Lokalne novice
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.8 od 33 glasov Ocenite to novico!
FOTO: Matevž Lenarčič/LTO Sotočje
Kolesarjenje ob čudoviti Soči. Foto: Matevž Lenarčič/LTO Sotočje

Dodaj v

Več kot milijon evrov evropskih sredstev za kolesarjenje po dolini Soče

Denar za razvoj kolesarjenja po dolini Soče
13. oktober 2017 ob 12:22
Bovec - MMC RTV SLO

Gotovo ste že slišali za kolesarsko mobilnost med Italijo in Slovenijo. Morda ste celo že kolesarili po tej privlačni kolesarski poti, ki povezuje obe državi. Gre namreč za projekt čezmejnega povezovanja mobilnosti, kolesarstva in turizma BIMOBIS, ki se je končal na začetku leta 2015 in ga je v glavnem financiral Evropski sklad za regionalni razvoj.

Počasi se bo končala že tretja kolesarska sezona po koncu projekta in zato je pravi čas preveriti, kako je projekt zaživel in kaj je v prihodnje še mogoče narediti. Miro Kristan iz Posoške razvojne agencije, kjer so sodelovali pri izpeljavi projekta, je prepričan, da je kolesarska mobilnost med Slovenijo in Italijo, eden izmed uspešnejših projektov povezovanja kolesarjenja in evropskih sredstev.

"Seveda, gre za uspešno izveden projekt, ki se je sicer končal leta 2015, zdaj pa infrastruktura dobro koristi svojemu namenu. Lahko rečemo, da je tudi letos za nami uspešna kolesarska sezona, saj se marsikdo zapelje po kolesarskem krogu, ki je z evropskimi sredstvi povezal dolino Soče, tako na slovenski kot na italijanski strani. Vsaka ponuja svoje karakteristike, obe pa sta vsekakor zanimivi za kolesarjenje in prav je, da so temu sledila tudi evropska sredstva."

Največji delež je bil pri projektu BIMOBIS sofinanciran prav od Evropskega sklada za regionalni razvoj, kar je bilo, kot poudarja Kristan, osnovnega pomena. "Še posebej je treba poudariti, da so evropska sredstva pokrivala kar 85 % celotne vrednosti projekta. Preostali delež je prispevala Slovenija, nekaj denarja pa so prispevali še drugi partnerji pri projektu."

To je hkrati tudi dokaz, da je sodelovanje mogoče in da lahko s sosedi Italijani tudi v Sloveniji izvedemo še več skupnih evropskih projektov. Če dogovor velja in je komunikacija korektna, je še prepričan Kristan, tudi ovir ni toliko. "Vemo, da gre sicer za jezikovno bariero, vse drugo pa je z dobro voljo zelo enostavno urediti, saj če so sredstva na voljo, potem tudi idej ne zmanjka. Kolesarska infrastruktura namreč ostaja visoko na prioritetni listi lokalnih skupnosti in nedvomno bo tudi v prihodnje še več uspešnega sodelovanja z obeh strani."

Seveda pa je pomemben del kolesarskih poti v dolini Soče tudi v Bovcu z okolico. V Bovcu so namreč zadovoljni z možnostmi kolesarjenja, a so prepričani, da je z evropskimi sredstvi še mogoče kaj dograditi. Župan občine Bovec, Valter Mlekuž, še posebej rad poudari, da je kolesarska pot BIMOBIS tudi v Bovcu.

"V naši občini smo morali zaradi posledic poplav leta 2012 kandidirati tudi pri evropskem projektu BIMOBIS, saj smo lahko s to pomočjo sanirali in vzpostavili obstoječe kolesarske poti. Naš cilj pa seveda še naprej ostaja, pridobivati nova evropska sredstva in izpeljati projekt kolesarske poti iz Bovca do Kobarida in pozneje še do Tolmina, kar bi bil za dolino Soče velik prispevek."

Gorsko kolesarjenje je v Bovcu že dobro razvito, bo pa treba še marsikaj urediti, da bo ponudba za kolesarjenje izpopolnjena in na voljo kar najrazličnejšim skupinam. Župan Mlekuž meni, da je najprej treba urediti vse za družinsko kolesarjenje.

"Primanjkuje nam steza za družinsko kolesarjenje in zato jo nameravamo z evropskimi sredstvi tudi vzpostaviti. V mislih imamo kolesarsko stezo, kjer bi bilo mogoče tudi rolati. Zgradili bi jo okoli letališča v Bovcu, cilj pa je, da bi se lahko z majhnimi otroki iz hotela odpravili kar s kolesi oziroma rolerji in nato naredili krožno pot nazaj do hotela."

Določene povezave sicer že obstajajo, a je treba skleniti krog in povezati že obstoječe poti.

"Seveda, mogoče je kolesariti v vas Čezsoča, do Loga Čezsoškega in tudi do Srpenice, do katere smo povezavo naredili ravno z evropskim denarjem v projektu BIMOBIS. Krog sicer še ni sklenjen, in prav to je cilj občine Bovec, saj je krožna cesta osnovnega pomeni, da ne bi bilo treba več kolesariti po glavni cesti, ki je prav tako zelo prometna in manj varna za kolesarje," je še prepričan župan Bovca, Valter Mlekuž.

Kdaj je mogoče računati na vzpostavitev novih načrtovanih kolesarskih poti, za zdaj še ni mogoče napovedati, je pa pravkar v pripravi prometna strategija, ki je nujna pri prijavi na razpise z evropskimi sredstvi. Po oddaji dokumentacije pa lahko tudi v prihodnje upamo, da bo od Evropskega sklada za regionalni razvoj čim več sredstev namenjenih ravno kolesarjenju. Trenutno oktobrsko vreme pa je kot nalašč, da tudi sami preverite aktualno kolesarsko ponudbo v dolini Soče.

Borut Kampuš, Radio Slovenia International - Radio Si/Euranet Plus – boljše razumevanje Evrope
Prijavi napako
Komentarji
Heisenberg
# 13.10.2017 ob 13:08
Zelo lepo prosim, če lahko za ta milijon naredite kolesarske steze, ki bodo čemu podobne. Dajte projekt nekomu z možgani. Ker nove (!) kolesarske steze v mojem okolišu so katastrofalne. Polne so jaškov (na vsake 10m, res ne razumem), peska in kamenčkov (nevzdrževane, čiščene), najnovejša neumnost je pa neka groba snov na vrhu, ki daje vtis, kot da se voziš po šmirgl papirju.
gregori
# 13.10.2017 ob 13:50
Ni dovolj jih samo narediti in se hvaliti - potrebno jih je potem redno vzdrževati,da služijo svojemu namenu za kar so narejene.
Celjan27
# 13.10.2017 ob 15:24
@soni:

Glede na njegov stil pisanja je verjetno vozil v napacno smer po kolesarski.

Jaz imam resitev za take...preposto se ne umaknes. Je pa lazje, ce imas 2 metra in 120 kg:))
Soni
# 13.10.2017 ob 14:00
jolz
Nam lahko zaupaš zakaj si bil v Ljubljani kaznovan pri vožnji s kolesom?
ajvard
# 14.10.2017 ob 22:50
glavna kolesarska steza mora biti od Ljubljane do Kopra, Maribora, Slovenj Gradca, Trente, Metlike, Kočevja, Bohinja...z vsemi lokalnimi kraki.

stalo bi manj kot drugi tir, omogočilo pa neverjeten turistični preboj, z vso ostalo zasebno infrastrukturo, ki bi zaživela ob tem (prenočišča, gostilne, muzeji, lokalne posebnosti...)
Wasabi
# 14.10.2017 ob 21:27
Predvsem bi pa, osebno, vse kolesarje v SLO poslal na eno tedenski dril v Amsterdam, pa bi bil red.

Jaz pa vse pešce v Oslo, da ne bodo tavali kot eni zombiji malo po kolesarski, malo po pločniku.
galoper
# 13.10.2017 ob 20:19
Kaj je bolj trapasto, da prestrašeni kolesar pelje obzirno po pločniku, ali da se na cestišču trmasto izpostavlja nebrzdanim voznikom motornih vozil?
nevem
# 13.10.2017 ob 17:39
Tisti ki kritizira kolesarske poti v Ljubljani... naj poskusi kolesariti po Pragi.
Kolesarskih poti komaj za vzorec. Drugače pa vseskozi... smrtno nevarno! Kjerkoli in kadarkoli.
anny22
# 13.10.2017 ob 16:29
Po Ljubljani se množično vozi v nasprotno smer in po pločnikih vijuga med pešči, delno zaradi še vedno slabe kolesarske infrastrukture in delno objestnosti kolesarjev. Oboje povzroča veliko slabe volje. Mene so policisti ustavili dvakrat, enkrat so mi dali celo za pihati alkotest, ker sem imela od dokumentov samo vozniški izpit za avto (osebna je potekla) in je bilo sredi noči. Imela sem 0.0, jasno.

Na splošno pa moram reči, da policisti pustijo kolesarje še preveč pri miru. Velikokrat jih vidim, ko ustavljajo avtomobile na moji vsakodnevni trasi in tudi, ko se zapeljejo s prižganimi lučmi in sireno za avtomobilom sredi prometa. Mene samo pozdravijo in pomahajo, naj grem naprej.

Več kot bo urejenih kolesarskih poti, kot je ta v zgornji novici, manj težav bomo imeli (gneča v centru, prometne nesreče, zdravstvene težave povezane s premalo gibanja, onesnaženost...)
Primorec94
# 13.10.2017 ob 16:10
Super lepo bi bilo, da bi se uredila trasa Miren-Bovec to bi bilo odlično za posočje in ta zahodni del vipavske doline ob meji. Že sedaj je kolesarska pot od Mirna do Plav čudovita saj poteka ob meji in kasneje ob prečudoviti reki soči.
Serpente
# 14.10.2017 ob 16:06
Berem zgornje komentarje, v korist kolesarjem na plocniku; NO GO!
Tam, kjer so koesarske poti, nima kolesar kaj delati na plocniku!
IN, kjer so kolesarske poti, nima kolesar kaj poceti na cesti!

Zato prosim policiste, da pridejo naresti RED, ki je predpisan in spravijo na Tacenski cesti kolesarje na kolesarsko pot in iz plocnika, ne pa da mi zvonijo za hrbtom. ko sem kot pesec na plocniku!
Predvsem bi pa, osebno, vse kolesarje v SLO poslal na eno tedenski dril v Amsterdam, pa bi bil red.
mikic007
# 14.10.2017 ob 12:54
Kolesarjenje v Ljubljani je včasih res muka. Ko zaviješ levo, običajno čakaš 2x in je zoprno. Zdaj grem pač dol s kolesa in peš ob njem, da ni kak policaj pameten, bi pa zavzel manj prostora in bilo bi enako varno, če bi počasi peljal. A zakon je jasen. Tudi policaji bi lahko bolj smotrno kaznovali, ker eno je nevarna vožnja, drugo pa neškodljivo minimalno kršenje predpisov. Tudi kazen za vožnjo pod vplivom alkohola bi morala biti manjša, ker domnevam, da je vsem nam bolj v interesu pijanec na biciklu, kot v avtu..
colnago
# 14.10.2017 ob 11:52
ni ga čez turo na vršič,bovec ,mangart
Vongobongo
# 14.10.2017 ob 09:45
Ta zlobna EU , kr kes bo dala ;)
galoper
# 16.10.2017 ob 13:24
V Nemčiji planirajo gradnjo 200km kolesarskih avtocest. Pri nas bi lahko ob avtocestah zgradili tudi kolesarske površine. Na ta način bi se šibkejši kolesarji ali turisti dolgoprogaši izognili porabi energije za vzpone in povečali bi turizem. Kolesarska steza LJ-Vrhnika, malo po levi malo po desni, naj ne bo vzorec
furs
# 15.10.2017 ob 10:52
@novi_xy

Težka bo tebi, ko ti narolam haubo audija.
Eska
# 13.10.2017 ob 21:13
Zgradili bi še stezo za rolanje okoli letališča? Bodo tudi letališče preuredili s tem denarjem? Je pod načrtovanimi kolesarskimi stezami tudi kakšna komunalna infrastruktura?
furs
# 15.10.2017 ob 09:15
"... kolesarske steze, kjer bi bilo mogoče tudi rolati ..." je rekel župan Mlekuž, tipični SLO šoferček. Kar imej tako stezo, šoferček zrolani.
21.12.2012
# 14.10.2017 ob 13:16
@mikic

pijanec na kolesu ni nenevaren. zaradi njega lahko voznik avtomobila na primer trči kam v manevru izogibanja ... ali pa povozi njega in potem vsa travma ...
po drugi logiki nas policija ne bi smela kaznovati za na primer prekoračitev hitrosti, saj smo bili samo teoretično nevarni.

prav pa bi bilo, da se s ceste spravi divjake, ostali promet pa bi sčasoma postal vzoren sam po sebi.
Branko3
# 14.10.2017 ob 08:32
Dolina Soćče je res prekrasna, če bi bila urejena kolesraska stzeza, bi bilo enkratno. Danes je kolesarjenje tam res zelo nevarno, cesta je ozko, vijugasta in polna avtomobilov.
jolz
# 13.10.2017 ob 16:11
Zakaj zato ker sm peljal po poločniku kjer ni bilo kolesarske steze bi se moral peljat po cesti. neumno... vazn da ni blo nikje pešcov razn dveh d3bilnih polcajev, Zdej se pelem 2.0 dizel pa še nism dobil nobene kazn. ;) tok o kolesarjenju v ljubljani. inffrastruktura je itq za en k. daleč od nizozemske. enkrat in nikoli več!!!! je dizel 2.0 očitno bolši za policaje. nasledn avto bo pa če bo po sreči 4.0 dizel.
jolz
# 16.10.2017 ob 20:45
dokler bojo kazni za kolesarje ne grem na kolo po ljubljani in . raj se z avtom peljem za čisto okolje v ljubljani. LP
jolz
# 16.10.2017 ob 20:41
uglavnm kolesarjenje se ne splača... premal stez pa prehude kazni!!!!!!!!
21.12.2012
# 14.10.2017 ob 13:17
@colnago

domači hribčki so tudi balzam za dušo po šihtu :)
based god
# 13.10.2017 ob 14:51
pijan na pedalih obv
novi_xy
# 15.10.2017 ob 10:44
@furs

A je bil težka noč?
čofotalček
# 13.10.2017 ob 13:44
Fino za družine, da ne bo kot v Bohijiu, kjer prodajajo gozdne poti za kolesarske steze.
To morajo biti asfaltne poti široke vsaj 2 m in z masimalnim naklonom krepko pod 10 %.
jolz
# 13.10.2017 ob 12:52
končno da se spoduja kolesarjenje... ne pa v ljubljani kjer se kolesarje kaznuje za denarno kaznijo. se po ljubljani peljem z 2.0 dizlom ker sm dobil kazen in ni šans da me kdo sprav na kolo po ljubljani. tolk o politiki spodbujanja politike čistega okolje v lj. žalostno!!!!!!!
Kazalo