Zaradi obnove križišča bi pri gostilni Vovko izgubili precej parkirišč Foto: Goran Rovan
Zaradi obnove križišča bi pri gostilni Vovko izgubili precej parkirišč Foto: Goran Rovan
Krajani so za obnovo križišča, ne pa v predlaganem obsegu Foto: Goran Rovan
Krajani nasprotujejo širitvi križišča

Pred časom je bil na Ratežu obnovljen del državne ceste, ki gre skozi vas. Zdaj bi morali urediti še križišče pri gostilni Vovko, kjer se cesta odcepi proti Brusnicam in Gumberku. Krajani, ki živijo ob križišču tej posodobitvi in razširitvi nasprotujejo. Zatrjujejo, da so se pogoji v zadnjih letih bistveno spremenili, da je prometa manj in zato tako veliko križišče predrago in nepotrebno, saj bi zaradi njega izgubili precej zemljišč in bi se cesta preveč približala hišam.

Rok Vovko, gostilničar z Rateža pravi, da niso proti nujno potrebni obnovi ceste in križišča, ter pločnikom, so pa proti širitvi križišča v predlaganem obsegu, saj bi vsi štirje lastniki objektov izgubili veliko zemlje. To pojasnjuje z besedami: "Mi nasprotujemo obstoječemu projektu. Naš predlog je pa vseskozi, da se zmanjšajo zavijalni radiji, saj 27 metrski, ki ustrezajo vlačilcem, res niso potrebni in zanje ni prostora. Če bi bil ta predlagan projekt sprejet, se nam zmanjšajo kapacitete parkirnih mest za 60 odstotkov. Tudi hrup se bi povečal in s tem je ogrožena tudi naša prenočitvena dejavnost, kakor tudi gostinska."

Lastniki, ki bi vsi izgubili del svojih zemljišč, so prepričani, da so se razmere od leta 2005, ko je bila izvedena prometna študija, ki je bila narejena v času "nenormalne" gospodarske rasti, zdaj bistveno spremenile. Zato zahtevajo ponovno štetje prometa in da se izdela nova prometna študija za to križišče. Poleg tega navajajo, da je tovornjakov, ki vozijo komunalne odpadke na deponijo, vse manj, transportno podjetje ZNASS iz Gumberka pa že gradi nov logistični center.

V pismu, ki so ga naslovili županu, so med drugim zapisali: "Dovoz mešanih komunalnih odpadkov na deponijo CEROD v Leskovcu pri Brusnicah se je zmanjšal. Partnerska občina Krško ugotavlja, da je zmanjšala količino odpadkov prepeljanih na CEROD za več kot 70 %. Zato občine partnerice ugotavljajo, da je nadaljnja gradnja CEROD2 v takem obsegu neprimerna in nesmotrna. Tovorni promet v križišču se je z gospodarsko krizo zmanjšal, trendi v gospodarstvu pa ne kažejo kakega drastičnega izboljšanja v naslednjih dveh desetletjih. Podjetje ZNASS iz Gumberka že gradi nov logistični center ob avtocesti Ljubljana-Zagreb v Ždinji vasi. Del kompleksa bo gotov že v poletju 2013. To pa posledično pomeni tudi zmanjšanje težkega tovornega prometa, tako imenovanih šleperjev. Poleg tega se občina Šentjernej zavzema za umestitev ceste iz smeri avtoceste do industrijske cone Kremen."

V krajevni skupnosti Brusnice zahtev krajanov, ki bi jih prizadela gradnja križišča, v celoti ne podpirajo, saj menijo, da ti niso tako drastični. Predsednik sveta KS Brusnice Tone Vovko ob tem dodaja: "Smo pa mnenja in soglašamo z enim izmed lastnikov, da se bo nova cesta zelo približala njegovi stanovanjski hiši in se bodo bivalni pogoji zaradi tega precej spremenili in najbrž ne bo več mogoče bivati v tej hiši."

V novomeški občini se kljub temu zavzemajo za obnovo. Se pa zavedajo, da morajo pridobiti soglasja vseh lastnikov in da so verjetno denar, namenjen za obnovo, že izgubili. Župan Mestne občine Novo mesto Alojzij Muhič je kljub temu optimist: "Upam, da bomo uskladili revizijo tega projekta in da bo z upoštevanjem pripomb vseh udeležencev v tej zadevi projekt potrjen in da se bo potem le začela izvedba." Ker je glavni investitor širitve križišča seveda država, pa se v novomeški občini bojijo, da to še ne bo kmalu zgrajeno.

Za MMC Goran Rovan

Krajani nasprotujejo širitvi križišča