Martina Grlić skozi optiko fotografskih podob iz nekdanjih tovarn raziskuje položaj delavca in dramatičen prehod med dvema političnima režimoma. Foto: Galerija Simulaker/Martina Grlić
Martina Grlić skozi optiko fotografskih podob iz nekdanjih tovarn raziskuje položaj delavca in dramatičen prehod med dvema političnima režimoma. Foto: Galerija Simulaker/Martina Grlić

Po besedah kustosinje Žive Kleindienst uporablja slikarka v ikonološkem pogledu stare črno-bele žanrske fotografije iz nekdanjih tovarn, s katerimi so želeli njihovi avtorji poudariti delovni zanos in poveličevati napredno socialistično industrializacijo, ter jih v postmodernistični maniri prevaja v slikarstvo.

Z monokromno barvno paleto ostaja zvesta izvirnim dokumentom in s svojim slikarskim izrazom briše ostrino strogega, racionalnega in revolucionarnega socialističnega občutja. V likovno vsebinskem smislu pa z omenjenim pristopom ustvarja občutek opazovanja duhov preteklosti ter določene nostalgije. Hkrati pa je ravno ta občutek morda že nekoliko nekritične nostalgije po nekdanji ureditvi preglašen s številnimi sodobno perečimi vprašanji položaja delavcev, spolne neenakopravnosti, kontinuiranega razrednega boja, vrednotenja pojma dela, tehničnega in industrijskega napredka ter drugimi negativnimi posledicami sodobnega kapitalizma, je še zapisala Živa Kleindienst.

Martina Grlić (1982) je diplomirala leta 2009 na oddelku za slikarstvo Akademije likovnih umetnosti v Zagrebu. Leto pred tem je začela razstavljati, do zdaj pa je svoje delo razen v domovini predstavila še v Sloveniji, Avstriji in na Kitajskem. Dobila je več nagrad, nekaj njenih del pa so uvrstili v zbirko Moderne galerije v Zagrebu. Živi in ustvarja v Zagrebu.

Razstavo lahko v galeriji Simulaker ujamete do 22. aprila.