Oljno sliko na platnu z naslovom Le Bassin aux Nympheas so pri dražbeni hiši opisali kot "eno najbolj ikoničnih in znamenitih impresionističnih slik".

Lokvanji bodo pred dražbo na ogled v Tajpeju in New Yorku. Foto: EPA
Lokvanji bodo pred dražbo na ogled v Tajpeju in New Yorku. Foto: EPA

Le Bassin aux Nympheas, naslikana med letoma 1917 in 1919, je ena v seriji slik lokvanjev v Givernyju, ki jo je Monet začel leta 1914. Serija je bila inovativna zaradi skoraj abstraktno naslikane gladine ribnika in odsevov.

Monetova najbolj znana in cenjena serija, ki jo tvori približno 250 oljnih slik, se je v zgodovino zapisala kot eden njegovih največjih dosežkov. Serija je nastajala zadnjih trideset let umetnikovega življenja na njegovem cvetličnem vrtu z ribnikom v Givernyju v bližini Pariza. Foto: RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski
Monetova najbolj znana in cenjena serija, ki jo tvori približno 250 oljnih slik, se je v zgodovino zapisala kot eden njegovih največjih dosežkov. Serija je nastajala zadnjih trideset let umetnikovega življenja na njegovem cvetličnem vrtu z ribnikom v Givernyju v bližini Pariza. Foto: RMN-Grand Palais (musée d'Orsay) / Hervé Lewandowski

Abstrakcije lokvanjev in vpliv celo na Pollocka
Ta način slikanja in dejstvo, da so slike v seriji dvakratne velikosti Monetovih prejšnjih lokvanjev, sta začrtala popolnoma novo smer umetnikovih upodobitev spokojnih lokvanjev v ribniku.

Tokratno delo na dražbi je primer Monetovega kasnejšega ustvarjalnega obdobja, ko je slikal doma v Givernyju. Prikazuje njegov razvoj od impresionističnih do skoraj abstraktnih del.

Odpira vpogled v to, kako so Monetova dela vplivala na prihodnje generacije, denimo na Jacksona Pollocka in Marka Rothka, ki so njegove radikalne koncepte spreminjale v popolne abstrakcije.

Znana serija dosega vrtoglave cene
Julian
Dawes iz dražbene hiše je dejal, da delo predstavlja tipičen primer umetnikove serije lokvanjev. Pri dražbeni hiši so sicer leta 2019 za rekordnih 110 milijonov dolarjev (91,37 milijona evrov) prodali Monetovo sliko kopic sena Meules.

Igra barv in svetlobe
Francoski impresionistični slikar Claude Monet (1840–1926) je ustvarjal v naravi po načelih plenerizma, najprej razmeroma realistične pejsaže in prizore iz meščanskega življenja, pozneje je z igro barv in svetlobe povsem svobodno interpretiral motiv kot subjektivno likovno podobo trenutka.