Libreto za Normo je spisal Felice Romani. Foto: SNG Maribor
Libreto za Normo je spisal Felice Romani. Foto: SNG Maribor
Za režijo tokratne predstave je poskrbel Paule Emile Fourny. Foto: SNG Maribor
Normo interpretirajo Viktorija Čenska, Milena Morača in Ljudmila Vehova. Foto: SNG Maribor

Kot dirigenta se predstavljata umetniški vodja veronske Arene Fabrizio Maria Carminati in hišni dirigent Lorenzo Castriota Skanderbeg pa je poskrbel Paule Emile Fourny. Njegov režijski koncept je v celoti razvila njegova asistentka Ruxandra Hagiu. V alternaciji zaljubljeno druidsko svečenico Normo interpretirajo Viktorija Čenska, Milena Morača in Ljudmila Vehova, vlogo Pollioneja pa predstavljajo Janez Lotrič, Miro Solman in Motoaki Ciozaki.



Navdih za najlepše melodije
Opera se posveča zgodbi o druidski svečenici Normi, ki jo ljubezen do rimskega prokonzula Polliona pripelje do preloma svoje svete zaobljube. Norma velja danes za napopolnejši primer t. i. "belcanta" sloga, ki ga zaznamujejo spevne arije in poudarjanje glasovnih prelesti, Bellinija pa je navdihnila za nekatere njegovih najlepših melodij. Kot so ob predstaviti predstave zapisali v SNG-ju Maribor, odlikuje veliko sopransko arijo Casta diva ena najčistejših in najučinkovitejših melodičnih linij v celotni zgodovini opere.

Libreto Norme je delo Feliceja Romanija, ki je zaznamoval skoraj vse Bellinijeve operne stvaritve. Premiero je opera doživela leta 1831 v milanski Scali, nato pa sta njen uspeh in priljubljenost močno narasla in postala je stalni del repertoarja vseh pomembnih svetovnih opernih gledališč.

Norma v podobi Callasove
V vlogi Norme so v 20. stoletju nastopila velika operna imena, kot so Zinka Kunc Milanov, Rosa Ponselle, Rosa Raisa, Renata Scotto, Joan Sutherland in Montserrat Caballe. Za napomebnješo interpretko Norme pa velja grška sopranistka Maria Callas, ki jo je med leti 1948 in1965 odpela več kot štiridesetkrat. Callasovi se je uspelo spretno preleviti v lik Norme in podala je celo vrsto čustev, ki se zbirajo v duši glavne junakinje, od trpljenja, užaljenosti in maščevalnosti do ljubezni in nežnosti. Kot so povedali ustvarjalci predstave mariborske operne hiše, je interpretacija te velike sopranistke postala zgled za vse kasnejše izvajalke.