Notranjska
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 19 glasov Ocenite to novico!
false
V naših gozdovih naj bi živelo več kot 600 medvedov. Foto: EPA

V Loški dolini se medvedi sprehajajo po dvorišču, pod Krvavcem so enega odstrelili

V slovenskih gozdovih naj bi živelo več kot 600 medvedov
25. september 2017 ob 20:01,
zadnji poseg: 25. september 2017 ob 20:04
Loška dolina - MMC RTV SLO

V letu dni se bo pri nas ustrelilo 108 medvedov in 10 volkov. Odločba o odstrelu ministrstva za okolje in prostor vsako leto povzroči buren odziv javnosti. Ljudje v mestih, ki ne živijo z medvedom, so običajno proti odstrelu.

Lovci so pod Krvavcem v nedeljo zvečer odstrelili medveda, ki je v noči na nedeljo raztrgal ovci. Šlo naj bi za istega medveda, ki je povzročal škodo na Menini planini in v okolici Kamnika.

Domačini na območjih, kjer živi naša največja zver in ki ji morajo svoja življenja prilagajati, pa menijo, da je medvedov preveč in da je njihovo število iz leta v leto večje. V Loški dolini se medvedi ob večerih redno sprehajajo po dvoriščih. V gozdovih na tistem koncu Slovenije pa že nekaj let srečaš več medvedov kot ljudi.

V jesenskem času, ko so krošnje jablan polne, se medvedi prav vsak večer sprehajajo po vasi, pravi Jože Sterle, ki iz leta v leto opazi več teh velikih zveri: "Medvedov je gotovo pol preveč, ker se to prej še nikoli ni dogajalo, da bi jih kar povsod srečal. Tam, kjer imam čebele, stalno hodi naokrog."

Nesreč ob srečanjih z zvermi v zadnjem letu pri nas ni bilo. Medvedi so plašni, ljudje pa previdni, pravijo lovci. Namesto da bi se jezili, so veliko število medvedov na Notranjskem raje obrnili v svoj prid.

"Že nekaj let se trudimo v lovski družini in turistični center, da izkoristimo to priložnost z medvedi in organiziramo tako imenovan fotolov," pravi predsednik Lovske družine Lož - Stari trg Bojan Knaus.

In kako najti pravšnjo mero pri odstrelu, da bi bili zadovoljni tako zaščitniki živali kot ljudje, ki morajo živeti z velikimi zvermi. "Vedno je kompromis nekje na sredini. Na eni strani do določene mere tolerance ljudi, ampak kljub temu, če gre zadeva predaleč, se je treba odzvati, na drugi strani pa tudi biti korekten, kako veliko populacijo potrebujemo, da jih bomo ohranili tudi prihodnjim rodovom," pojasnjuje Miha Marenče iz Zavoda za gozdove Slovenije.

V nekaj dneh bo zavod za gozdove objavil nove zanesljive podatke o številu rjavih medvedov pri nas. Pred desetimi leti so jih našteli okoli 450, zdaj so na osnovi genetskih analiz ugotovili, da se je njihovo število vsakoletnemu odstrelu navkljub precej povečalo. V naših gozdovih naj bi živelo več kot 600 medvedov.

VIDEO
V letu dni bo mogoče ustreliti 108 medvedov
Barbara Renčof, TV Slovenija
Prijavi napako
Komentarji
evaevi
# 25.09.2017 ob 21:08
Pred vstopom v EU smo imeli v gozdovih mrhovišča, na katerih so se (tudi) hranili medvedje. Ker smo jih ukinili, so medvedje prisiljeni povečati vsak svoj areal.
Kanadčani v gozdove vozijo koruzo, da jim lačni medvedje ne hodijo stikat na dvorišča.
kuajstabo
# 25.09.2017 ob 20:31
oleander
Gozda ni po žledu nihče izgubil. Razen tistim, ki ga nosijo v žepu zraven robca, se to ne more zgoditi. Gozd je še vedno kjer je bil, edino naravno se je pomladil, priložnost so dobile rastline iz obrobja, prehransko bo zaradi pomladitve bolj ugodno za živali, zato se bodo populacije divjadi na te območjih povečale, potem spet zmanjšale, Samo brez panike :)
ajvard
# 25.09.2017 ob 22:14
navigator007

prosim za primere držav, ki ustrezneje ravnajo z medvedi?!

če si pošten, smo mi zelo tolerantni in zelo dobro "sobivamo"..

Francozi, Italijani, Avstrijci...to urejajo veliko bolj...z metki.
Špula
# 25.09.2017 ob 21:31
@marcelinho90
Od kod pa tebi, da medvedov ne jemo?
musty
# 25.09.2017 ob 21:04
moja pa meni večkrat reče, da sem njen medo... buci buc....
Wasabi
# 26.09.2017 ob 04:42
V letu dni se bo pri nas ustrelilo 108 medvedov in 10 volkov.

A obesil se ne bo pa nobeden?
robnin9
# 25.09.2017 ob 21:27
Podobno kot pri migrantih tudi z medotom. Ko se dogaja daleč od nas smo socialni in usmiljeni ter pametujemo o tem. Rad bi videl in slišal junaka, da bi enako zagovarjal, ko se težava zgodi na domačem dvorišču.
Bubbles
# 25.09.2017 ob 22:12
@navigator007
praviloma medvedov ne odstreljujemo, če ne postanejo nevarni...velik del odvzem gre na račun prometnih nesreč.....nekaj se jih odlovi in izvozi naivnim tujcem...nekaj pač odstreli kot v tem primeru.........v bistvu sploh ne vem zakaj se s tem obremenjujem, mogoče bi pa bilo dobro, da se začnejo medvedi prosto sprehajati tudi tam kjer se prej stoletje niso (pa se že)
gesan
# 26.09.2017 ob 07:32
Včeraj so na televiziji pokazali nekega šmokljana, ki je sodeloval pri lovskem pregonu medveda.

Režal se je v kamero kot, da bi šlo za kakšno šale vredno dejanje!
Ogabno, da take bebaste ljudi sploh kažejo po TV!

Potem je takoj jasno, da zna človek v naravi bit najbolj neumno bitje!

Nekaj dni nazaj sem bil v Prekmurju na Goričkem in se šetal po gozdu in gobaril.
Kaj vse ljudje niso sposobni gozdu, naravi, živalim...storit.
Od pobrcanih gob, tudi užitnih, do raznoraznih smeti, ki jih privlečejo s seboj in glasnega dretja, kot, da so doma na vrtu med igro.
Najverjetneje so za tudi za to krive divje živali.

Ljudej se sploh ne zavedajo, da je to življenski prostor divjih živali, ki pa je vedno bolj dimenzijsko skrčen...
In posledično tiu potem tudi kosmatun pride na dvorišče delat svoj "red"!

Kaj to komu ni jasno? Zmečite si pesek iz glave, mogoče bo več prostora za razmišljanje!
doba
# 26.09.2017 ob 00:24
@ Kvattro: ne mešaj ljudi in živali.
Zoro27
# 25.09.2017 ob 20:19
A to je tisti medved, ki ga je idiot z avtomobilom preganjal po cesti, da je lahko naredil dober posnetek za na internet?
Vipera
# 26.09.2017 ob 13:20
@gesan: V neposredni bližini naše bajte (živimo relativno na samem) je precej divjih živali, Tudi srnjadi je vsaj 10 kom.
In mi smo edini, ki jim v zimskem času postrežemo z rezanjem bele omele z drevesa kar naravnost obožujejo.
In mi smo edini, ki nimamo "obzidanega" vrtu daleč naokoli.In mi smo edini, ki jim živali ne povzročajo škode.

Sem ti pritisnila plus. In bi ti še enega :o)
Ker sem vesela, da nis(mo) edini čudaki, ki to (tudi) počnemo.
Za zajce puščam zelje na njivi, vevericam nastavim kak oreh.. lisice in volkovi naj si pa sami postrežejo.
Dokler ljudje ne bojo doumeli, da smo z vsem živim na isti barki in da moramo vsaj sobivat (če že ne skrbet drug za drugega).. potem nam ni pomoči.
gesan
# 26.09.2017 ob 12:33
amigo
# 26.09.2017 ob 07:41
Nekoč v času gnilega socializma so klavniške odpadke vozili globoko v gozdove na mrhovišča. Medvedje so se zbirali okoli teh mrhovišč in niso silili v naselja. Seveda so naši "strokovnjaki" pri pristopu EU vse skupaj zapravili. Nekaj čudakov menda je medvedji golaž, zato se medvedom mrhovina po EU pameti ne sme več dajati. Zaradi tega golaža imamo medvede po vaseh in mestih, a tega ne povejte na glas. Vsi bi mislili, da ste bebavi.
........................................
V neposredni bližini naše bajte (živimo relativno na samem) je precej divjih živali, Tudi srnjadi je vsaj 10 kom.
In mi smo edini, ki jim v zimskem času postrežemo z rezanjem bele omele z drevesa kar naravnost obožujejo.
In mi smo edini, ki nimamo "obzidanega" vrtu daleč naokoli.In mi smo edini, ki jim živali ne povzročajo škode.

Za marsikoga čudno in neverjetno, zame pa ne!
Vem samo to, da je večina ljudi v svoji glavi pristranskih v vseh pogledih.
Če pridenemo še pohlep, potem nam je jasno, na katero stran so najbolj pristranski!
amigo
# 26.09.2017 ob 07:41
Nekoč v času gnilega socializma so klavniške odpadke vozili globoko v gozdove na mrhovišča. Medvedje so se zbirali okoli teh mrhovišč in niso silili v naselja. Seveda so naši "strokovnjaki" pri pristopu EU vse skupaj zapravili. Nekaj čudakov menda je medvedji golaž, zato se medvedom mrhovina po EU pameti ne sme več dajati. Zaradi tega golaža imamo medvede po vaseh in mestih, a tega ne povejte na glas. Vsi bi mislili, da ste bebavi.
gesan
# 26.09.2017 ob 07:16
Bog ne daj, da bi človek dojel, da nekaj hudo narobe počne...
Ne, narava je kriva!
Divje živali nas ogrožajo in ne mi njih!

:)
Najbližji in najbolj enostaven izgovor je pač enotavneje kot, vklopit možgane in jih uporabljat razumno!
Kvattro
# 26.09.2017 ob 00:00
Progresivni napredneži naše ljudi cenijo najmanj. Vsi ubogi reveži, od Eritrejcev, ki bi radi živeli od nemške socialne, in jim je slovenski minimalc čisto pod častjo, do volkov in medvedov, imajo prednost pred nami domačimi. Iz tega izvirajo te že kar okrutne nebuloze; ubogi bikec se je branil, bogi medvedek.. boli jih patak za človeka.
Treba je ohraniti medveda za bodoče generacije. Vendar to lahko dosežemo tudi z minimalno vzdržljivo populacijo, bistveno bistveno manjšo od trenutne.
In bodo lahko družine z otroki spet varno hodile po gobe v gozd.
anny22
# 25.09.2017 ob 22:37
Samo ne mi spet z idejami, da ljudje posegamo v prostor medveda. To območje Notranjske je bilo naseljeno že v prazgodovinski dobi z japodsko-keltsko utrdbo, v času Rimljanov pa je bilo prav mogoče celo več ljudi kot sedaj. Po enaki trasi kot danes je bila speljana zelo prometna cesta, ki jo je varovalo več vojaških utrdb, v bližini je bila poznoantična podeželska vila, naselje obrtnikov...Letos je problem, da je slana pozno spomladi uničila pridelek na sadnem drevju, dodatno pa je gozdne plodove prizadela še suša. Medvedje so pač lačni, zato stikajo po njivah in sadovnjakih. Če jih je preveč in jih ni mogoče izvoziti, se jih odstreli. Pri 600 mrcinah v državi je še čudno, da ni več bližnjih srečanj z hudimi posledicami.
gesan
# 26.09.2017 ob 07:36
V Loški dolini sem, pred nekaj leti na enem abrahamu spoznal gobarja, ki gobari po tamkajšnjih gozdovih že 35 let.
Rekel je, da tedensko sreča vsaj 4-5x medveda a da še nikoli ni imel nobenega problema z nobenim!

On trdi, da je krivec predvsem odnos ljudi do njihovega okolja, ki ga ljudje vzamejo kot za svojega.
Verjamem!

In on je rojen domačin tam!
gesan
# 26.09.2017 ob 07:22
Zoro27
# 25.09.2017 ob 20:19
A to je tisti medved, ki ga je idiot z avtomobilom preganjal po cesti, da je lahko naredil dober posnetek za na internet?
........................................
Vidiš, in 8 takih idiotov ti je prisolilo minus, ker si napisal to!

Nedolgo nazaj, sem videl povoženega ježa na cesti v naselju kjer velja striktna omejitev na 30.
Kako lahko ob taki hitrosti nekdo povozi ježa in to na sredini cestišča?

Nalašč ali zradi tega je je prebuthast, da bi bil sposoben dojemanja okolice?

No ja, moram špač verjet, da je najbrž bil jež krivec, ker se je znašel na napačnem mestu, ko je glih mimo pripeljal nekdo, ki ni mogel drugače, kot da ga razmaže po cestišču.

Vedno bolj glasno premišljujem, da je bog naredil napako, da ježem ni dal bodala, ki bi prebila avtomobilsko gumo.
Potem verjamem, da bi jih bilo precej manj povoženih!

Ampa, ne dvomim, da jih je kar precej takih, ki itak da ne bodo sposobni razumet tega napisanega!
Mlatite po minusih!
Kaj pa vam drugega v življenju še preostane, kot, da naredite čimveč škode okoli sebe!
Mommy_Kitty
# 26.09.2017 ob 02:36
Res je, da bi lahko to storili na mnogo boljše načine, a žal si živali same izbirajo življenski prostor, in z ukinitvijo mrhovišč pa smo zveri dobesedno pripeljali pred naš prag, a temu nismo krivi sami pač pa direktiva iz EU, ki jih je prepovedala. Bi se pa dalo to rešit z koruznimi krmilniki, a je ta zadeva zelo draga, in se izplača samo če zraven vpokličemo fotolov. Mrhovina je bila vedno zastonj in je je vedno bilo dovolj, da so s tem medvede zadržali v gozdu, koruzo in primerne hranilnice pa je potrebno močno plačat, in če ni odzadaj nekega prihodka, ki bi to pokrival je z tem veliko denarno breme za tistega ki bi to izvajal. Torej rešitvi sta samo 2, ali vzdržujemo nisko populacijo z odstrelom, ali pa gremo v drage investicije v upanju, da se bo mogoče fotolov obnesel in bomo s tem kaj zaslužili.
doba
# 25.09.2017 ob 23:53
@ Meteorit: medved dokazano ne napada otrk, saj ta inteligntna žival ve, da je to nenevaren mladič. Ni sploh zabeležen napad na otroka! saj o tem se stalno piše v teh debatah, Nobena naravna žival ni niti promil toliko pokvarjena in žleht, kot je to povprečen človek.
Meteorit
# 25.09.2017 ob 23:19
Ni islamska država, ampak francozi ki ne marajo naših medotov. Baje je šlo letos 450 ovac...

https://www.yahoo.com/news/armed-masked-men-declare-war-142103324.html

Z mrhovišči se jih je držalo v gozdu, res je. Zdaj pa so radovedni vsejedi medvedi prišli do vasi.
Hudo bo, ko bo prva človeška žrtev, ko bo medved poškodoval otroka na poti k prijatelju. Upajmo da do tega ne pride, ampak ko bo...bodo nekateri hiteli brskat pa brisat komentarje s spleta.
Slophi
# 25.09.2017 ob 22:52
O medvedji populaciji odločajo v LJ. Če se jim kakšen približa pa ga takoj ustrelijo. Zakaj ne smejo bivati okrog LJ, če se pri nas lahko sptehajajo med hišami, a so bili včasih prava redkost.
Vipera
# 26.09.2017 ob 14:56
@oliva

Strah je koristna zadeva. Nam je pomagala preživeti.
Večina ljudi, ki se je srečala z medvedom, zna povedati, da jih je bilo strah, a vendarle ne bi posegli po tako drastičnem ukrepu, da bi ga ustrelili.

Večino ljudi, ki je za odstrel, medveda ni in najbrž ne bo nikoli srečala pa vodi nek iracionalen strah..in tega je težko odpraviti, če ni volje.
prizemljen
# 26.09.2017 ob 09:47
gesam

Ježa sploh ni težko povoziiti tudi pri 10 km na uro, Ker se fant pogosto prav umirjeno sprehaja, ni nujno, da ga vidiš. Tisti, ki živimo na podeželju, vemo iz prve roke, da ga običajno prej slišiš, kot vidiš. "Naš" se včasih valja po sredi dvorišča.
Tudi srno včasih lažje butneš. ko voziš počasi. Tudi to vem iz prve roke, saj se mi je dobesedno zakadila pod kolesa pri nekje 5-10 km na uro, potem ko se je najprej obrnla nazaj v grmovje, potem pa očitno ugotovila, da je dovolj varno, da skoči čez cesto oz. pred avto, ki ga je žvalca videla.Pošteno jo je odbilo, vendar ji verjetno ni bilo hudega, glede na to, da se je hitro pobrala in oddrvela. Neštetokrat se mi je že zgodilo, da se srnjad mirno sprehaja po cesti, če dovolj zmanjšam hitrost in s tem tudi hrup motorja.
Povožena žival ne pomeni nujno prevelike hitrosti, ampak le "pretežek avto". Če naletiš na slona, je pa obratno - slon je pretežek. Pa niti ni treba slona. Zadostuje že nekaj divjih prašičev.
Kvattro
# 26.09.2017 ob 02:13
@doba; ne mešam ljudi in živali. Pravim, da če je ogrožena varnost ljudi, ali če gre za izbiro med človekom ali živaljo, izbire NI.
Poskušam pa razumeti, zakaj je nekaterim skorajda vseeno za varnost ljudi. In zakaj so najglasnejši tisti, ki še niso niti pobožali kravice. Vsaj ne izven živalskega vrta...
anny22
# 25.09.2017 ob 23:54
Medvedji bum je posledica ...medvedjih migracij. Med vojno na Hrvaškem in v Bosni niso k nam pribežali samo ljudje, ampak tudi živali. Na jug pač niso mogli, ker je klima in vegetacija zanje neprimerna. Na severu je Panonska nižina, ki tudi ni prijazna. Povečanje populacije vidimo šele sedaj, z zamikom.

O usodi medvedov in koliko jih hočejo na dvorišču, bi morali odločati ljudje, ki z njimi živijo, torej lokalne skupnosti. Ne gospodje uradniki, ki meda v živo še videli niso.
gesan
# 26.09.2017 ob 20:12
Vipera
# 26.09.2017 ob 13:20
........................................
....
Tudi jaz sem vesel, da nas je še nekaj čudakov, ki v "živalih" vidimo bitja, ki so prav tako spoštovanja vredna...

Pozdravljena in uživaj

Aja, čeprav sem zelo len kar se talanja minusev in plusov tiče na portalu, sem se tudi jaz prekršil in ti dal plus.
:)

In to z veseljem!
Vipera
# 26.09.2017 ob 14:22
@ oliva: Najbrž sem dvakrat stisnila + in se je zadeva izničila.

Povsem razumem tvoje pomisleke glede varnosti.
Tudi okrog nas včasih ''zatava'' medved - in ja, pomislim - kako bi izgledalo srečanje ''iz oči v oči''.
Do take prilike še nismo prišli.
Videvam pa lisice, jazbece, divje svinje in sledi volkov (tudi teh še nisem videla v živo, čeprav si jih želim)

Nekdo je nekoč rekel, da se ''nam stvari ne treba bati, potrebno jih je razumeti'' - in temu se posvečam. Z odprtimi očmi, zašiljenimi ušesi in željo po (spo)znavanju.

Čeprav (nekdo v prejšnjem postu je to omenil), da še nisem slišala, da bi se spravili na otroke - je čuječnost na mestu.
In po pravici povedano - imam večji strah pred malim malim klopom, kot pred to 300 kg mrcino.
gesan
# 26.09.2017 ob 12:25
Resnica ni enosmerni promet!
Resnica je dvosmerni promet!
Zoro27
# 26.09.2017 ob 08:27
@sportivko - tudi ljudi, a jih je treba pobit? Se javiš za odstrel?
whutsup
# 26.09.2017 ob 04:10
Treba je še poudariti, da je EU mrhovišča prepovedala zaradi uporabe medvedjega mesa v prehrani ljudi. Prednost polnega želodca pred varnostjo bi lahko rekli...
luckyss
# 26.09.2017 ob 02:34
Nekaj preproste matematike...Medvedje so samotarji...Medvedka rabi okoli 150 km2 površine, samec nekajkrat več..Torej če vzamemo idealno površino za povprečnega medveda je to 300 km2 ..To pomnožimo s populacijo petsto komadov in znese 150 000 km2 ...
Res se lahko ti teritoriji tudi delno prekrivajo, recimo da je še znosna "gužva" za vse te medvede okrog 50 000 km2....Seveda, ne na gosto naseljenih področjih...
Koliko površine skupno že premore Slovenija ?!
To so dejstva....Trpi medved in prebivalci na ogroženih območjih...Kdo je tu nor in kdo "okoljevarstvenik" ;) In kdo pri nas "vzreja" medvede za komercialni športni lov ?
Rešitev je v postopnem zmanjšanju populacije na takšno število, da ne bodo trpele živali in ljudje....
Vsakoletni lovski masaker ni rešitev (razen za njihovo blagajno)...
Če so pri komarjih rešili podobno situacijo z neplodnostjo, lahko to storijo tudi pri medvedih..le volja je potrebna..;)
amigo
# 27.09.2017 ob 20:18
&gesan
V neposredni bližini naše bajte (živimo relativno na samem) je precej divjih živali, Tudi srnjadi je vsaj 10 kom.
Ti si šaljivec. Medved je 6 krat močnejši od odraslega moškega. Z enim udarcem šape te lahko ubije. Ti pa o srnicah.
oliva
# 26.09.2017 ob 15:02
Res je, @Vipera.
Strah je lahko tudi koristen.
Ko pa se potencira v paniko, je pa nasprotno.
Zato je zelo prav, da je govor o tem in da se ozavešča ljudi, splošno o medvedu, kot tudi, kako postopati ob morebitnem srečanju itd.
gesan
# 26.09.2017 ob 12:24
sportivko
# 26.09.2017 ob 07:52
Medvedov je preveč!
...........................
Ni res!
Preveč pogojnikov smo jim shebal!

Bodite malo obojestranski in ne samo enostranski!
gesan
# 26.09.2017 ob 12:23
prizemljen
# 26.09.2017 ob 09:47
...............................
Bl bla bla!
Če povoziš ježa na sredini ceste pri hitrosti 30 km/h, si ali nesposoben ali pa to narediš zanalašč!
Oboji taki obstajajo!

Gremo naprej:
Zakaj so pri planinski zvezi na majice dali sloganski logo, da smo ljudje v gorah samo kot gostje?

To je nagradno vprašanje zate!
Za nagrado na pravilno odgovorjeno vprašanje dobiš majico s tem sloganom!

Brez heca
Olorin
# 26.09.2017 ob 06:10
A chemtraili nic ne vplivajo na medvede?
luckyss
# 26.09.2017 ob 02:42
@Mommy_Kitty
Saj v bistvu imaš prav, vendar pozabljaš na to, da so samotarji, si "gredo na živce" in se izogibajo drug drugega...Ravno to jih vodi iz temnih gozdov na obrobja...
Sicer pa sem zgoraj napisal številke glede potrebne površine kot jih omenja stroka...
pingo69
# 25.09.2017 ob 21:16
Nimamo pravice ubiti žival. Ima pravico živeti tako kot mi ! Žalostno !
Saussure
# 04.10.2017 ob 10:11
a se zavedate, da je kontrola divjadi eden izmed faktorjev, da se lahko brihtne glave, živeče v mestih, iz udobnega naslanjača razburjajo preko interneta? če tega ne bi bilo, bi vsako jutro čistili kontejnerje za smeti. ali pa dvorišču pobirali ostanke medvedjih večerij.

mislite, da je človek zgolj z betonom pozidal naravo, in to naj bi bilo to? vsi varni, vsi v zasebnosti?
stotrideset
# 26.09.2017 ob 17:41
... vnuke peljem v živalski vrt, na ogled živali. Med njimi tudi takih, ki so na našem ozemlju , torej medved in volk. Čez nekaj dni pa me vnuki žalostno sprašujejo, zakaj bodo te iste živali postrelili...
Naj jim odgovori ta bedasta država, jaz jim ne znam niti nočem - sem užaloščen. Bi pa priporočal, da se javno objavijo imena, priimki in vloga - funkcija ljudi, ki so dali podpis za odstrel.
svinjarija!
oliva
# 26.09.2017 ob 14:45
Saj tu tudi videvam srne, jazbece, ježe itd. :)
No medvedov pa res še ne. :)

Kot je nekdo napisal, najbrž medo res razume, čuti, da gre za človeškega 'mladiča' v primeru otrok in previdnost, poučenost itd. je lahko ključ.
Vseeno pa to ni dovolj zanesljivo, zato razumem strah ljudi.

Je pa res žalostno, da moramo zato pobijat živali. Zaradi svojega strahu.
Tako da tu sploh ne morem zavzeti nobene strani. :)

(*najbrž bo potem to, ja - dvojni klik na plus)
doba
# 26.09.2017 ob 14:31
Točno tako, klopov se nam je bati. Tudi divji prašič je lahko smrtno nevaren za človeka v primerjavi z dobrodušnim medvedom, ki ni še nikogar ubil, samo malo poškodoval.
oliva
# 26.09.2017 ob 14:03
@Vipera:
"Sem ti pritisnila plus. In bi ti še enega :o)"

Hm?
Jaz vidim samo enega - in to svojega.
Na ta @gesanov post, ki si ga del citirala.

O temi se težko izrekam.
Poznam ljudi (več), ki bivajo blizu medvedov in so jih že srečali in nikoli ni bilo nobenih težav.
Po drugi strani pa nikoli ne veš in nam iz mesta je lažje od daleč govoriti (sem jih še ni :), čeprav so že blizu - Šmarna).
Razumem pa da ni ravno fino, če se ti sprehajajo po vrtu in imaš npr. majhne otroke.
ZETAC
# 26.09.2017 ob 10:51
Hudo bo, ko bo prva človeška žrtev, ko bo medved poškodoval otroka na poti k prijatelju

Žal smo v naši družbi prišli do stanje, ko se človeško ževljenje relativizira in primerja življenjem neke živali, še malo, pa bo kaznivo, če bomo napisali, da je žival poginila in ne umrla...
kingestone
# 26.09.2017 ob 10:18
pravilno. še več odstrelitve bi moralo biti.
življenski prostor se jim izredno krči, zato naše okolje ni zmožno toliko medvedov in volkov prenesti; zato pa smo priča čudnim izselitvam na šmarno goro in podobno.
živali je veliko in v takšni gneči trpijo, zato jih je treba zelo razredčiti.
Kobalt
# 26.09.2017 ob 10:04
Nimamo pravice ubiti žival. Ima pravico živeti tako kot mi ! Žalostno !


Če je v domeni človeštva pravica, pa tega v naravi ni, je samo zakon močnejšega. Žalostno, da tega ne doumete, vsaj ob vstopu v adolescenco.
gesan
# 26.09.2017 ob 07:23
Kvattro
# 26.09.2017 ob 00:00
........................................
.
Me res zanima kolko je tam za res domačinov in kolko je tam prišlekov?!
Kazalo