Slovenija

Poudarki

  • Finci ne dvomijo o podkupovanju
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.1 od 39 glasov Ocenite to novico!
Patria
Pogodba med Slovenijo in Patrio, da bo Slovenija kupila 135 oklepnikov z zadostno ognjeno močjo za 278 milijonov evrov, je še vedno veljavna. Foto: BoBo

Dodaj v

Finci po petih letih končali preiskavo o aferi Patria

Kdo je dal denar komu?
9. februar 2012 ob 09:15
Ljubljana - MMC RTV SLO

Finski kriminalisti so končali predkazenski postopek v zadevi Patria. V končnem poročilu je zapisano, da so bile "podkupnine plačane na posebej sofisticiran način, prek cele vrste posrednikov".

Poročilo kriminalistov o preiskavi, ki je trajala skoraj pet let, je na svoji spletni strani objavila finska nacionalna televizija YLE, piše časnik Delo.

Finci ne dvomijo o podkupovanju
V poročilu tako med drugim piše, da kriminalisti v predkazenskem postopku preiskave niso prišli do druge ugotovitve kot te, da je avstrijski posrednik Patrie Hans Wolfgang Riedel na Patrio pritiskal s tem, da bi lahko Jože Zagožen izstopil iz projekta, če ne bi bilo predplačila, je v Delu poročal Dejan Karba.

Riedlovo trditev, da denarja ni izročil Zagožnu, ampak svojemu poslovnemu partnerju iz Tajske Apičatu Sirithapornu, preiskovalci dopolnijo z zapisom: "Sirithaporn je zanikal, da je dobil denar od Riedla. Izjavil je, da ga je poskušal Riedl prepričati, da bi povedal isto kot Riedel."

Ugotavljali so tudi, kakšna je bila vloga lobista Rudolfa Lebana, ki ima s Patrio sicer sklenjeno pogodbo iz naslova protidobavne dejavnosti: "Obstaja sum, da je Leban del nagrade plačal vsaj Tonetu Krkoviču."

An. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
nekdodalec
# 09.02.2012 ob 09:28
hehehe..

FInci jasno ne dvomijo o podkupovanju.. o tem dvomijo le zamaseni in zaslepljeni jansevi podporniki..

Ni kej, tko pac imamo..
Stereotip
# 09.02.2012 ob 09:29
"podkupnine plačane na posebej sofisticiran način, prek cele vrste posrednikov"

Wolf, Riedl, Krkovič, Zagožen ... in najverjetneje še kdo na vrhu te piramide (Janša?, Erjavec?).

In to bando smo izvolili, da nam bo vodila vlado naslednja štiri leta?

Aja, ups, v bistvu smo izvolili nekoga drugega. =(
Jethros
# 09.02.2012 ob 09:25
Kucan je dal denar in ustvaril tok, kateremu so Finci sledili...denar mu je pa Rop posodil, transakcijski racun je bil pa od Cvikla. Cekuta je pa se predtem evre natisnil na svojem domu, kjrr so z Drnovskom skovali nacrt, saj so s prerokom Dannyem videli v prihodnost, kako bo Jansa izbral Patrio. Videli so tud, kdo bo lobiral, pa Riedla so videli v kartah...Zagozna v skodelici kave, Wolfa pa v pepelniku.
Na koncu je pa nasankal brezmadezni, ki o poslu pojma nima, ceprav je bil premier.
Grdi, grdi levakarji, ki so naplahtali celo Fince in Avstrijce, se Interpol jim je nasedel, groza!
rok23
# 09.02.2012 ob 09:20
NI RES,
Finska UDBO mafija na delu !!!
123pepe321
# 09.02.2012 ob 09:28
Joj joj kako verodostojno vlado bomo imeli....
Kako sem ponosen, da sem Slovenec...
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 09:22
Podkupnine so bile plačane. Trdilno zapisano, brez dvoma. Zaradi tega posebej sofisticiranega načina pa očitno ni enostavno ugtovoit ali dokazat, kdo in koliko. Za začetek bi bilo dovolj, če bi eni nehali vpiti, da gre za najbolj transparenten posel vseh časov.

@amigo:
Riedl je želel nategniti Fince, tako razlagaš. Prosim za tvojo razlago vloge Zagožna in Krkoviča. Kako pojasniš njun skupni sestanek z Riedlom in predstavnikom Patrije v Zagožnovi pisarni na Holdingu slovenskih elektrarn, ki se po obstoječih podatkih ni in ne ukvarja s preprodajo orožja niti ni sodeloval v protinabavah. Hvala.
Jethros
# 09.02.2012 ob 09:34
Vokindos:
Ko ze omenjas naivnost...a res mislis, da se podkupnine nakazuje na ttr? Kot zadevo pa najbrz zapisejo kar "PODKUPNINA" kaj? :)
sanja25
# 09.02.2012 ob 09:27
Kot sm že omenila.:) Obsojeni bodo na Finskem in v Avstriji, vsi bodo ugotovili, da se je nedvomno pokupovalo naše obtožene, vendar pri nas bodo čudežno oproščeni. :) Še vedno pa se ne ve kako bo Janša ves ta fiasko lahko pojasnil Slovencem. Tuja udbomafija? Tuji trenirkarji? Kučanova dolga roka? :))) Pustimo se presenetiti.:)
rooster
# 09.02.2012 ob 09:39
Finski kriminalisti so zaključili predkazenski postopek v zadevi Patria.

seveda ni naključje - komunisti spet na delu, ravno pred ustoličenjem JJ vlade :D
šurda
# 09.02.2012 ob 09:42
Mislim,da mora novi minister za zunajne zadeve Karel Viktor
Erjavec DeSUS takoj poslati protestno noto na Finsko,in jih
obvestiti,da je konec volitev v Sloveniji,in naj nehajo s
Komunstično Propagado in blatenjem enega in edinega
Ivana Janeza Janše !
maxbernie
# 09.02.2012 ob 09:45
pulp_fiction... bravo, SDS-ov vojaček. A ti si samo izvidnica, ki tipaš, kakšne neumnosti lahko napišete, armija neutrudnih vernih gorečnežev, da bi spet preusmerili pozornost od bistva? Kaj je za vas krosnki dokaz? Video v HD tehniki, kako JJ prejema denar iz rok vodilnih mož Patrie? Pa še ta bi bili, če bi res obstajal, video manilpulacija, a ne? Res krasno vlado bomo imeli. Vzor za vso Evropo. Kimavčki in vazali ala Virant, Novakova, Žerjav in Erjavec, bravo!
vokindos
# 09.02.2012 ob 09:31
Mislim tole je pa že poden.Pa naj že enkrat dokažejo z nekimi dokumenti.Dosti je že mešanja dreka.Če so tile ljudje krivi bi jih morali zapreti že pred petimi leti, tako pa se semo manipolira z naivnimi ljudmi.Če je denar bil nakazan,potem se vendar vidi pot transakcije oz večih transakcij.Pa saj nismo v kameni dobi.
rdečinavijač
# 09.02.2012 ob 09:33
Ne razume, kako imate nekateri Janšo po vseh teh 20 letih lumparij že vedno za svetnika in brezmadežnega?
borbo
# 09.02.2012 ob 09:32
Gospod Virant
Še pravosodje gospodu JJ.
In HVALA za vse.
mkrebs
# 09.02.2012 ob 09:38
vokindos,

Nakazovanje denarja na TRR ni sofisticiran način plačevanja.
Sicer pa, Karel Erjavec bo sedaj kot minister za zunanje zadeve šel prepričevati Fince, da so izplačevali podkupnine le Fincem.
generacija56
# 09.02.2012 ob 09:37
Povsod bo postopek zaključen in ugotovljeno bo, da so bile podkupnine plačane.
Le pri nas ne.
Ker pri nas preiskava nikoli ni bila niti sprožena, saj je generalna državna tožilka JJ gore list.
Podkupnine so bile torej izplačane, butalci pa bodo za vedno prikrajšani vedeti komu....
In glavni osumljenec je predsednik slovenske vlade. Only in Butale.
šurda
# 09.02.2012 ob 09:33
Jethros
Sedi 5,tako je,za vsem zadaj je levica,in Milan Kučan !
Le kako naj bi brigadir Tone Krkovič dobil denar,ko pa še nemško
ne zna,saj sam trdi,da so se pozdravil v angleščini,potem pa so
govorili nemško !,škoda,da zdraven ni bilo Branka Marniča iz
SDS-a,ki odlično obvlada nemščino !
Vsi,so lahko krivi,vsi lahko lažejo,le en in edini Ivan Janez Janša
NE,ker on je tako kot Panež Nezmotljiv,in to treba zapisati v
Ustavo !
Jethros
# 09.02.2012 ob 09:50
Lipa:
Jansa je komunist, torej si zapisal dejansko isti seznam :)
Triomidva
# 09.02.2012 ob 09:42
razlika med tem in ostalimi posli je ta, da so tukaj na drugi strani finci, ki jim pac ni prav, da majo vsi do komolca roko v marmeladi.

je pa tako, dokler ne posljejo podatkov nasemu tozilstvu so stvari nicne.
to je pravno.
je pa tako, da ce bi finci omenli jj v porocilu (kar ga niso), bi v vseh ostalih drzav z obstojecimi tudi moralnimi vrednotami odstopil tudi na podlagi tega.

vse ostale kvazisarkasticne floskule zgoraj so pac nepomembne
Elemental
# 09.02.2012 ob 09:41
Sama vojska je potrdila, da so vozila povsem neuporabna, ker nimajo zadostne ognjene moči na bojišču in so tako lahka tarča sovražnika... primerna so samo za prevoz pehote za to bi pa lahko uporabili tudi kakšna cenejša vozila.
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 09:40
@pulp_fiction:
Se zavedaš, da je po tvoji logiki smešno trditi tudi, da so komunisti pobili tiste v Hudi Jami?
8s5est
# 09.02.2012 ob 09:41
Če je polovica slovenskih politikov vpletenih v to zadevo pobazala v žepe miljone, in to pri najbolj transparentnem poslu, koliko so jih šele pri prejšnjih netransparentnih orožarskih poslih?
cgn
# 09.02.2012 ob 09:39
ne vem če je bil na tem svetu kdaj sklenjen kakšen posu z orožjem da ni kdo pristrani kaj dobiu zato to kar so napisali približno drži in bi lahko veljalo za vsak posu
buuu
# 09.02.2012 ob 09:35
Jethros: v tem trenutku +9
Oglasim se zvečer in pogledam takratno stanje ;)
šurda
# 09.02.2012 ob 09:58
Jožeine
Od gdaj je Finska Komunistična država ? ( razen v glavah Vernikov
Ivana Janeza Janše ! )
Zanka,se čedalje bolj zateguje,a to nekateri še vedno ne prepriča,
tudi če bo slučajno četverica obsojena v Sloveniji,bo vedo še tisti
prročni izgovor : "Sodišča so Rdeča" !
kaksna_drzava
# 09.02.2012 ob 09:47
Več kot očitno je da je denar prišel do SDSa in Janše.
Tudi Finci to trdijo kar lahko lepo preberemo v članku.

V ZAPOR Z NJIM!
sanja25
# 09.02.2012 ob 09:41
Lipa
Hehe očitno upanje res umre zadnje. Se sedaj že oklepate slamic? Ene bo očitno res zelo prizadelo, da njihov najsvetlejši svetilnik ni svetnik, ampak navadna demagoška baraba. :)
Zlato9
# 09.02.2012 ob 09:30
V končnem poročilu je zapisano, da so bile "podkupnine plačane na posebej sofisticiran način, prek cele vrste posrednikov".

Pet let so rabili, da so omenjeno zgoraj ugotovili!
rooster
# 09.02.2012 ob 09:29
tik tak tik tak
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 10:17
@kralj matjaž:
Za Thalerja vemo vsi, levi, sredinski, desni, zeleni, rdeči, črni, vsi, da je koruptivno ravnal, saj smo videli posnetek. Žal ta zaradi nezakonitega snemanja na sodišču ne pomeni nič. On bo lahko očitno še izkoristil do konca svoj mandat v EU parlamentu, potem ap je konec z njim. Kar si je nabral, si je nabral. V Sloveniji ga nihče več ne bo povohal.
lojal
# 09.02.2012 ob 09:29
Že vrabci in najožji sodelavci fuehrerja čivkajo, da so podkupnino dobili, dokazati pri nas pa si ne upajo, pa še imuniteto so si na silo zagotovili. Banda pokvarjena. Zaenkrat upam vsaj v pravičnost Fincev in Avstrijcev, vi pa še naprej poveličujte vašega ljubljenega vodjo.
master
# 09.02.2012 ob 10:05
A mi zna kdo povedat, še bolje najti.. kje je originalni članek, da lahko normalno preberem..ne pa povzetek od povzetka na RTV??????
polarni123
# 09.02.2012 ob 09:47
"Ni res pri nas je bil to najtransparentnejši posel z orožjem v zgodovini samostojne Slovenije", Karel Erjavec, zunanji minister RS, v vladi, ki jo vodi Ivan Janez Janša. Kaj zdaj mutijo ti FInci. Si upajo kaj reči proti našemu zunanjemu ministru in oredsedniku vlade. Predlagam, da jim napovemo vojno. Z vsemi Patrijami jih napadimo tudi tistimi brez oborožitve. Bodo že videli kaj pomeni spraviti se na Slovence.
severnik
# 09.02.2012 ob 09:44
Če bi imel kakršnekoli dokaze, bi jih predložil na sodišču.

Ni vse tako enostavno kot se zdi na prvo žogo...čeprav bi si večina želela. Žal.
Daedalus
# 09.02.2012 ob 14:24
Pozdravljeni (po defaultu)levi pljuvači
Vsaj eno bo treba priznati. Janša je nate..gno preiskovalce treh držav (pa še koga) torej gre za izjemno sposobno osebnost. In glede na to ,da smo na državnem vrhu že dolgo gledali v glavnem bacek jone in pujse pepe ,je bil že čas da se Sloveniji nasmehne sreča in pride za krmilo pravi človek. Pravzaprav Janša sploh nima alternative,tako da je to edina logična izbira.V glavnem je koalicija dobro izbrala tudi ministre,ljudstvo bo v parlamentu zastopano bolje kot kadarkoli do sedaj,torej še je upanje za Slovence in njihovo državo.

Sarkazem? o.O Srčno upam, da ja. Ker takšne izjave mi dajejo mislit, ali je sploh še upanja za človeštvo...kako pa naj bi preživeli s takimi ljudmi na svetu? Ja, saj...Hitler je bil tudi odlična izbira, ker je bil blazno sposoben ljudem prodat svoje oslarije, in dobro ekipo sestavit...zakaj nismo nekako kar njega klonirali?
Pa naj te opozorim, nisem po defaultu levi pluvač. Niti Jankovič me ni navdušil...ampak Janša? Ta človek bi še mrtev mešal gnoj in delal zdrahe.
Daedalus
# 09.02.2012 ob 14:20
Še ena stvar: 135 patrij...za kaj jih sploh rabimo? Se kdo spomni njihovih argumentov?

Pa še to: najbolj logična stvar na svetu je ta, da takšno investicijo dodeliš domačemu podjetju. Namesto da bi bili srečni da imamo sploh to možnost, so izbrali neko x podjetje. LE ZAKAJ? Logika, ljudje...nikjer ni pisalo, da bodo od ST bila vozila slabša. In izkazalo se je, da bi bila težko sploh slabša od patrij.
In tako funkcionira večino suverenih držav. Vojna in orožje je velik biznis in omogoča delo marsikomu...Slovenija pa ve bolje...my @ss. Denar je šelestel, 10000%.
štamprle
# 09.02.2012 ob 14:09
Janša je največja baraba od osamosvojitve Slovenije!

To je Herezija! Če boš tako nadaljeval ti grmada ne uide ti heretik nehvaležni. Kako si sploh upaš izreči besedo Najsvetejšega, še manj da bi ga obsojal. On, ki te je sam osvobodil in te popeljal v svobodo, kjer te je nato legalno pokradel, ti pripel minimalca in te še danes vleče za nos. In ti namesto, da Mu izkažeš vso hvaležnost in lojalnost si upaš pljuvati po Njem! Kakšna nehvaležnost!
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 13:18
@amigo:
Ti si postavil tezo, da je pri vsem skupaj šlo zgolj za to, da je razpis v Sloveniji bil dobljen vnaprej, ker je Sistemska tehnika imela produkt zgolj na papirju in da se je Riedl tega zavedal in je zahteval podkupnine kao za posrednike v Sloveniji, čeprav je želel vse zadržati zase. Bil si toliko "nadčloveka", da si to sestavil, čeprav takšne teze še nihče doslej od uradnih organov ni postavil. Ko pa te vprašam, kako v to razlago spada vloga Zagožna in Krkoviča, pa praviš, da če jaz mislim, da si nadčlovek, če niti Finci niso uspeli tega sestavit skupaj. Se ti zdi to resno?

Evidentno je, da v svojo tezo ne znaš uvrstit Zagožna in Krkoviča, kar pomeni luknjo v tezi. Če predpostavljam, da je šlo zgolj za nateg Fincev, sta pri Riedlovem nategu morala sodelovati dolgoletna sodelavca in sopotnika Janše Zagožen in Krkovič, in sicer so Janšo morali skupaj potunkati, ker ta del pa je dokazan, da se je Zagožen skliceval na Janšo in da je Riedl ta sklicevanja prenašal Fincem. Iz tega dela sicer izhajajo indici, da je Janša sodeloval. Porodila se mi je še tretja opcija, ampak najprej spodnja razlaga, ker tretja opcija soizhaja iz nje.

Praviš tudi, da je luknja tudi pri tezi o podkupninah, saj da ni dokazov, kako so vplivali. Res je ta del zelo luknjast, tu se strinjam. Vemo pa, da je gospodarski minister Vizjak (SDS) pomagal osebno pri pripravi dokumentacije Črnkoviču! Drugi del zgodbe pa je tisti, ki je zaenkrat žal na stranskem tiru. To je zgodba Cekute in nižjega uradnika na MO Zupana, kjer je slednji osumljen jemanja podkupnine. Zupan sicer ni bil v izbirni komisiji, je pa na MO skrbel za nabavo vojaške opreme. Vemo tudi, da je vodja projekta izbire 8kolesnikov na MO bil brat Igorja Bavčarja Dragan Bavčar. Če se spomniš gospoda iz oddaje Resnica o Patriji, kjer je v Erjavčevi pisarni govoril namesto ministra, ki je samo kimal. Strinjam se, da v tem delu zgodbe najdemo luknje, ker vpliv na komisijo ni nikjer pojasnjen.

Če torej predpostavimo, da ne poznamo nikakršnega načina, s katerim bi na razpis kdorkoli vplival in če predpostavimo, da je razpis bil že vnaprej dobljen, ker Sistemska tehnika ni bila resen konkurent s produktom na papirju, obstaja tudi opcija, da Fincev niso nategnili zgolj Riedl ali zgolj Riedl v sodelovanju s Krkovičem in Zagožnom, pri čemer bi ta dva morala potunkati svojega dolgoletnega sodelavca in sopotnika, temveč je možno tudi, da je pri nategu sodeloval tudi Janez Janša. Če že govorimo o opcijah.
Jethros
# 09.02.2012 ob 11:28
Vokindos:
Govorijo tudi o fizicno prenesenem denarju...ampak verjamem, da ste ta del pomotoma izpustili ;)
Jethros
# 09.02.2012 ob 10:18
Kralj matjaz:
Ce je komu tezko buti objektiven, si pa sam dokazal, da si kralj med neobjektivnezi :)
A si nasel Janseve dokumente o izvoru nepremicnin? Aja, saj si dejal, da si zadovoljen z dokumenti o prodaji...samo pokazati bi moral kako je prisel do vikenda, zemljisc v Trenti in stanovanja na Neubergerjevi...normalno, da je kasneje stanovanja menjaval, ampak tebe, kralja objektivnosti, resnica ne zanima :)
Aja, Thaler je politicno truplo, le uporabimo lahko vsakic izraz "nedolzen dokler se ga ne obsodi".
Jethros
# 09.02.2012 ob 10:08
Kralj matjaz:
Thaler je kriv, ni vazno kaj OLAF rece :)
Zanimivo kaj ;)
Jethros
# 09.02.2012 ob 10:07
Stein:
Tudi dokaze proti Zidarju nisi videl, pa proti Hildi tudi ne, pa proti Kordezu niti, pa Bavcarju tudi ne, pa proti Srotu, Lovsinu....
Za vse navedene se je bralo popolnoma enako, tok dogodkov, ki naj bi dokazovali to, cesar so obtozeni.
Pa ne mi niti slucajno nabijati s kakimi nedolzni dokler se jim ne dokaze bla bla bla...
Vsi smo enakega mnenja, da so stalo naredili...kako to, da vss pa tok dogodkov, ugotovitev v treh drzavah v poslu sPatrio, ne premakne?
Aja, vera v Janso je mocnejsa od razuma.
polarni123
# 09.02.2012 ob 09:59
Ja tisti, ki mislite, da je stvaren dokaz nakazilo na tekoči račun prejemnika ste res face. Čestitam, pa tudi nepismeni ste saj niste prebrali članka. Predvsem so iz članka vidne velike izkušnje v trgovanju z orožjem tistih, ki so prejemali podkupnine. Očitn oje bil ores že velik otakih poslov izpeljanih. Težka bo težka priti do konca denarne verige in končnega prejemnika, ki je kasiral v vrečki.
Zelo težko bodo na koncu koga obtožili, preveč izkušenj imajo. Tudi sedaj so za ministra za obrambo dali DARSOV-ca. Tam so šele letele podkupnine pa nič ni prišlo ven. Verjetno bodo obsojeni na začetku denarne verige končni prejemniki pa bodo na raznih funkcijah v RS. Tudi prav. Očitno je ljudstvo to hotelo.
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 09:41
@lipa:
Cekuta je poleg Lebana edini dobival denar na TRR. Za uradne storitve, po pogodbi.
levak
# 09.02.2012 ob 09:28
Kaj je utopija?
Nič več transparentnih poslov v Sloveniji.
Daedalus
# 09.02.2012 ob 14:15
PS: Pa Stožice stojijo, in zaenkrat zelo dobro funkcionirajo. Kaj pa Patrie?
štamprle
# 09.02.2012 ob 14:15
Dejan Karba, kdo drug. On je plačan, da čimbolj očrni SDS in Janšo, pa čeprav popolnoma brez dokazov. Če bi imel kakršnekoli dokaze, bi jih predložil na sodišču.

Ko se bo to končalo, bo Karba najbolj nezaželjen novinar v Sloveniji. Kdo bo bral oz verjel nekomu, ki dokazano laže?


Dejan karba, teolog (iz iste generacije Irgilova), plačan, da očrni SDS in Janšo?!? Kdo ga pa plačuje zato, mogoče Cerkev ali celo Kučan? A jaz mogoče česa ne vem, a ti kar tako malo na slepo streljaš?
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 13:56
@sema:
Cekuta je imel s Patrijo svetovalno pogodbo, na podlagi katere je dobil mesečno okoli 4.000€ na TRR. To je legalen del, za katerega se ve kako in kaj. Ne ve pa se, kam je šel denar za podkupnine. Sodeč po oddaji Resnica o Patriji in temu, kar so doslej mediji zapisali, je denar v Slovenijo prišel po dveh vejah. Ena je Wolf, ki je vstopil v igro po zamenjavi vlade 2004, saj Cekuta, ki je pred tem bil zadolžen za predsednika vlade (in države), ni imel dostopa do Janše. Druga veja pa je še vedno bil Cekuta, ki postal bil zadolžen za nižje uradnike in je v skupnem postopku z uradnikom na MO Petrom Zupanom, s tem, da zadeva še ni v fazi sojenja.
borbo
# 09.02.2012 ob 13:33
kot neznanega dne, na neznanem kraju, na neugotovljiv način....

Ta izjava vam je pa sedla a ne.
Slovenski BOB stoletja.
Binder Dandet
# 09.02.2012 ob 11:45
@Jethros:
To o Jankoviću in neskrivanju premoženja ni ravno res. Res je, da ne skrivajo, da so premožni. Sicer mu drugega tudi ni ostalo, če je tudi po uradni poti zaslužil milijone. Ni pa res, da ne skrivajo premoženja. Samo Bog ve, koliko ga je na Cipru.
Kazalo