Podporniki projekta opozarjajo, da je pogosto vzrok za nesrečo tudi neprimerna infrastruktura, za katero je pristojna država. Foto: BoBo
Podporniki projekta opozarjajo, da je pogosto vzrok za nesrečo tudi neprimerna infrastruktura, za katero je pristojna država. Foto: BoBo
Nalepke bodo na voljo na vseh enotah AMZS-ja, delili pa jih bodo tudi na številnih preventivnih akcijah. Foto: BoBo

V AMZS-ju so tako pripravili tudi 100.000 nalepk, ki si jih vozniki lahko prilepijo na stranska vzvratna ogledala. Nalepko s sliko kolesa naj vozniki namestijo na stransko vzvratno ogledalo pri sovoznikovem sedežu, nalepko s sliko motorja pa na voznikovo stran. Motorist namreč običajno prehiteva po levi strani, kolesar pa bo največkrat na desni strani vozila.

Sekretar komisije za vzgojo in varnost v cestnem prometu na AMZS-ju Jure Klančnik je spomnil, da so pogoste situacije, ko avtomobilist zavija desno in spregleda kolesarja, ki ima prednost.

V policiji medtem voznike in voznice pozivajo, naj v vzvratnih ogledalih vedno spremljajo promet, še posebej takrat, ko zavijajo, menjajo vozni pas ali se vključujejo v promet. Preverijo naj tudi mrtvi kot in vedno uporabljajo smernik.

Problematični nepazljivi vozniki
Kot je pojasnil višji policijski inšpektor v sektorju prometne policije na Generalni policijski upravi (GPU) Matjaž Leskovar, se dogaja, da vozniki danes počnejo vse mogoče stvari, denimo brskajo po spletu ali pišejo sporočila, zato niso dovolj osredotočeni na vožnjo, da bi lahko opazili motorista ali kolesarja.

Več kolesarjev in motoristov, a tudi varneje
Leskovar je sicer dejal, da se prometna varnost izboljšuje, hkrati pa je motoristov in kolesarjev vsako leto več. Lani je na slovenskih cestah umrlo 30 kolesarjev, motoristov in mopedistov, kar je slabih 28 odstotkov skupnega števila smrtnih žrtev prometnih nesreč. Še leta 2007 je umrlo 53 mopedistov in motoristov (lani 17) ter 13 kolesarjev. Toliko kolesarjev je umrlo tudi lani.

Lani so opazili, da so 40 odstotkov primerov prometnih nesreč, v katerih so umrli motoristi in mopedisti, povzročili drugi udeleženci v prometu. Vzroki so predvsem neupoštevanje pravil o prednosti, nepravilno prehitevanje in nepravilna stran ali smer vožnje, pravi Leskovar. V primeru kolesarskih smrtnih nesreč je ta odstotek 46.

Policija kolesarjem in motoristom svetuje, naj uporabljajo dobro vidno zaščitno opremo z živimi barvami ter naj vozijo s prižganimi lučmi, kar je tudi zakonsko predpisano.