Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.9 od 17 glasov Ocenite to novico!
Tovornjak
Dnevno se skozi Lenart pelje najmanj 600 tovornjakov. Foto: BoBo

Dodaj v

Mirnejši spanec Lenartčanov: prepoved tranzita težkih tovornih vozil skozi mesto

Razbremenitev mesta
20. marec 2017 ob 08:52
Lenart - MMC RTV SLO, STA

Tovornjaki, težji od 7,5 tone, ne bodo več smeli voziti skozi Lenart, so pojasnili na direkciji za infrastrukturo, kjer so se za takšen ukrep odločili v dogovoru z občino.

Tovorna vozila, ki so namenjena proti Gornji Radgoni, Tratam ali v lenarško industrijsko cono, bodo po novem morala avtocesto zapustiti na priključku Sveta Trojica in pot nadaljevati po državni cesti, nato pa pred naseljem Radehova zaviti desno na cesto Radehova-Spodnji Porčič, kjer je že zgrajen del vzhodne obvoznice.

Od tam bodo morali tovornjaki zaviti levo na državno cesto, peljati mimo industrijske cone in se priključiti na cesto proti Gornji Radgoni ali Tratam. Enak obvoz bo veljal za obratno smer in bo označen s prometno signalizacijo.

Kot še pojasnjujejo na direkciji, bodo s tem ukrepom središče Lenarta razbremenili težkega tovornega prometa, na območju najgosteje poseljenega dela mesta pa zmanjšali izpuste hrupa in izpušnih plinov ter izboljšali prometno varnost.

Poti, ki bo za tovornjakarje sicer daljša za okoli pet kilometrov, se najbolj veselijo v Lenartu, kjer so po končanju pomurske avtoceste že leta žrtev tovornega tranzita, ker se tovornjakarji izogibajo plačilu cestnine.

Severne obvoznice pred letom 2020 ne bo
Župan Janez Kramberger je ob tem spomnil, da si v Lenartu že dolgo želijo tudi gradnje severne obvoznice, vendar se to pred leta 2020 zagotovo ne bo uresničilo.

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič jim je sicer ob nedavnem obisku zagotovil, da se bodo postopki začeli prihodnje leto. A zapletlo se je že pri določitvi trase, saj ji delno nasprotujejo prebivalci enega izmed stanovanjskih naselij, ki bi jih trasa odrezala od mesta. Po Krambergerjevih besedah zato že razmišljajo o tem, da bi del trase pomaknili še nekoliko severneje.

Do zdaj se je skozi Lenart dnevno povprečno vozilo skoraj 25.000 vozil, od tega najmanj 600 tovornjakov, zato bodo še letos za ureditev gostega prometa v mestu preuredili dve največji semaforizirani križišči v krožišča, kar bo upočasnilo promet v najožjem mestnem središču in ga naredilo varnejšega.

Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
dunbar
# 20.03.2017 ob 09:04
Skrajni čas. Neumnost je, da je tovorni prome tsploh bil dovoljen skozi center vsa ta leta po odprtju avtoceste...
sirus
# 20.03.2017 ob 09:10
Edini problem je, da je priključek na eni, industrijska cona pa na drugi strani vasi.
MatejP
# 20.03.2017 ob 11:13
Od 25.000 dnevnih vozil je 600 tovornjakov. Torej jih bo še vedno vozilo 24.400 oz. zgolj 2,5% majn kot do sedaj???

To pa bo mir, kot da so tovornjaki glavni problem :-))
Skippy
# 20.03.2017 ob 09:29
Da, je dostopna, vendar te ceste nimajo dovolj nosilnosti, kar je bistveno.

Sicer pa ta obvoznica - tipična balkanska rešitev. Kakšna obvoznica neki z omejitvijo 60 in 40 km/h, čeprav je pretežno ravna in poteka sredi njiv? Da pa je balkanizem še večji, je omejitev 60 in 40 hkrati! Butale pač ...
shark77
# 20.03.2017 ob 12:47
Ena izmed prometnih novosti pa naj bi bila tudi ta, da naj bi na voznikom na območju Ljubljane, Maribora, Kranja in Celja v zimskem času znižali omejitev hitrosti na avtocesti (obvoznici) na 110 km/h. Glede na to, da pa v poletnih mesecih itak potekajo stalno neka obnovitvena dela, razmišljam ali ima sploh še smisel da kupim naslednjo leto vinjeto.., sploh pa če bodo toliko nižali hitrosti bomo imeli na avtocestah počasi takšno omejitev kot izven naselja, in zakaj in naj bi za to plačevali vinjeto.
DrMinistr
# 20.03.2017 ob 10:15
Tovornjaki, težji od 7,5 tone, ne bodo več smeli voziti skozi Lenart

A bojo vsak tovornjak posebej vagali? Malo dvomim. Novinarju/ki priporočam, da si pogleda pojma "masa vozila" in "največja dovoljena masa vozila".

Pravilno bi torej bilo "Tovornjaki, katerih največja dovoljena masa presega 7,5 tone, ne bojo smeli več voziti skozi Lenart". Podobno kot je ob nedeljah in praznikih po vseh glavnih cestah.
galoper
# 20.03.2017 ob 09:52
Najprej cesta in ob njej so gradili hiše. Promet je postal moteč in cesto bodo preselili.
Janezski
# 20.03.2017 ob 16:26
Bi to bilo sredi močvirja, bi bilo 2000 komentarjev.
kaos
# 20.03.2017 ob 15:31
Fotografija iz prispevka ni korektna ob tem članku, saj je nastala na avtocestnem počivališču ob restavraciji Marche.
kaos
# 20.03.2017 ob 13:50
Tovornjaki zapuščajo avtocesto v Lenartu in se vrnejo nanjo v Vučji vasi oziroma obratno, da se izognejo plačilu cestnine v Dragotincih. Tako je državna cesta polna tovornjakov na tej relaciji.
Pinko Palinko
# 20.03.2017 ob 12:28
Čudno, da se nobeden še ni spomnil, da je on v neenakopravnem položaju z Lenartčani, saj mimo njegove hiše pa kamioni lahko vozijo. Po reakcijah na zaprtje obalne ceste bi res pričakoval takšne izlive.
kaos
# 20.03.2017 ob 15:52
Tako "spedenanega" članka pa že dolgo ni bilo.
Bubi
# 20.03.2017 ob 15:39
Avtor članka je kar "izumil" cestninsko postajo v Cerkvenjaku, ker kolikor mi je znano je tam ni.
ave1977
# 20.03.2017 ob 14:06
Ko bo prva smrtna žrtev na tej "obvoznici" bodo promet preusmerili nazaj skozi Lenart.

Ne vem kako je zamišljeno, da bo dnevno 600 šleparjev varno zvozilo križišče pri Saubermacherju?

Na levo proti Lenatu se vidi mogoče 30 metrov, desno proti Sv. Trojici pa malo več.
Pinko Palinko
# 20.03.2017 ob 13:00
Ja res grdi Ljubljančani in ostali, ki dihajo onesnažen zrak, zaradi njih sedaj ne bomo mogli voziti 130.
eMZe
# 20.03.2017 ob 12:06
Ni važno, ali imamo prav, važno, da je po naše.
Henrik
# 20.03.2017 ob 10:59
V Lenartu je gužva glih ob 6ih zjutraj za petnajst minut, ko se vsi gužvajo v službo in potem petnajst minut po 14i uri popoldne. Kamionov je glih toliko, koliko jih gre v industrijsko cono, tranzitni pa par tistih, ki gre iz Gornje Radgone ter ene par boxmarkovih (in to podnevi), ki gredo v Feldbach ... In tak jok in stok.
Obvoznica pa ... Tipična politična kupčija, narejeno na hitro, na četrt (glavni del t.i. obvoznice manjka, nekateri deli cest na hitro razširjeni, 90 stopinjski ovinki, ozka grla z dvojnimi ovinki, poddimenzionirana križišča ...)
Pac slovenska štorija, župan se boji za glasove, projekt v glavnem nepotreben in speljan tam, kjer je manj volivcev ... Saj vsi vemo, zakaj sev. obvoznice ni in ne sme biti ...
Skippy
# 20.03.2017 ob 10:02
Aja, pa da so butale še večje, na občini niso ugotovili, da križišča razveljavljajo omejitev, kar celo vedo vrabci na veji. Odgovorni pa očitno ne ...
dunbar
# 20.03.2017 ob 09:26
Skippy, menda govoriva o tranzitnem prometu al kako? Več kot očitno pa ne poznaš geografije Lenarta, proizvodna cona je z AC dostopna po prometnici izven naselij.
nanok1ll3r
# 21.03.2017 ob 07:38
V italiji gre tovorni promet skozi 70% vasi, nikjer problema.

Pri nas ni problem v prometu skozi vasi ampak je problem v glavah ljudi, ki od tega nimajo nič in na vsak način hočejo od vsakega kamiona še dodaten evro.
kaos
# 20.03.2017 ob 13:55
Tako je v Lenartu, Radencih in v Gornji Radgoni enaka količina tovornjakov. Sedaj pa se bodo izogibali le Lenarta z novo obvoznico. Za one v Radencih in Gornji Radgoni pa ne bo nič boljše. Bolje bi bilo okrepiti nadzor nad vozniki tovornjakov, ki zapuščajo avtocesto, kot pa porabljati denar za reševanje parcialnih interesov, kar je pač izposloval lenarški župan na račun proračuna.
Skippy
# 20.03.2017 ob 11:20
@Henrik
odlično napisano.

V tej lokalni politiki se ponavadi gre za to, da bi radi naredili krožišče nekje, kjer si pač zapičijo v glavo. Če naredijo krožišče, potem več tovornjaki ne morejo voziti, ker je preozko. In so pač naredili problem iz teh nekaj tovornjakecov dnevno.
Skippy
# 20.03.2017 ob 09:23
@dunbar
in kako želiš spraviti tovor do tja, kjer ga potrebujejo, če ni druge ceste?

Sicer pa v Cerkvenjaku ni nobenega plačila cestnine, kot navaja članek.
ronzi
# 20.03.2017 ob 11:11
Spomnimo se,da tovornjaki od lenarta do slovenske bistrice ne plačujejo cestnine.......
Kazalo