Shermanova je ustvarjalka, ki je za svoje delo prejela številne nagrade, med drugim leta 1995 prestižno štipendijo MacArthur Fellowship. Razstavlja po vsem svetu, leta 2012 so ji v newyorškem muzeju moderne umetnosti MoMA postavili obširno retrospektivo z več kot 170 deli. Foto: Reuters
Shermanova je ustvarjalka, ki je za svoje delo prejela številne nagrade, med drugim leta 1995 prestižno štipendijo MacArthur Fellowship. Razstavlja po vsem svetu, leta 2012 so ji v newyorškem muzeju moderne umetnosti MoMA postavili obširno retrospektivo z več kot 170 deli. Foto: Reuters
Madonna je leta 1997 v newyorški MoMi sponzorirala razstavo Cindy Sherman: The Complete Untitled Film Stills. Foto: Reuters

V berlinski galeriji me Collectors Room Berlin bodo 16. septembra odprli fotografsko razstavo Cindy Sherman. Razstava bo obsegala 65 fotografij iz skoraj vseh umetničinih ustvarjalnih obdobij. Shermanova, ki ji pravijo tudi "mojstrica maškarade", je na fotografijah svoj lasten objekt.

Njeni portreti ne predstavljajo resničnih osebnosti, temveč parafrazirajo družbene in kulturne stereotipe. Dekonstruirajo jih skozi prizmo filma, klasičnega slikarstva ali oglaševanja.

Kameleonka pred lastnim objektivom
Cindy Sherman je zaslovela s serijo Untitled Film Stills, ki jo je ustvarila med letoma 1977 in 1980. To je izbor 69 črno-belih fotografij, na katerih umetnica sama pozira v različnih vlogah na različnih lokacijah, kot so ulice, dvorišča in obale.

Tudi sicer Shermanova večinoma ustvarja konceptualne fotografske serije, v katerih pred objektiv praviloma postavi samo sebe, s pomočjo lasulj in ličil se postavlja v vloge, ki razgaljajo stereotipe vsakdanjega življenja. (Ob tem je treba povedati, da ustvarja skoraj brez tuje pomoči: kostume kupuje iz druge roke, sama je svoja mojstrica ličenja, frizerka, režiserka in snemalka.)

Lepota nelepega
Namesto lepote in miline klasične umetnosti v svojih motivih išče praznino, ki jo razkrinka s pomočjo tematik spolnosti in nasilja (v intervjujih rada poudarja, da jo je že kot otroka očaralo vse, kar je bilo grdega). Pri Financial Timesu so o njej zapisali, da zna v posameznikovem "delu, zasebnem in javnem življenju, družbeni in erotični sferi z edinstveno psihološko natančnostjo identificirati in razkrinkati maškarado".

Med njene pomembnejše serije sodi še Sex Pictures, v kateri je - da bi upodobila objektivacijo žensk - uporabila lutke v podložnih položajih. V letih 1983 in 1993 je fotografinja ustvarila tudi nekaj modnih fotografskih serij.

Razstava iz zbirke Thomasa Olbrichta bo na ogled do 10. aprila in je nastala v tesnem sodelovanju z umetnico. Del spremljevalnega programa so tudi predavanja in film Office Killer, ki ga je režirala Shermanova.

Sočasno bo v galeriji Sprüth Magers Berlin na ogled še skupinska razstava, na kateri bodo na ogled zadnja dela Shermanove. Fotografije iz različnih obdobij je združila v eni sliki.