Razstava bo odprta do 8. septembra. Na sliki: deli Jana Thomasa - detajla portreta cesarja Leopolda I. in infantinje Margarete Tereze. Foto: KHM Wien
Razstava bo odprta do 8. septembra. Na sliki: deli Jana Thomasa - detajla portreta cesarja Leopolda I. in infantinje Margarete Tereze. Foto: KHM Wien
Boljše polovice
Poseben tematski sklop na razstavi je namenjen upodobitvam Adama in Eve ter boga Zeusa in njegovih žensk. Foto: KHM Wien
Slika Lucasa Cranacha starejšega Starec in dekle iz obdobja 1530 in 1540.
Slika Lucasa Cranacha starejšega Starec in dekle iz obdobja 1530 in 1540. Foto: KHM Wien

Razstavljena so olja na platnu, medalje, tapiserije in slonokoščeni izdelki različnih obdobij, od starega Egipta in antike, prek srednjeveške umetnosti do renesanse in baroka. Med bibličnimi prizori, ki so dajali 'izgovor' za upodobitev para, še prej pa akta, je bil verjetno najbolj razširjen prizor Adama in Eve, med mitološkimi prizori pa Zevs v vseh svojih podobah in z vsemi svojimi trofejami.

Zakonski par, vsak na svoji strani diptiha
V poznosrednjeveški in predvsem zgodnjerenesančni umetnosti sodijo v to poglavje tudi številni zakonski portreti, kjer sta mož in žena (običajno gre za dvorne, pozneje meščanske portrete) lahko upodobljena vsak na svojem krilu diptiha. Forma diptiha, kjer je par upodobljen na ločenih in obenem združenih ploščah, izhaja iz pozne antike. Številni srednjeveški in renesančni plemiči ter vladarji so pri naročilu portreta sebe in svoje zakonske družice izbrali prav diptih. Pozneje so jih slikali tudi na skupnem platnu v skupnem prostoru. Verjetno je eden najslavnejših takšnih renesančnih del Portret zakoncev Arnolfini Jana van Eycka, slika, ki je sicer ne hranijo na Dunaju, pač pa v londonski Narodni galeriji.

V Umetnostnozgodovinskem muzeju so razstavljena različna dela zaljubljencev in drugih parov, ki so jih naslikal mojstri, kot so Peter Paul Rubens, Lucas Cranach, Hans Memling, Jan Thomas in Correggio.
Po besedah ravnateljice muzeja Sabine Haag razstava prek umetniških del, nastalih v različnih okoljih, državah in obdobjih, dokumentira povezavo med moškimi in ženskami, ljubezenskimi pari, brati in sestrami. Razstava Boljše polovice - pari v zgodovini umetnosti je peta postavitev v sklopu projekta Intermezzo, v sklopu katerega muzej umetnine iz svojih zbirk postavlja v nove kontekste.
Razstavo je pripravila ekipa kustosov, ki jo sestavljajo Anna Fabiankowitsch, Regina Hoelzl, Stefan Krause, Beatrix Kriller-Erdrich, Manuela Laubenberger, Guido Messling, Margot Rauch, Katja Schmitz von Ledebur, Heinz Winter in Andreas Zimmermann. Razstava bo odprta do 8. septembra.