tudi okoli radovljiškega notarja v igricah okoli rubežev na račun Avstriskih kreditov s katerim so ublli slovenske državljane. Primer Adrijana vaude z Blea jasno pove, kako so nekateri ljudje iz Ilirske Bistrice v vlogi nekakšnih izterjevalcev za Avstrijsko banko od gpspoda odtujili umetniško sliko "ZLATA POKRAINA" nemškega avtorja neprecenljive vrednosti za katero naj bi se izgubila vsaka sled. Slika naj bi poniknila v zbirki umetnin radovljiškega notarja, katerega soproga bivša okrožna državna tožilka, sedaj odvetnica svojega soproga motarja pred Radovljiškim sodiščem v izvršilnem postopku zastopa Posojilnico Bank Borovlje - upnico ki v resnici ni nikoli v tem primeru bila upnica. Ni jim zadosti slika neprecenljive vrednosti, za to so iz 7390.000 ATS naredili 730.000,00 €, umetniška slika neprecenljive vrednosti pa za priboljške.
Alchemist
# 22.09.2010 ob 22:45
alchemist pa kaj je s tabo. Če bi vsi tako razmišljali ne bi nihče ničesar kupil, nobene umetnine. Kako bi bilo če bi Španija razglasila, da so vsa Picassova dela velikega pomena in bi jih bilo kaznivo posedovati ne glede kje je lastnik, edini kupec bi pa bila država Španija

Pa sem mogoče govoril o kar vseh umetniških delih na splošno? Ne! Samo o teh ki so si jih komunistični veljaki prilastili. Drugače muzeji in galerije svoje eksponate kupujejo ali pa dobijo kot dar. Samo pač to je poseben primer, ki bi se ga lahko obravnavalo na poseben način.

Zelo podoben primer kot Blejski otok, tudi tistega država noče kar denacionalizirati pač zaradi izjemnega pomena kulturnega spomenika.
Miš
# 22.09.2010 ob 15:52
Bravo, "amater74"! D best!!!
Herta
# 22.09.2010 ob 14:26
Na podlagi virov (zemljiškoknjižni izpiski in zapuščinski spisi) je razvidno, da je to ljubljansko vilo po Moskovičevih, ki so umrli v taborišču Auschwitz, podedoval zakoniti dedič, ki pa jo je takoj po dedovanju prodal naprej, kar pomeni, da ni bila odvzeta ali zaplenjena Judom oz. da bi zaradi neobstoja oporočnih ali zakonitih dedičev avtomatično pripadlo splošnemu ljudskemu oz. državnemu premoženju. Dedič Ignjat je nepremičnino takoj po zapuščinski razpravi (dne 21. 2. 1947) prodal Kos Dani za 800.000 Din. Na podlagi kupne pogodbe je slednja dne 4. 6. 1947 na svoje ime vknjižila lastninsko pravico na zadevni nepremičnini.

Maja 1961 je Dana Kos prodala vilo (zemljišče brez stavbe je bilo leta 1960 vknjiženo kot družbena lastnina) za 12.810.030 dinarjev splošnemu ljudskemu premoženju, z vilo pa je upravljala Uprava zgradb uradov in zavodov LRS v Ljubljani. Leta 1982 se je na podlagi 5. člena Zakona o vknjižbi nepremičnin v družbeni lastnini v zemljiško knjigo vknjižil imetnik pravice uporabe Socialistična Republika Slovenija. [1]

[1] Dr. Damjan Hančič, mag. Renato Podbersič: Žrtve nacionalsocializma in boljševizma med slovenskimi Judi
trnik
# 22.09.2010 ob 15:23
Ta zbirni center umetnin je samo kaplja v morje, med vojno so kradli vsi, tako okupatorji in vsa koloboracija, kje so pa te stvari, v Avstriji, Italiji, Nemciji, Argentini, Kanadi, Turciji, morda kaj pri nasem Turku doma, vprasajte prvo damo.
erazzem
# 22.09.2010 ob 13:09
Mimara?
Kazalo