Danton in njegovi zavezniki, ki želijo zaustaviti preganjanje in pobijanje plemstva ter razglasiti republiko, so oblečeni v belo, barvo nedolžnosti, Robespierre in njegovi morilski pomočniki pa v črno. Foto: Berliner Ensemble
Danton in njegovi zavezniki, ki želijo zaustaviti preganjanje in pobijanje plemstva ter razglasiti republiko, so oblečeni v belo, barvo nedolžnosti, Robespierre in njegovi morilski pomočniki pa v črno. Foto: Berliner Ensemble

Režiser, ki zagovarja stališče, da gledališče in politika sodita skupaj, je v Berliner Ensemblu na oder postavil dramo na temo francoske revolucije.

Zgodovina je krog
Büchnerjev tekst, ki pripoveduje o francoski revoluciji in obračunu med Dantonom in Robespierrom, je sicer star skoraj 200 let, a je še vedno zelo aktualen. Čeprav se v predstavi vsiljujejo asociacije na današnjo revolucijo in vstajo v arabskem svetu, pa se je intendant gledališča Berliner Ensemble vzdržal navideznih poskusov aktualizacije in ostal blizu Büchnerjevemu izvirniku.

To je po pisanju tiskovne agencije dpa dobro, saj besedilo o protagonistih francoske revolucije ohranja svojo sporočilnost še danes. Osrednje vprašanje pa je, kaj sledi revoluciji. Sta sploh mogoča mir in enakost? Ali pa se nadaljuje stari cikel "Tiran je mrtev, naj živi tiran!"?

Za Peymannove igralce, med njimi sta Ulrich Brandhoff kot Danton in Veit Schubert kot Robespierre, se občasni zdi, da svoje lastne tragike in življenjske naloge ne jemljejo popolnoma resno, zato odrska postavitev v takih trenutkih zazveni bolj kot farsa, in ne kot drama, piše dpa.

V predstavi igrajo še Angela Winkler, Ursula Höpfner-Tabori, Roman Kanonik in Felix Tittel. Scenograf je Karl-Ernst Herrmann, ki je dogajanje postavil v črno odrsko škatlo. Obrazi igralcev so na odru prebarvani z belo barvo. Danton in njegovi zavezniki, ki želijo zaustaviti preganjanje in pobijanje plemstva ter razglasiti republiko, so oblečeni v belo, barvo nedolžnosti, Robespierre in njegovi morilski pomočniki pa v črno.