Slovenija

Poudarki

  • "Vsaka nova vlada pripravlja svoje študije"
  • "Za naložbe je nujna infrastruktura"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 29 glasov Ocenite to novico!
Avtoceste
Avtoceste do Koroške še nekaj časa ne bo. Foto: MMC RTV SLO
Peter Gašperšič
Minister za infrastrukturo je tokrat razburil Korošce. Foto: BoBo

Dodaj v

Hitra cesta na Koroško se znova odmika, Korošcem zmanjkuje potrpljenja

Napovedujejo tudi proteste in nepokorščino
22. november 2014 ob 07:22,
zadnji poseg: 22. november 2014 ob 07:34
Dravograd - MMC RTV SLO, Radio Slovenija, STA

Kljub velikim pričakovanjem Korošcev, da bodo ob obisku ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča dobili jasen časovni načrt gradnje 3. razvojne osi, so dobili le ohlapne obljube.

Zaradi vse več informacij, da se gradnja tretje razvojne osi odmika v daljno prihodnost, so v petek v Dravogradu pripravili okroglo mizo o tem vprašanju. Poleg ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča se je je udeležila tudi delegacija državnih svetnikov in članov avstrijskega zveznega sveta na čelu s predsednico Ano Blatnik, ki se je predtem v Ljubljani srečala z najvišjimi političnimi predstavniki države.

Korošci so od ministra Gašperšiča pričakovali jasen časovni načrt gradnje avtoceste, a se to ni zgodilo. Minister je tako povedal, da najpomembnejši od štirih odsekov severnega dela tretje razvojne osi, to je odsek od avtoceste do Velenja, še ni umeščen v prostor. Na ministrstvu si bodo prizadevali za premik naprej in da se "vsaj približamo gradnji v tem mandatu", je dodal minister. Glede dveh odsekov naprej od Slovenj Gradca, najprej do Otiškega Vrha in nato od tam v Mežiško dolino, pa je dejal, da bodo iskali "najustreznejšo prometno rešitev", veliko pa je po njegovem treba storiti tudi za obnovo obstoječega omrežja.

Vsaka nova vlada pripravlja svoje študije
Več govornikov je znova izpostavilo vpliv slabih cestnih povezav na razvoj gospodarstva in spodbujajo odseljevanje predvsem mladih. Koordinator koroških občin za projekt tretje razvojne osi in prevaljski župan Matic Tasič je ob tem dodal, da je treba k projektu resno pristopiti, ne pa da vsaka nova vlada pripravlja novo štetje prometa in nove študije. Prepričan je še, da rekonstrukcija obstoječih prometnic kot alternativa tretji razvojni osi ni sprejemljiva in da Korošci tudi tega, da se hitra cesta zgradi samo do Slovenj Gradca, ne sprejemajo.

Predsednik slovenjgraške območne obrtne zbornice Ivan Meh je bil zaradi vnovičnega odlašanja pri poteku gradnje ogorčen - poudaril je, da so koroški obrtniki zelo razočarani nad dejanji države, dodal: "Enako plačujemo davke in cestnine, pa nikakor ne moremo priti do ugodnosti, ki jih imajo v osrednji Sloveniji." Tudi zato je napovedal, da bo sam pobudnik protestov, državljanske nepokorščine in zapore cest v Ljubljani.

Za naložbe je nujna infrastruktura
Toda slabe cestne povezave ne vplivajo le na konkurenčnost koroškega gospodarstva - tretja razvojna os do mejnih prehodov Vič in Holmec je pomembna tudi za Avstrijo, je poudarila predsednica avstrijskega zveznega sveta Ana Blatnik: "Avstrija je največja in najpomembnejša vlagateljica v tem delu Slovenije." Dodala je, da je za spodbujanje naložb nujna urejena infrastruktura.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
levak
# 22.11.2014 ob 09:01
Kaj pomeni AC za razvoj regije je jasno. Iz Ljubljane do Murske Sobote prideš v približno istem času kot do Kočevja, da ne govorimo kje je Bovec, Metlika in Črnomelj ter seveda Koroška.
Ob takih povezavah je razvoj regije misija nemogoče. Pa tako geografsko majhna država smo.

Železnice so pa itak sramota, saj iz Kopra v Maribor pride prej soliden kolesar.
dKv
# 22.11.2014 ob 08:42
imeli bi kompletni avtocestni križ narejen, če razni zidarji in ostala kompanija nebi ukradla tok denarja. sam zaradi napak v procesu nikoli nebodo vrnali. Ekonomsko upravičena...to pomeni da se ziher nisi nikoli tam mimo pelal in misliš da tam vse skup zivi dvesto ljudi...od Velenja do Mislinje lahk na dveh mestih prehitiš traktor, naprej do SG je skoz omejitev 50 pa 70km/h, lahk ji dosežeš,če ni kakega kamiona pred tabo... cesta je na nekaterih delih tk ozka da se še dva kamiona ne moreta srečati...
Wasabi
# 22.11.2014 ob 07:56
Kam pošljem račun za uničene končnike?
juster
# 22.11.2014 ob 08:27
Je lahko tudi hitra cesta konec koncev.

In če se kateremu ministru posreči obstoječo traso porihtat do te mere da bo možna po njej konsistentna vožnja z vsaj 90 si zasluži nobelovo za promet. Stari avstroogrski kolovozi pač niso bli trasirani s takimi hitrostmi v mislih.
JBT
# 22.11.2014 ob 09:31
Sicer pa, če bi namesto v TEŠ vložili ta denar v gradnjo avtocest, bi jo lahko naredili od SG do Kočevja!
krawica
# 22.11.2014 ob 09:14
Pido: seveda tako razmisljas, saj se ocitno v zivljenju se nisi peljal drugje kot do bureka na miklosicevi. Tam zivi ogromno ljudi, gre za celo regijo ki je odrezana od ostale slovenije zaradi mocno poddimenzionirane ceste. Kocevje ima vsaj trenutno povezavo na pol normalno.
BACK
# 22.11.2014 ob 08:59
A se vi zavedate, kaj so Korošci skos zgodovino počel....ne se zajebavat z njimi ;)
abria
# 22.11.2014 ob 09:19
Če vedno volite enake politike, bo tudi rezultat vedno enak.
( dvigovanje davkov vsem,
zmanjšanje socialnih pomoči za reveže,
zadolževanje državljanov za neracionalno trošenje za plače in dobavitelje javnega sektorja ).
kralj matjaž
# 22.11.2014 ob 08:29
pido in ševorov
Infrastruktura se ne gradi, ker bi bila ekonomsko upravičena, ampak, da se izboljša življenje ljudi.
Saj veš solidarnost pa to.
problem43
# 22.11.2014 ob 08:55
Pido in ševorov, saj to je žalost, da ni daleč pa vseeno potrebuješ več kot uro do avtoceste, če bi pa bila spodobna cestna povezava bi bil pa v celju v maximalno pol ure...da ne omenjam kako zluknjane ceste imamo...
davide
# 22.11.2014 ob 09:19
kako bodo delali avtocesto, če še obstoječih mostov ne obnovijo
N4z
# 22.11.2014 ob 11:15
JanezNovak časi ekonomskega in gospodarskega determinizma so z 20. stoletjem mimo. Korošci si tako kot vsi drugi Slovenci zaslužimo človeka dostojno infrastrukturo, ki je pa ni. Ivan Meh je dobro povedal: Zakaj bi plačevali iste davke in prispevke, če pa se vozimo po kolovozih. Zaradi takšnih gospodarstvenikov kot si, smo tam kjer smo. V preteklosti.

Verjemi, da je imela Koroška (predvsem na račun takrat še obstoječe železnice) boljše prometne povezave v času AVSTROOGRSKE.
kw123
# 22.11.2014 ob 09:41
Kdaj mi bo povrnjenih 565€, ki jih vsako leto prispevam v cestni sklad?
Crveni
# 22.11.2014 ob 09:45
Hitra cesta se mi sliši neka polovičarska rešitev. Če se že dela, naj se naredi ornh.
Korošec
# 22.11.2014 ob 09:48
Ne vem zakaj se toliko zavaja z tole AC, ni govora že več kot 10 let o nobeni AC ampak o hitri cesti, za katero so že vrisane 3 možne trase, tole zavajanje v naslovu se mi zdi navadna malomarnost ali pa novinar ne zna prepirat iz STA kjer jasno piše Za Korošce hitra cesta nujna, a minister Gašperšič brez konkretnih obljub
JBT
# 22.11.2014 ob 09:32
Aja, pozabil sem dodati, če jih ne bi gradili v Sloveniji, kjer gre še polovico za provizije!
mato30
# 22.11.2014 ob 10:27
lukey90,

a 6 pasovnica okoli ljubljane je pa upravičena?
JBT
# 22.11.2014 ob 09:35
Ali se kdo iz Saleškega lobija zaveda, da so v TEŠu pokradli denarja za AC od Celja do SLovenj Gradca?
xit
# 22.11.2014 ob 12:34
Verjetno pa je boljs, da se koroska s hitro cesto poveze z Avstrijo kot pa z balkanom...
xes
# 22.11.2014 ob 10:58
Ko je bil denar in bi se lahko gradilo so se pa ravno na koroskem par let kregali kod naj gre trasa ... zal mi je samo, da niso ta cas tretje osi gradili tam kjer ni tezav namesto, da so cakali gospodo na koroskem da se zmenijo cez katero njivo sme cesta iti ... s tem so oskodovali vse ostale kraje koder naj bi potekala avtocesta tretje razvojne osi ...
AM
# 22.11.2014 ob 09:39
Ideja Justra sploh ni slaba.

Za ta konec ne rabimo AC, ampak rabimo hitro cesto z omejitvijo 100 ali 110 km/h.
Podobno kot je AC brez odstavnih pasov do Murske Sobote.

Za začetek, se lahko zgradi še 1 dvopasovnica zraven obstoječe od Arje Vasi do Velenja, s tem da jo je potrebno pri kamnolomu speljati drugje.

Podobno se lahko naredi tudi od Hude Luknje do Dravograda, vendar drugje mimo naselij Mislinja in SG.

Za preostanek pa bi bilo verjetno potrebno narediti predore, kar pomeni +10 let (a la Markovec).
xit
# 22.11.2014 ob 12:31
Naj se koroska odcepi, ker v Ljubljani za njih verjetno nokdar ne bo posluha...
jeanm
# 22.11.2014 ob 20:12
@fafaron

Očitno še nisi uporabljal javnega prevoza na Koroškem...
gulmor
# 22.11.2014 ob 12:13
Ne rabimo avtoceste. Ampak hitro cesto. Dejte si že to zapomnit, ljubljanske srajce.
angeleyes
# 22.11.2014 ob 09:15
To se tudi jaz vprašujem, zakaj želijo speljati avtocesto iz Velenja tam v smeri Šentruperta, namesto nekam v bližino sedanje cestne povezave proti Celju, kamor gravitira več prometa.
smoky77
# 22.11.2014 ob 16:39
Pa pismo, dajte koncesijo komerkoli, naj nam naredijo to cesto... riti nesposobne birokratske!
MoM
# 22.11.2014 ob 12:04
V začetku tedna so obvestili nas Belokranjce, da se lahko pobrišemo pod nosom do 2029, danes so z resnico seznanili se Korošce...

edini pameten komentar do sedaj je bil "kje je moj denar, ki ga vsako leto vplačam v cestnisklad, etc" ?????
Murat&Jose
# 22.11.2014 ob 11:24
Do TEŠ se pride peš, vse ostalo pride, ko bodo provizije razdeljene.
necromncr
# 22.11.2014 ob 09:07
KDAJ ... bomo se odločili, da izklopimo televizorje in razbijemo ta sistem, ki skrbi za standarde in ne za NAS LJUDI????
sonce12
# 22.11.2014 ob 11:22
Glede na traso, če bi bila tam AC, bi bilo nekaj podobnega kot od pri Trojanah, veliko zmanševanja hirosti, neeakomerna vožnja in veliko obvestil. Naj ne delajo neke študije, se usklajujejo, ker je vse popolnoma jasno, traso v prostor tako, da bo čim manj tunelov in mostov, pa ja, je krvavo potrebna hitra cesta, ali avtocesta in železnica, pa to do meje, ker avstici bodo že povezali potem tisti konec avstrije do njihove AC, samo pri nas čakajo na nevem koga, da bo šlo vse v pravo smer. In zavlačevali ali je potrebno ali ne??
DawiiT
# 23.11.2014 ob 12:57
sem ravno naredo primerjavo. Mežica do ljubljane je 55km zračne razdalje, rabiš 1.55h do ljubljane medtem ko je murska sobota 142km zračne razdalje od ljubljane in rabiš 1.44h do ljuibljane.
sober
# 22.11.2014 ob 22:42
Župan Andrej Čas je pred volitvami omenjal zapore cest okoli Ljubljane, te blokade je treba postaviti! upam da bo to uresničil čimhitreje.
VinBencin
# 22.11.2014 ob 23:37
dKv
če bi pa imeli sposobne politike in ne nesposobne skorumpirane avtokrate bi avtoceste gradili že po drugi svetovni vojni tako kot cela zahodna Evropa, ne pa šele po letu 1991 tako kot cel vzhodni blok.
Neikius
# 22.11.2014 ob 15:24
@fafaron: Zakaj pa ne, se strinjam. Kaj pa vlak? Itak pa je moj argument da se ceste Velenje-Celje ne rabi, cesto rabi Koroška. Koroški je treba skrajšat pot za 30 minut!
Guliarth
# 22.11.2014 ob 12:05
Ja višjo cestnino smo plačali a kaj ko so si večino denarja razdelili priskledniki in ga za dejanski namen več ni. Korošci, v vrsto in zapreti vpanico v Lj, boste hitro imeli AC.
gozdar1
# 22.11.2014 ob 10:34
zakaj se v Sloveniji vedno pogovarjamo o cestah skoraj nič pa o železnicah pa so te v veliko slabšem stanju in marsikje veliko bolj smiselne,kot avtocesta v vsako vas.
wisan
# 22.11.2014 ob 10:11
Raje bi povabili kitajskega podpredsednika in bankirje, če so že ravno pri nas.

Ali pa prenehajmo z gradnjo cest in se raje odločimo za: Pipistrel v vsako hišo.
AM
# 22.11.2014 ob 09:54
Če je hitra cesta narejena z dvema ločenima voziščema in z odtsvnimi nišami, sam ne vidim bistvene razlike, med AC in hitro cesto.

Razen v najvišji dovoljeni hitrosti. 110 namesto 130 km/h.
Lion007
# 23.11.2014 ob 16:19
Pri nas je vsaka stvar ekonomsko neupravičeva. Pa naj bodo železnice, AC, HC... Butli za v Butale se temu reče. Ko je potebno krasti, pa ni težav. Takrat pa ni recesije.
prihodnost
# 23.11.2014 ob 11:48
Sem iz Celja pa lahko recem, da na Koroskem vedno dobijo cisto figo!!!! Nasa drzava je vredu in imamo pridno ljudstvo v "vecini" ampak kaj ko se politika ne zavzame za pomoc gospodarstvu, temvec samo vzame in zabirukratira.
alex666
# 23.11.2014 ob 10:29
...pozabljena pokrajina...žalostno...
Gepard007
# 23.11.2014 ob 09:13
Mislim, da ne bo dolgo, ko bo moral naš kadrovnik Cerar zamenjat še ministra za infrastrukturo, ker ni z njim čisto nič!!
atal
# 23.11.2014 ob 07:31
grta pa dovta.

ce ne bo takoj ukrepanja v smeri izgradnje nove ceste bodo prav korosci tisti, ki bodo prvi zaceli proteste proti novi vladi. NOVO CESTO ALI PA DVOJNE POTNE STROSKE, kot g Miro.
sober
# 22.11.2014 ob 22:29
IVAN MEH - Jaz in cela Koroška smo s teboj!!! Kaj se pa to pravi, kriminalci, sami kriminalci v parlamentu!! to sodi v zapor, na pa v 'hram demokracije', ki to davno ni več !!!
patria
# 22.11.2014 ob 09:25
Na Koroškem še dolgo ne bo avtoceste in zato mislim, da kljub zavzemanju zanjo bi morali najprej in takoj kompletno obnoviti sedanje ceste, ne pa da se vse usmerja v avtocesto katere še dolgo ne bo, nič pa se ne naredi za trenutno nemogoče stanje cest, kar bi morali narediti že včeraj ne šele jutri.
Lion007
# 24.11.2014 ob 23:31
Na soočenjih je bil na prvem mestu mali človek in pravice. Zdaj je šlo vse v pozabo in tako kot prejšnje vlade. Udari po njemu in vzemi še zadnje cente, ki jih ima. Država pa itak nima niti za golo preživetje.
AM
# 24.11.2014 ob 13:38
DawiiT

Če prideš iz LJ v Mežico v manj kot 2 urah, mislim da moraš voziti več kot pa omejitve.
24minut
# 23.11.2014 ob 09:49
govorite o hitri cesti ali o avto cesti?! to je razlika
Neikius
# 22.11.2014 ob 15:22
1) Od kdaj se govori o avtocesti? Nižje dol je nekje omenjena hitra cesta...

2) Šaleški lobi seveda hoče, da teče nova cesta na trasi Velenje-Celje, Koroški lobi pa hoče seveda krajšo povezavo nekje iz Koroške proti avtocesti direktno. Predvidoma bi to bilo malo stran od SG pa direkt na jug čez hribe bližje Šoštanja in potem direkt proti Šempetru nekje. Mislim da je logično zakaj je tako.

Glede tras je meni osebno druga bolj logična, zakaj? Še ena cesta po dolinah ki že itak imajo preveč cest samo uničuje rodovitno zemljo. Pa v sloveniji kjer vsak hoče miljon odškodidne za parcelo bo ta trasa navsezadnje dražja kot druga skoz hribe in doline (tuneli viadukti). Itak se pa naredi najprej 1 hitro cesto pa kasneje po potrebi še 1 pas. Mogoče bi tudi Avstrijci prispevali?

Kar se mene tiče je šaleški lobi dobil TEŠ, koroški lobi pa lahko dobi normalno cesto (malo sem pristranski, rojen tam). Uglavnem jedro celega mojega argumenta tukaj je da šaleški lobi enostavno preveč izigrava državo, korošci pa nikoli ne dobijo nič dobrega. Meni se zdi da Velenje ne potrebuje še več pomoči.

3) Glede cestnih povezav, se zavedate da to niti avstroogrski kolovozi niso? Cesta iz slovenske Koroške proti preostanku Slovenije ni obstajala do 1950. No razen kolovozi prek hribov. 1900 do 1960 je bila železnica, nekje 10 let predno so jo zaprli so pa po podobni trasi naredili ceste. Imaš povezavo po dravski dolini, imaš eno cesto po tej ozki dolini proti Velenju pa nekaj kolovozov čez hribe. V Avstrijo je 3x več povezav kot v Slovenijo. Očitno Slovenija noče Koroške.

4) Predelava obstoječe ceste bi bila mogoča v večji meri. Trenutno so problem:
* direktni dovozi iz hišnih dvorišč na regionalno glavno cesto (!!!)
* preveč vasi in omejitev
* mestoma zelo uničena cesta
Torej veliko zelo nevarnih odsekov zaradi zgoraj omenjenih problemov. Rešitve?
* Odstraniti direktne dovoze na cesto, naredit odcepe v stilu avtoceste ali pa krožišča kjer ne gre drugače.
* Druga težava bo rešena s prvo rešitvijo in se lahko omejitve v večji meri odstrani. Čimmanj semaforjev. Lahko da bo potrebna kakšna obvoznica kje, čeprav bo verjetno lažje naredit obvoze za lokalne ceste.
* Tule je jasno...

Ta druga rešitev je zasilna rešitev... s tem da s to rešitvijo pač ne zmanjšamo poti za več kot 10 minut, bi pa pomembno izboljšali varnost, trenutno je ta cesta katastrofa glede varnosti.

Glede obvoza za VElenje ali ne (glej http://www.drc.si/Portals/6/prispevki/I/
106-116.pdf) D1-E1-F1 proti D1-E2-F2 pa je zanimivo vprašanje kaj je bolje, 5 minut manj za Velenje ali 5 minut manj za celo Koroško (tudi vzhodni del avstrijske Koroške).
Zwook
# 22.11.2014 ob 11:13
Na obstoječi trasi je nemogoče narediti hitro cesto, ker vodi večinoma po ozkih dolinah, soteskah. Za hitro cesto bi bilo potrebnih veliko viaduktov, tunelov, mostov, tako da ne bi ne bilo bistveno dražje graditi dvopasovnico.
Kazalo