Foto:
Foto:
Dela Maksima Sedeja so pogosto potovala tudi na razstave v tujih deželah.

Na razstavi si bo mogoče ogledati platna vsestranskega umetnika, ki se ukvarja tudi s pesništvom, esejistiko in pisateljevanjem. Odprtje razstave z naslovom Štirje obrazi duše je z blagozvočjem renesančnih lutenj popestril duet Minje Zorc in Žige Krofliča.

Navdih črpa v črkah
Na tokratni razstavi Maksim Sedej ml. za likovno umetnost zainteresirani javnosti postreže s slikami, ki so bile ustvarjene v tehniki olja na platnu. Za celotno Sedejevo ustvarjalno obdobje velja, da se je umetnik vedno znova navdihoval pri vrhuncih svetovne literature, zahtevnih filozofskih disertacijah in največjih dosežkih esejistike.

Prvi koraki pod očetovim vodstvom
Maksim Sedej ml. dokazuje, da je slikarska žilica dedna. Njegov oče, pri katerem si je Sedej ml. tudi pridobil osnove likovne umetnosti, je bil namreč mednarodno priznan likovni ustvarjalec.

Socialni boj v vrstah likovnikov
Maksim Sedej starejši je zagotovo umetnik, brez katerega bi bila slovenska likovna zgodovina osiromašena. Po študiju v Ljubljani in Zagrebu je intenzivno sodeloval tudi z drugimi vplivnimi slovenskimi likovniki, ki so v družbenopolitično viharnem času tridesetih let še razvijali idealistične ideje. Sedej je bil tako tudi soustanovitelj slovenskega kluba Neodvisnih slovenskih likovnih umetnikov, ki je nastal leta 1937 po vzoru praškega kluba Neodvisnih in katerega namen je bil med drugim tudi boj za boljše življenjske razmere umetniške srenje.

Če si lačen, tudi kopiraš rad
V štiridesetih si je Maksim Sedej svoj vsakdanji kruh pogosto služil s kopiranjem drugih slovenskih mojstrov po naročilu bogatih meščanov. Kljub temu pa je ves čas vztrajno dopolnjeval svoj osebni opus, kar mu je postopoma prineslo ugled tudi v mednarodni likovni areni. Kar dvakrat so njegove umetnine predstavljale jugoslovansko likovno umetnost na beneškem bienalu vizualnih umetnosti.