Okolje

Poudarki

  • Dajatev za odjavljeno vozilo bo treba plačevati največ 10 let od zadnje odjave vozila.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.3 od 37 glasov Ocenite to novico!
Avto
Z novo dajatvijo želijo na ministrstvu zmanjšati število avtomobilov, ki jih nekdanji lastniki zavržejo v naravi. Foto: BoBo

Dodaj v

Ministrstvo želi z novo dajatvijo preprečiti odlaganje odsluženih avtomobilov v naravo

Dajatev se nanaša na vozila, ki so registrirana za prevoz največ devetih ljudi skupaj z voznikom
1. april 2018 ob 11:51
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Veljati je začel del zakona o dajatvah za motorna vozila, ki uvaja novo dajatev na odjavljeno vozilo. Lastniki, ki po enem letu od odjave vozila ne bodo ponovno registrirali ali predali v razgradnjo poooblaščenim izvajalcem, bodo morali za vozilo plačati.

Na ministrstvu za okolje ob tem poudarjajo, da cilj nove dajatve ni v tem, da bi jo ljudje množično plačevali, temveč želijo spodbuditi lastnike vozil, da čim prej poskrbijo za odjavljena vozila. S tem želijo doseči, da odsluženi avtomobili ne bi končali v gozdu, na parkiriščih ali drugje, kjer onesnažujejo okolje.

Dajatev se nanaša na vozila, ki so registrirana za prevoz največ devetih ljudi skupaj z voznikom, vozila za prevoz blaga z največjo dovoljeno maso do 3,5 tone in trikolesna vozila. Lastniki odjavljenih vozil pa bodo postali zavezanci za plačilo te dajatve, če v enem letu od odjave ne bodo spremenili lastništvo vozila.

Starodobniki bodo oproščeni dajatve
Dajatve ne bo treba plačevati, če bo iz evidence registriranih vozil razvidno, da je bilo vozilo predano v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja, ali če je bilo znova registrirano. Še ena možnost za izogib dajatvi je, da lastnik upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predloži potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja, policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno, dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi, ali izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja EU-ja.

Dajatev za odjavljeno vozilo bo treba plačevati največ 10 let od zadnje odjave vozila. Če bo vozilo v vmesnem obdobju znova registrirano, bo začel ta rok ponovno teči ob naslednji odjavi vozila. Dajatve ne bo treba plačati za vozila s statusom starodobnega vozila, kar pomeni tudi za vozila, ki so nacionalno bogastvo, še dodajajo na infrastrukturnem ministrstvu.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
mjurma2
# 01.04.2018 ob 13:03
Pa kdor avto odvrže v naravo je bedak, kot da bi 100-200e vrgel proč.
NoFuture
# 01.04.2018 ob 13:25
Ne bit naivni, danes ti odpelejo zastonj avto iz dvorišča in še plačajo ti.
To je samo dodatni davek in nič drugega, vi pa naprej verjemite da se gre za dobrobit okolja.
jagrmaister
# 01.04.2018 ob 13:22
Ta dajatev je neumnost. Če jaz podpišem, da je avto pri meni doma, ne bi smel ničesar plačevat. Pa naj inšpekcija pride preverit če je avto še pri meni doma.
mjurma2
# 01.04.2018 ob 13:02
Ne odobravam. Lobi "razgrajevalcev" vozil je zadaj.
gesan
# 01.04.2018 ob 14:17
Ministrstvo je iznašlo samo nov način kako maznit folk po žepu!
Že zdaj imamo zakonodajo, ki prepoveduje odlaganje smeti na "neprava" mesta!

PA se tega ne izvaja!
Ko smo pred kratkim opozorili "odgovorne" na eno takšno odlagališče, smo ostali sami čudaki, ker se ne brigamo dovolj zase...in svoj nos vtikamo v nekaj kar se nas ne tiče.

Odlagališče pa ostaja.
Nikjer nikogar od odgovornih.

Če bo prišđlo v javnost, pa bodo vsi tile pametovalci kar naenkrat pametovali, da niso vedeli, da niso bili seznanjeni, da niso mogli ukrepat ali pa bla bla bla bljak!

Pfuj in pfej!
Sicer pa, če je v državi lahko najvišji prasednik oseba, ki je državo učrepinjila, potem je itak lahko vsak lopov legaliziran in vsaj bedak pameten!
Režimek
# 01.04.2018 ob 12:07
To pa pozdravljam! Ampak na drugi strani je pa potrebno znižati DDV.
Ljudstvo
# 01.04.2018 ob 14:41
Mene pa hipotetično zanima kaj se bo zgodilo, če bom odrabljen avto s fleksarico razrezal, ločil pleh od plastike in ostalih delov, ter vse skupaj odpeljal na deponijo. A bom 10 let plačeval davek za avto, ki ne obstaja več?
gospod iskreni
# 01.04.2018 ob 14:27
Saj to je tipično za Slovenijo. Zaradi nekaj debilkotov nastradamo vsi.
FancyBoy
# 01.04.2018 ob 14:02
Odsluzenih avtov po gmajnah je nazalost kar veliko
Skippy
# 01.04.2018 ob 12:53
@Režimek
ja kdaj pa še niste pozdravljali novih davkov?

Še samo en dodatni davek, toliko da se ljudem nekaj pobere iz žepa, ker pač imajo stari avto na dvorišču, v naravi pa itak že dolgo ni nobenih avtomobilov.
beno1
# 01.04.2018 ob 15:23
Debilkoti, ki odlagajo svoje odslužene avte po gozdovih ali pač kjerkoli je enako debilkoti iz ministrstva za okolje. Niso rešili problema, ampak spet nekoga obremenili in po domače zaje--li. Imam 20 let star avto, odlično ohranjen, vendar ge želim odjaviti iz prometa, ker si bom kupil novega. Ampak ta stari avto bo ostal pri hiši da bo postal starodobnik. Zato bom moral v času, da postane starodobnik plačevati nekakšen davek ?
RudeCorona
# 01.04.2018 ob 15:21
Domnevam, da gre za prvoparilsko, drugače bi mi pa res dvignilo tlak. V garaži imam star kabriolet, ki ga počasi, zdaj že par let obnavljam in upam, da bom končal ravno, ko bo dopolnil leta za oldtimerja in ga bom kot takšnega tudi registriral. Bilo bi čisto noro, če bi moral sedaj en davek plačat za svoj hobi.
Praaslovan
# 01.04.2018 ob 13:43
kaj pa če si starega pred leti prodal za dele in samo odjavil a ti lahko davek stisnejo če nisi prepisa naredil?
Valentin57
# 01.04.2018 ob 13:29
Pravilno. Ne bi želel, da sosed zbira staro pločevino na svojem dvorišču.
fičko
# 01.04.2018 ob 17:26
a bojo cigani tut plačeval
sijoze
# 01.04.2018 ob 15:43
Žal ni 1. april. Odpotujem v tujino za 5 let in ne bom s seboj odpeljal motorja, ampak bi ga odjavil iz prometa. Bom moral 4 leta plačevati dajatev. Kakšnega kozla so zopet ustrelili naši izvoljeni predstavniki, ki so potrdili tak zakon.
garmond
# 01.04.2018 ob 18:07
Žal je pri nas še vedno kar velik odstotek malomarnežev, ki še gospodinjskih odpadkov ne ločujejo, čeprav imajo pred bloki in hišami (pred nosom) zabojnike za to.
Podobni hebivetri z svojimi odpadki onesnažujejo gozdove, potoke, reke in tudi planine.
Dokler ne bomo takšnih civilizirali, bomo tudi mi zaradi njih plačevali razne dajatve, ki bi v primeru da bi se vsi odgovorno obnašali do odlaganja odpadkov in odsluženih stvari, bile nepotrebne.
Marsikaj plačujemo več zaradi takšnih, ki ne sodijo v civilizirano okolje.
Hladilnik
# 01.04.2018 ob 14:09
In ne razumem zakaj. Razgradnja je zastonj. Po celi Sloveniji je mreža prevzemnih mest, kjer, ja res je, povsem zastonj lahko pustiš svojo kripo.
BarakOrkbama
# 02.04.2018 ob 11:15
@Valentin57
Pravilno. Ne bi želel, da sosed zbira staro pločevino na svojem dvorišču.
In zakaj se tebi zdi, da lahko diktiraš, kaj ima soseda na dvorišču?
Homer.
# 01.04.2018 ob 17:23
Med 100 možnostmi izberejo najbolj butasto.
Sprašujem pa se tudi, če ni celo protiustavna......
mjurma2
# 01.04.2018 ob 14:08
Praaslovan: Ne. Velja samo za na novo odjavljena vozila.
tuintam
# 02.04.2018 ob 10:37
Hočem reči, da to ni vzpodbuda, pač pa je prej prisila. Terminologija je vedno
bolj vprašljiva.
tuintam
# 02.04.2018 ob 10:36
Vzpodbuda? Vzpodbuda bi bilo kvečjemu to, da lastnik kaj dobi, če odpelje vozilo na odpad. Ampak zakaj ne bi 'vzpodbujali' tako, da spet vzamemo?
zapravico
# 02.04.2018 ob 09:14
Ta država se samo izmišljuje še dodatne vire zaslužka,boli njih k za ekologijo
kralj matjaž
# 02.04.2018 ob 11:06
DAvk na davk, a zna levica še kaj drugega kot pa višat davke in delat ljudi revne?
Radenm
# 01.04.2018 ob 14:07
@Skippy, pojdi malo v naravo, žal jih je še vedno precej :/

Ne vem če je taka dajatev pravi način da se to preprečuje, ampak če bo pomagala, naj bo - če se človeka ne da drugače prepričati naj bo prijazen do okolja kot s tem da mu zagroziš z udarcem po denarnici, to več pove o človeku kot pa o oblasteh.
gr82
# 01.04.2018 ob 21:23
Približno tako "pravičen" davek kot letna dajatev za uporabo cest (cestni sklad). Nekdo z več kot 4-litrskim motorjem plača 570 € na leto. Nekdo z litrskim motorjem plača par 10€ na leto. Tisti s 4-litrskim motorjem naredi recimo 1.000 km na leto, tisti z litrski motorjem naredi recimo 100.000 km na leto. In kdo od teh dveh zdaj bolj razbije (oziroma uporablja) cesto?
Ni mi jasno kako se sploh lahko sprejme tak zakon? A res ni nobenega vzvoda za preprečitev takih neumnosti? A v tej državi smo res vsi taki hlapci, da pojemo ves drek, ki se nam servira?
Celt
# 01.04.2018 ob 18:32
[i]RudeCorona
Domnevam, da gre za prvoparilsko, drugače bi mi pa res dvignilo tlak. V garaži imam star kabriolet, ki ga počasi, zdaj že par let obnavljam in upam, da bom končal ravno, ko bo dopolnil leta za oldtimerja in ga bom kot takšnega tudi registriral. Bilo bi čisto noro, če bi moral sedaj en davek plačat za svoj hobi.

Ne, ni 1. aprilska... in takih kot si ti je veliko. Pač čakajo da bo avto dopolnil leta in postal starodobnik ali pa ga počasi obnavljajo... in ja, vas bo najbolj neupravičeno udarilo po žepu.
agenda21
# 01.04.2018 ob 18:32
Bi me pa zanimala statistika izdanih zakonov, glede prepovedi in kazni, po osamosvojitvi.
smukač
# 04.04.2018 ob 12:28
Ma kakšen davek, star avto v gozdu ali na travniku ima še vedno številke šasije ali motorja, pogledat v računalnik, kdo je bil zadnji lastnik in mu vsekat kazen, ne pa da kar vsi nekaj plačujemo zaradi nevestnežev, odločno proti.
izo
# 03.04.2018 ob 10:49
glede hobija, strodobiukov ipd pa se strinjam: neko izjemo je treba naredit oz imamo že zdej organizacije (sicer pokregane, koliko vem), preko katerih bi to lahko prijavljali in bili tako oproščeni dajatev, če je recimo avto začasno ustrezno garažiran in ne predstavlja nevarnosti okolici.
izo
# 03.04.2018 ob 10:38
kaj pa če si starega pred leti prodal za dele in samo odjavil a ti lahko davek stisnejo če nisi prepisa naredil?

čist možno.
polarisprox440
# 01.04.2018 ob 15:38
Ni prvi april, ze kar nekaj casa se je govorilo o tem.... zal. Zagotovo so zadaj razgrajevalci vozil. To, da ti zastonj prevzamejo razgradnjo je ze ok, je pa res, da ce bo nekdo od danes naprej neko vozilo rihtal za starodobnika vec let, bo ta cas placeval. Edino ce ga bo vsako leto vsaj za en dan registriral. To pa je problem, ker avto mora biti tehnicno spraven za registracijo in ves postopek stane, kar je spet denar v proracun... nisem prebral zakona, upam da so naredili tud kaksno izjemo...
tore
# 06.04.2018 ob 11:38
Tu bo še problem z rezervnimi deli. Za 20 let star avto pri uvozniku ne dobiš več vseh delov. Dobiš pa jih lahko od nekoga, ki star avto prodaja po delih. Če bo tak moral še plačevat davek, se lahko zgodi, da ne bo v SLO več rezervnih delov za stare avte.
izo
# 03.04.2018 ob 10:47
In zakaj se tebi zdi, da lahko diktiraš, kaj ima soseda na dvorišču?

ima vso pravico, če se iz njegova dvorišča cedijo kisline akumulatorjem v podtalnico ipd. in pa imam nekako slutnjo, da vas bi pri "določenih" sosedih tudi zelo motilo, kaj imajo gor in boste potem vsi polni teorije, koliko imate pravico ti prijavljat ipd.
izo
# 03.04.2018 ob 10:35
Starodobniki bodo oproščeni dajatve
Dajatve ne bo treba plačevati, če bo iz evidence registriranih vozil razvidno, da je bilo vozilo predano v razgradnjo v skladu s predpisi o varstvu okolja, ali če je bilo znova registrirano. Še ena možnost za izogib dajatvi je, da lastnik upravni enoti ali nosilcu javnega pooblastila predloži potrdilo o uničenju vozila v skladu s predpisi, ki urejajo varstvo okolja, policijski zapisnik, iz katerega izhaja, da je bilo vozilo ukradeno, dokazilo, da je bilo vozilo registrirano v drugi državi, ali izvozno carinsko deklaracijo s potrditvijo izstopa vozila iz carinskega območja EU-ja.


začnejo z naslovom, kje na nadaljevanju nič o tem, lol.
pozabili ste še na ene varianto, kjer ne bo treba nič: fleks mašina in izbrisane vin številke na šasiji. to možnost bodo izbrali tisti, ki so do sedaj največ delali štale z metanjem avtov v grape po hostah. tako da mogoče višji davki ne kotne brusilke, lol?
m72
# 02.04.2018 ob 20:36
"No, razen če je 1.april"

@Beno1,
saj veš: ko gre za kasiranje, za državo ni prvega aprila :-) Kot pravilno ugotavlja @Zapravico: "Ta država se samo izmišljuje še dodatne vire zaslužka,boli njih k za ekologijo"
amigo
# 01.04.2018 ob 18:26
Tu je še en štos o katerem se ne piše. Če ti s starega avto recimo odmontiraš alternator, hladilnik ali kakšen drug del boš moral razgrajevalcu plačati za vsak del, ki manjka. Ne samo, da za avto ne dobiš nič še plačati boš moral. Očitno avto ni tvoj ampak je last države.
kwwc
# 01.04.2018 ob 15:36
Severna koreja
beno1
# 01.04.2018 ob 15:24
No, razen če je 1.april
Režimek
# 01.04.2018 ob 14:50
@Skippy

Am to je prvi davek, ki sem ga kadarkoli do sedaj pozdravil. Načeloma zagovarjam politiko, čim manj države v vseh segmetnih.
veselo-na-delo
# 02.04.2018 ob 01:35
Drugo pa tudi za tiste ki imate stare avte doma kere predelujete ali čakajo oldtimerja je najboljše da nebo kdo kompliciro in vi plačevali brezveze, da pokličete tote pristojne za to (Če se da z njimi zmenit), da pridejo k vam in poslikajo vaš star avto kje ga pač imate in namen kaj bote z njim naredili.
Da ga bodo oni še naprej imeli v njihovi evidenci ne glede na to če je še vozen ali pa ne
Pa bi mogel bit mir s tem.
Homer.
# 01.04.2018 ob 19:28
Sicer upam, da je to 1.aprilska potegavščina, a v naši državi nikoli ne veš .......
firtoh
# 01.04.2018 ob 18:28
V našem naselju imamo majstra,ki ima na dvorišču vsaj 6 avtomobilov+ ostalo kramo.Bližnji sosed ga je par krat prijavil inšpekciji,samo ni videti,da bi kaj zaleglo.Očitno je 'hrčkov sindrom' psihiatrični problem in ne okoljski.
tore
# 01.04.2018 ob 15:48
Tu je boljši članek o temi.
Kdor v enem letu od odjave vozila ne bo poskrbel za prenos lastništva, bo na svoje vozilo plačal davek. Ta bo znašal 25 odstotkov letne dajatve za uporabo vozila v cestnem prometu, a ne manj kot 25 evrov.
https://siol.net/avtomoto/novice/nov-davek-avto-pod-kozolcem-bo-udaril-po-zepu-463724
kingeston
# 04.04.2018 ob 13:27
slovenčki smo totalno svinjski narod, podn od podna.
darko56
# 01.04.2018 ob 14:45
tako se pride med prvih sto...
veselo-na-delo
# 02.04.2018 ob 01:20
Gre se za odlaganje avtov v naravo in ne na to kje imate vi doma spravljeno vašo staro kripo.
V naravi nesme bit naprimer v gozdu v kaki grapi ali jami ali pa kje pokopano na kakem opuščenem travniku ali pa v gozdu in še kje.
Za to se gre.
mjurma2
# 01.04.2018 ob 14:08
FancyBoy, točne lokacije? Ali samo pavšalno nabijanje?
Gepard007
# 02.04.2018 ob 09:47
Super davek. Kdor ne svinja okolice bo itak pozdravil ta davek.
Kazalo