Slovenija
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 98 glasov Ocenite to novico!
Miro Cerar
Premier Cerar je izrazil podporo napadom zahodnih sil na cilje v Siriji. Foto: EPA
Milan Brglez
Predsednik DZ-ja Brglez, nekdanji profesor mednarodnih odnosov, je opozoril, da so bili napadi izvedeni brez odobritve Varnostnega sveta ZN-a. Foto: BoBo
MZZ
Ministrstvo za zunanje zadeve, ki ga vodi Karl Erjavec, je sporočilo, da Slovenija "izraža podporo aktivnostim, usmerjenim proti vojaškim ciljem, katerih namen je zagotoviti, da sirske oblasti ne bodo več razpolagale z možnostjo uporabe kemičnega orožja". Foto: BoBo
Borut Pahor
Predsednik države Pahor pravi, da lahko sklepa, "da gre za enkraten povračilni napad, ki naj bi odvrnil sirski režim od nadaljnje uporabe kemičnega orožja". Uporaba kemičnega orožja v Dumi sicer še ni bila potrjena, kakor tudi ne odgovornost za napad. Foto: EPA

Dodaj v

Cerar podpira napade v Siriji, Brglez opozarja, da niso imeli mandata ZN-a

Brglez je pozval k spoštovanju mednarodnega prava
14. april 2018 ob 11:14,
zadnji poseg: 14. april 2018 ob 12:53
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Na napade ZDA, Velike Britanije in Francije na cilje v Siriji sta se odzvala tudi slovenski premier Miro Cerar in predsednik DZ-ja Milan Brglez. Cerar napade podpira, Brglez pa opozarja, da so bili izvedeni brez mandata Varnostnega sveta ZN-a.

Iz kabineta predsednika vlade so sporočili, da Cerar obsoja "vsakršno uporabo kemičnega orožja in drugih prepovedanih bojnih sredstev. Da je bila uporaba tega orožja v Siriji uperjena predvsem proti civilnemu prebivalstvu, je nesprejemljivo in zavržno." Cerar je dodal, da "vrsta poročil in podatkov kaže na to, da je bilo kemično orožje uporabljeno tudi pretekli teden v napadu v Dumi. To je nedopustna kršitev civilizacijskih vrednot."

"Vojaško operacijo treh zavezniških držav razumem kot poskus uničenja preostalih zmogljivosti sirskih oboroženih sil, ki so namenjene morebitni proizvodnji in uporabi kemičnega orožja. Zato izražam podporo aktivnostim, ki so usmerjene proti vojaškim ciljem in katerih namen je zagotoviti, da sirske oblasti ne bodo več razpolagale z možnostjo uporabe kemičnega orožja," je dejal premier.


Brglez izpostavlja mednarodno pravo

Medtem je Brglez je izrazil iskreno obžalovanje, da so Francija, Velika Britanija in Združene države Amerike ponoči brez avtorizacije Varnostnega sveta ZN-a napadle Sirijo.

Kot je zapisal na Facebooku, še posebej vzbuja skrbi dejstvo, da so vse te tri države stalne članice Varnostnega sveta. "Njim pa smo z ustanovno listino Združenih narodov zaupali posebno nalogo varovanja mednarodnega miru in varnosti v svetu," je poudaril.

Ob tem je Brglez obsodil kakršno koli uporabo kemičnega orožja, saj to predstavlja kršitev konvencije o prepovedi kemičnega orožja, kršitev mednarodnega humanitarnega prava ter resolucij Varnostnega sveta ZN-a.

Vse strani v sirskem konfliktu je pozval, naj se vzdržijo nadaljnjih kršitev ustanovne listine ZN-a in mednarodnega prava ter naj takoj najdejo rešitev za končanje vojne v Siriji in za zaščito civilnega prebivalstva. Že leta namreč zaradi vojne v Siriji trpijo nedolžni ljudje, ki bi si želeli le živeti v miru in svobodi, je zapisal Brglez.

MZZ: Slovenija podpira napade
Iz ministrstva za zunanje zadeve pod vodstvom Karla Erjavca medtem sporočajo, da Slovenija "izraža podporo aktivnostim, usmerjenim proti vojaškim ciljem, katerih namen je zagotoviti, da sirske oblasti ne bodo več razpolagale z možnostjo uporabe kemičnega orožja. Vojaško operacijo treh zavezniških držav - ZDA, Francije in Združenega kraljestva - razumemo kot poskus uničenja preostalih zmogljivosti sirskih oboroženih sil, ki so namenjene uporabi kemičnega orožja."

Z MZZ-ja se sporočajo, da "vrsta poročil in podatkov kaže na to, da so bile kemične snovi nazadnje uporabljene pretekli teden v napadu v Doumi. Podpiramo delo misije za ugotavljanje dejstev Organizacije za prepoved kemičnega orožja (OPCW). Obžalujemo, da Varnostni svet OZN-a, kateremu je zaupana najvišja odgovornost za vzdrževanje svetovnega miru, ni uspel doseči soglasja o oblikovanju neodvisnega preiskovalnega mehanizma, ki bi na podlagi neodvisnih in verificiranih poročil ugotovil odgovorne za napad."

Pahor: Napadi kot enkratni povračilni ukrep
Podobno kot Cerar meni tudi predsednik države Borut Pahor. Napade razume kot enkraten povračilni napad, ki naj bi odvrnil sirski režim od nadaljnje uporabe kemičnega orožja. Danes zgodaj zjutraj je prejel pismo francoskega predsednika Emmanuela Macrona, v katerem ta pojasnjuje razloge za napad. "Iz njegovega pisma kot tudi iz izjav ameriškega obrambnega ministra Jamesa Mattisa in britanske premierke Therese May lahko sklepam, da gre za enkraten povračilni napad, ki naj bi odvrnil sirski režim od nadaljnje uporabe kemičnega orožja," je dejal in uporabo kemičnega orožja proti civilnemu prebivalstvu označil kot največji zločin proti človeštvu. "Ni dvoma, da zahteva ukrepanje," je poudaril.

Kot je še dejal, je zdaj nastopil čas, da se iskreno potrudimo urediti vsa odprta vprašanja z diplomacijo, po mirni poti, z mirnim reševanjem vseh sporov.

Napadi na dan prihoda strokovnjakov
ZDA, Velika Britanija in Francija so ponoči izvedle več napadov na cilje v Siriji, kot razlog pa so navedle domnevni napad s kemičnim orožjem, za katerega obtožujejo sirski režim. Da je sploh šlo za kemični napad in kdo je zanj odgovoren, še ni potrjeno. Ravno na dan napada so namreč v Sirijo prišli strokovnjaki Organizacije za prepoved kemičnega orožja, ki naj bi izvedli potrebno preiskavo.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
mkrebs
# 14.04.2018 ob 11:19
Izstop iz NATO, teroristični zveze!
Clown
# 14.04.2018 ob 11:19
Zločin proti človeštvu se začne že tisti trenutek ko voditelji razpravljajo ali bi koga napadli.
Brglez ti si pa Car.
ni maitre
# 14.04.2018 ob 11:23
Vsaj eden, ki ima še trohico zdravega razuma!
Tao3
# 14.04.2018 ob 11:35
Bravo! Vsaj nekdo ki ima “jajca” ne pa naš predsedniški nastvljač! In SĐS in NSi, ki odkrito podpirata laži UK in USA tako v primeru Skripal kot Douma. Danes bi morali inšpektorji OPWC ugotoviti kaj se je zgodilo ampak ne, ti napadejo brez dokazov ... pravzaprav jim gre za to da bi zakrili sledi false flag operacije White helmets ...
Bombast
# 14.04.2018 ob 11:40
Ne morš verjet, se vendarle ni čisto vsem zmešalo
rubin
# 14.04.2018 ob 11:58
Skippy, a nisi ti za vladavino prava? Mar moramo biti del Rusije če nasprotujemo napadu na suvereno državo, sploh brez privolitve varnostnega sveta? Ubožec..
General
# 14.04.2018 ob 11:30
Dokazi danes ne štejejo, samo lastni interesi.

UK ni podala dokazov na novišok, pupa daja izjave prek scontlan yarda. V Siriji par belih čelad finnaciranih iz strani UK-a snema propagandne videje o živčnem strupu kjer ga ni niti za vzorec..

Sej če pomislim dobro, pašoš ko se je wtc zdrušil so dobili od pilota :S :P .
Smo del skorumpiranega zahodnega sistema, če nisi z nami si proti nam.
hexen
# 14.04.2018 ob 11:54
Lepa gesta! Načelen politik, prava redkost!
Naj razloži Pahorju, da če smo že člani NATO, je solidarnost tudi to, da aktivno sedimo za isto mizo in opozarjamo na napake v organizaciji. To je aktiven solidarnostni prispevek k izboljšanju standardov in ugleda mednarodnih organizacij, katerih člani smo. Kimanje z zločini pa vodi v uničenje in razpustitev teh organizacij.
mkrebs
# 14.04.2018 ob 11:46
Seveda Macronu ni bilo treba prav nič dokazovati, je lahko le spodbujal k napadu. Ne moreš verjeti, kako upognjen je bil proti Savdijcu.
jokl
# 14.04.2018 ob 11:59
Te novice sem pa res vesel. Vsaj nekdo, ki se ne udinja zahodnim "šerifom".
rubin
# 14.04.2018 ob 11:55
No, naš pahorcek, boš kaj rekel, glede na to da smo v Natu? Pozval k izstopu? Ah, kje bo to naš nevretenčar...
SamoRes
# 14.04.2018 ob 12:04
Bravo Brglez!
SDS in Nsi pa bodo na volitvah odgovarjale za nekritično podporo ZDA in Natu
josh k.
# 14.04.2018 ob 11:59
Upognjena drža Macarona pove več kot tisoč besed.
Nato podpira napade in s tem avtomatsko vse drževe, ki so vanj včlanjene.
Bravo Brglez.
kukalo
# 14.04.2018 ob 11:26
Ta Brglez bi lahko obžaloval referendum k pristopu k NATU.
Love_tigBitties
# 14.04.2018 ob 12:32
Cerar sram te bodi!
FDVjevec
# 14.04.2018 ob 12:34
Cerar je pravkar izgubil moj glas na volitvah. Sram naj ga bo za tako podporo
Tao3
# 14.04.2018 ob 12:03
Francoze je dobro upognilo tistih 18 milijard ... čez dva dni mino mednarodnegA prava napadejo brez dolazov. Ogaben svet v katerem lahko vse kupiš ... in pri nas eni paktirajo s temi lažnivci ...
rubin
# 14.04.2018 ob 12:02
Glede uvedbe demokracij v Iraku, Libiji.... Če bi bil res to cilj ZDA, bi sedaj bila tam vzpostavljena pravna država, tako pa po moje na skrivaj oborožujejo in podkupujejo razne skupine dol, samo da je nered in se lahko krade vire.... Ker po mojem so vseeno tam dosti izobraženi, da eno vsaj na pol delujočo državo bi le imeli... Sploh pa dvojna merila... Zakaj ne gredo savdsko arabijo osvobodit?
Orionstar
# 14.04.2018 ob 12:39
S težavo sem se odločil, da morebiti podprem Cerarja letos!
S to izjavo so se razblinili vsi dvomi!
MOJ GLAS GRE DRUGEMU!

#hinavci
jedrnat
# 14.04.2018 ob 12:55
Cmerar ne bom te volil nikoli več! Kot pravnik zagovarjaš napade brez dokazov. Sramotno!
Druga Švica
# 14.04.2018 ob 13:14
Cerar, izgubil si moj glas. Kot pravnik zagovarjaš nezakonit napad (brez UN mandata) na suvereno državo.

Hlapec!
Ramus
# 14.04.2018 ob 12:54
Cerar podpira napade v Siriji,

Saj je bilo pričakovano, hlapec bo vedno hlapec,... fuj ste ogabni g. Cerar.
ero
# 14.04.2018 ob 12:51
Vrsta ameriških poročil in podatkov. Scenarij se ponavlja. Irak, Libija, Sirija, ... Kdo bo naslednji?

Sicer pa, Cerar, te je kdo vprašal, kaj misliš? In koga to sploh zanima? Bodi raje tiho!

Aja, posnetki, ki so načrtno obkrožili svet in so kao dokaz za uporabo kemičnega orožja, so bili posleti tedne prej in drugje. Avtorji režije in igralci -> Bele čelade. Producenti pa so ... vsi vemo, kdo.

Poglejte posnetek iz leta 2013: https://www.youtube.com/watch?v=gnVDvGtj
8RU

Nemški profesor govori o ameriški propagandi in zrežiranih dogodkih. Znano?
nightwing
# 14.04.2018 ob 12:39
Dr. prava podpira napade na suvereno državo, brez odobritve varnostnega sveta ZN. E moj Miro.
ČRNIGAD
# 14.04.2018 ob 12:43
Zanimivo da naši imajo naši vrli pravni strokovnjaki Petrič, Cerar, predsednik republike Pahor vodja opozicije Janša, polna usta prava in pravne države, ko pa pride do evidentnega kršenja mednarodnega prava in napada na suvereno državo brez mandata UN vsi složno podprejo napadalce. Zanimivo da so bombardirali obrate za " proizvodnjo kemičnega orožja" morda so se zbali da bi mednarodni preiskovalci ugotovili da uporabljeni klor izvira od kje drugje ne pa iz tega obrata
Zeebra
# 14.04.2018 ob 13:13
O glej ga, pravnik dr. Miro Cerar podpira nelegitimne napade na suvereno državo. Verjamem, da v njegovi okolici smrdi po ritolizništvu ter sprenevedanju. Kdo vam je dal doktorat iz prava g. Miro Cerar? Se vojaške napade lahko izvede brez konkretnih dokazov? Še več, obstajajo konkretni indici, da so napad uprizorile kar bele čelade in podobni radikalci.

Saj se ti vrne na volitvah jokavi Miro.

P.S. Do sedaj sem te podpiral, ker si držal pravniško držo. Tokrat si jo za vekomaj izgubil, ritolizneš in reva si.
Ramus
# 14.04.2018 ob 12:58
Brglez opozarja, da niso imeli mandata ZN-a

Brez dokazov, brez mandata - pomeni vojni zločin. Sramota da nek predsednik vlade in države podpirata vojne zločine. Fuj kako ste nagnusni!
DeepBlue
# 14.04.2018 ob 12:42
Dragi moj v.d. predsednika vlade, zamudil si odlično priložnost, da bi bil tiho ...
Bonsaj
# 14.04.2018 ob 12:05
Bravo, gospod Brglez. Če izstopite iz SMCja in ustanovite svojo stranko že imate mojo podporo.
Ramus
# 14.04.2018 ob 12:56
Pahor: Napadi kot enkratni povračilni ukrep

Povračilni ukrep za nekaj kar se dokazano ni zgodilo,.... vi skupaj z g. Cerarjem ste sramota za državo.
DeepBlue
# 14.04.2018 ob 12:48
Torej ni važno, kakšen je, glavno da je naš? Sram vas je lahko, vse ki podpirate takšno razmišljanje. Z doktorjem prava vred. Ki je s tem pljunil na svoj doktorat. Mastno pljunil.
IzyTheGreat
# 14.04.2018 ob 12:55
Cerar k sreči že odstopil, čas je na Pahorju. Pa kar v ZDA se naj preselita. Izdajalci in zločinci tako ali tako sodijo skup.
vranek
# 14.04.2018 ob 12:53
Saj to, da hocejo zabrisati z napadom dejstvo, da napada ni bilo, je Rusija ze pred dnevi napovedala. In sli so na limanice. In da ne bi ameri spet sprasevali, zakaj jih ne spostujemo. G. Ambasador zda; nemogoce!
mile952
# 14.04.2018 ob 13:00
Ne, ne, kakšne budale smo izvolili... Brez jajc, brez pameti, totalno sluzaste kreature... Oni podpirajo svinjarijo! Jih ni nič sram? Zgodovina si jih bo zapomnila.
Love_tigBitties
# 14.04.2018 ob 12:19
Ma dej razpustite ze te ZN. Itak je vseeno ali obstajajo ali ne, ker na koncu USA&co delajo vse mimo pravil in resolucij.
FDVjevec
# 14.04.2018 ob 12:46
Brglez ni noben skrajni levičar, je navaden levičar. In čeprav jaz nisem, se z njim glede mednarodne politike popolnoma strinjam.
SMERŠ
# 14.04.2018 ob 12:08
A Brglez ve da mu zdaj NSA bere sporočila na facebooku?
hefe
# 14.04.2018 ob 14:46
Cerar, Erjavec, Pahor - izginite, pa da vas nikoli več ne vidimo.
multinet
# 14.04.2018 ob 13:35
Cerar, razočaral si me.
dejan-pavlovic
# 14.04.2018 ob 12:44
Bravo g. Brglez.... danes nihče več ne razume zakaj obstajajo ZN... med drugim ravno zaradi tega da nebi velike države napadale manjše (po možnosti polne nafte, rudnin itd.) nato jim pa še prodajale orožje... Tako so napadli Srbijo, Libijo in sedaj Sirijo... Američani in njihovi hlapci.... VEN IZ NATA.
k500
# 14.04.2018 ob 13:23
brglez +, ostalim dvema kekcema pa velik minus za njuni izjavi glede sirije.
despi
# 14.04.2018 ob 13:01
G. Cerar a nisi že odstopil.
Lešnik
# 14.04.2018 ob 12:48
Bravo Brglez, tako se govori.
Zbirat podpise za izstop iz zločinske NATO zveze od kater katere nimamo nič, s podporo pa smo sokrivi za pobijanju nedolžnih. Denar za ta referendum bo vsaj enkrat upravičeno potrošen.
RigorMortis
# 14.04.2018 ob 12:34
Eni ljudje imate pa res sprane možgane ali pa ste preprosto neinteligentni, kajti samo neumen človek je lahko na strani agresorjev in se ima za moralno superiornega, kot to delate tisti, ki zagovarjate takšne in podobne napade s strani ZDA in njenih zahodnih hlapcev ter hkrati obsojate Ruse in Putina.
Voly
# 14.04.2018 ob 13:24
"Cerar podpira napade v Siriji"
No, gospod Cerar, sedaj ste se pa pred volitvami s to izjavo ustrelili v koleno, kot to ponavadi stori Janša!
Osebno sem vas mislil voliti, sedaj pa sploh ne razmišljam več o tem. Taka priliznjenost do teh zahodnih zločincev je zame nezaslišana in škandalozna! Res sem razočaran nad vami!
mile952
# 14.04.2018 ob 13:12
Janša ni pozdravil napada! Bravo! Enrat za razliko se z njim strinjam.
royayers
# 14.04.2018 ob 13:08
Cerar, ti si cepec.
Lesnikovsok
# 14.04.2018 ob 13:06
naš pravnik cerar podpira napad brez dokazov... toliko o tem koliko je etičen :)
SMERŠ
# 14.04.2018 ob 14:15
definitivno je cerar izgubil moj glas na volitvah
garmond
# 14.04.2018 ob 13:41
Brglez je eden redkih slovenskih politikov s pokončno držo, razumom in dostojanstvom.
Skoraj vse ostalo je politična greznica, hlapčevsto da mu ni para, izjema so še v Levici. Cerar, s tem, da si izrazil podporo temu ameriškemu kriminalnemu dejanju, boš sigurno izgubil podporo pri večjem delu svojih volivcev. To pa ni dobro zate, pa ravno zdaj pred volitvami...
Kazalo