Lika v predstavi trenirata za najznamenitejši maraton na svetu - newyorški maraton -, med tekom pa se pogovarjata in obujata spomine na preteklost v besednem dvoboju usodnega značaja. Foto: SSG Trst
Lika v predstavi trenirata za najznamenitejši maraton na svetu - newyorški maraton -, med tekom pa se pogovarjata in obujata spomine na preteklost v besednem dvoboju usodnega značaja. Foto: SSG Trst
Newyorški maratonski preizkus velja za enega najbolj znamenitih na svetu.

Slovensko stalno gledališče (SSG) v Trstu je v tržaškem Kulturnem domu svojemu občinstvu ponudilo tretjo premiero sezone 2007/08, ki je tudi druga v lastni produkciji. To bo slovenska praizvedba dela italijanskega dramatika Edoarda Erbe Maraton v New Yorku, ki ga je avtor, eden najvidnejših sodobnih italijanskih dramatikov, napisal leta 1991 in je doživelo že veliko uprizoritev v Italiji in po svetu.

Igralca čisto zares - tečeta
Uprizoritev teče na vzporednih ravneh dvojnega, igralskega in fizičnega izziva, saj igralca dejansko tečeta vso predstavo in s tem realistično podoživljata situacijo. Tek postane v Erbovem delu metafora za življenje, prispodoba eksistencialne kompeticije: ko je sapa krajša, se napetost veča, besede in misli se pospešijo z utripom srca do dramatičnega cilja enournega teka.

Po besedah umetniškega vodje SSG-ja Marka Sosiča je gledališče s predstavo Maraton v New Yorku želelo anticipirati pri abonentih in drugih gledalcih zavest o možnosti drugačne ponudbe, saj sodobna svetovna dramatika vse bolj terja od gledališč tudi prostore komornega značaja, v katerih gledalec lahko neposredno spremlja in doživlja najbolj subtilne igralčeve trenutke.

Delo je prevedel Gašper Malej, za režijo je poskrbel Miha Golob, igrata pa člana ansambla SSG Romeo Grebenšek in Primož Forte.