Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 12 glasov Ocenite to novico!
Piran
Pred dnevi so v Piranu končali javno razpravo o predlogu celostne prometne strategije. Dokument so pripravili v sodelovanju s tamkajšnjimi prebivalci, a se številni z njo ne strinjajo, menijo, da gre le za povečevanje parkirnih zmogljivosti. Foto: BoBo

Dodaj v

Kako umakniti avtomobile iz mestnih središč

Več kot 60 občin v Sloveniji se je lotilo priprave strategije
17. junij 2017 ob 14:05
Piran - MMC RTV SLO

Po zgledu nekaterih evropskih mest naj bi tudi pri nas več prostora namenili pešcem in kolesarjem, avtomobile pa bi postopoma umaknili iz mestnih središč. Večino denarja za projekt prispeva Evropska unija iz kohezijskega sklada.

Ta prispeva 85 odstotkov denarja, preostalo gre iz občinskih proračunov, pojasnjuje Polona Demšar Mitrovič z ministrstva za infrastrukturo. "Zmanjševalo se bo število osebnih avtomobilov na cestah, več javnega prostora bo zagotovljenega ljudem."

Odzivi iz občin so pozitivni. "Malce nas je skrbelo, ker je za nas intenzivno vključevanje javnosti velika novost. Pomembno je, da se v vse faze priprave vključi javnost, tako lahko upoštevamo potrebe ljudi," je še povedala Mitrovičeva.

Eno tistih mest, ki se nenehno spopada z izzivom, kako urediti promet, je Piran. Pred dnevi so končali javno razpravo o predlogu celostne prometne strategije. Dokument so pripravili v sodelovanju s tamkajšnjimi prebivalci, a se številni z njo ne strinjajo, menijo, da gre le za povečevanje parkirnih zmogljivosti. Davorin Petaros je tako povzel pripombe občanov Pirana: "Strategija ne obsega osnovne težave, to je demografske ogroženosti mesta. Danes nas tu živi le še okoli tisoč. Očitno je to strategijo sestavljala občina in izvajalec jo je samo zapisal. V resnici bi morala stroka občini dajati navodila. V strategiji ni niti pomorskega niti letalskega prometa, ukvarjali so se predvsem s Portorožem in Piranom, pozabili so na vasi, zaledje."

Ukrepi, ki so jih zapisali, veljajo za prihodnje petletno obdobje, a Matej Dobovšek iz mariborske družbe Lineal, ki je pripravil dokument, poudarja, da gre za projekt stalnih izboljšav: "Dokument bomo spremljali, čez dve leti bomo naredili revizijo in preverili, ali se je kaj spremenilo, tako bo tudi v prihodnje, dokler se ne doseže optimalno stanje, do katerega pa smo verjetno oddaljeni še kar nekaj let."

Da je še daleč do takrat, ko jim bo uspelo najti ravnotežje med potrebami prebivalcev in naraščajočim prometom, menijo tudi v Kopru, kjer so prometno strategijo že potrdili na občinskem svetu. Z izzivom, kako urediti mesto, se je spoprijela koprska družba Harpa. Njena cilja sta postopna ukinitev prometa v starem mestnem jedru in priprava vstopnih točk v mesto. Do njih bi se pripeljali z avtomobilom, naprej pa peš, s kolesom ali javnim prevoznim sredstvom. Te točke bi bile lahko na Bivju, na Šmarski cesti, v Žusterni, pojasnjuje Aljoša Žerjal: "To so tako imenovani trajnostni koridorji, ki bi se končali v urbanem delu, kjer so dnevne migracije najpogostejše. Na teh točkah pustiš avtomobil, stopiš na avtobus, uredili bi kolesarnice in ločene pešpoti."

Tudi v Tolminu so svetniki strategijo potrdili, opozorili pa so še na to, da bo v prihodnosti treba razmišljati o večnivojskih parkiriščih in parkirišču za tovornjake. V Tolminu sicer opažajo visok odstotek motorizacije, višji, kot je slovensko povprečje, 550 avtomobilov na tisoč prebivalcev. Z avtomobili se na delo ali v šolo vozi 70 odstotkov ljudi. Brez avtomobilov seveda ne bo šlo, ugotavlja Miran Drole s tolminske občine. "Najprej bomo razmišljali o tem, kako naj se po Tolminu gibljejo kolesarji, predvsem kako bi lahko otroci varno prišli do šole."

Čez dve leti naj bi začeli graditi obvoznico, tako bo zdajšnja državna cesta skozi Tolmin postala občinska, kar bo omogočilo lažje urejanje prometa.

Nataša Ugrin Tomšič, Radio Koper

Prijavi napako
Komentarji
Mefisto
# 17.06.2017 ob 19:21
@vzdev

Popolnoma enak komentar je veljal za Ljubljano nekoč.

Avtomobili nimajo prostora v starih središčih mest. Imajo ga pa na parkiriščih okoli središča.

Čas je, da se preneha amerikanizacija Slovenije (trgovski centri v vsaki vasi in avtomobil za 100 m vožnje).
pazi_mina
# 17.06.2017 ob 14:08
S pajki !
marelnd
# 17.06.2017 ob 22:37
središča ne umirajo, zaživela so še bolje kot prej, ampak na drugačen način,
stotrideset
# 17.06.2017 ob 19:25
Bedarije, kot po navadi, s strani državnih organov.
Naj raje najprej razmislijo o tranzitnem prometu, ki ga je skozi slovenske kraje v izobilju.
Ko bodo rešili to težavo, se šele lahko pogovarjamo naprej...
Torej preudarno in postopoma, dragi birokrati, ki ne vidite dlje od svoje roke - bolano! In skrajno neodgovorno ter nepremišljeno!
vnk
# 17.06.2017 ob 20:05
Kot nekdo, ki sicer uporablja javni prevoz in tudi kar malce prepešači za zdravje, se vseeno vprašam ali ljudje, ki pišejo te zablode, kdaj uporabljajo vlak ali avtobus? Jaz lahko pluse in minuse povem iz prakse, tile mi pa delujejo bolj ko teoretiki.
Banban
# 18.06.2017 ob 22:23
Marelnd, mefisto, ne vem s kje sta, zivim pa v centru perifernega mesteca, kjer kruh sluzim s trgovinico. Po uvedbi redarstva in modre cone, je promet obcutno padel. Ce center za avte zaprejo, zapremo tudi vecino stacunic. Prezveli bodo pajzli in kebabi. Obrtniki in trgovcici ne bomo. Ljubljana je neprimerljiva z idrijo, sodrazico, ilirsko bistrico...pa se znizanja kvalitete zivljenja prebivalcev mestnih jeder sploh ne dotikamo.
brus123
# 18.06.2017 ob 16:57
V Piranu naj raje zagotovijo tako število parkirnih mest kolikor dovolilnic imajo prodanih, plus dovolilnice za turiste. Potem bodo lahko razpravljali o prometu.
fantasycamp
# 17.06.2017 ob 17:02
Ne rabiš samo spremeni zakon da samo elektro lahko vozijo! Tako boš spodbudil ostale da gredo green!
vzdev
# 17.06.2017 ob 20:22
@Mefisto, zakaj avti nimajo kaj početi v središčih mest. Tam so bilo od vsega začetka. Najprej kočije, nato pa so tam avtomobili. To, da avti ne spadajo v središče so začeli govoriti samo neki eko freake. Nihče ne bo šel v trgovino v središče mesta, da bo lahko potem nosil vrečko po celem mestu.
vzdev
# 17.06.2017 ob 18:38
Samo brezvezno kompliciranja. Potem se pa čudijo zakaj trgovine v središčih zapirajo, Pa zakaj središča mest umirajo. Mogoče uspeva Ljubljani ker je le največje mesto, toda majhnih mestih pa bo jedro mesta umrlo, ko enkrat ne bo več dovoljeno iti z avtom. Ker kdo pa ima voljo iti peš, če imaš pa na drugem prostoru trgovino, gostilno... par metrov vstran od parkirišča, pa še zastonj je.
Kazalo