Foto:
Foto:
V baletu se izmenjujejo solistične točke in veličastni skupinski prizori.
Baletna predstava temelji na pravljici Charlesa Perraulta.

Še posebej so bili opazni solisti Alenka Ribič Laufer, Anton Bogov, Tijuana Križman, Eugen Dobrescu, Valentina Turcu, Yevgenya Koshkina, Klavdija Čerimagič in Galina Čajka, ki so zaplesali v glavnih vlogah. Koreografijo na glasbo Čajkovskega je postavil Dinko Bogdanić, orkestru pa je dirigiral Aleksej Baklan. Balet, ki očara s prekipevajočo glasbo in raznovrstnimi plesi, med katerimi so tako solistične točke kot ljudski plesi je bil v Mariboru tokrat uprizorjen prvič.

Glasba po natančnih koreografovih navodilih
Čajkovski je glasbo za balet napisal po natačnih navodilih koreografa Mariusa Petipaja, ki je skladatelju predpisal celo, koliko taktov mora imeti posamezen prizor in kakšna čustva naj izraža. A Čajkovski navodil ni jemal kot vmešavanje v njegovo delo, ampak kot pripomoček, s katerim mu je uspelo napisati glasbo, ki s plesom tvori enovito delo.

Mavrica iskrenih čustev
V baletu, temelječem na zgodbi Charlesa Perraulta, nastopajo osebe vseh starosti, družbenih stanov in obeh spolov, oglasijo pa se tudi nadnaravna bitja, kot so modre žabe in pravljični liki. Plesna postavitev ohranja temeljne značilnosti izvirne praviljice, ki gledalce prepriča tudi z mavrico človeških čustev, kot so veselje, bolečina, poželenje, upanje, maščevalnost in usmiljenje.

Ena najzahtevnejših baletnih predstav
Prav odkritost in iskrenost, s katero so predstavljeni princesa Aurora, princ, pomladna vila, Carabosse, kralj, kraljica, plava ptica in drugi nastopajoči, sta veliko prispevali k velikemu uspehu baleta, ki sicer šteje med enega od najbolj zahtevnih baletnih predstav.

Preizkusni kamen mojstrstva plesalcev
Poleg tega navduši tudi raznovrstnost plesnih prvin, ki jih je v balet postavil njegov koreograf Marius Petipa. Ta se je najbolj proslavil prav s Trnuljčico, ki pomeni vrh njegove koreografske ustvarjalnosti. V Trnuljčici svoje mojstrstvo prizkušajo največji baletni plesalci. Za najbolj znano princeso Auroro tako velja slovita baletka Margot Fonteyn, medtem ko je bil najuspešnejši princ Rudolf Nurejev.

Zaslužni za prvo mariborsko postavitev
Pri nastajanju predstave so sodelovali tudi Dinka Jeričević Frangeš, ki je svoj delež prispevala pri scenografiji, Dijana Bourek je poskrbela za scenografijo, baletni mojster je Michael McClain, koncertni mojster Saša Olenjuk, korepetitorka pa je bila Oksana Petrovska. Aleksej Baklan, ki je vodil orkester, se je z dirigiranjem glasbenikom med baletnimi predstavami že izkazal, saj je lani Mariborčane vodil že skozi Hrestača, za katerega je glasbo prav tako napisal Peter Iljič Čajkovski.