Plato Karavanke v dolini pred Jesenicami. Foto: BoBo
Plato Karavanke v dolini pred Jesenicami. Foto: BoBo

Nadgradnja prezračevanja v predoru je nujna zaradi uskladitve predora z direktivo evropskega parlamenta in sveta o minimalnih varnostnih zahtevah za predore in zaradi povečanja varnosti udeležencev v prometu ob morebitnih izrednih dogodkih v predoru, so danes sporočili z Darsa.

Podnevi bo promet potekal izmenično enosmerno z menjavo smeri na 30 minut, ponoči od 20. do 5. ure pa bo nekatere dneve predor popolnoma zaprt. V času polovičnih zapor bo predor prevozen le za vozila višine največ 4,4 metra in širine 3,75 metra. Izredni prevozi bodo omogočeni enkrat tedensko.

Med popolno zaporo bo obvoz za tovorna vozila po avtocesti čez Videm ali Gradec, medtem ko bo obvoz čez Korensko sedlo dovoljen samo za osebna vozila. Ta bodo lahko uporabila tudi obvoz čez Ljubelj, za počitniške prikolice in avtodome pa Dars priporoča prehod Rateče.

Dars bo prispeval 4,8 milijona evrov
Pri delih za nadgraditev prezračevanja je vodilni partner avstrijski Asfinag, Dars pa financira investicijo v slovenskem delu predora. Darsov delež znaša približno 4,8 milijona evrov oziroma 44 odstotkov investicije, delež avstrijskega upravljavca pa znaša okoli 6,2 milijona evrov, skladno z dolžino predora, s katerim upravljata Dars in Asfinag.

Glavni izvajalci del nadgraditve prezračevalnega sistema v predoru so Caverion, Strabag, Elin in Dürr. Prvo fazo del za nadgraditev prezračevalnega sistema so začeli sredi septembra lani in jo v skladu z načrtom zaključili sredi decembra, sedaj pa se začenja druga faza.