V koreografiji Tango Julia Lopeza bosta zaplesala Regina Križaj Babačić in Lukas Zuschlag. Foto: Robert Balen/SNG Opera in balet Ljubljana
V koreografiji Tango Julia Lopeza bosta zaplesala Regina Križaj Babačić in Lukas Zuschlag. Foto: Robert Balen/SNG Opera in balet Ljubljana
Tango velja za ples ljubezni.
Odnos med moškim in žensko v Dvojnosti je dramatičen in fado glasba portugalske pevke Amálie Rodriguez še podčrtuje tragičen pogled na ljubezen in strast. Foto: EPA

SNG Opera in balet Ljubljana je pod svojo streho demokratično sprejela tri na prvi pogled precej raznorodne balete: Tango Astorja Piazolle, Dvojnost Amálie Rodriguez in Serenado P. I. Čajkovskega.

Ljubezen, neizčrpen vrelec navdiha
Koreografsko slikovit Tango skladatelja Astorja Piazzola pripoveduje o prikritem osvajanju in spogledovanju umetnika in njegove izmikajoče se muze. Dvojnost v koreografiji iranskega koreografa Gagika Ismailiana se spleta in razpleta v osmih slikah; gre za trčenje dveh spolov, odnosov med njima, njuno soočanje in razhajanja.

Vzgibi duše na odru
Serenada velikega baletnega mojstra Balanchina velja za enega najpomembnejših baletov v baletni zgodovini. Na videz je Balancine ustvaril koreografijo brez prave zgodbe, a se je vendarle izkazalo, da ni tako. Sledil je namreč notranji glasbeni logiki skladatelja Čajkovskega in ustvaril mojstrovino neprecenljive vrednosti. Nosilno vlogo v koreografiji nosi baletni ansambel, kar v Balanchinovih delih ni prav pogosto.