Slovenija

Poudarki

  • Na šolah se spodbuja medsebojna pomoč dijakov
  • Inštrukcije od 6 do 16 evrov na uro
  • Programi une pomoči na CSD-jih različni
  • Številne oblike pomoči v mariborskem MISSS-u
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,8 od 16 glasov Ocenite to novico!
Številni dijaki pomoč iščejo pri inštruktorjih. Foto: EPA
Povprečne cene inštrukcij v Ljubljani in Mariboru (matematika in tuji jeziki):
 šolska ura – individualno 6–15,5 evra,
šolska ura – dvojice ali trojice 8,5–12,5 evra,
priprave na maturo (paketi 20 do 60 ur) 5,1–16 evrov na šolsko uro.
Matura se počasi bliža. Foto: RTV SLO
Bliža se konec šolskea leta, zato učni uspeh marsikoga že skrbi. Foto: MMC RTV SLO
CSD Ptuj
Na CSD Ptuj organizirajo predvsem pomoč v obliki strategij učenja. Foto: MMC RTV SLO
Matematika je trd oreh za marsikoga. Foto: RTV SLO

Dodaj v

Kam po pomoč ob (pre)dragih inštrukcijah?

Pomoč ponujajo centri za socialno delo, ZPM in MISSS
19. april 2009 ob 10:19
Ljubljana - MMC RTV SLO

Bliža se čas, ko skušajo številni osnovnošolci in dijaki izboljšati ocene pri predmetih, ki jim posebej ne ležijo. Toda zunaj šole brezplačne pomoči ne najdejo zlahka.

Kot so nam povedali sogovorniki na različnih srednjih šolah, spodbujajo predvsem medsebojno pomoč dijakov. Tako imajo, denimo, na Gimnaziji Moste uspešnejši dijaki pomoč manj uspešnim celo priznano v okviru izbirnih vsebin. Na nekaterih šolah so učitelji pripravljeni pomagati tudi z individualnimi urami. Kot nam je povedala Magda Marcius, svetovalna delavka na Gimnaziji Šiška, so pri njih ure organizirane učne pomoči na programu le v športnih oddelkih, dopolnilni pouk pa se izvaja le, če je kritičen uspeh celotnega razreda.

Svetovalna delavka na ljubljanski Srednji ekonomski šoli Zdenia Kodey pa je za MMC dejala, da imajo pri njih učitelji dodatne ure le za dijake s posebnimi potrebami, ki potrebujejo odločbo ministrstva za šolstvo, na šoli pa jih je okoli deset (gre za dolgotrajno bolne dijake, dijake z motnjami koncentracije, tuje državljane ipd.). Sicer pa sama meni, da je pri nas premalo razvita pomoč, ki bi jo lahko omogočali študentje pedagogike in pedagoških smeri, saj sodelovanja z univerzami skorajda ni.

Kam pa naj se za pomoč obrnejo drugi? Večinoma rešitev iščejo pri inštruktorjih, toda inštrukcije niso poceni.

Usposobljenost inštruktorjev različna
Cene so odvisne od usposobljenosti inštruktorjev, saj je iz nekaterih oglasnih portalov razvidno, da pomoč ponujajo tudi maturanti, študenti najrazličnejših smeri ipd. Za učno uro pri inštruktorju – profesorju oziroma diplomantu zahtevane smeri bomo tako le stežka odšteli manj kot 12 evrov. Portal mojucitelj.net pri tem omogoča tudi ocenjevanje inštruktorjev in komentiranje njihovega dela.

Kaj pa če učenci, dijaki ali njihovi starši za tovrstne storitve niso pripravljeni seči v žep? Na šolah so nam ponudili celo vrsto rešitev, od učne pomoči na centrih za socialno delo, v Knjižnici Otona Župančiča do Slovenske filantropije. Zadnji so nam pojasnili, da učno pomoč ponujajo le otrokom migrantov, ki ne znajo slovensko. Iz omenjene knjižnice pa so nam sporočili, da je učna pomoč zamrla lansko leto, ko je zmanjkalo prostovoljcev.

Kako pa je na centrih za socialno delo? Kot so nam pojasnili na ministrstvu za delo ter na Skupnosti centrov za socialno delo, v okviru CSD-jev učna pomoč sicer ne šteje med redne dejavnosti; kljub temu pa obstajajo najrazličnejši programi za pomoč otrokom in mladostnikom, ki imajo težave pri odraščanju oziroma prihajajo iz socialno šibkejših družin. Ti programi, ki ponekod vključujejo tudi pomoč pri učenju, so financirani od občin ali ministrstva za delo, kjer bodo letos sofinancirali okoli 35 takih programov, zanje pa bodo namenili približno 470.000 evrov.

Seznam preventivnih programov za otroke in mladostnike (vir: ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve)

Pomoč na CSD-jih ni povsod enaka
Vseeno pa so ti programi različni in tudi učna pomoč, ki jo morda predvidevajo, ni vselej enaka. Direktor Centra za socialno delo Ptuj Miran Kerin nam je tako, denimo, pojasnil, da se njihovi programi omejujejo predvsem na strategije in tehnike učenja, konkretna pomoč pri posameznem predmetu pa je na voljo kvečjemu osnovnošolcem. Podobno je povedal Aljoša Gadžijev s Centra za socialno delo Ljubljana Moste, le da pri njih prostovoljci in zaposleni občasno izvajajo tudi inštrukcije, pač glede na zmožnosti, ki jih trenutno imajo. "Seveda pa nismo zastonj inštrukcijski servis," dodaja. Ob tem velja opozoriti še, da mladi za vključitev v programe CSD-jev potrebujejo soglasje družine.

Učno pomoč na območju Ljubljane izvaja tudi Zveza prijateljev mladine Moste. Študentje prostovoljci pri tem obiskujejo ljubljanske osnovne šole, kjer je bil njihov namen sprva pomagati socialno izključenim otrokom, a so interes pokazali tudi drugi, je za MMC povedala Tanja Petek. Vendar pa v program srednje šole niso vključene.

Mariborčani v prednosti pred Ljubljančani?
Ena izmed organizacij, kamor so nas napotili na šole, je tudi Mladinsko informacijsko-svetovalno središče (MISSS). V ljubljanskem MISSS-u so nam povedali, da učno pomoč izvajajo le za otroke priseljencev. Drugače je v Mariboru, kjer v okviru tamkajšnjega MISSS-a deluje Infopeka. Kot nam je povedala koordinatorica Urška Breznik, pri njih poteka učna pomoč tako za osnovnošolce in srednješolce kot za študente.

Izvajajo jo prostovoljci, ki pa morajo najprej skozi enomesečno usposabljanje. Sodelujejo tudi z defektologinjo in spacialno pedagoginjo. Inštrukcije se izvajajo v njihovih prostorih, za pomoč pa jih večkrat prosijo CSD-ji in dijaški domovi, pa tudi posamezniki. Pa so inštruktorji dovolj usposobljeni? Kot nam je povedala Breznikova, se za tovrstno delo javljajo tudi dijaki z boljšim uspehom, prav tako pa tudi študentje najrazličnejših smeri. Na vprašanje, kako je, denimo, z zahtevnejšo snovjo, kot je matematika na maturi, Breznikova odgovarja, da so kos tudi temu.

Erna Strniša
erna.strnisa@rtvslo.si


Prijavi napako
Komentarji
galoper
# 26.04.2009 ob 19:14
Starši so najbližja in najcenejša inštruktorska pomoč.
Sony girl
# 25.04.2009 ob 18:57
Aja, še neki bi povedala kot primer. A mislite, da so viruozi na raznih inštrumentih postali viruozi, ker so inštrument gledal, al zato ker so ga po osem ur na dan drkal, da so začutl in muziko in obnašanje inštrumenta in da so sebe naučil it čez note.

Isto je z matematiko. Ne morš je znat, če ne skapiraš za kaj gre. In moje menje je, dokler se ne vsedeš zdraven, ne morš nardit. Treba je pač tolk samodiscipline, da se spraviš čez tahujš in pogruntaš za kaj se sploh gre.
Sony girl
# 25.04.2009 ob 18:49
Zakaj rabi otrok inštrukcije? Mislim, da sta možna res samo dva razloga. Zaradi lenobe. Zato, ker ti gre profesor na k*. Res majčken odstotek je tistih, ki RES ne vejo kaj bi nardil z ulomkom ali polinomom ali BOG NE DAJ odvodom.

Za primer lahko dam sebe. V sredni šoli sem mela nonstop graje pri matematiki, pa ne zato, ker sem butasta, ampak ker mi je šla učitlca tak na kurac, da se mi je blo matematko za bruhat učit. Mami me je forsirala, da mi plača inštrukcije, dvakrat/trikrat sem res šla, pol sem pa pogruntala, da je matematika narejena po enem in istem kopitu. Prfoksa mi je stisnla grajo, jst sm se en teden učila, nardila. Itak me je ženska črtila, tak da tud če bi se sprot učila, bi mela graje. Ko jo jeb* staro, upam da je že pokojna (RIP). Ko sem prišla na faks, sem dobila vredu učitelja za matematiko (naravoslovni faks, matematka1, matematka2, sej če bo profesorca vedla, da sem na narovoslovnem faksu, bi itak crknla od smeha), dobro nam je podal snov, dal nam je ustrezno literaturo in uala, padale so 8.

Otroc, matematko se ne uči tko, da v luft zjaš in študiraš na boljše cajte. Potrebna je velika mera koncentracije, sposobnost razumevanja teksta, potrebno se je poglobit v primer in zgruntat kaj je matematik hotu z grafom ali enačbo povedat, in seveda spomin, da lahko slediš vsem unim črkam, ki se pojavljajo v enačbi. Vsekakor pa ZICLEDER, kulica in kup papirja, da računaš, računaš, računaš. Več ko maš računske prakse, hitrej ti gre obračanje ulomkov, hitrej narišeš grafe, hitrej predvidiš rezultat. Pol ko si že enkrat nadrkan z vsem tem sranjem, pol se začne pa veselica. Dobiš primer, no dragi inženirji, kako bi tole zračunal? Kakšno metodo bi uporabili...aaammm...

Tud če ste v srednji šoli, priporočam tole knjigo, stara ko zemlja, sam snov je pa ful sistematično razložena, sploh odvodi in podoben šit: Rajko Jamnik: Matematika (sam to ni za une, dva dni pred testom, takrat je že prepozn)
skitnica
# 20.04.2009 ob 11:08
zakj pa inštrukcije,saj ima otrok dovolj časa za učenje naj ga starša samo spravita k učenju,so pa tudi izjeme,katere rabijo dodatne inštrukcije so pa tudi brezplačne inštrukcije.
Kamikaze
# 19.04.2009 ob 18:46
@konopiscar: Sej niso, sej pravim da ni problem v sistemu, ampak v odnosu mladine... ampak jaz tudi razumem da znanje v gimnaziji je bazično znanje, ki ga vsaj pri večini faksov potem nadalje nadgrajuješ in si potem sposoben logičnega reševanja problemov...

@Avsec_Boštjan: Najprej pozdravi svoje komplekse, pa potem komentiraj. Sicer pa za škofijske gimnazije si ze slišal? Tam pa imajo vsi same 5ke, ker jih ne pretepajo in poneumljajo? Pa očitno potem morajo biti vsi intelektualci v sloveniji komunisti... Pa je šel argument. Ker pa se zavedam da je bil tvoj post le provokacija, ti želim lep dan.
Avsec_Boštjan
# 19.04.2009 ob 17:23
Po cenejšo pomoč h komunistom....zakaj !??? Zato ker komunisti namenoma pretepajo in poneumljajo vaše otroke po šolah da slednji ne morejo slediti pouku !

Zdaj pa poglejmo kdo ia pravico do diplom v Jugo Sloveniji....

Pravico do diplom imajo tisti katerih se ne pretepa...torej učitelji komunisti takšne pravice dovoljeujejo le otrokom čigar starši so komunisti....


Možnost dodtanih zaslužkov ali ropanja naroda...komunizem press
!
konopiscar
# 19.04.2009 ob 17:18
@Kamikaze
Da ostanemo na temi...
Za osvajanje nekega bazičnega znanja niso potrebne inštrukcije, vsaj po mojih izkušnjah? Ali pač?
Kje je potem problem?
ret4rd
# 19.04.2009 ob 17:08
h pouku hodt pa pisat pa spremljat pouk in maš na gim zagarantiran nejmn 4
Kamikaze
# 19.04.2009 ob 17:04
@konopiscar: Se strinjam, logično razmišljanje. Ampak človek rabi neko bazično znanje o neki tematiki da lahko o njej razmišlja... in to bazično znanje bi ti po moje mogla dat srednja šola in začetni letniki na faksu, potem pa logično reševanje realnih problemov na bazi tega znanja, ki si ga dobil prej...

Mislim ne moreš razmišljat o problemu v kvantni mehaniki, če ne veš kaj so neki osnovni delci povezani s to teorijo... Na faksu pa se strinjam, da bi mogli bolj prevzemat anglosaški model, kjer mora priti študent pripravljen na predavanje, kjer pa potem razpravljajo o problemih. Ampak vidim kako je to pri nas na faksu. Ljudje pridejo tja nepripravljeni (priznam da tudi jaz ker pač je sistem tak) in ko hoče kateri profesor kakšen problem predstavit, začnejo tisti "pisarji" brundati, naj pove kaj hoče povedat in zakaj toliko sprašuje...
Kamikaze
# 19.04.2009 ob 16:51
@John Xenir: Kot sem ti napisal, če imaš nekega glupega profesorja, drugače pa profesor ne bo dal nečesa kar ni v načrtu oz. niso delali. Pri matematiki recimo dajejo naloge kot se jih dela pri pouku, morda zdruzijo 2 problema v enega ali kaj podobnega, vsekakor pa ne kar nekaj kar nikoli niso delali. Za matematiko morda knjiga s teorijo ne pomaga toliko (pa še tukaj vprašanje) ampak še vedno obstajajo zbirke nalog in podobno ki nekemu dijaku ali učencu pomagajo z vajo do znanja... ampak v večini mularija tega ne dela dovolj. Ker najprej je treba bit kul šele potem pa je treba kaj znat... Če bi rešil vaje iz neke tematike iz vsake težavnosti kakšno, potem pa če česa ne razumeš še vedno lahko vprašaš pri pouku. Ampak ce se začneš učit zadnji dan, ali pa tistih tatežkih nalog ne rešiš, ker si rečeš, sej tega ne bo... potem pa imaš problem... ampak problem zaradi sebe, ne zaradi šole ali knjig...
John Xenir
# 19.04.2009 ob 16:28
Sej sem vedel da se bodo našli cepci, ki bodo govorili, kako so učenci leni, premalo sedijo pri knjigah, itd. Pri predmetu kot je zgodovina ali geografija se še nekako da, pogledaš knjigo in se učiš iz nje, samo pri npr. matematiki (pa tudi pri jezikih), ni vse tako preprosto, knjige in to bolj malo pomagajo, če hočeš odgovor na neko specifično vprašanje, pač knjige ne moreš vprašat. Lahko da obstaja literatura, ki bi mu obrazložila določeno stvar, ampak tega neizkušen učenec ne more kar tako najti.
konopiscar
# 19.04.2009 ob 15:39
@mobydik
se kar strinjam s tabo...
da o vrednotah in celi družbi sploh nebi razpravljal...
kaj pa so vrednote? kdo jih ustvarja?

p.s. tudi pri zgodovini se da, še kako, na praktičnih primerih učit logike
Kamikaze
# 19.04.2009 ob 15:36
@mobydik: točno tako... se strinjam... v nemčiji je katastrofa... v ameriki tudi... mislim več kot daš otroku možnosti da mrda bolj bodo otroci to izkoriščali... Učni program je itak iz leta v leto lažji...in počasi gremo k programom kot so v nemčiji in ameriki... politiki pa itak da paše, če otroku ne vcepiš da je znanje v njegovem interesu in ta pač nič ne vlaga v svojo izobrazbo ampak v računalniške igre (cele dneve) in pa v gledanje rebelde, potem je s takšnimi ljudmi pač lažje manipulirat...

Sej ne rečem, marsikaj se da brez izobrazbe in take ljudi, ki jim to uspe cenim... ampak takšni so bolj redki. Še bolj bogi se mi pa zdijo tisti, ki sicer formalno izobrazbo imajo, ker so "progurali" nimajo pa nikakršne splošne razgledanosti... in tega je vedno več... vprašajte svoje otroke na gimnazijah in srednjih šolah, če vejo katero je glavno mesto npr. Belorusije... me zanima koliko jih bo vedelo... pa se bojim da tudi marsikateri študent ne bo vedel...
mobydik
# 19.04.2009 ob 15:20
s šolskim sistemom je vse vredu. problem pa je z vrednotami.

osnovna šola ne da samo piflanja! ne kr na pamet govorit no. ok - so razlike med OŠ - moja mi je dala ogromno. ampak pri zgodovini se ne moreš učit logike, je pa vseeno prav, da neki obvladaš - tudi sam bi bil zato, da jo se uči bolj okvirno - pa se potem tisto zapomni.

problem je v učencih, ki so vedno bolj razvajeni. ničesar več ne zmorejo sami ipd. sodoben šolski sistem imajo v ameriki, pa vidimo, kakšno je tam stanje. in v nemčiji recimo, kjer učenci in dijaki na šolsko leto pri posameznem predmetu v zvezku ne popišejo niti 20 strani. v nemčiji so na gimnaziji obvezni 20 listni črtasti zvezki!
konopiscar
# 19.04.2009 ob 15:02
Če osnovnošolci/dijaki potrebujejo popoldanske inštrukcije, zato da dobijo dobre ocene, je nekaj narobe s šolskim sistemom v tej državi. Ali je snov podana narobe, ali je učni program prenatrpan oz. vsebuje preveč balasta.
Menim, da bi morala osnovna šola otroku dati znanje kako se s problemom soočiti in ga začeti reševati; osnove logičnega razmišljanja (ne pa piflanje nekih letnic/datumov, piflanje formul pri fiziki, analiziranje literarnih del, brez uporabe kančka logike in lastne pameti).
Naučite otroke razmišljanja z lastno in odgovornosti! Starši tega ne zmorejo sami, ker so po cele dneve v službi.
fuksel
# 19.04.2009 ob 14:39
jah učit se je treba....inštrukcije so samo potuha...za lenuhe....
Kamikaze
# 19.04.2009 ob 14:32
@Zlobni: Niti približno ni tako. Sej so nekateri učitelji problematični ampak večina naredi teste po načrtu in ne zahtevajo nic kaj posebnega razen kar je v knjigi. Problem je ker so otroci vedno bolj leni, v učnem smislu. Tudi sam sem opravljal kakšne inštrukcije pa vidim da je mladina lena... pride na inštrukcije brez da bi si bilokaj pogledali, ampak samo rečejo tega jaz ne znam, pride inštruktor in ugotovi da niti osnov ne zna ker si ni nič pogledal pred inštrukcijami... to je samo lenoba... in pa seveda starši, ki na otroka ne pritiskajo, ker so ti mulci razvajeni vsi povprek...

Kot je nekdo rekel, sej starši ne vzpodbujajo več otrok k učenju, ampak plačajo inštruktorja in so svoje opravili. Tisti ki pa so recimo bolj revni pa so tudi otroci drugače vzgojeni (vsaj na gimnazijah je tako), ker vejo da si starši enostavno ne morejo privoščit inštrukcij in se zato toliko bolj trudijo. Razvajeni otroci pa se ne zmenijo zato, sej bo atek plačal inštrukcije, po moznosti pri 3eh predmetih, preprosto zato ker se froc ne spravi h knjigam...
Zlobni
# 19.04.2009 ob 14:16
če bi učitelji v šolah opravili svoje delo, potreb po inštrukcijah ne bi bilo... pa tudi biznisa ne, hehe
rozlicek
# 19.04.2009 ob 14:04
Pred inštrokcijami za otroke, bi morali najprej na le te starši.
Najlažje je plačat inštrukcije potem pa imeti dobro vest. Čeprav recimo starš nima mojma o neki snovi, bi se pa lahko vsaj vsedel zraven in predebatiral o problemu. Če starš ne kaže zanimanja, kako bo to počel otrok?
Občasno jih kar precej spravim čez izpite in vem, da bi bilo včasih dovolj, da se otroci malo pogovorijo s starši in zraven dobijo še neko vzpodbudo. Otroka je potrebno naučit, da si tudi sam kaj pomaga. Le tako bo uspeval. Ne pa da že samo pri obrnjenemu računu stoka, kako je prfoks baraba, da je dal kar drug način.
pikam_dopust
# 19.04.2009 ob 13:58
Knjige (vsaj na trotel ziher sistemu OŠ in SŠ) so dobre - torej ni izgovorov, da nekdo ne more znati zato "ker je reven".

Če pa kdo rabi "dati keš iz svojega žepa, da se usede na rit in začne učiti" (kar je temeljna slabost zastonjkarskega šolskega sistema), pa naj da. Čim več bo dal, hitreje bo položil rit h knjigam in naredil letnik oz. razred. In to - glej ga čudo - neodvisno od dejanske kvalitete inštruktorja.

Hja, kjer je povpraševanje (po metanju denarja skozi okno, da se nekdo sploh usede k knjigam), tam je tudi ponudba (s hvaležnostjo nastavljen žakelj).

@mobydik - ideja je sicer na videz dobra, ima pa hudo slabost. Da bi jaz, če bi bil ti moj fotr, nategnil potrebe po inštrukcijah na ure in ure, četudi jih dejansko sploh ne rabim... Vedno se moraš vprašat, kako bi se pa ti obnašal, če bi ti nekdo tretji (torej ne ljubi tata ali mama) dal na mizo tak deal. Točno to ti bo namreč delal tvoj preljubi prestolonasledniški zaklad.
Henrik
# 19.04.2009 ob 13:08
Treba si je vzeti čas, se usesti dol in prebrati snov. In v šoli koristi, da poslušaš razlago - ne pa da tam sediš, ker pač moraš bii tam.
gn-svizec
# 19.04.2009 ob 12:42
Nekateri učebniki za sš so izjemno dobri in je v njih snov razumljivo razložena.Če spominjam učbenikov is oš, ki so bili polom.Velika potrata denarja, učinka pa ni bilo.
Zeebro
# 19.04.2009 ob 12:20
Nekateri se očitno ne zavedajo, da so ostale storitve (s katerimi se srečujemo vsak dan) veliko dražje od samih inštrukcij (omenjeni malarji, štromarji, mehaniki...). Sama cena za inštruktorje je daleč od visoke, vsaj za tiste ki so pravi inštruktorji-pedagogi.
Skoraj vsak se lahko izogne inštrukcijam, če le ima doma učbenik in zna brati (in ne samo hitro prebirati). Izvzamem pa tiste, ki imajo težave z učenjem ali pa nimajo dostopa do literature. Takim pa je potrebno nuditi brezplačno pomoč.
supermedo
# 19.04.2009 ob 11:58
Nikoli nisem hodil na inštrukcije, čeprav v srednji šoli nisem imel bleščečih ocen. Sem pa kar nekaj otrok inštruiral v času študija, večino (znance) zastonj. Nekateri stvar vzamejo resno, naredijo nalogo ki jim jo daš, se pripravijo na inštrukcije, kot jim naročiš, in potem dobijo dobro oceno na testu. Slej ko prej ne potrebujejo več inštrukcij, saj se že znajo naučiti tudi sami. Drugi pa pridejo, kot je nekdo ze napisal zgoraj, "s prazno glavo", ponavadi samo zato, ker starši tako želijo. Če so inštrukcije zastonj, jih ne otroci, ne starši ne jemlejo resno.
Problem je, ker večina otrok pride na inštrukcije teden ali manj pred kontrolko. In potem pričakujejo čudež od ene ure učenja z inštruktorjem.
Danes sem prepričan, da je prav, da so inštrukcije drage. Predvsem zato, ker jih in starši in otroci jih jemlejo resno. Kadar sem jih zaračunal sem tudi vedno več računal tistim, ki so prišli zadnji hip pred kontrolko, kot pa tistim, ki so prišli pravočasno.
dr.Koštrun
# 19.04.2009 ob 11:46
... predlagam malarsko sprostitev, z penzlom in jupolom.... je boljše plačano...
metza3
# 19.04.2009 ob 11:39
Dejstvo je takšno, da se človek ne more nekaj naučiti, če pa ne zna upravljati z svojimi možgani.
NAJ OBRAZLOŽIM: Ste že kdaj slišali za bolezen zaradi preobremenjenih živcev(povzročanje glavobola). Do nje pride, ker se nekdo preprosto ne more nekaj naučiti. Kaj je za vas učenje? Sedenje pred mizo in branje učbenikov in piflanje, poslušanje med poukom, delanje domačih nalog. Dejstvo je, da do glavobolov pride prav zaradi vseh teh treh omenjenih navad učenja. Pri vsakem načinu si človek kvari možgane.
MOJ PREDLOG: Pred učenjem si možgane spočijete z možnim ustvarjanjem živalic ali likov iz papirja(origami), potem se usedete za mizo in začnite iskati svoj način učenja. Ko ga boste našli vam bo veliko lažje:)
dr.Koštrun
# 19.04.2009 ob 11:37
Za vse tiste, ki trdijo da je predrago .... instrukcije matematike za gimnazijo v Lj. so 10 eur na uro... bruto z računom, v izvedbi enega SP, ki za ta denar pripelje še učiteljico. Pri ceni malarske ure se slednjemu za ta drobiž ne splača ukvarjat s svojim otrokom (pod pogojem da bi bil tega sposoben...), raje najame pomoč in gre na pir. Malarji namreč postanejo profesorji matematike samo pri izračunu kvadrature zidu....
mobydik
# 19.04.2009 ob 11:29
sam sem (bil) inštruktor zelo pogosto... večinoma ni bilo problema v (ne)razumevanju snovi. pogosto je problem, da se preden me ni blo sploh niso dol usedli - in pogosto je za slabo oceno dovolj že to.

naslednji fenomen so učbeniki. večina misli, da so to pač neke knjige, ki jih rabiš v šoli - in jih celo ves čas puščajo v šolskih omaricah. v učbenikih pa je snov razložena vsaj tako dobro, če ne bolje, kot jo lahko razloži inštruktor.

sam bi svojega otroka najprej motiviral le s tem, da bi mu ponudil, da polovico denarja, ki ga bi dali za inštruktorja, dobi on. pa še kak majhen nasvet, vzpodbuda, da je znanje pomembno, tudii malo pomoči staršev - sej ni nujno, da snov znamo - važno je le, da osbo motiviramo, da se nekaj nauči.
Vitamin
# 19.04.2009 ob 11:11
Jest pravm, če so starši finančno sposobni ne šparat pri inštrukcijah za svoje otroke... raje mu plačaš inštrukcije in piše matematiko 4 ali 5, kot pa da se sam uči in piše 3.

Kar se socialno ogroženih družin tiče, tako osnovne, srednje in faksi ponujajo inštrukcije zastonj. Vse je pa odvisno od otrok oz. fantov in punc, kakšno motivacijo do učenja imajo sami.

Tudi sam sem imel inštrukcije, vendar sem na njih prišel že z vprašanji in ne tako, kot večina z prazno glavo...seveda potem so drage inštrukcije, če se na njih učiš.... upam, da razumete, kaj hočem povedat. ;)

Lp
Kazalo