Rdeča nit festivala je letos preizpraševanje novih ali starih vrednot. Foto: Organizator
Rdeča nit festivala je letos preizpraševanje novih ali starih vrednot. Foto: Organizator
Lani je bila vodilna tema festivala vprašanje začetka ali konca. Kot je napovedala producentka festivala Eva Celec, se bodo prihodnje leto posvetili vprašanju, kje je meja. Foto: Spletna stran festivala

Festival bo do 23. septembra ponudil še 13 predstav, med njimi pet domačih premier. Vodilna tema pri izboru je bila letos vprašanje novih ali starih vrednot.

"Sedanji trenutek potrebuje radikalnost"
Don Juan je plod sodelovanja bolgarskega režiserja Aleksandra Morofova in sanktpeterburškega gledališča Vere Komisarževske. Morofov, znan tudi kot uničevalec gledališke tradicije, z virtuozno režijo transformira Molierjevega klasičnega Don Juana v sodoben in aktualen tekst, ruši znani mit in ustvari popolnoma novo podobo, so sporočili iz Kulturnega društva B-51, ki festival organizira.

Letošnji Ex Ponto se s temo vrednot dotika najbolj aktualne svetovne teme - krize duha, ki se manifestira ali prikriva v svoji najbolj simbolični obliki, v gospodarski in politični krizi, je zapisal direktor festivala Damir Domitrović. Tema vrednot je zaznamovala izbiro režiserjev in avtorjev, saj sedanji trenutek potrebuje radikalnost v razmišljanju, estetiki, sam festival pa ponuja možnost vsebinske in estetske primerjave preteklosti in sedanjosti, je prepričan Domitrovič.

Festival bo letos ponudil pet domačih premier. Poleg avtorjev Vlada G. Repnika (Also sprach Cage), Barbare Novakovič (Platforma Šift teater II/Trilogija: Source image), Bare Kolenc (Metamorfoze 2 stopinji: Sulmona) in Renate Vidič (vzklik za človečanstvo) bodo na festivalu Zala Sajko, Jurij Smrke, Anej Korsika in Robert Bobnič premierno uprizorili Proslavo ob 60-letnici izida prve številke Tribune.

Generacija brez "velikega projekta"
Kot je dejala Sajkova, se v predstavi ukvarjajo s proslavo kot formo in z njo eksperimentirajo ter jo navezujejo na Tribuno kot uporniški medij iz 80. let prejšnjega stoletja. Govorijo o generaciji, ki je ostala brez "velikega projekta", in ne kot generacija njihovih staršev, ki jih je osvobodila in popeljala v samostojno državo, je povedal Smrke. Ob robu konference je dodal, da danes tudi vladajoča generacija, ki je dokončala svoj projekt, nima več vizije.

Po besedah režiserke Renate Vidič so predstavo Vzklik za človečanstvo ustvarjali na podlagi družbeno angažiranega pisanja Srečka Kosovela o človeku, umetnosti, Evropi in Sloveniji. Tudi to predstavo so zgradili kot proslavo, ki pa slavi človeka in se k njemu vrača kot k delu kolektiva.

Gostujoče predstave režiserjev Aleksandra Morfova (Don Juan), Pierra Rigala (MiCRO), Andrasa Urbana (Turbo paradiso), Dina Mustafića (Patriotic Hypermarket in Sokratov zagovor), Diega De Bree (Gorski venec), Sofie Ristevske (Dom Bernarde Albe ali ženske brez moškega in to je vse), Ane Borralho (MisterMissMissMister) in skupine Bacači sjenki (Moški - Ženski/Ženske - Moške) bodo po napovedih Domitrovića zagotovo vzbudile zanimanje in razdelile festivalsko občinstvo in kritike.