Slovenija

Poudarki

  • Slovenija prispeva v 11 mednarodnih misijah oziroma operacijah, za kar se je Andreji Katič osebno zahvalil tudi ameriški obrambni minister.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.7 od 33 glasov Ocenite to novico!
Andreja Katič
Slovenija se lahko po ministričinih besedah pohvali, da je ena izmed zaveznic, ki najbolj sodelujejo v operacijah. Trenutno ima pripadnice in pripadnike v 11 mednarodnih operacijah in misijah. Foto: BoBo

Dodaj v

Andreja Katič: Slovenija je na poti k uresničitvi Natovega cilja

Slovenijo za prispevek v 11 mednarodnih misijah pohvalil tudi prvi mož Pentagona
16. februar 2017 ob 16:21
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Obrambna ministrica Andreja Katič je ob robu zasedanja obrambnih ministrov držav članic Nata dejala, da je Slovenija na poti k uresničitvi Natovega cilja, po katerem naj bi države dva odstotka BDP-ja namenile obrambi.

Dvodnevno zasedanje ministrov je sicer najbolj zaznamovala zahteva ZDA k zvišanju obrambnih izdatkov v evropskih državah in Kanadi. ZDA to povišanje zahtevajo še letos, sicer bodo same znižale svoj prispevek.

Po zavezi iz Walesa bi se morale zaveznice približevati k cilju, da za obrambo namenijo dva odstotka BDP-ja. Ta cilj trenutno izpolnjuje le pet zaveznic, poleg ZDA so to še Grčija, Velika Britanija, Estonija in Poljska. Slovenija je po izpolnjevanju te zaveze med najslabšimi državami, med drugim ima najmanjši delež obrambnega proračuna za investicije.

Andreja Katič je ob tem dejala, da se Slovenija premika k temu cilju, tako je lani za 12 odstotkov povečala obrambne izdatke. Vlada pa je tudi sprejela sklep, da bo v prihodnjih letih povečevala obrambne izdatke za od 20 do 30 milijonov letno, kar predstavlja osemodstotno povečanje glede na pretekla leta. Decembrski sklep vlade sicer napoveduje tudi vmesni cilj 1,2 odstotka BDP-ja za obrambne izdatke v desetletnem obdobju.

Bremena niso le finančna
Sicer pa je ministrica poudarila, da pravična delitev bremen v zvezi Nato ne pomeni zgolj denarja, temveč tudi širši prispevek. Slovenija se lahko po ministričinih besedah pohvali, da je ena izmed zaveznic, ki najbolj sodelujejo v operacijah. Trenutno ima pripadnice in pripadnike v 11 mednarodnih operacijah in misijah, za kar se je po navedbah slovenske strani ministrici osebno zahvalil tudi ameriški obrambni minister James Mattis.

Podrobnosti o načrtih obrambnega ministrstva za prihodnja leta še niso znane, bo pa še marca ministrica predstavila poročilo o stalni pripravljenosti Slovenske vojske in obenem še vse načrtovane ukrepe v okviru strateškega pregleda obrambe. Trenutno je v javni obravnavi in medresorskem usklajevanju več zakonskih predlogov, in sicer zakon o obrambi, zakon o službi v Slovenski vojski in zakon o kritični infrastrukturi.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
RYAN
# 16.02.2017 ob 18:33
slovenija pošilja svoje vojake v operacije nata u stvari pa pojma nima kaj nato sploh počne
karlo6
# 16.02.2017 ob 18:48
Nimam besed kakšni osli vodijo našo državo.
Wasabi
# 16.02.2017 ob 18:33
Haha, kakšna 2 odstodka neki, militanti nam vladajo, juhuhu bruhuhu.
nightwing
# 16.02.2017 ob 18:53
Same krasne novice.
7tom11ja
# 16.02.2017 ob 19:08
jebo vas nato
el CARTEL
# 16.02.2017 ob 19:12
dokler imamo družin ePOD PRAGOM revščine,
bi morali NATU razložiti, da našega denarja ne bo videl.

za koga točno dajemo denar? a za birokrate, ki si z našim denarjem gradijo MILIJARDO € vreden NATO stolp v bruslju

http://www.nato.int/cps/en/natohq/topics
_49287.htm

https://euobserver.com/news/31766

https://www.rt.com/news/nato-headquarters-brussels-austerity-709/

http://www.reuters.com/article/us-nato-hq-idUSBRE9AC0ST20131113
neutrino
# 16.02.2017 ob 19:09
Pa saj ne morem biti edini človek, ki je prišel na to idejo (oz. loophole):

Če že hočejo, da porabimo 2% BDP - pa dajmo - tako da vse porabimo za inženirske oddelke (ali kakorkoli se temu reče). Pa bodo potem oni lepo gradili ceste, mostove in ostalo infrastrukturo po državi, prikazano bo pač kot vojaški izdatki.
el CARTEL
# 16.02.2017 ob 19:15
sicer pa, kdaj bo kaj referendum o NATU? a ne bi bilo smiselno vprašati volivce, če katičeva sploh ima demokratično legitimnost, da izvaja te zadeve

kolikor vidim namreč, je podpora NATU precej nizka, trošimo denar za nekaj čemur smo se zavezali desetletje in več nazaj.

pošiljamo tudi vojake na rusko mejo, čeprav rusija ni napadla niti ene članice NATA (da bi se aktivirala člen). kaj torej počnemo?
rekli so nam, da bo to obrambna organizacija.

avstirja živi čisto OK izven NATA
Jon
# 16.02.2017 ob 19:05
Slovenija se lahko po ministričinih besedah pohvali, da je ena izmed zaveznic, ki najbolj sodelujejo v operacijah...

Izjava ministrice je nora. A Slovenija nima možganov, da se hvali s takimi neumnostmi?
cairns
# 16.02.2017 ob 19:26
Andreja Katič: Slovenija je na poti k uresničitvi Natovega cilja

Ta pa je zaščititi saudske vahabistične klavce in sprovocirati spopad z Rusijo.

Ne hvala. Ven iz NATO pakta.
Hud Hren
# 16.02.2017 ob 18:58
Andreja Katič: Slovenija je na poti k uresničitvi Natovega cilja ....

Da bomo janičarji pobesnele Ameriške vojnohujskaške oblastne elite in za to "čast" še pošteno plačali !

Janičarji so bile elitne pehotne enote dvorne in telesne straže osmanskih sultanov. Janičarje je v prvi polovici 14. stoletja ustanovil sultan Orhan I., razpustil pa sultan Mahmud II. leta 1826. Enote so bile na začetku sestavljene iz poturčenih sužnjev in vojnih ujetnikov,
the law1
# 16.02.2017 ob 18:34
Andreja Katič je ob tem dejala, da se Slovenija premika k temu cilju, tako je lani za 12 odstotkov povečala obrambne izdatke. Vlada pa je tudi sprejela sklep, da bo v prihodnjih letih povečevala obrambne izdatke za 20 do 30 milijonov letno, kar predstavlja osem odstotno povečanje glede na pretekla leta. Decembrski sklep vlade sicer napoveduje tudi vmesni cilj 1,2 odstotka BDP za obrambne izdatke v desetletnem obdobju.

Kako lahko nekdo, ki naj bi imel kaj v glavi lahko natrosi toliko bullshita? No, verjetno je to celo retorično vprašanje.

Cilj je 2% BDP in v 10 letnem obdobju bi komaj prišli na 1,2% BDP. Res neverjetno.
Lobo
# 16.02.2017 ob 19:26
ZDA to povišanje zahtevajo še letos, sicer bodo same znižale svoj prispevek.

Zaradi mene lahko mirno znižajo svoj prispevek za NATO.
zozozo
# 16.02.2017 ob 19:25
Nimamo denarja za otroke za kosila, imamo pa denar za orožje in odpuščanje davkov najbolje plačanim. In to kljub temu, da vsakič na volitvah volimo tistega, ki obljublja/laže, da bo s to dvajsetletno prakso končno prekinil.
cairns
# 16.02.2017 ob 20:02
Bremena niso le finančna

Treba bo sprejeti tudi nekaj deset tisoč ''beguncev'' iz držav ki jih bo NATO razrukal.
Vipavec
# 16.02.2017 ob 19:54
Spremlja me občutek da so Katjo tja pomotoma poslali.
ateistek
# 16.02.2017 ob 19:47
Torej, premalo smo kupili orožja v omejenem proračunu. Je treba vzet od sociale, penzij in zdravstva, da bomo kupili železje in naredili profit prodajalcem orožja, ki naj imajo namesto jahte, hiše, avtov, še helikopter ali dva.

Kako nor je ta svet!
tone7
# 16.02.2017 ob 19:51
Če bo vojna jo bo zagotovo NATO zakuhal. NATO, je le še teroristična organizacija
KLIPAN
# 16.02.2017 ob 21:38
Za orožje in orožarske lobije torej imamo denar, za slovenske družine pa ne?????
Državotvorno, ni kaj.
mirror
# 16.02.2017 ob 19:53
Vsako leto plačamo čez milijardo evrov samo obresti za najeta posojila. Ta znesek se vsako leto poveča.Lahko bi veliko naredili s tem denarjem. Zato o 2% BDP za vojsko lahko samo sanjate.
tone7
# 16.02.2017 ob 19:47
Hlapci in služite ameriškemu gospodarju. Državljani Češke republike zahtevajo izhod iz NATA, Nekaj dni nazaj so potekale demonstracije, ker nočejo biti živi ščit Američanom. Naši mediji niso niti z besedico omenili nasprotovanja Čehov proti NATU. Ja, imamo neodvisne-režimske medije, kateri lahko poročajo le tisto, kar jim politika dovoli
Vlada vedno najde denar za orožje in ubijanje, kajti drugače ni denarja za socialo, zdravstvo itd
Frankie2010
# 16.02.2017 ob 19:34
ministrica predstavila poročilo o stalni pripravljenosti Slovenske vojske

A lahko nekdo preveri stanje stalne pripravljensoti na Ministrstvu za obrambo? A imajo vsi uradniki dodatek na stalno pripravljenost? A je vojaško letalo Falcon stalno pripravljeno za prevoz "pomembnih" potnikov na športne prireditve? Ali pa morami biti državljani stalno pripravljeni na vse norčije politikov? To zadnje pa kaže, da lahko pride do državnega udara.
neutrino
# 16.02.2017 ob 19:32
Realno: zakaj sploh rabimo NATO? Pred kako resno nevarnostjo nas ščiti?
Če nas jutri napade Hrvaška, Italija ali Madžarska - NATO nič ne more, ker so članice NATA in se zato vojaško ne vmeša v konflikt. Samo diplomatsko lahko poskuša posredovat. Edino pred Avstrijo nas ščiti! Ker vsi vemo, kako Avstrija komaj čaka, da okupira našo osiromašeno deželo.

Če bi se pa kdo od zunaj odločil, da mu strašno diši naša država, pa tudi nič ne more, ker bi moral skozi eno od članic NATA v vsakem primeru.

To je tako - malo preprosto kmečko gledanje s stališča geografije (kdo sploh more do nas). Če pa pogledamo bolj kompleksno geopolitično, smo pa itak nepomembno zrno prahu in je čisto vseeno ali smo v NATU ali ne. Nikogar ne zanimajo naši interesi.
el CARTEL
# 16.02.2017 ob 19:18
Pri tovrstnih zadevah je pomemben vsak evro in resnično upam, da ne doživimo še ene vojne

če bo še ena vojna, jo bo NATO verjetno zakuhal.

sicer pa, to si pa pravilno ugotovil.
ni nikogar v evropi več, ki bi naivno umrl za pokvarjene politike in korporativne profite.
če kaj, bi verjetno našel par ljudi, ki bi urli v borbi proti temu
luxmundi
# 16.02.2017 ob 22:56
@ nonparel

Ja, hec bo, če bo Slovenija enega manjlepega dne napadena, pa ne od Rusov, naša vojska pa bo takrat na ruskih mejah.

Če nas bo kdo napadel, bo to eden izmed naših "evropskih prijateljev". Tako, kot je bilo vedno doslej. Za Italijo smo primorci še vedno "izgubljena vzhodna ozemlja" in iredentisti še vedno obstajajo. Če pa Rusija napade neko Litvo ali Ukrajino, se pa gotovo ne bom šel borit tja gor - ne na eno, ne na drugo stran. Je približno enako "pametno", kot borci, ki sedaj odhajajo v Kurdistan ali kam drugam.
samogledam
# 16.02.2017 ob 21:05
Nato unicuje Evropo !
luxmundi
# 16.02.2017 ob 22:51
Vsak cent za ta namen je preveč.

Če Slovenija kaj potrebuje, so to moderni obrambni sistemi, legitimni cilj bi recimo bil, da bi v naslednjih 20 letih prišli do neke ustrezne protizračne obrambe, oziroma do raketnih sistemov srednjega dosega. Vsa ostala oborožitev države je dejansko zreducirana na vsesplošno usposabljanje prebivalstva, ki bi lahko v slučaju tvorilo neko gverilo (tu govorim o obrambi države in ne o izpolnjevanju zahtev nekega globalnega plenilskega zavezništva, katerega edini cilj še zdaleč ni samo obramba).
hexen
# 16.02.2017 ob 22:17
Andreja hiti, hiti, gospodarjem služiti...
REsnica
# 16.02.2017 ob 22:22
super,
za vojaško nasilje denar ni problem. Dejmo še eno vojno začet, da se bo denar od orožarskih poslov bolj vrtel.... ko se bodo teptani uprli bo pa spet treba povečat sredstv za našo varnost... spirala nasilja in tržna ekonomija.

danes nam jemljejo mio eur na dan... jutri naj bi bilo okoli dva mio eur vsajk dan.... Ni demokratično, da bi ta denar porabili za revne, gasilce, gospodarstvo, zdravstvo... raje za ta denar pošiljajmo uniformirane in oborožene zakomplesance po svetu. zanimivo, da kamor pridejo, se poveča število mrtvih, posiljeni, trpečih..... ampak za dobiček se tudi to potrpi.
nonparel
# 16.02.2017 ob 22:06
NATOvega ali ameriškega?
V naslovu članka se vam je prikradel tiskarski škrat.
Fuk-U
# 17.02.2017 ob 00:19
dajte to ze ukinit enkrat, NATO samo grozijo in vojne povzrocajo ... bravo ploskajte si
REsnica
# 16.02.2017 ob 22:27
cigarete ubijajo je bila reklama in zdaj bodo oblečene v potiskane zavitke..... a ima kdo kak predlog, kako bi oblekli tiste, ki namerno in zavestno na ukaz ubijajo soljudi? seveda to počno izključno zato, da branijo domovino.......

predlagam da plačujemo 10 mio eur na dan, če bi tudi ameriški uniformirani nasilneži odgovarjali za svoje zločine pred istimi sodišči kot vse članice Nato pakta.... pa je jasno da demokracija posnema zakon džungle in da ima močnejši pravico da si uredi svet po svoje.
garmond
# 16.02.2017 ob 22:26
Zakaj dati še več denarja za NATO?
Nekaj potencionalnih držav, ki lahko v bližnji prihodnosti napadejo Slovenijo, se nahaja v tej zvezi. Izven te zveze jaz trenutno ne vidim nobene druge države, ki bi ji lahko bile sovražne v bližnji prihodnosti.
Ne bom napisal na katere države mislim, vsak, ki vsaj približno spremlja svetovno geopolitično dogajanje, to sigurno že ve.
Roko_europe
# 16.02.2017 ob 20:59
Vse za vaš denar ali drugače your wish is my command...
the law1
# 16.02.2017 ob 18:36
Ta cilj trenutno izpolnjuje le pet zaveznic, poleg ZDA so to še Grčija, Velika Britanija, Estonija in Poljska.

Hahahah neverjetno. Estonija ima izravnan proračun oz. dolg je pod 10% BDP, porabi manjši % BDP za zdravstvo kot mi z enakimi rezultati in poleg tega tudi izpolnjuje obveze do NATA.
otto bizantiski
# 17.02.2017 ob 10:56
Andreja Katič je ob tem dejala, da se Slovenija premika k temu cilju,
0,2 v 10 letih, pomeni da bomo v 50 že dosegli uresničili Natov cilj 2% BDP.
nonparel
# 16.02.2017 ob 22:36
Ja, hec bo, če bo Slovenija enega manjlepega dne napadena, pa ne od Rusov, naša vojska pa bo takrat na ruskih mejah.
neutrino
# 16.02.2017 ob 22:09
"Migrantje niso sužnji nikomur."
Haha, pa saj ti nisi resen! Oni so najbolj očitne šahovske figure v zadnjih nekaj desetletjih. Očitno vodeni in usmerjeni s strani tistih, ki želijo sesuti Evropo.
KLIPAN
# 16.02.2017 ob 21:39
@dopisnik
Migrantje niso sužnji nikomur.
Slovenski vojaki pa so navadni Ameriški hlapci.
Mene bi bilo sram na njihovem mestu.
cerebro
# 16.02.2017 ob 19:03
Ko bo slovenska vojska slovenska, bodo v njej naenkrat slovenski kadri.
Fritz.si
# 16.02.2017 ob 18:58
Ja, zelo bodo uresničevali te cilje s staro in slabo plačano vojsko. Mladi niso tako naivni, da bi za vbogajme delali z orožjem in razstrelivom, bili na razpolago delodajalcu v petek in svetek ter poslušali laži od jutra do večera. Vsak evro za vojsko, ki večji del denarja porabi za koruptivne posle, je en evro preveč. Prvo je treba narediti red in počistiti avgijev hlev javnih naročil, šele potem se lahko gremo nekega resnega načrtovanja.
cerebro
# 16.02.2017 ob 18:55
Bili smo že tam, zdaj smo pa na poti tja. Bravo, dobri ste. Pa smo smo mislili, da je prehitevalni pas na levi...
unitrode
# 18.02.2017 ob 12:21
Genialna izjava ministrice: dosegli bomo 2 % BPD za vojsko in Slovenija je procentualno ena najbolj edeleženih držav na misijah...
Vprašanje za ministico: To da dajemo za raziskave in razvoj manj kot 2 % pa ni pomembno; iz čega bo pa nastal BPD za vojsko? Pa še politično vprašanje: Rusija je deponent avstrijske državne pogodbe, ki je še posebej aktualna sedaj, ko hočejo ukiniti pravice do slovenskega jezika naši manjšini na Korosškem. Kako lahko pričakujemo pomoč Rusije v tem primeru, če jim mi na mejo bogu za hrbtom pošljemo vojsko? Torej nam je veeno za naše rojake samo da lezemo v rit NATU? Sramota.
pobrisan
# 17.02.2017 ob 08:55
Aferi s poletom falcona z Mirom Cerarjem v Pariz ni videti konca. Ministrica za obrambo Andreja Katič namreč javno in uradno govori o drugačnem seznamu potnikov, kot ga navaja kabinet predsednika vlade ...
M 48
# 17.02.2017 ob 07:23
Spomnim se, da so v bivši državi na računih v trgovinah napisali koliko denarja gre za JNA in to samo v Rep.Sloveniji, z edinim namenom vzpostaviti upor proti zvezni oblasti in JNA, izgraditi zelo negativno mnenje. Kaj pa danes, koliko denarja gre za ta namen, kako je usposobljena ta sila in kakšno moralo imajo ti fantje, primanjkuje vojakov, primanjkuje sredstev, v glavnem primanjkuje vsega, predvsem pa malih sivih celic v beticah politikov.
cerebro
# 16.02.2017 ob 19:18
Varnost je predmet subjektivne ocene in kot takšnega se s "polno ritjo" ne da kredibilno oceniti, ne glede na zavzetost in željo po prevladi lastnega prav.
koperton
# 17.02.2017 ob 11:01
V roku dveh let ne bo ne NATO-a , ne Evrope v tej obliki, potrpite še malo..., ker tako dejansko ne more iti naprej. Naša politika pa je tako zavožena, da nima smisla karkoli komentirat.
nikhrast
# 17.02.2017 ob 01:05
Pa kaj kritizirate in stokate, kaj pa če bi bili povezani z Rusijo, potem be šele šimfali.
Nikec3
# 16.02.2017 ob 20:33
Kako lahko nekdo, ki naj bi imel kaj v glavi lahko natrosi toliko bullshita? No, verjetno je to celo retorično vprašanje.

Cilj je 2% BDP in v 10 letnem obdobju bi komaj prišli na 1,2% BDP. Res neverjetno.


@thelaw1, če lahko mi s svojim 0,5% BDP-ja koristimo enake usluge NATA kot Estonia z 2%, potem smo mi tisti pametni in ne Estonci. ;)
7tom11ja
# 16.02.2017 ob 19:46
Zorkey

bi mi lahko razložil, katera država predstavlja nevarnost SLO in predvsem kako nas bo napadla, glede na to, da so vse sosednje države v natu ? ali misliš, da nevarnost prihaja iz nato držav ?
Kazalo