Nô igre so umetniška oblika, ki pripada tradiciji klasičnega japonskega gledališča. Jukio Mišima, najznamenitejši japonski avtor druge polovice 20. stoletja, je nekatere izmed teh iger leta 1956 prestavil v sodobno gledališče. V seriji kratkih dramskih tekstov je prevzel teme in like nô gledališča ter jih je postavil v sodobna okolja, ki bi lahko bila prepoznavna tudi za zahodno občinstvo. Foto: Luca Quaia
Nô igre so umetniška oblika, ki pripada tradiciji klasičnega japonskega gledališča. Jukio Mišima, najznamenitejši japonski avtor druge polovice 20. stoletja, je nekatere izmed teh iger leta 1956 prestavil v sodobno gledališče. V seriji kratkih dramskih tekstov je prevzel teme in like nô gledališča ter jih je postavil v sodobna okolja, ki bi lahko bila prepoznavna tudi za zahodno občinstvo. Foto: Luca Quaia
Predstava tržaškega gledališča vključuje pet iger, tako kot je tudi tradicionalna nô predstava sestavljena iz petih iger, a jih ne predstavlja zaporedoma in ločeno. Goran Ferčec je v središče postavil dramo Hanjo, okrog katere se v sanjski in vizionarni razsežnosti vrtijo zgodbe, simboli in junaki preostalih izbranih dram. Foto: Luca Quaia
Predstava uspešno združuje tako japonsko kot zahodno kulturo, tradicionalno in sodobno. Foto: Luca Quaia

"Uprizoritev zaživi z enkratno gledališko govorico in definira zelo jasno podobo prostora in časa. Lahko prepoznamo zelo bistro priredbo japonskega gledališča in tesno povezavo s kulturo in gledališko estetiko tega naroda. Podobe spominjajo na japonsko tradicijo, a tudi na današnji čas, tako na Japonskem kot v vzhodni Evropi. Delo na konceptu prostora je zanimivo in spodbudno, na poseben način pa poudarjamo igralske kreacije pod zelo jasnim režijskim vodstvom," je ob odločitvi zapisala žirija (generalni direktor ITI Worldwide Tobias Biancone, predsednik Mohamed Alafkham in članica Tatjana Ažman).
Dobitnika letošnje 21. nagrade sta razglasila izvršni odbor mednarodnega gledališkega inštituta ITI Worldwide (International Theatre Institute, World Organization for the Performing Arts) in japonskega centra ITI. Podelitev bo na sporedu pred začetkom prihodnje abonmajske sezone, ob prisotnosti članov organizacije ITI in institucionalnih predstavnikov sodelujočih držav.
Predstava je bila posebej izpostavljena že na festivalu Borštnikovo srečanje 2014, kjer je prejela nagrade za najboljšo režijo (Mateja Koležnik), dramaturgijo (Goran Ferčec, ki je pet Mišimovih enodejank prepletel v enovito dramsko celoto in hkrati ohranil dualizem klasične nô drame ter dialog s tradicijo teh iger) in posebno nagrado žirije za vizualno in zvočno podobo.
Podpora predstavam, ki vzpostavljajo povezavo z japonskim gledališčem
Nagrada učimura se ob podpori družine Učimura podeljuje že od leta 1992. Posvečena je spominu na nekdanjega predsednika japonskega nacionalnega centra ITI Naoja Učimuro, dramatika, ki je svoje življenje posvetil spodbujanju razumevanja in znanja o gledališču po vsem svetu.
Namen te prestižne nagrade za področje uprizoritvenih umetnosti je podpiranje in spodbujanje umetniških pobud skupin in posameznih umetnikov zunaj meja Japonske, ki skozi svoje projekte vzpostavljajo povezave z japonskim gledališčem.
Med dozdajšnjimi prejemniki ITI-jeve nagrade so umetniki z vsega sveta, ki so s svojimi odrskimi postavitvami znali na tenkočuten in vznemirljiv način povezati japonsko kulturo in gledališče z gledališko umetnostjo svojega naroda, kar je tudi eden izmed osnovnih principov delovanja te največje in najstarejše svetovne nevladne organizacije s področja uprizoritvene umetnosti. Leta 2009 je nagrado prejela predstava mariborske Drame Veter v vejah borov v režiji Jerneja Lorencija.
Potrditev prizadevanja za promocijo slovenskega gledališča
Slovenski center ITI, ki bo v kratkem deloval kot samostojno društvo, se nagrade, ki jo je prejelo Slovensko stalno gledališče Trst, še posebej veseli, saj je na neki način tudi potrditev prizadevanj za promocijo slovenskega gledališča. Center je tržaškemu gledališču namenil še sledeče besede: "Želimo si, da bi priznanje našemu čezmejnemu gledališču pomagalo pri nadaljnjih umetniških uspehih. Celotni ekipi ustvarjalcev prenašamo iskrene čestitke vseh članov izvršnega odbora ITI Worldwide ter japonskega centra ITI in družine Učimura."