Predstava Četrtek govori o tesnobi, ki se pojavi znotraj procesa vzpostavljanja, trajanja in razkrajanja ljubezni med X (Nika Rozman) in Y (Stane Tomazin). Igralca ter režiserka Nina Šorak in dramaturginja Zala Sajko so se spoprijeli z besedilom francoskega filozofa Rolanda Barthesa Fragmenti ljubezenskega diskurza. Na oder so brez cinizma in brez patetike želeli postaviti občutja ljubezenskega odnosa. Foto: Sunčan Stone
Predstava Četrtek govori o tesnobi, ki se pojavi znotraj procesa vzpostavljanja, trajanja in razkrajanja ljubezni med X (Nika Rozman) in Y (Stane Tomazin). Igralca ter režiserka Nina Šorak in dramaturginja Zala Sajko so se spoprijeli z besedilom francoskega filozofa Rolanda Barthesa Fragmenti ljubezenskega diskurza. Na oder so brez cinizma in brez patetike želeli postaviti občutja ljubezenskega odnosa. Foto: Sunčan Stone
Predstava je nova premiera umetniškega kolektiva G-Fart, skupine mladih režiserjev, igralcev, dramaturgov in drugih ustvarjalcev, ki v Gledališču Glej letos deluje kot hišni rezident. Foto: Sunčan Stone
Nina Šorak
Nina Šorak je filozofinja in dramaturginja ter članica kolektiva G-Fart. Tokrat sta z režiserko Zalo Sajko zamenjali vlogi; Nina Šorak je prevzela režijo, Zala Sajko dramaturgijo. Foto: Osebni arhiv

Predstava Četrtek govori o tesnobi, ki se pojavi znotraj procesa vzpostavljanja, trajanja in razkrajanja ljubezni med X (Nika Rozman) in Y (Stane Tomazin). Nina Šorak, Zala Sajko ter igralca so se spoprijeli z besedilom francoskega filozofa Rolanda Barthesa Fragmenti ljubezenskega diskurza, ki med dramaturgi in režiserji velja za izjemen izziv, saj njegova razsežnost in pomenskost ponujata neskončne možnosti interpretacije.
"Fragmenti ljubezenskega diskurza s filozofskim in analitičnim pristopom podajajo faze naivne ljubezenske poti. Tesnoba, strah, veselje, stiska, zamera, srčne rane, fantaziranje in še kaj je tisto, kar nas doleti kot zaljubljene subjekte," pravi Nina Šorak, režiserka predstave.
Ko se zazreš proti horizontu in obmolkneš
Izhodišče za razmislek o predstavi je predstavljal občutek ob poslušanju pesmi z naslovom Četrtek. Vprašanje, kako preslikati občutke, ki jih dobimo ob poslušanju ravno te pesmi, "kako postaviti tisti košček praznine posameznika na oder, ko se zazre proti horizontu in obmolkne", je porodilo iskanje načina, kako na vzbuditi čutnost gledalca ob ljubezenskem odnosu, ki ne bo ne distancirana ne sentimentalna. Tako prikazan ljubezenski diskurz bi lahko ostal samoten, brez realnih čustev, ustvarjalci pa so do njega želeli pristopiti drugače, da bi lahko spomnili na dejstvo, da smo se vsi že kdaj dotaknili te samosti.
Izogniti so se želeli dveh velikih pasti opisovanja ljubezni, skrajnega cinizma in patetike, ki ljubezen v času hiperprodukcije največkrat opisujeta. "Vsakdo bo razumel, če ima X 'velikanske težave' s svojo spolnostjo; nikogar pa ne bodo zanimale težave, ki jih utegne Y imeti s svojo sentimentalnostjo. Ljubezensko čustvo je iz mode, a te zastarelosti ni mogoče rešiti niti s spektaklom," je o prikazovanju tematike komentiral že Barthes.
Obrnjene ustvarjalne vloge
Pri predstavi Četrtek so ustvarjalci zamenjali vloge, režijo je prevzela Nina Šorak, sicer dramaturginja, dramaturgijo Zala Sajko, sicer režiserka. Igralski dvojec bo nadgradil tudi video ene vidnejših slovenskih ustvarjalk mlade generacije Pile Rusjan, kostumografijo pa je tudi tokrat za skupino G-Fart pripravila kostumografinja Tina Pavlović.
Glejevi rezidenti G-Fart
Četrtek je nova premiera umetniškega kolektiva G-Fart, skupine mladih režiserjev, igralcev, dramaturgov in drugih ustvarjalcev, ki v Gledališču Glej letos deluje kot hišni rezident. Na oder Gleja so postavili že serijo Kabaret Kurac (Demoni, Superheroji, Ropotarnica), predstavi Prometej: apologija za razklano osebnost in zbor lačnih ljudi ter miniaturko Sanjalnik.

Fragmenti ljubezenskega diskurza na odru
Fragmenti ljubezenskega diskurza na odru