Razstave
(5)
false
Mojce Zlokarnik z geometrično zasnovanimi barvnimi polji preiskuje različne učinke, tudi estetska vprašanja. Foto: Amir Muratović/Osebni arhiv Mojce Zlokarnik
       Barve postanejo nosilci zgodbe, nekakšna sidra, na katera pripenja vrsto odnosov med ljudmi ali z njimi povezanimi osebami in čustvi. Njene slike tako prodrejo v gledalčev predstavni svet in ga nehote zapeljejo v komunikacijo z dotlej neznanim področjem.       
 Likovna kritičarka Tatjana Pregl Kobe
false
Čeprav so slike vsaka zase samostojna celota, neodvisna od izhodišča, se med seboj povezujejo. Foto: Osebni arhiv Mojce Zlokarnik

Dodaj v

"Lirična, strastna, krotka in predrzna" razmerja v slikah in grafikah Mojce Zlokarnik

Barve kot nosilci zgodbe
6. januar 2017 ob 12:38
Nova Gorica - MMC RTV SLO, STA

Drevi bodo v novogoriški Mestni galeriji odprli razstavo slik in grafik umetnice Mojce Zlokarnik, ki je razvila nezmotljivo prepoznaven likovni slog. S postavljanjem barvnih pasov se na površini njenih slik razpira kaskada pogledov.

Barve so namreč preprosto, vendar premišljeno nanesene v intervalih vertikalnih in horizontalnih črt. Slikarstvo Mojce Zlokarnik je zato treba sprejeti najprej kot analitično, kajti z minimalističnimi, povsem geometrično zasnovanimi barvnimi polji slikarka preiskuje različne učinke, tudi estetska vprašanja.

Umetnica tako raziskuje barvne kombinacije in jih kot obarvana polja različnih velikosti združuje med sabo v zmeraj novih različicah. Sama pravi, da obožuje barvo: "Učim se jo razumeti vedno znova in znova. Zanalašč in predrzno. Krotke, že znane rešitve me ne zanimajo."

"Barve postanejo nosilci zgodbe, nekakšna sidra, na katera pripenja vrsto odnosov med ljudmi ali z njimi povezanimi osebami in čustvi. Njene slike tako prodrejo v gledalčev predstavni svet in ga nehote zapeljejo v komunikacijo z dotlej neznanim področjem," je dejala likovna kritičarka Tatjana Pregl Kobe.

Lirična in strastna razmerja
Čeprav so slike vsaka zase samostojna celota, neodvisna od izhodišča, se med seboj povezujejo. Postavljene v prostor se likovno in simbolno umeščajo v novo pripoved, pripovedujejo nove zgodbe, oblikujejo nova razmerja. "S slikami in odnosom do izzivajočih barv umetnica ustvarja svoja razmerja. Lirična in strastna. Krotka in predrzna. Sozveneča in odbojna. Skrivnostna in žareča. Umirjena in divja. In nikoli dolgočasna," je še dodala kritičarka.

Mojca Zlokarnik se je po končanem dodiplomskem in podiplomskem študiju slikarstva na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani študijsko izpopolnjevala v Pragi, New Yorku, Parizu, Bolgariji in Nemčiji. Med letoma 2001 in 2015 je bila glavna in odgovorna urednica revije Likovne besede, zdaj je pomočnica glavne in odgovorne urednice ter članica uredniškega odbora. Razstavlja od leta 1991, doslej je sodelovala na več kot sto skupinskih razstavah v Sloveniji in tujini. Posveča se slikarstvu in grafiki. Živi in ustvarja v Ljubljani.

Razstava v novogoriški Mestni galeriji bo na ogled do 27. januarja.



G. K.
Prijavi napako
Komentarji
virus99
# 06.01.2017 ob 16:13
"in sicer, kaj novinar/pisec zgoraj misli pod tem, da ''(...) slikarka preiskuje različne učinke, tudi estetska vprašanja.'' Razumem, ustvarjalka preiskuje različne učinke (različice barvnih nanosov z vidika količin, kvalitet itd. verjetno), ampak kako s slikarstvo te vrste raziskuje estetska vprašanja.
KAJ TO POMENI? Raziskuje estetska vprašanja... Ali ve kdo kaj o tem povedati? Hvala."


To nič ne pomeni. Kar slikarka počne je, da ustvarja njej zanimive grafične dizajne in si jih čutno interpretira kot si pač jih. To interpretacijo ona razume kot estetska vprašanja, kar pa ni res saj gre le za sanjarjenje in izmišljevanje pomenov za določene efekte in kompozicije, ki pa ne veljajo nujno za nikogar razen za njo. S tem se ukvarja psihologija s svojimi testi in ne gre za umetnost. Podobno kot ljudje strmijo v črno sliko in v njej najdejo "komunikacijo" o stvarstvu, smrti, večnosti, ipd.
henodarling
# 06.01.2017 ob 15:23
S slikami in odnosom do izzivajočih barv umetnica ustvarja svoja razmerja. Lirična in strastna. Krotka in predrzna. Sozveneča in odbojna. Skrivnostna in žareča. Umirjena in divja. In nikoli dolgočasna," je še dodala kritičarka.

Imam občutek, da se v zadnjem času morajo prav kritiki vedno bolj truditi s pisanjem, izbiranjem besed, ustvarjanjem zgodbe.
Škoda, da prepogosto ustvarjalci sami ne ustvarijo zgodbe, oziroma nam ne ponudijo kaj dosti, da bi si ja lahko ustvarili mi sami.
mend055
# 06.01.2017 ob 13:59
Slikarstvo Mojce Zlokarnik je zato treba sprejeti najprej kot analitično, kajti z minimalističnimi, povsem geometrično zasnovanimi barvnimi polji slikarka preiskuje različne učinke, tudi estetska vprašanja...

Bolj zanima me kot kaj drugega: in sicer, kaj novinar/pisec zgoraj misli pod tem, da ''(...) slikarka preiskuje različne učinke, tudi estetska vprašanja.'' Razumem, ustvarjalka preiskuje različne učinke (različice barvnih nanosov z vidika količin, kvalitet itd. verjetno), ampak kako s slikarstvo te vrste raziskuje estetska vprašanja.
KAJ TO POMENI? Raziskuje estetska vprašanja... Ali ve kdo kaj o tem povedati? Hvala.

PS. Saj vem, da to ni šport, NBA, Pohorje itd in da bo malo odziva, a vendar.
henodarling
# 06.01.2017 ob 20:02
Vsekakor je možno neizmerno uživati tudi v črtah, barvnih kombinacijah vsepovsod. V naravi, modi in nenazadnje v umetnosti
.Da se nam ne ljubi ukvarjati z umetnostjo??? Ja, dragi Nihče več, zato pa se z njo ukvarjajo umetniki, ki naj bi nam posredovali, podarjali svoje zgodbe in po možnosti kak presežek, ki ga "neumetniki" ne zmoremo.
In se strinjam, veliko preveč je blefa in bullshita...Žal.
nihče več
# 06.01.2017 ob 16:31
@mend055
Hvala za vprašanje. Odgovor je preprost: s slikanjem ni mogoče "preiskovati" estetskih vprašanj, enako kot nobenih vprašanj iz drugih področij filozofije. Umetnost je namreč snov za filozofijo in ne obratno. Da je stavek "bullshit" govori že raba besede "preiskovati", saj ta lahko pomeni le "delati, da se z iskanjem ugotovi morebitna navzočnost česa" ali v povsem policajskem kontekstu.

@henodarling
Kritiki so seveda vedno trudili s pisanjem in izbiranjem besed, saj je to njihov poklic.
Umetniki nam seveda ponujajo neverjetno količino snovi za razmišljanje, sanjanje, uživanje in doživljanje, vendar se gromozanski večini publike ne ljubi ukvarjati z umetnostjo in si ustvarjati svoje misli in, kot praviš, zgodbe. Če želiš uživati v umetnosti, se moraš z njo ukvarjati, odpreti srce in um (ali vsaj ne biti zarukan in zadrgnjen v pm) ter v iskanju draguljčkov neizbežno požreti veliko umetniškega bullshita.
Kazalo