Okolje

Poudarki

  • "Noben odpadek ni dober odpadek"
  • Karitas: Naj plamenček zagori ne le za umrle, ampak tudi za tiste v stiski
  • Namesto sveče fantu klančina za avtomobil
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.3 od 25 glasov Ocenite to novico!
1. november
Namesto kopice sveč je dovolj, če prižgete eno - ali pa vsaj eno manj. Foto: BoBo
Sveča
Prižgete lahko tudi virtualno svečo - skupaj s posvetilom za svoje najdražje. Foto: Prižgi svečo manj/MOP
       Povprečno vsaka tona odpadnega materiala porabljenih sveč predstavlja en kubični meter volumna. Če bi odložili ta odpadek na površino, ki jo predstavlja kvadrat s stranicami 10 metrov, bi dobili 67 metrov visok kup. Vsako leto.       
 Ministrstvo za okolje in prostor

Dodaj v

Bi letos prižgali eno svečo manj?

Namesto prave lahko prižgete virtualno ali pa denar podarite
29. oktober 2011 ob 08:42
Ljubljana - MMC RTV SLO

"Predniki vam ne bodo zamerili, če boste letos prižgali svečo manj, potomci vam bodo za to hvaležni," je geslo akcije, s katero želi MOP zmanjšati porabo sveč.

Slovenci smo v svetovnem vrhu po porabi sveč na prebivalca - vsako leto jih prižgemo več kot 20 milijonov -, opazno pa količina kupljenih (in verjetno tudi prižganih) sveč naraste prav v dneh pred 1. novembrom, ko obiskujemo grobove naših prednikov, sorodnikov, prijateljev in znancev.

Po podatkih agencije za okolje je bilo v Sloveniji lani na police trgovin danih več kot 13 milijonov kilogramov sveč (oz. natančneje 13.595.725 kg). In verjetno jih prav veliko ni ostalo neprodanih. Isto leto smo v Sloveniji zbrali in predobdelali dva milijona kilogramov sveč (2.361.970, če smo povsem natančni). Ko so koncesionarji za predelavo sveč izločili vse elektronske sveče in tiste odpadke, ki se po "naključju" znajdejo v zabojniku za sveče, pa to niso, so lahko reciklirali 823.165 kilogramov odpadnih nagrobnih sveč.

"Noben odpadek ni dober odpadek"
Kot je znano, je ministrstvo za okolje in prostor pred tremi leti predlagalo uredbo (in državni zbor jo je potrdil) o ravnanju z odpadnimi nagrobnimi svečami, s katero se ureja ločeno zbiranje odpadnih nagrobnih sveč kot eno izmed frakcij komunalnih odpadkov. To v praksi pomeni, da so se na slovenskih pokopališčih pojavili zabojniki, namenjeni izključno svečam.

A pri tem na ministrstvu opozarjajo: "Noben odpadek ni dober odpadek, tudi če se ga da predelati." Zato želijo spodbuditi ljudi k razmišljanju, da odpadki nastajajo pri vsakem njihovem početju in da lahko količino odpadkov zmanjšujejo sami. A za to je treba najprej spremeniti njihove navade.

Namesto prave lahko letos na posebni spletni strani, ki deluje pod okriljem ministrstva za okolje, prižgete virtualno svečo in tako počastite spomin na umrle, obenem pa pomagate našemu okolju - ter poskrbite za svoje potomce.

Če bi prižgali kakšno manj, to naših prednikov ne bo užalilo, lahko pa pomaga našim potomcem, so prepričani na ministrstvu za okolje, kjer so letos pripravili posebno pobudo, s katero želijo ljudi spodbuditi k drugačnemu načinu razmišljanja, ki bo, upajo, na koncu zmanjšalo tudi količino odpadkov, ki nastanejo z milijoni slovenskih sveč. "Preprečevanje in zmanjševanje količin odpadkov sta naši prednostni nalogi," opozarjajo ter obenem priznavajo, da ta naloga še zdaleč ni lahka - zahteva namreč spremembo našega razmišljanja.

Naj plamenček zagori ne le za umrle, ampak tudi za tiste v stiski
Pobudi se je pridružila tudi Slovenska Karitas, ki opominja, da sta "prižiganje sveče in njen plamen izraza duhovne povezanosti z umrlimi sorodniki in prijatelji", vendar je v času velike ogroženosti okolja in velikih stisk družin v Sloveniji prav, da "ob tej priložnosti vsaj majhen plamenček sveče zagori tudi v obliki upanja za ljudi v stiski".

Namesto za svečo fantu klančina za avtomobil
Zato je Karitas pobudi dodal tudi dobrodelno noto - denar, ki ga bodo ljudje prihranili z odpovedjo eni sveči, lahko tisti, ki to želijo, darujejo za fanta, ki zaradi mišične atrofije potrebuje klančino za avtomobil. Svoj prihranek lahko podarijo tako, da pošljejo SMS-sporočilo (sporočilo UPANJE na 1919, cena en evro) ali pa pokličejo na dobrodelno številko 090 93 30 80 in tako za fanta z mišično atrofijo prispevajo 1,25 evra.

Tanja Kozorog Blatnik
Prijavi napako
Komentarji
gesan
# 29.10.2011 ob 08:57
No, jaz se jih spomnim brez prižiganja sveč. Večkrat na leto. Z vsemi častmi. Včasih pa tudi dejstvi!

Vse tole je pa šmekerija tistih, ki morajo pokazat pred drugimi kako jim je mar.
pozitiva
# 29.10.2011 ob 08:49
Ni mi všeč tole (zadnja leta) preusmerjanje pozornosti od bistva praznikov ...

Zadnjič sem gledal prispevek recikliranja sveč: plastika se reciklira, vosek se reciklira - pretopi, plehnat pokrovček se reciklira, taht (vrvica) pa zgori.

Ni problem prižgati svečo, problem je najti način, da bodo potem, ko bodo odslužile namenu pristale v pravem košu za smeti.

Zato raje osveščajte ljudi kam naj odvržejo odsluženo svečo kot pa da ima vsak slabo vest ker gre na pokopališče spomniti se svojih dragih in mu na vstopu delijo liste, da naj ne prižgejo sveče.
copatka
# 29.10.2011 ob 09:21
Sramotno je to, da sploh ne moreš več kupiti navadnih sveč, razen belih gospodinjskih in nesramno dragih okrasnih in dišečih. Kje so dobre stare svečke brez plastike?? Rumene, rdeče, bele, nizke, visoke, ena je bila v obliki maline... Večina bo rekla, ampak te sveče ne gorijo v vetru ali dežju... in kaj potem??? Tam so. Na grobu. Sporočajo, da je bil nekdo tam, da se je spomnil pokojnika in zato prižgal svečo. Pa tudi če je potem ugasnila. To je bistvo prižiganja sveč, ne pa gorenje samo. Zato se mi nadvse gnusijo elektronske sveče, ki so same sebi namen: nagravžno utripljejo noč in dan in ne sporočajo drugega, kot to, da je nekdo pač izpolnil svojo dolžnost.
ani anegou
# 29.10.2011 ob 08:57
Koliko sveč manj je treba, da bi pokrili recimo stroške naše kandidature za VS?

Kako mi gre to na jetra - k varčevanju nas pozivajo svetovni prvaki v razsipnosti.
Prepečenec
# 29.10.2011 ob 09:23
Ni ga čez virtualno svečo. Sila trapasto.
gesan
# 29.10.2011 ob 09:47
1. november je postal čista zapravljiva obsedenost. Podobno kot božič in še marsikatera neumnost- potrošniška neumnost, nič drugega. Pa samo gužvo delate samo, da bi se pokazali pred drugimi glih tak kot političarji ste. Večina.
sorak
# 29.10.2011 ob 10:50
kako pa v splošnem Slovenci nismo zadovoljni tudi z eno samo zadevo. Meni osebno se zdi tako sporočilo čisto v redu oz. ga tudi podpiram.

Ko nekdo smeti in serje, je vse narobe, kako smeti in serje. Ko poda način, da se ne bi smetilo in sralo, je vse narobe, kaj nas sedaj on uči, kako ne smetiti in srat. In se tega ne držimo samo zato, ker pač, če on smeti in serje, potem bom tudi jaz. Hinavščina.

Dejansko je navade omejenih Slovencev zelo težko spremeniti. V miselnosti občega Slovenca velja, da vsaka sprememba je slaba sprememba. In vsi so polni argumentov, zakaj ne bi spremenili nič. Ampak, če malo pomislite. Če hočete kaj spremeniti, potem lahko najdete veliko argumentov za spremembo. Če nečesa nočete spremeniti, lahko najdete veliko argumentov proti tej spremembi. Gre torej samo za to, da sprejmemo spremembo. Nič drugega.

Jaz osebno ne bom prižigal nobene sveče. Pokojni so v mojem srcu in oni to vedo ... Če pač so nekje. Če jih ni, potem je brezveze prižigati sveče nasploh ...
Kejkoo
# 29.10.2011 ob 10:19
Ampak res.. kar težko je dobiti _samo_ svečo. Brez plastike. Oz. izbira je porazna.
Konig
# 29.10.2011 ob 09:40
letos bom prižgal še tri sveče več - eno MOP-u, eno Pahorju in eno celotni naši politiki
ffigaro
# 29.10.2011 ob 09:08
NE SE HECAT pri odpadnih svećah je zaslužek ,proda plastiko ,vosek , pleh in še od države dobi denar TO JE POŽREŠNOST
so what!
# 29.10.2011 ob 09:06
Zdaj mi bo že ministrstvo diktiralo, koliko sveč lahko kupim in prižgem?
bsr
# 29.10.2011 ob 13:09
Comando valut
Vsakdo s normalno splošno izobrazba ve, da so se civilizacije začele s pokopi, sežigi, potopi in pogrebnimi obredi pokojnikov.
rdečinavijač
# 29.10.2011 ob 10:01


s owhat: Zdaj mi bo že ministrstvo diktiralo, koliko sveč lahko kupim in prižgem?


Preberi članek še enkrat.
Noben ti ne diktira, samo poziajo te k treznemu razmisleku, če si ga sploh sposoben...

Drugače pa se strinjam, folk med samo tekmuje na katerem grobu bo več sveč. Kako tipično slovensko...
VKokielov
# 29.10.2011 ob 15:53
morda je ideja prav, ampak, kot pogosto, ton, v katerem je rečena, lahko vzbuja samo odpor.
Ramus
# 29.10.2011 ob 11:09
"ob tej priložnosti vsaj majhen plamenček sveče zagori tudi v obliki upanja za ljudi v stiski".

Plamenček upanja bo zagorel, ko boste tiste v potrebi povabili k sebi na kosilo ali pa večerjo, pa ne le 1. novembra in božič, pač pa kadar morete. Nikar pa jim ne prižigajte sveč, ker ne potrebujejo tega, pač pa potrebujejo nas, da jim pomagamo.
mocco
# 29.10.2011 ob 11:03
z lahkoto....
gesan
# 29.10.2011 ob 09:44
Točno, bsr, čimveč smeti proizvedimo, da bo čimveč smetarjev imelo delo!
Hebemtiš kako pametno!
bsr
# 29.10.2011 ob 09:42
Sem poslal dobrodelni SMS. Manj sveč pomeni tudi manj delovnih mest tistih, ki jim je to delo in to ne samo svečarju, ampak tudi ostalim podizvajacem. Zaradi krize bo tako gorelo manj sveč, ki pa so cenejše od cvetja. Kulturni narodi, civilizacije se od nekulturnih ločijo ravno po odnosu do mrtvih. Tega si nisem jaz izmislil in zdaj bi nas radi nekateri novinrji in še kdo potisnili stran od tega. Sem za dobrodelne akcije, toda ne na t.ako neciviliziran novinarski način - eno večo manj.
Konig
# 29.10.2011 ob 09:38
Svečarji so nad to akcijo najbrž navdušeni. Kreteni, poskrbite raje za reciklažo sveč, ki sploh ni zahtevna, saj je enostavno ločit plastiko, pleh in vosek
divjejabolko
# 30.10.2011 ob 12:58
Najbolj žalostno je, ko se ljudje na pokopališčih srečajo, potem pa slišiš: "joj, tebe pa nisem videl že 10 let" ... in potem se pogovarjajo o vsem, kar jim pade na pamet.
Skratka, ta "tradicija" je postala neke vrste združenje pri grobovih oziroma v pokopališčih, ker ljudje celo leto nimajo časa, da bi se družili.

Spominjanje na prednike tako postane drugorazrazredna tema.
wendzy
# 29.10.2011 ob 19:04
"Namesto prave lahko letos na posebni spletni strani, ki deluje pod okriljem ministrstva za okolje, prižgete virtualno svečo in tako počastite spomin na umrle"

meni se zdi, da bom letos prižgala eno svečo več za te fašiste, ki si drznejo vtikat osebne stvari posameznika in njegov odnos do prednikov.
koliko plastične embalaže se vsak dan kupi in potroši.. ampak motijo jih pa sveče, neverjetno.
Comando valut
# 29.10.2011 ob 18:04
Sorak in drugi,

zavedajte se, da je povsem neprimerno, da se vtikamo, koliko sveč želi nekdo prižgati. Seveda si lahko mislimo eno in drugo, toda javno stališe do zasebnih zadev je v demokraciji nedopustno.

Več ne znam napisati.
sorak
# 29.10.2011 ob 12:56
@Comando valut

pa sej se nekaj takega dogaja. Koliko je sedaj sežigov trupel v primerjavi s preteklostjo. Ljudje trupla svojcev dajejo tudi za raziskovalne namene, pa za program darovanja organov.

Grob in pokop svojca je stvar krščanske tradicije. Ki pa ni nujno najboljša oz. najbolj "človeška". Številna ljudstva po svetu smrt in "pogreb" obravnavajo in izvajajo po svoje.

Kar se pa tiče sveč. Če so sveče res simbolno izkazovanje pietete mrtvih pa samo en razmislek. Ali družina, ki ima 4 člane, pokaže večje spoštovanje, če prižge 4 sveče (vsak hoče svojo), ali če prižge eno samo svečo (rečejo, da bodo kot družina prižgali svečo). Mislim, da se spoštovanja oz. pietete do pokojnih ne meri s prižganimi svečami. Tako da je pobuda MOL kar v redu in na mestu.
Ramus
# 29.10.2011 ob 11:16
"prižiganje sveče in njen plamen izraza duhovne povezanosti z umrlimi sorodniki in prijatelji"

Pridigar 9, 5-6. "Živi namreč vedo, da bodo umrli, mrtvi pa ne vedo ničesar več, zanje ni več plačila, saj je pozabljen spomin nanje. 6 Davno je minila njihova ljubezen, njihovo sovraštvo in njihova zavist, na veke nimajo več deleža pri vsem, kar se godi pod soncem."

Zato ljubite svoje bližnj
, dokler so živi in tu med nami, prižigajte svečke živim, ker mrtvim ne pomenijo nič več. Lahko /se jih spominjamo vsak dan, brez da na en točno določen dan v letu znosimo na tone odpadkov na pokopališče. Ta denar veliko bolj potrebujejo živi.
Ramus
# 29.10.2011 ob 11:06
"Bi letos prižgali eno svečo manj?"

Jaz že leta nisem prižgal nobene, ker mrtvi spijo in nimajo nič od tega. Kakšno dišečo svečo pa rajši prižgite doma svojim ljubljenim, bodo imeli veliko več od tega :)
modra
# 29.10.2011 ob 10:32
Če bi se recikliralo vseh 13 mio kg sveč, kokr se jih je prodal, ne bi nobenga nič zmotlo in članka verjetno sploh blo ne bi. Jasno torej, da ni problem v velikem številu prodanih sveč, ampak v tem, da nekater folk sveče meče v navadne smetnjake in ne v posebne PLUS da nekateri še vedno v smetnjake za sveče mečejo rože ipd. Zakaj je potem treba problematiko nagrobnih sveč začet reševat pri zmanjšanju št. prodanih sveč, ne pa tm, kjer problem dejansko je??
bsr
# 29.10.2011 ob 10:08
gesan
Sem začel pri vsem in ne ravno prostovoljno. Če si res iskren je noro, da sva se midva zapletla. Sicer pa ali si poslal SMS in vsi drugi, ki se tukaj oglašajo?
gesan
# 29.10.2011 ob 10:00
Kaj, če bi ti bsr začel pri vsem. Jaz sem že zdavnaj izstopil iz te mrzlično potrošniške mrzlice.
Prej kot se je sploh tako histerično začela.
Če je človek na eno stran takšen je na vse strani takšen. Zapravljivo zapravljiv mislim.
bsr
# 29.10.2011 ob 09:52
gesan
Nekdo je že napisal, da se pri svečah, seveda ločeno zbranih vse reciklira!!!!! Malo se zamisli kaj vse drugega se proizvaja, uporablja in so dejansko nereciklirani odpadki. Začni Z vrečkami, plastenkami do aparatov, ki jih po krajšem času ne rabimo več.....
bratomir
# 29.10.2011 ob 09:38
Popolnoma se strinjam s @pozitivo.

In me moti da se na takšen način v ospredje postavljajo banalnosti!
PRIŽGATI SVEČO JE SIMBOLIČNO DEJANJE. JE MORALNO DEJANJE IN NIČ NI NAROBE Z NJIM! Mislim in to pretiravanje in nerazsodno opozarjanje na skrb za okolje je tudi odveč. Uredijo reciklažo sveč in zadeva je še kar problematična? Pa kje je logika. Na vsak način se želi sterilizirati ljudi.
100 sveč prižgem, če mi srce tako narekuje, pa če je ekološko ali ne!
divjejabolko
# 30.10.2011 ob 13:02
Jaz podpiram zgoraj omenjeno akcijo, samo kaj mi pomaga, če pa so stari starši (konkretno mislim na obe še živeči babici) "manijaki", ne še boljša beseda - "odvisniki", kar se prižiganja sveč tiče.

One morajo namreč obvezno prižgat vsaj eno svečo na vseh sorodnikih, znancih in prijateljih, katere so imeli, poznali itn.

O porabljenem denarju za sveče raje ne bom govoril.
bsr
# 30.10.2011 ob 08:59
Pisarite, pisarite, pa izgleda, da sploh niste na pokopališčih te dni. Potem bi poznali novo "modo" glede sveč. Elektronska sveča in bistveno manjše število plastičnih v primerjavi s prejšnjimi leti. Sem danes zjutraj posebej pogledal in to drži za tričetrt grobov.
bsr
# 30.10.2011 ob 08:55
LFC
Sram te bodi, da primerjaš dan mrtvih z valentinovim.
NEmafiji
# 29.10.2011 ob 20:24
Njihova primarna funkcija (spomin, obeležitev itd.) je zaradi takega obnašanja popolnoma razvrednotena.

Da o okusih pri zbiri sploh ne izgubljamo besed.
Važno, da je sveča v ponudbi in nakup je tu.
Nikjer -niti na Kitajskem- ni toliko plastičnega in podobnega kiča sveč kot na pokopališčih v Sloveniji. (edina izjema so po svetu: velike tragedije ali protesti, ko začasno (in ne stalno!) veliko ljudi postaviti veliko sveč na določeni lokaciji).
VKokielov
# 29.10.2011 ob 15:57
@gesan, spet se vidimo :)

gesan, ali si morda gledal na obraz ljudi medtem ko oni to "šmekerijo" izpolnjujejo? Ce ne, pogledaj in potem ponovi to krutost katero si izrekel...
bsr
# 29.10.2011 ob 13:57
Grobovi in pokopi so bili že pred krščanstvom, ki je staro komaj 2000 let.. Npr.Egipčani. In ne samo krščanstva. Začnimo z muslimani, židi, ....
TarzanPahor
# 29.10.2011 ob 13:55
Jaz sem jih že kupu rdeče sveče 10kosov za 10€, in 8parov AA baterij da popravim vse svetleče sveče.
Comando valut
# 29.10.2011 ob 13:46
Grob in pokop svojca je stvar krščanske tradicije. Ki pa ni nujno najboljša oz. najbolj "človeška". Številna ljudstva po svetu smrt in "pogreb" obravnavajo in izvajajo po svoje.

Joj, kakšna neumnost! Grob in pokop je antropološka konstanta vseh ljudstev v vseh časih.

Kako prikladno je mimogrede ošvrkniti krščanstvo.
bsr
# 29.10.2011 ob 13:01
Ravno prihajam s pokopališča. Menda ne zaradi tega članka. ampak zaradi razmer je cvetja in sveč vsaj za pol manj, kot v prejšnjih letih. Res je šele začetek štirih dnevov, toda kolikor se spomnim je bilo podobno že lani.
Gman
# 29.10.2011 ob 12:11
Commando Vault, kaki eko-fašizem, tu se gre za racionalnost. zakaj mora biti 10 sveč na enem nagrobniku in ne samo 2-3, ali ni to pretiravanje butastih slovenceljnov, ki jih daje fovšija in tekmovanje.

Ko bodo moji starši umrli jim ne bom dajal nobenih rož ali sveč, ohranil jih bom v fotografijah in spominih. Mrtvi so mrtvi in njim je vseeno, tudi za neko kvazi spoštovanje.

Spoštovanje ni v rožah in količini sveč, ampak v tem, da jih ohraniš v spominu in se trudiš kolikor časa lahko, da se ohranijo. Seveda po tistem, ko umreš, spomin na tvoje starše umre in z vsako generacijo bledi, izginja, ohrani se samo na fotografijah.

Umrljiva vrsta smo in tu nimaš kaj.
mc007
# 29.10.2011 ob 11:26
Vse lepo in prav, a kako naj to dopovem(o) starejšim, ki veselo nosijo sveče na grobove. Pa ne zaradi umrlih, zaradi OSTALIH, ki pridejo in, da ne bodo rekli : "ja, kakšen grob paimajo? Pa tako malo sveč?"

In Vas vprašam, kako naj TO dopovemo 80+ letni gospej al gospodu. Poleg pa še rečemo,naj na računalniku prižgeta virtualno svečo ???
Žal ne bo šlo.
Strasser
# 29.10.2011 ob 10:13
Nehajte komplicirat. Ena sveča gor ali dol, britof pa tud mora bit urejen in z vsaj kakšno prižgano svečo!
bsr
# 29.10.2011 ob 09:46
MOP-predlagajte v OZN ali ......znižanje standarda za 50 % po vsem svetu in to se bo na okolju dejansko poznalo. Res bo število brezposelnih naraslo za trikrat......
LFC
# 29.10.2011 ob 23:19
1. november je ista brezvezna stvar, kot Valentinovo... Skomercializirano do skrajnosti. Metanje dnarja v smeti. Če ti je pokojnika žal ga tako greš obiskat na grob vsake toliko časa in če imaš nekoga rad, ga tudi razvajaš s pozornostjo vsak dan (če se le da ;) ). Na večjih pokopališčih ni ponavadi nobene gneče...

Žal pa je nekoč čisto sprejemljiva stvar prerasla v parado razkazovanja in tekmovanja,kdo bo navlekel več nepotrebnih stvari na grob, bistvo obeh praznikov pa je že dolgo izgubljeno...
NEmafiji
# 29.10.2011 ob 20:17
Only in Slovenija

Slovenci imajo fetiš na sveče.
Prodajajo jih povsod (tudi na pošti itd.), v tolikoo trgovinah (da je nemogoče, da jih ne dobiš) svečomatih itd.
Kupujejo jih enormne količine skozi celo leto.
Sveče imajo lepa ženska imena, grška imena itd.

Študija psihe tega fetiša bi bila zanimiva.
mercury89
# 29.10.2011 ob 17:20
Je potrebno, da na grobu gori 10 sveč? Večina ljudi pride na grob samo 1. novembra in potem prinese samo 3 sveče, da se ja vidi, da is se spomnil na pokojnika. po možnosti si za to priložnost še kupiš novo obleko.
važno je, da se na človeka spomniš še kdaj ne le 1. novembra. čisto dovolj je, da na grobu gori ena sveča, ni treba, da jih gori 5. ampak nekateri si tako očistijo svojo vest, ker jih prej celo leto ni bilo na grobu!
sorak
# 29.10.2011 ob 14:38
@Comando valut in @bsr

kar se tiče krščanstva, na območju Slovenije je pogreb in smrt v domeni krščanstva. Ljudi se pokoplje na posvečeno Zemljo, pogreb opravi župnik (seveda dandanes obstaja tudi civilni pokop). A še vedno je to na tem ozemlju "pod okriljem" krščanstva. Drugače pa nisem nič okrcal krščanstvo (pokaži kje sem napisal, da to ni pravilno!). Taka tradicija se je razvila skozi čas. Ni pa nujno, da je le-taka najboljša. To je bil edini moj zapis, zato Comando valut, ne polagaj besed v moja usta ...

Kar pa se tiče banalnega razmišljanja, nespoštljivosti, postavljanje v vlogo razsojevalca itd. Nič od tega nisem napisal in nič nisem napisal, kar bi dajalo vtis, da komur kaj vsiljujem. Gre samo za razmišljanje. Če kdo hoče prižgati 1000 sveč naj pač jih, to je njegova odločitev. Ali je s tem pokazal, da umrle spoštuje bolj kot tisti, ki je prižgal samo eno?

Pa še primerjava z đamijo. Oprosti, ampak to sta pa čisto dve različni zadevi. Muslimani đamije še nimajo, torej se sami ne morejo odločiti, kje bi bili. Mi pa imamo na razpolago, koliko sveč prižgati.

Pa ne bodi tako napadalen. Ljudje imajo različna mnenja. Ti imaš pač svojega in nihče te ne sili, da moraš prižgati manj sveč. MOL je podal samo predlog. Tvoj način odgovora je samo pokazal, da si sam en fašist, ki ne sprejemaš mnenja drugih.
Comando valut
# 29.10.2011 ob 13:55
Kar se pa tiče sveč. Če so sveče res simbolno izkazovanje pietete mrtvih pa samo en razmislek. Ali družina, ki ima 4 člane, pokaže večje spoštovanje, če prižge 4 sveče (vsak hoče svojo), ali če prižge eno samo svečo (rečejo, da bodo kot družina prižgali svečo). Mislim, da se spoštovanja oz. pietete do pokojnih ne meri s prižganimi svečami. Tako da je pobuda MOL kar v redu in na mestu.

V banlnem smislu takole razmišljanje drži.

Hkrati je pa to nakaj najbolj nespoštljivega do svobode vesti posameznika. Postavit se v vlogo razsojevalca, ki mu pripada pravica, da vstopa v najbolj intimne trenutke, kar odnos do pokojnikov je, in od zadaj ocenjuje obred ter šteje sveče, je odvratno.

To je bil argumet proti đamiji: ali ne morejo tistega početi v telovadnici, ča jih ima bog rad, jih ima tudi na prešvicanem parketu.

Srhlivost ekohistrije je, da je dobila mandat vstopanja v življenja ljudi, kar po fašizmu in komunizmu ni vspelo nikomur. Bi šel na izlet s familjo. NE!! - pojdi na sprehod, da ne boš onesnaževal... Itd. Ni je dejavnosti, kjer ekohisterik ne bi mogle vtikati gopca in ti upravljati življenja.
vipmit
# 29.10.2011 ob 13:14
Se vidi kakšni kreteni zasedajo uradniške položaje na MOP-u. Upam, da ga naslednja vlada ukine in pripoji ministrstvu za gospodarstvo!!!
walter50
# 29.10.2011 ob 11:09
Ko prižigamo svečo ob umrlem želimo s tem povedati dvoje.Po eni strani s tem izražamo vero,po drugi strani je sveča simbol življenja:ob umrlem se spominjamo dobrega in lepega(toplota,svetloba),ki ga je prinesel v naša življenja.obenem pa se spominjamo minljivosti(vsaka sveča ugasne).Pomen sveče je simboličen.Pozivi "humanitarcev"karitas,RK ipd je pa le način iz ljudi izvleči še kakšen evro pod krinko dobrotvornosti le ,da do pomoči potrebnih pride manj kot 50% zneska ostalo so "manipulativni stroški".S zbiranjem in reciklažo odpadkov sveč pa pogrebna podjetja služijo.
Kazalo