V galeriji Belvedere, kjer se že sicer ponašajo z osrednjo zbirko del tega glavnega predstavnika avstrijske secesije, so še pred začetkom Klimtovega jubilejnega leta odprli razstavo Gustav Klimt/Josef Hoffmann. Foto: EPA
V galeriji Belvedere, kjer se že sicer ponašajo z osrednjo zbirko del tega glavnega predstavnika avstrijske secesije, so še pred začetkom Klimtovega jubilejnega leta odprli razstavo Gustav Klimt/Josef Hoffmann. Foto: EPA
Za razstavo Gustav Klimt/Josef Hoffmann so rekonstruirali prostor, kjer je visel Klimtov znameniti Beethovnov friz. Klimt je delo, zamišljeno zgolj za čas postavitve, naslikal neposredno na steno, razstava pa je med drugim obsegala tudi polikromirane skulpture Maxa Klingerja. (Kliknite za povečavo.) Foto: EPA

Še posebej velik porast števila obiskovalcev so zaznali v Leopoldovem muzeju na razstavi Klimt osebno. Na njej so našteli kar 220.124 obiskovalcev, med njimi je bil tudi nekdanji ameriški predsednik Bill Clinton. Muzej je letos obiskalo kar 50.000 obiskovalcev več kot v enakem obdobju lani.

Belvedere prvič prebija magično mejo milijona
V galeriji Belvedere bodo kmalu prvič v zgodovini presegli številko milijon obiskovalcev. Medtem ko so lani v galeriji našteli 888.633 obiskovalcev, letos računajo, da bodo do konca leta dosegli številko 1,1 milijona. Jubilejna razstava, posvečena Klimtu, je doslej pritegnila 355.896 ljubiteljev umetnosti, razstava Gustav Klimt/Josef Hoffmann - pionirja moderne v galeriji Spodnji Belvedere pa 14.301 obiskovalca, piše APA.

Rekord so dosegli tudi v Muzeju mesta Dunaj. Postavitev z naslovom Klimt - zbirka Muzeja mesta Dunaj je s 67.000 obiskovalci doslej najbolje obiskana razstava v času, ko muzej vodi direktor Wolfgang Kos. Tudi stavbo Secesije, kjer je mogoče občudovati znameniti Beethovnov friz, je od 1. januarja do 20. novembra obiskalo 111.461 ljudi, kar v primerjavi z enakim obdobjem lani pomeni porast za 44,5 odstotka.

V muzeju Albertina so na razstavi Klimtovih risb našteli 178.508 obiskovalcev, razstava pa je navdušila tudi obiskovalce Muzeja Getty v Los Angelesu.

Zvest Dunaju, ki ga ni maral
Klimt je večino svojega življenja preživel na Dunaju in prav tam je v Belvederu na ogled tudi izvirnik njegovega dela Poljub, katerega kopije v obliki plakatov in razglednic krasijo stene na vseh koncih sveta. In prav ta Poljub je spremenil svet, saj je v sliko Klimt ujel optimističnega duha prihajajoče moderne dobe, ki je za vedno spremenila slikarstvo. A kljub temu je umetnik v Avstriji v času življenja prejel več kritik kot pohval; njegovo slikarstvo so opisovali kot zgolj dekorativno, medtem ko so ga v tujini bolj cenili.

Avstrijčeva dela so z močno simboliko in izstopajočim dekorjem slavila čutnost in udobje takratnega časa. Upodobljena pa je bila tudi temna stran človeške eksistence: ogroženost, smrt in propad. V poznih letih ustvarjanja je "zlato fazo" nadomestil dekorativno-ekspresionističen slog, usmerjen k uporabi barv. Umrl je Dunaju, kjer ga je leta 1918 zadela kap.