Slovenija
Grobišče
V obdobju 2015-2017 je bil opravljen prekop 1.974 oseb, za tekoče leto še ni podatka. Foto: Komisija Vlade RS za reševanje vprašanj prikritih grobišč

Dodaj v

Do zdaj urejenih 168 prikritih vojnih grobišč

Preiskave pobojev so bile končane v predkazenskem postopku
6. december 2018 ob 19:40
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Vlada je sprejela odgovor na pisno poslansko vprašanje Jožeta Tanka (SDS) v povezavi z izvajanjem zakona o prikritih vojnih grobiščih in pokopu žrtev. V skladu z zakonom je bilo do zdaj urejenih 168 prikritih vojnih grobišč in sondiranih 169 grobišč, je razvidno iz odgovora. Vse preiskave pobojev so bile do zdaj končane v predkazenskem postopku.

Poleg tega so bili v skladu z zakonom o prikritih vojnih grobiščih in pokopu žrtev opravljeni prekop posmrtnih ostankov žrtev iz 36 prikritih vojnih grobišč ter pregled in sanitarni iznos človeških posmrtnih ostankov iz 22 kraških jam in brezen, je v odgovoru poslancu navedla vlada.

Tanka je namreč zanimalo, koliko grobišč je bilo v skladu z zakonom že identificiranih, za koliko oseb je bilo do zdaj ugotovljeno, da ležijo v teh grobiščih, in ali je bil zanje do zdaj začet ali izveden prekop. V obdobju 2015–2017 je bil opravljen prekop 1.974 oseb, za tekoče leto še ni podatka. Kot je poudarila vlada, komisija vlade za reševanje vprašanj prikritih grobišč načeloma izvaja prekope posmrtnih ostankov žrtev iz vrst slovenskega in romskega prebivalstva.

Vse preiskave končane v predkazenskem postopku
Na vprašanje, ali policija in državno tožilstvo preiskujeta vzroke smrti in odgovorne za smrt oseb v teh grobiščih ter koliko takšnih postopkov je bilo do danes začetih in koliko ustavljenih, je vlada odgovorila, da policija kazniva dejanja oziroma sume storitve kaznivih dejanj povezanih s prikritimi grobišči preiskuje že od leta 1989. Po sprejetju zakona leta 2015 se metodologija dela po navedbah vlade ni spremenila, na novo sta bila urejena le vzorčenje in oprava analiz DNK zaradi možnosti identifikacij žrtev.

Policija je od leta 1991 po policijskih upravah obravnavala 243 zadev, povezanih s povojnimi poboji, prikritimi grobišči ali posameznimi osebami, ki bi lahko bile povezane s temi kaznivimi dejanji. Poleg tega policija sodeluje pri vseh izvedenih sondiranjih in prekopih, ki jih izvaja komisija na podlagi zakona. Od začetka preiskovanja kaznivih dejanj, povezanih s povojnimi poboji in prikritimi grobišči, so bile vse preiskave končane že v fazi predkazenskega postopka, je zapisano v odgovoru.

L. L.
Prijavi napako
Komentarji
Nikolaj
# 06.12.2018 ob 20:28
Ne morem razumeti, da so izvensodni poboji bili izvršeni tudi zoper nedolžne otroke, žene in starce. In nihče ni bil kaznovan. Izvensodni poboji so dejansko genocid, ki so ga izvedli Slovenci zoper Slovence.
Nikolaj
# 06.12.2018 ob 20:32
Vlada kazniva dejanja preiskuje že od l. 1989.

Moje mnenje: Storilci so znani - za poboje so odgovorni takratni nosilci oblasti: Kardelj,,Kidrič,,Tito, itd.
zala10
# 06.12.2018 ob 21:08
Opravičevanje povojnih komunističnih zločinov z medvojnimi zločini fašističnih okupatorjev in njihovih pomagačev je skrajno zavržno. Zločin je zločin!
Ramus
# 06.12.2018 ob 20:25
Se vidi kdo zlorablja mrtve za politične obračune, vsakič znova, vedno isti,...
kapljač
# 06.12.2018 ob 20:39
Se vidi kdo zlorablja mrtve za politične obračune, vsakič znova, vedno isti,...
--------------------------
Se strinjam, če se ne znaš iti politike, se moraš iti vsaj cirkusa
hypatos
# 06.12.2018 ob 20:35
Eni ne priznajo zlocinov svoje strani, drugi pa ne zlocinov svoje strani. Mi (vecina) pa moramo to obojestransko sprenevedanje trpeti ze 3 dekade! Pa se vedno smo na isti tocki. Ali sploh koga od teh ljudi zanima sedanjost? In stanje (blaginja) nas, ki smo tukaj, zdaj?
Bivši uporabnik
# 06.12.2018 ob 23:52
Kako mislite vojnih grobišč? Večina je vendar žrtev komunističnega totalitarnega režima.
m72
# 06.12.2018 ob 20:38
"Moje mnenje: Storilci so znani"

Ja. Rupnik in Mahnič s tropom malih ničvrednih izdajalcev.
vihraviuporabnik
# 06.12.2018 ob 22:52
Ko bodo obelodanjene vse svinjarije komunistične revolucije in znano koliko borcev NOB so pobili samo za to ker se na koncu vojne niso pustili in uklonili komunistični laži in zločinu, tedaj bo storjen PRVI korak v pravo smer . Mnogi so padli od zločinske komunističke akcije med vojno in v bitkah, mnogi umrli na GOLEM OTOKU . Mnogo jih je v še neodkritih grobiščih itd . Da ne govorim o masovni in posamičnih pobojih civilistov otrok celih družin, ki so med vojno hranile svoje morilce.
felipesko
# 06.12.2018 ob 21:08
Stranka,ki nasprotuje vsem stroškom beguncev,brez sramu vztrajno podpira zapravljanje denarja za prekope mrtvih zločinskih ubežnikov vseh narodnosti izpred 80 let....
Zgodovina je napisana in žrtve že zdavnaj znane ter preštete,sedaj gre zgolj za zadnje vojne profiterje,ki služijo na plečih nedolžnih žrtev vojne....
B.N.D.
# 07.12.2018 ob 18:57
Komunizem je bil večja grožnja slovenskemu narodu kot Italijani. Žal.
m72
# 07.12.2018 ob 18:13
"Prekopavamo te, ki so po bojih na Kozari , v taborišče Jasenovac odvedli desettisoče žena , otrok, starcev in jih pobili . Ustaškem glavarju Paveliču so kot darilo za rojstni dan v steklenem škafu prinesli izdrte oči srbskih otročkov. Tolk o otrocih , ženah in starcih.

Belčki sam ne se zgovarjat na žesnke in na otroke, te se je v večini uporabljalo za živi ščit , da bi se uniformiranci lahko umaknili v Avstrijo."


Drži. Z državnimi častmi sta el prezidente in ona debelušna bjonda na Dobravi pokopavala izkopane zločince, tudi tiste iz Jasenovca, katerih dejanja so tudi švabom in lahom želodec obrnila. Mučili in poklali so več desettisoč žensk, moških, stark, starcev in otrok - vse, brez usmiljenja in izjeme! In jih, umirajoče z razparanimi trebuhi, zmetali v Savo. Med klavci so bili celo kradoliški duhovniki! Gnus in sramota! Laški general Mario Robotti je z gnusom zapisal v svoj dnevnik, da je v Jasenovcu videl polne vrče izdrtih oči!
Take zveri objokujete, pokvarjenci, in hočete z njimi doseči svoje primitivne politikantske cilje! Spirate krivdo svojih z blatenjem drugih! Mrš!

In ne briši več, nesrečnik, ker resnice se ne da izbrisati! Neglede na tvoje želje in opredelitve.
bayerncsu
# 07.12.2018 ob 07:59
Brez definirane obdelane predelane zgodovine ni in ne more biti bodočnosti države !!!
kapljač
# 07.12.2018 ob 22:20
Pregovor pravi; Bojmo se neumnosti! Desni se z neumnostjo še hvalijo. Se vsaj ne bi na glas!
kapljač
# 07.12.2018 ob 19:15
Komunizem je iz zaostale Slovenije naredil moderno družbo. Žal. Mnogi tega ne znajo cenit. Da nismo imeli obdobja Titovega komunizma, bi tričetrt Slovencev živelo "po votlinah" , kot v kameni dobi.
stari maček
# 07.12.2018 ob 18:25
M72 se strinjam.
Kdaj bodo pa kosti iz taborišč pripeljane,da bodo lahko svojci prižigali sveče KDAJ.
Moj stric je zverinsko bil mučen in ubit v Mathauznu,napisan je kar tako na nagrobniku zraven tete v Žalcu in prožigamu samo napisu,ostankov ni tam.
Lokita
# 07.12.2018 ob 09:26
To poglavje moramo zaključit pa ne samo načelno ampak zares, ker tole vodi v konkreten revanž v 3 sv... a bi to radi eni ha? Dajte že dojet da partizanov in domobrancev danes ni več med nami, glavnina folka, ki je bila kakorkoli vpletena je že pomrla..a bomo že zadihal brez da poslušam kakega šmrkavca, ki pri 16 nabija o tem kaj so mu komunisti naredili...mislim halo!!??
Dajte si že nos eni obrisat...vojna ni lepa stvar, ne si želet, da bi to doživeli.
vihraviuporabnik
# 07.12.2018 ob 08:48
Kaj mislite, da niso kaznovani-ne bodo kaznovani ?
Kaj mislite,da to ni kazen, da so za 11 sten zazidali svoja herojska dela-zločin-strah '''???
Kazen in odkrivanje zločina komunistov se bodo vrstila in vse bo znano, ja, samo kdaj ???
Mislite, da se bo kaj dalo na stran in ne no plačano ??
Vse se vrača vse se plača. I dože dan, da vratiš dug, -poje Tereza-je tako ??
m72
# 07.12.2018 ob 08:35
Nič vam ne bo pomagala laž in nabijanje čez "komuniste". Z ničemer ne boste mogli oprati lastnih zločinov in kolaboracije z okupatorjem. Le preberite si. Klik.
Sicer pa vam je odgovoril že duhovnik in pisatelj Fran Šaleški Finžgar v “Letih mojega popotovanja” (1957), kjer je med drugim zapisal: “rajši so sprejeli orožje, obleko in denar od okupatorjev za boj zoper brate Slovence. To je v slovenski zgodovini najbridkejši črni madež, ki ga noben izgovor ne more izbrisati… nerazumljiva in po vesoljnem svetu obsojena je drznost, da sežeš po orožju smrtnega narodnega sovražnika za boj zoper svoje brate. To je bolečina vseh bolečin…”
MajWill
# 07.12.2018 ob 08:20
Freezbee

Se tebi potem zdi normalno, da se kar pozabi in nikogar ne obsodi, ce so ti npr vzeli oceta, samo zato ker je bil intelektualec ali premozen in s tem razredni sovraznik?
70 let ni tako veliko...
Ljubinica
# 06.12.2018 ob 23:26
viharaviuporabinik,
vidiš, jaz pa pravim, dokler ne bodo obelodanjene vse svinjarije kolaborantskih dejanj in dokler ne bo znano, koliko ljudi so okupatroji in njihovi pomagači pobili samo zato, ker se niso pustili in uklonili fašistični in nacistični laži in zločinu, takrat bo storjen PRVI korak v pravo smer.
Mnogi so padli od zločinske fašistične, nacistične in kolaborantske akcije med vojno in v bitkah, mnogi so umrli v taboriščih, kot so RAB, DACHAU, AVŠVIC, GONARS ... mnogo jih je pač zgolj statističen podatek. Da ne govorimo, da je bilo med njimi mnogo civilistov, otrok, celih družin, ki so pred vojno hranili svoje morilce ...

Vsaka medalja ima dve plati. Ni važno, s katere jo boš začel občudovati, pomembno je, da ne pozabiš pogledati še na drugo stran. Morda tam ni zlata, ampak je lahko zgolj neplemenita kovina.
B.N.D.
# 07.12.2018 ob 20:28
V povojnih grobiščih so mladi domobranci, večinoma dvajset letni fantje, ki so bili s strani komunistov na zverinski način umorjeni.
B.N.D.
# 07.12.2018 ob 20:26
Preveč slovencev so pobili partizani revolucionarji, zato so se začele ustanavljati Vaške straže.
B.N.D.
# 07.12.2018 ob 20:24
Kapljač, mi smo pod komunizmom zelo gospodarsko nazadovali. Najbolj smo bili razviti pod Avstroogersko.
vihraviuporabnik
# 07.12.2018 ob 19:23
B.N.D. Danes je to tudi prisotno, samo pogledaš in poslušaš o montiranih obsodbah o sodnih procesih, ki jih vodi kdo že ??
Ko vidiš da se več deset tisočim Slovencem godi slabše kot beguncem -migrantom in ta rdeči voz drvi v prepad, saj hoče komunizem zaradi strahu vladati z nesposobnimi, samo da so njihovi, je tako ???
stari maček
# 07.12.2018 ob 18:28
Res je kdo zagovarja takšne grdobije ni nič vreden človek in škoda da tlači zemljo slovensko.
Vse je res kar si napisal M2.
In vsem takim po vsej Evropi se je po vojni enako zgodilo,kako pa naj bi se drugače.
bayerncsu
# 07.12.2018 ob 15:43
To poglavje moramo zaključit pa ne samo načelno ampak zares, ker tole vodi v konkreten revanž v 3 sv... a bi to radi eni ha? Dajte že dojet da partizanov in domobrancev danes ni več med nami, glavnina folka, ki je bila kakorkoli vpletena je že pomrla..a bomo že zadihal brez da poslušam kakega šmrkavca, ki pri 16 nabija o tem kaj so mu komunisti naredili...mislim halo!!??
Dajte si že nos eni obrisat...vojna ni lepa stvar, ne si želet, da bi to doživeli.


Današnje leve stranke ne priznavajo zločina temveč ga opravičujejo kot pravilno dejanje ,klavce pa slavijo in so heroji !
Želijo si celo nekdanjo državo takšna kot je bila ponovno vzpostavit in uresničit..
Torej kako lahko greš naprej ?
felipesko
# 07.12.2018 ob 05:44
vihraviuporabnik
Mnogi so padli od zločinske komunističke akcije med vojno in v bitkah, mnogi umrli na GOLEM OTOKU .

nemarjak09
Kako mislite vojnih grobišč? Večina je vendar žrtev komunističnega totalitarnega režima.

Ob takšnih zvestih navijačih,komisiji ne bo zmanjkalo dela....
Na Golem otoku je bilo zaprtih 555 slovenskih komunistov....
Od vseh 16 tisoč zapornikov v celotnem obdobju zapora je bilo zabeleženih 413 umrlih zapornikov različnih vzrokov (uboji,samomori,bolezni...itd>>>)
B.N.D.
# 08.12.2018 ob 05:16
Misliš levi
bayerncsu
# 07.12.2018 ob 22:12
Lokita
Resnica osvobaja !
Ko bo nekoč zapisana resnica bo življenje usmerjeno naprej !
Komunizem je uničil vse kar se je dalo ,največ pobitih in pomorjenih družin od 45 do 80 let ,je samo 30 let razlike ....
Ni bilo lustracije kot so to naredile večina komunističnih držav ..
To so samo posledice katere še danes prenašajo v demokracijo ..
NoFuture
# 07.12.2018 ob 19:19
Sh SS se spet meša.
kapljač
# 07.12.2018 ob 19:18
Se strinjam, če se ne znaš iti politike, se moraš iti vsaj cirkusa

No,..nekateri to imenujejo cirkus!? Je cirkus potem tudi holokaust, pa Srebrenica, pa Armenci,...itd.!
----------------------------
Tu ni primerjave.
stari maček
# 07.12.2018 ob 18:21
Vračilo kot enako po vsej EVROPI.
Lokita
# 07.12.2018 ob 16:53
byernescu povsem enostavno ne upadam se s preteklostjo, ker je ne morem spremenit. En dedek je bil domobranec, drugi pa partizan in kaj naj jaz sedaj, jočem o krivicah, ki jih sploh doživela nisem? Oba dedka sta že pokojna, naj počivata v miru.

S kolaboranti pa prav nikjer niso ravnali v rokavičkah, samo pri nas bi jim radi na vse viže nadeli naziv heroji...pa gre za ljudi ki so zgolj želeli preživet ali na strani domobrancev, partizanov ali pa so dezertirali...
Pravilno bi bilo, da bi te ljudi obsodili sodno tako so pa rajši vse skupaj zašutkali, o tem se ni govorilo desetletja danes pa vre...ker tega kot narod še nismo predelali...politika pa to s pridom izkorišča.
In kako boste vi to spremenili, če lahko vprašam? Zgodovine se ne da spremenit, kar je bilo je bilo in s tem bo treba živet in to sprejet kot enega temnejših delov naše zgodovine.
patriot1970
# 07.12.2018 ob 11:06
kapljač

# 06.12.2018 ob 20:39
Prijavi neprimerno vsebino Se vidi kdo zlorablja mrtve za politične obračune, vsakič znova, vedno isti,...
--------------------------
Se strinjam, če se ne znaš iti politike, se moraš iti vsaj cirkusa


No,..nekateri to imenujejo cirkus!? Je cirkus potem tudi holokaust, pa Srebrenica, pa Armenci,...itd.!
Ljubinica
# 06.12.2018 ob 22:41
zala10@ Opravičevanje povojnih komunističnih zločinov z medvojnimi zločini fašističnih okupatorjev in njihovih pomagačev je skrajno zavržno. Zločin je zločin!
------------------------------------------------------------
Zločin je zločin, tako je. Opravičevanje, da se je nek zločin zgodil med vojno, je skrajno zavrženo in nikakor ne zmanjšuje njegove teže. Kajti zločin je zločin.
Trtlova
# 10.12.2018 ob 10:34
Bravo Tanko!
QUENDI
# 07.12.2018 ob 12:20
ljubinica - zala10
.....zmagovovalci nad Zlom - torej Zahodni Zavezniki so že davno opravili s to temo v politične namene.....tudi s svojimi izvensodnimi poboji oz drugimi ukrepi......izstradanjem milijona ujetih nemških vojakov.....ostal pa je le izraz quisling in njegov pomen......vojna kljub vsem dogovoro ni humanitarno dejanje........zato je potrenbo preprečiti širjenje nestrpnosti in sovraštva, kar je pred desetletji povzročilo današnje breme in posledice....... tudi .strani aktualne medalje Sirije.....Libije....Jemna......Ukrajine
..se najprej politično preverii ali ima naša stran prednost žrvtve.......
QUENDI
# 07.12.2018 ob 11:59
.....Tanka je namreč zanimalo, koliko grobišč je bilo v skladu z zakonom že identificiranih, za koliko oseb je bilo do zdaj ugotovljeno, da ležijo v teh grobiščih, in ali je bil zanje do zdaj začet ali izveden prekop......pozabil je pa na bistveno - katerim poraženim zločinskim silam pripadajo.......žal pa so v nasilju tud postranske žrtve - nedolžni......
freezbee
# 07.12.2018 ob 06:56
Po sedemdesetih letih trositi energijo in cas za tole ...
Pa se vprasam, a jaz nisem normalen?
Kazalo