Okolje

Poudarki

  • Obstoječi koncesionarji si želijo sistema, v katerem bodo lahko opravljali meritve in preglede, čiščenje saj pa bi prepustili prostemu trgu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.4 od 20 glasov Ocenite to novico!
Dimnikar
Ministrstvo za okolje vztraja pri sistemu licenc, ki je lani po številnih kritikah neslavno končal svojo zakonodajno pot. Foto: Dani Modrej
Po predlogu, ki ga neuradno pripravljajo nekateri koncesionarji, bi dimnikarske storitve razdelili na kategorijo storitev v javnem interesu in tržni del storitev. Storitve v javnem interesu bi lahko opravljali le izvajalci z javnim pooblastilom na določenem območju. Med te storitve pa spadajo pregledi naprav, meritve plinov in vodenje evidenc. Samo čiščenje dimnikov pa bi bilo uvrščeno v tržni del dejavnosti.
Dimnik
Čiščenje saj je za izvajalca manj privlačno delo od opravljanja meritev in pregledov. Foto: Dani Modrej

Dodaj v

Dimnikarji si želijo sami urediti predpise. Ministrstvo vztraja pri licencah.

Močnejše koncesionarje bolj kot metle mikajo meritve in pregledi
10. maj 2016 ob 14:46
Ljubljana - MMC RTV SLO

Prihodnost ureditve dimnikarskih koncesij ostaja odprto vprašanje. Medtem ko ministrstvo vztraja pri svojem predlogu licenc, ki je lani klavrno propadel, pa nekateri koncesionarji že pripravljajo rezervni načrt, po katerem bi meritve izvajali le pooblaščeni izvajalci, preostalim pa bi prepustili bolj »umazane« dimnikarske dejavnosti.

Ministrstvo za okolje in prostor sicer ne odstopa od svojega predloga zakona o dimnikarskih storitvah, po katerem bi bile dimnikarske storitve za uporabnike še vedno obvezne, bi pa lahko uporabniki sami izbrali dimnikarja. Podoben predlog so na ministrstvu lani sicer že pripravili, a je naletel na številne kritike, zlasti pri vladni službi za zakonodajo, ki je predlogu očitala vrsto pravnih pomanjkljivosti. Po teh očitkih je ministrstvo položaj reševalo s podaljšanjem koncesijskega sistema kljub predhodnim zagotovilom, da tega ne namerava storiti.

Ministrstvo še drugič: Koncesij ne bo več
Z novim predlogom, ki je včeraj končal medresorsko usklajevanje, so na ministrstvu precej bolj optimistični, tako pričakujejo, da bo vlada njihov predlog sprejela v mesecu dni, preden bo predlog predala državnemu zboru v redni postopek, tako da bo zakon po pričakovanjih ministrstva sprejet oktobra 2016. Na ministrstvu obenem zagotavljajo, tako kot so to zagotavljali tudi lani, da se sedanji koncesijski sistem ne bo več podaljševal.

Kljub optimizmu ministrstva pa ostaja odprto vprašanje, ali je letošnji predlog zakona o dimnikarskih storitvah odpravil vse pravne pomanjkljivosti, ki jih je vladna služba za zakonodajo navedla pri lanskem predlogu. Odprto vprašanje ostaja namreč, ali je dimnikarska storitev lahko obvezna za uporabnike, če obenem ni urejena v okviru javne gospodarske službe. To pa se lahko izvajajo le v z zakonom določenih oblikah, kot je, denimo, koncesija ali javno podjetje, česar pa predlog zakona o dimnikarskih storitev ne določa. Na ministrstvu so nam odgovorili, da na odziv vladne službe za zakonodajo še čakajo.

Bo politika tokrat naklonjena licencam?
O končni usodi predloga zakona o dimnikarskih storitvah pa ne bo odločala vladna služba za zakonodajo, temveč poslanci. Ti so lani že pokazali naklonjenost koncesijskemu sistemu, ki so ga ob koncu leta podaljšali še za eno leto. Za podaljšanje koncesijskega sistema so takrat poleg koalicijskih poslancev glasovali še poslanci Združene levice.

Negotova usoda zakona o dimnikarskih storitvah obstoječim koncesionarjem odpira nove možnosti, kot je znano, so koncesionarji, ki obvladujejo več koncesijskih območij, do predloga ministrstva o uvedbi licenčnega sistema in proste izbire dimnikarja zelo zadržani. Med javno obravnavo predloga so sicer, po navedbah ministrstva, koncesionarji vložili pripombe, ki so se večinoma nanašale na podaljševanje prehodnega obdobja.

Koncesionarji bi si sistem postavili sami
V tem času pa so se nekateri koncesionarji po naših neuradnih informacijah lotili priprave svojega predloga ureditve dimnikarske dejavnosti, ki bi lahko nadomestil licence, če zanje ne bo politične podpore. Po njihovem predlogu bi dimnikarske storitve razdelili na kategorijo storitev v javnem interesu in tržni del storitev. Storitve v javnem interesu bi lahko opravljali le izvajalci z javnim pooblastilom na določenem območju. Med te storitve spadajo pregledi naprav, meritve plinov in vodenje evidenc. Samo čiščenje dimnikov bi bilo uvrščeno v tržni del dejavnosti, kjer bi jih lahko opravljali izvajalci z dovoljenjem, vendar pod nadzorom pooblaščenca za storitve v javnem interesu.

V praksi bi po tem predlogu sedanji najmočnejši koncesionarji zadržali izvajanje obveznih storitev po državi in opravljali obvezne preglede in meritve, medtem ko bi bilo sámo čiščenje saj prepuščeno manjšim dimnikarskim službam na trgu. A predlog gre še korak dlje, saj pooblaščenci za izvajanje storitev v javnem interesu (pregledov in meritev) ne bi bili več podrejeni neposredno ministrstvu za okolje in prostor, temveč bi za nadzor nad njimi skrbel poseben odbor za strokovno-tehnična vprašanja.

Nadzor: Vrana vrani ...
Odbor bi sicer ustanovili komisija za dimnikarsko dejavnost pri Gospodarski zbornici Slovenije in sekcija dimnikarjev pri Obrtni zbornici Slovenije skupaj z ministrstvom za okolje in prostor. Odbor bi imel v pristojnosti strokovni nadzor nad javnimi pooblaščenci za izvajanje dimnikarskih storitev. Ministrstvo pa bi po izvedenem strokovnem nadzoru le še izrekalo ukrepe. Ob tem lahko navedemo podatek, da je trenutni predsednik komisije za dimnikarsko dejavnost pri gospodarski zbornici direktor dimnikarskega podjetja, za katerega je prvostopenjsko sodišče, potem ko se je zaradi neustrezne kurilne naprave zastrupila celotna družina, odločilo, da je kriv povzročitve splošne nevarnosti. Sodba sicer še ni pravnomočna.

Da je bil pomanjkljiv nadzor nad koncesionarji v preteklosti pereča težava, pričajo tudi številni pozivi opeharjenih delavcev ministrstvu, saj so nekateri koncesionarji zanemarjali plačevanje prispevkov, kopičili davčne dolgove in verižili podjetja brez sankcij ministrstva. Tega početja svojih kolegov, na katero je ne nazadnje zaman opozarjalo tudi Računsko sodišče, pa niso obsodili niti preostali koncesionarji.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
Veliki gospod
# 10.05.2016 ob 15:02
Vcasih se pocutim, kot da sem doma v Keniji, vsi bi nekaj po svoje delali in urejali, reda pa ni nikjer vec.
nocoment78
# 10.05.2016 ob 15:31
Tko je to ljubcki moji ko je trg premajhen in ni posla si ga mors pa izmislit
vzdev
# 10.05.2016 ob 15:43
21.12.2012, se ne strinjam. Sam si dimnik očistim večkrat na leto. In ne rabiš imeti nobenega znanja, da vidiš, kdaj je dimnik očiščen in kdaj ne Zato ne rabim nekega dimnikarja, da mu dam več kot 20€, za to da ne naredi ničesar.
QUENDI
# 10.05.2016 ob 15:10
....koliko klobasanja in lobiranja za precej nepomembne zadeve.....servise in meritve opravljajo pooblaščeni dobavitelji......dimnikarji pa naj delajo kar že od nekdaj....in kdo mi bo omedel je pa moja zadeva........
djdj
# 10.05.2016 ob 16:44
Meni še v hišo ni prišel, le položnico poslal. Bandit črni!
mihče
# 10.05.2016 ob 16:28
Kupiš za 30 evrov krtačo in žico in omedeš sam. Če kuriš na drva moraš tako ali tako enkrat na mesec. Če bi plačeval vsak mesec dimnikarju bi bilo to 150 evrov na leto. Za drva dam 250 evrov....
ŠarliBebo
# 10.05.2016 ob 17:29
Dimnikarji si želijo sami urediti predpise.

..imam boljšo idejo. Dajmo si mi lastniki dimnikov napisat svojo zakonodajo.
vrtojb5
# 10.05.2016 ob 15:34
Ni toliko problem v tem, da je to potrebno izvajat, problem je ker so dimnikarji fiksno določeni, to se mora spremeniti čim prej. Normalno licence, pa da tebe folk kontaktira.
zlobniCO2
# 10.05.2016 ob 15:13
Se strinjam res je bolj podobno Keniji kot evropi.
MedoThe78
# 10.05.2016 ob 17:38
Ravno danes- bolj dolgo je pisal račun kot meril pline na etažni plinski, peč po pričakovanju seveda deluje brezhibno in po petih minutah odšel s 30€ v mobilni blagajni k naslednji stranki. Dober biznis
Janez1965
# 10.05.2016 ob 16:49
Jih popolnoma razumem, da si želijo sami urediti predpise...
zlobniCO2
# 10.05.2016 ob 15:54
krtača pa omedeš nobena znanost še manj pa za 23 eur al koliko že .
zlobniCO2
# 10.05.2016 ob 15:12
Ja definitivno je cela zmešnjava nastala iz tega za tako preprosto stvar kot je ometanje ene luknje.
MucaMaca
# 10.05.2016 ob 15:47
Komunalam podelit koncesije in naj one opravljajo to dejavnost. Konec koncev se gre za požarno varnost, ki je v javnem interesu, torej naj za to poskrbi javno podjetje, tako kot srbi, da vodovod in smeti. Vsaka drugačna rešitev je na trgu z manj kot milijon kurilnimi napravami neracionalna.
Moje_mnenje
# 10.05.2016 ob 17:25
Seveda smo banana republika. Zakaj bi žalil Kenijo?
Ko kupim na primer novo plinsko peč, jo montira in nastavi in vse izmeri pooblaščen serviser, ki se na peč gotovo najbolje spozna. To seveda plačam. Potem pa pride samovoljno še enkrat dimnikar, ki spet izmeri iste stvari in se dela pameten in še enkrat zaračuna isto. Ali je ta dimnikar pooblaščen, da šari po moji peči? Ne, ni. Samo pod okriljem države si jemlje pravico biti kvazi pooblaščen in seveda mastno kasirati za enkrat že opravljeno delo pooblaščenega serviserja.
E, vidite, to je bananistan in ne Kenija..
21.12.2012
# 10.05.2016 ob 15:23
Vsak lastnik je odgovoren za pravilnost delovanja svoje peči dimnika ...
Redni pregledi obvezni, ker objektivna nevarnost, npr. kot pri tehničnem za avto, ampak sam si izbereš izvajalca, ki pač mora biti verificiran. Tehnične preglede za avto tudi ne izvaja vsak šalabajzer.
bori
# 10.05.2016 ob 17:02
Saj ni treba da se mažejo, lestve nosijo in hodijo naokoli. Položnice naj pošljejo, pa je delo narejeno. Mogoče bi pa le enega omaškarali da bi hodil naokoli, če bi ga kdo za gumb hotel prijeti.. z leti bi tako poleg božička, dedka mraza, miklavža... imeli še dimnikarčka..
Valentin57
# 10.05.2016 ob 18:32
Pri meni je frajer samo preveril, da ne kurim na olje, ker imam TČ in računal 17€. Ni čudno, da folk nori.

@medo
daj zamenjaj že tipkovnico, če ne znaš, pa pojdi staro mamo vprašat kako!
hizli tren
# 10.05.2016 ob 17:23
bolana država je to. propad je blizu
+hellbastard+
# 10.05.2016 ob 17:04
saj nisem očistil že 20 let same zgorijo
Moje_mnenje
# 10.05.2016 ob 21:39
O strokovnosti teh mešetarje pove vse izjava dimnikarja, ki mi je trdil, da bi z zamenjavo sedanje plinske za kondenzacijo peči dobil tako dobro peč, da ima 110% izkoristek. Sedanja ima "samo" 96% (po njegovih meritvah seveda). Ko sem ga vprašal, če bo potem takem nov prinašala profit in se bom grel zastonj, je še vedno suvereno trdil, da bo peč imela 110% in celo večji izkoristek. No, potem sem nehal vrati vanj, saj nima smisla.
Toliko o strokovnjakih, ki si sami pišejo zakone.
KunteKinte
# 10.05.2016 ob 18:36
vsi sploh ne predstavljate kaksen ej to bil biznis..pred 10-12 leti sem bil na razgovoru v energetskem servisu v ljubljani..tkrat je tip imel cca 120 dmnikarjev zaposlenih :)
bori
# 10.05.2016 ob 17:37
Odpreti treba tudi državni center za usposabljanje dimnikarjev. Najboljša lokacija je TEŠ. Slovenci se bomo tako ponašali še z največjo dimnikarsko metlo na svetu.
vladarsvemira
# 11.05.2016 ob 07:30
dimnikarji = mafija
jarožir
# 11.05.2016 ob 06:49
Obvezni dimnikarski pregledi niso nič drugega, kot ropanje državljanov.
galoper
# 10.05.2016 ob 20:59
Najprej naj izločijo moralno sporne izvajalce. Najavil se je in prišel merit količino Cmonoksida v plinskem grelcu. Vprašam koliko časa traja merjenje. Povedal je pol minute. Naprava je pokazala mnogo boljši rezultat od dovoljenega. Odprl je tudi pipo za mrzlo vodo istega iztoka, da je oviral iztok vroče vode, preveril, če so vrata zaprta, prižgal ventilator, da bi zmanjšal/obrnil odvod dima in zraka zraka skozi dimnik. Morda se je še kaj pregrelo v plinskem grelniku ob takem namerno neprimernemu ravnanju, saj o tem že kažejo znaki na grelniku konec garancijske dobe. Očitno občinski organi niso strokovno primerni za izbiro koncesionarjev, saj odloča koncesnina. Fuj!
Vrtičkar
# 10.05.2016 ob 18:05
To je nekaj takega, kot blejski pletnarji na blejskem jezeru...
rudes
# 10.05.2016 ob 22:43
Moje izkušnje z "raufangkererji". Pred cca 10 leti je sosed prišel na idejo, da bi zamenjal plin in šel na drva. Njegov dimnik 1,5 m od enega mojih oken. Potencialni izvajalec del (tudi prodajalec vgrajenega) je sosedom odsvetoval poseg, ker "ga dimnikarji ne bodo požegnali" in odstopil od dela in zaslužka. No, čez kako leto ali dve, dimnikarji niso imeli pomisleka, da ne bi požegnali projekta in dali dovoljenja za obratovanje. Kljub mojemu nasprotovanju, saj ob "ugodnih dneh" pokasiram ves dim, če pozabim zapreti okno. Moj problem ne zanima dimnikarjev (ki niti ne "čistijo" po zakonu, 4 krat v sezoni), še manj inšpektorjev za okolje. Najlepše pri vsem pa je, da ob svojem rhunskem delu, dimnikarji niso prišli k meni že vsaj 8 let. Očitno jih hebejo evidence. Pa tudi pogrešam jih ne.

Moj predlog, glede na moje izkušnje? Razhajkat bando.
cairns
# 11.05.2016 ob 21:16
Da je bil pomanjkljiv nadzor nad koncesionarji v preteklosti pereča težava, pričajo tudi številni pozivi opeharjenih delavcev ministrstvu, saj so nekateri koncesionarji zanemarjali plačevanje prispevkov, kopičili davčne dolgove in verižili podjetja brez sankcij ministrstva. Tega početja svojih kolegov, na katero je ne nazadnje, zaman opozarjalo tudi Računsko sodišče, pa niso obsodili niti preostali koncesionarji.

Lepšega opisa nesposobnih politikov in državnih birokratov letos še ni bilo.
cairns
# 11.05.2016 ob 21:14
Dimnikarji si želijo sami urediti predpise.

Glede na nesposobnost ministrice in pokvarjenost ''dimikarjev'' bi morali dimnikarstvo UKINITI kot obvezno javno gospodarsko službo in dimnikarstvo prepustiti trgu. Vsaj za fizične osebe.

Jaz v hišo ne bom nikoli več spustil osebe ki ne govori slovenskega jezika in nima pri sebi nobenega dokazila da dela za dimnikarsko podjetje. Vse kar bo dobil od mene je klic na 113.
ElTorro
# 11.05.2016 ob 08:45
In potem, če se že ugotovi, da je smiselno imeti to obvezno urejeno, je naslednje vprašanje, zakaj dimnikarji opravljajo meritve. To mi naredi serviser, ki mojo peč pozna bistveno bolje od dimnikarja. Absurdno je, da mi pride serviser naredit servisni pregled in pri tem naredi vse meritve, dva tedna kasneje pa hoče meritve delati še dimnikar.
Nikolaj
# 12.05.2016 ob 20:57
Dejavnost dimnikarja je zelo koristna, saj prepreči požar v dimniku.
Požar v dimniku pa se lahko razširi na celo hišo in hiša lahko zgori.

In če gori hiša se lahko požar razširi na sosednje hiše in zgori lahko cela soseska oz. celotno mesto, tudi Ljubljana s parlamentom vred.

Zaključek: Dimnikarji so torej pomembni tudi s političnega stališča.

Ko bom velik bom dimnikar
galoper
# 12.05.2016 ob 20:26
V primerjavi tehničnih pregledov motornih vozil in dimnikarskih meritev bi morali dodati dejstvo, da so nova vozila tako zanesljivo sestavljena, da tehnični pregled sploh ni potreben.
Poročali so le o ugotovljenih nedovoljenih izpustih iz določenih motornih vozil, nič pa o prepovedi vožnje teh vozil.
izo
# 11.05.2016 ob 12:19
sem pa seveda proti temu, da to opravlja vsak. pač naj naredi tisti standard glede znanja in izkušanj, ki se ga razpiše za to (kakor zs vse regulirane pokjlice) in to je to.
ElTorro
# 11.05.2016 ob 08:48
Na koncu pa še neki pravni nesmisli....kako naj bi bilo možno, da je storitev obvezna pa se ne opravlja v okviru javne službe?

Kako pa je to možno pri tehničnih pregledih za avtomobil? Tam je ureditev praktično popolna - servis pridobi licenco za opravljanje te storitve, uporabnik se odloči za kateri koli licenciran servis v Sloveniji. Tega ne more delati vsak šalabajzer, po drugi strani pa jih je čisto dovolj, da je zagotovljena konkurenca med njimi.

A je res potrebno izumljati toplo vodo če imamo lepo utečen in dobro delujoč primer tik pred nosovi?
ElTorro
# 11.05.2016 ob 08:43
Najprej je potrebno postaviti pod vprašaj smiselnost obveznih dimnikarskih storitev. Kot so nekateri že napisali, ni čiščenje dimnika nobena znanost....kupiš krtačo in žico in v rednih intervalih krtačo potisneš skozi dimnik.

Prav zanima me statistika, koliko širših požarov (torej, da je zagorela še kakšna sosednja hiša) so pred uvedbo obveznega čiščenja povzročili vžigi saj v neočiščenih dimnikih. To je namreč zame edini kriterij pri ugotavljanju smiselnosti obveznega čiščenja. Če si nekdo ne očisti svojega dimnika in s tem naredi škodo le samemu sebi je to namreč čisto njegov problem.
zvone112
# 10.05.2016 ob 21:41
Strokovnjaki smo za kompliciranje. Ko pride koncesionar na dom ti pregleda peč in dimnik in če kaj ni v redu ti naroči da to popraviš. In seveda napiše račun.
Morava
# 10.05.2016 ob 17:46
Vcasih so se z dimnikarstvom ukvarjali samo tisti
ki so licenco od cesarja dobili.
Eska
# 14.05.2016 ob 18:22
Jae li kdo, kot državni uradnik pokazal zlato jamo za sosdsko in sorodstvo? KPK na delo!
kromo-som
# 13.05.2016 ob 12:51
Se strinjam res je bolj podobno Keniji kot evropi.

Kdo nam je kriv, če vedno izvolimo na oblast svoje nebodijitreba mugabije.
kromo-som
# 13.05.2016 ob 12:49
Tako je, če tatovi samo urejajo zakone.
namesto da bi policaj Mataj rekel "hop Cefizelj, te že imam!", stegujejo pohlepni Cefizlji svoje umazane parklje povsod: "Hop neuki, lahkoverni Butalček, te že imam - tebe in tvoj denar!"
REsnica
# 13.05.2016 ob 10:39
Dimnikarji si želijo sami urediti predpise

tudi huligani si to želijo...
dzeri
# 11.05.2016 ob 14:06
ElTorro: Tehnični pregledi niso obvezni, ampak je tehnično izpravno vozilo pogoj za registracijo, registracija pa je obvezna v smislu, da se ne smeš vozit z neregistriranim vozilom, sicer lahko dobiš kazen. Torej podobnosti pravzaprav ni, ali ti morda predlagaš, da se uvede tablice za peči in obvezna registracija, in boš potem peč dal na kariolo in peljal na tehnični pregled? Ker tehnični pregled ni obvezen, moraš ga pa imet, če želiš imet ustrezno registrirano vozilo kot dokaz (v upravnem postopku) o tehnični brezhibnosti vozila.

Drugo kar je, sistem tehničnih pregledov ne funkcionira in je ogromno korupcije in goljufij in (ne pozabi, ti pelješ avto k imetniku javnega pooblastila, koliko je že cena aja najmanj 34 EUR, pa izvajalec nima potnih strošov...) ni v ničemer primerljiv s tem, kaj naj bi delali dimnikarji. Tu se gre v konceptu za vprašanje, ali naj bo dimnikarska služba obvezna (kot gospodarska javna aslužba) in če nismo zato, potem dimnikarja samo še kličeš ko ga rabiš, kajti zakon ne more predpisati, da boš moral izbrati izvajalca za neke storitve, ki jih ne rabiš oziroma jih lahko narediš sam, drugo pa mora zagotoviti država v okviru oblastnih funkcij. To je tako absurdno, kot če bi bilo obvezno izbiranje čistilke (v wc-ju se lahko zaredi marsikaj, v hladilniku se ti lahko razvije salmonela in tako naprej) in ne bi smel niti svoje nepremičnine čistit sam. Drugo je izvajanje javnih nalog "pregled naprav, meritve in izločanje neustreznih naprav in vodenje evidenc", kar bi morala delati država v okviru svoje oblastne funkcije. Če meni, da je to potrebno, kar pa je tudi vprašljivo, ker so meritve kot se zdi same sebi namen. Potem glede cene, če je javna služba je lahko pavšal za storitev, ki ni povezan z dejanskimi stroški. Če se gre v tržni princip "tehnični pregledi" nihče ni dolžan delat storitev na terenu tam, kjer bo delal izgubo, torej bodo odmaknjena ruralna in revna območja takoj doživela drastičen skok cen ali pa ne bo izvajal noben in sistem, kjer je bistvo dostopnost pod enakimi pogoji vsem, se takoj podre. Da ne govorim o tem, da ni okusno, da si sam izberem, kdo me bo nadziral - tako, kot si policaja, inšpektorja ali sodnika ne izberem na klic, je v primeru izvajanja nadzornih funkcij takšna izbira neokusna in seveda neučinkovita.

Torej temeljno vprašanje, na katerega očitno ne zna noben odgovoriti, ali želimo tržni sistem ali ne. Če se gre v nekakšne "tehnične preglede" ali licence, potem je jasno, da bodo izvajalci morali ali naviti cene tam kjer se bo kaj delalo ali iskati žrtve, ki jim bodo plačevale nekaj malega za "potrdila". V vsakem primeru pa potem cene določa trg, ne administracija.

Država pa bi morala zaposliti več sto birokratov (inšpektorjev), kajti ni glih realno za pričakovat, da si bomo ljudje kar tako za brezveze prostovoljno izbrali diktatorja po imenu dimnikar, inšpektor pa več kot 1-2 inšpekcijska pregleda (glej Zakon o splošnem upravnem postopku in Zakon o inšpekcijskem nadzoru) na dan ne bo mogel narediti, če je gospodinjstev 800 000, kje so potem še vse javne zgradbe in poslovne, potem lahko mirno rečemo, da tak sistem ne bo mogel delovati, ker če že zdaj ni nadzora, ga bo potem še toliko manj, ker bo zadeva neobvladljiva. Potem je v celoti škoda, da se o takem zakonu sploh razpravlja, ker bo namen sam sebi in nič drugega.
izo
# 11.05.2016 ob 12:15
in kdo mi bo omedel je pa moja zadeva........

točno za to se gre, da država to ne dovoli, če ji je mar za svoje prebivalce (vsaj na papirju). potem bi tudi lahko na primer imei avte na svojo odgovornost, če se ti razletijo med vožnjo, ali pa razne orodja itd itd. za vse to obstajajo regulative, zato so tudi za domovanja oz za hiše,ki se tako ali drugače ogrevajo, pri čemer nastaja takšna ali drugačne nevarnost za domovalce.
tukaj bi edino morali dati več na modernitete, kjer se uvajajo toplotne črpalke ipd, ampak tudi v teh primerih je v večini primerov doma še kakšen kamin ipd, kjer je spet potencialna nevarnost zadušitev, požarov ipd. sploh v nizkoenergetski gradnji, kjer je vse zatesnjene, je zelo kritičen uporaba odprtega ali tudi zaprtega ognja ob uporabi nape itd itd.
za vse to že imamo od zdavnaj regulirane poklice, ker seveda nosijo odgovornost. in dimnikar pač sodi mednje, amen.
mmeeddoo
# 10.05.2016 ob 18:25
... nove hi?e, Audiji, po?itnice, avtodomovi, gliserji in vikendi, se pa? ne pla?ujejo kar sami ...
Kazalo