Slovenija

Poudarki

  • Kritika "tajnosti" priprave predlogov
  • I. Pavlinič Krebs: Ukrepati je treba takoj
  • Ščernjavič: Varčevati tudi pri javnih naročilih
  • Viranta ne moti vsebina, ampak pristop do nje
  • Hvalica: V ukrepe ne bomo privolili
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,7 od 21 glasov Ocenite to novico!
Sindikate moti tajnost, v kateri je vlada pripravila predlog varčevalnih ukrepov v javnem sektorju. Foto: MMC RTV SLO
       Vlada išče na napačnem koncu neke rezerve in prihranke.       
 Drago Ščernjavič, Sindikat državnih organov
       To, da ste jih razjezili, še preden ste se začeli pogajati, pravzaprav 'spravili v luft' javni sektor, je precej diletantsko. To se tako ne dela, treba je iti pred sindikate javnega sektorja in predstaviti vse številke in pojasniti, zakaj se ta denar potrebuje, in po mojih izkušnjah se da s temi sindikati najti neki razumen kompromis. Mi smo ga vedno.       
 Gregor Virant o pristopu k iskanju rešitve
VIDEO
Koga bodo prizadeli varče...
Predvajaj RealPlayer WindowsMedia

Dodaj v

Kje in kako varčevati v javnem sektorju?

I. Pavlinič Krebs: Denar potrebujemo zdaj
31. januar 2009 ob 08:27
Ljubljana - MMC RTV SLO

Vlada je varčevalne ukrepe v javnem sektorju spravila v "paket", kar je precej bolj "grob" poseg, kot če bi uresničila le enega izmed napovedanih ukrepov v bolj radikalni obliki, meni Doro Hvalica.

Mnenje sindikata Glosa in Sindikata državnih organov je, da predloga vladnih ukrepov ne bodo sprejeli, sta predstavnika sindikatov Doro Hvalica in Drago Ščernjavič povedala v Odmevih.

Kritika tajnosti priprave predloga ukrepov
Sindikati se ne strinjajo s "tajnostjo priprave predlogov ukrepov", saj so v tem času dobivali neuradne namige iz različnih kanalov. Ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs je dejala, da je osnutek nastajal v tajnosti, da bi ga lahko prvi na mizo dobili prav sindikati, Hvalica pa meni, da bi morali sindikati sodelovati že pri pripravi osnutka.

Hvalica je tako dejal, da so dobivali neuradne informacije o morebitnem linearnem znižanju plač in odpravi drugih elementov, ampak, kot je poudaril, vedno le o enem ukrepu. Prav zato se mu zdi ukrepanje na več področjih bisteno bolj problematično in nesprejemljivo za sindikalne vrste.

Ministrica za javno upravo Irma Pavlinič Krebs je dejala, da so ukrepi nujni, če želi država pomagati gospodarstvu v kriznem letu. "Če želimo pomagati gospodarstvu z dodatnimi ukrepi, seveda mora biti v proračunu na voljo nekaj sredstev. Teh danes ni," je dejala ministrica. Poudarila je, da so se sindikati in vlada lani dogovorili, da če se razmere poslabšajo, odprave nesorazmerij marca 2009 in septembra 2010 ne bo, ampak se začneta strani znova pogajati o novem datumu odprave nesorazmerij.

Ščernjavič: Javna naročila so zlata jama varčevanja
Drago Ščernjavič
, sekretar republiškega odbora Sindikata državnih organov, pa meni, da bi morala vlada varčevati pri drugih stvareh. "Vlada išče na napačnem koncu neke rezerve in prihranke," meni Ščernjavič in kot mogoča področja izpostavlja javna naročila, "ki so zlata jama za varčevanje", avtorske honorarje, ki "gredo po podatkih Ajpesa v desetine milijonov", in sivo ekonomijo, ki je vir neobdačenih dohodkov.

Pavlinič Krebsova je Ščernjaviču pritrdila, a je poudarila, da vlada v 40 dneh svojega delovanja še ni mogla odpraviti vseh pomanjkljivosti v sistemu javnega naročanja, prihranke pa nujno potrebuje prav zdaj.

Virant kritizira pristop, ne vsebine
Nekdanji minister Gregor Virant se strinja, da je v državni upravi še veliko rezerv. Kot primer je omenil ponovitev Darsovega razpisa za predor Markovec, kjer je država prihranila 30 milijonov evrov. Virant meni, da bi se dalo varčevati tudi na področju paradržavnega sektorja, v javnih podjetjih in podjetjih v državni lasti.

Strinja se tudi z s tem, da bodo morali del krize nositi javni uslužbenci, saj junija ob podpisu kolektivne pogodbe niso mogli vedeti, kaj bo v prihodnosti. "Tu je ekonomska stroka odpovedala. Napovedi ekonomistov so bile popolnoma drugačne," je dejal Virant. Ta vladi ne očita predlaganih ukrepov, a je prepričan, da njen pristop do sindikatov ni pravi. "Pogajati se je treba znati," je dejal Virant in dodal, da je vlada s tem, da je sindikate razjezila še pred začetkom pogajanj, ravnala diletantsko. Kot veliko napako je označil tudi izjavo premierja Boruta Pahorja, da prav vsi ukrepi morda ne bodo usklajeni s sindikati. Poudaril je, da se lahko stvari, zapisane v kolektivni pogodbi, spreminjajo le s podpisom nove.

Enim manj, drugim več?
Virant je kritiziral tudi napoved sprememb na področju visokega šolstva in sodstva. Zdi se mu nesprejemljivo, da vlada hkrati visokemu šolstvu ponuja izstop iz plačnega sistema, sodnikom pa višji fiksni del plač.

Odpuščanja: 6.000 ali 350 delavcev javnega sektorja?
Irma Pavlinič Krebs je zavrnila trditve, da naj bi vlada načrtovala odpustitev 6.000 delavcev javnega sektorja, in dejala, da nameravajo kadrovski načrt zmanjšati za dva odstotka, kar pomeni 350 delavcev v ožjem krogu javne uprave. Po vladnih izračunih naj bi zmanjšanje dosegli z naravnim odlivom in vzpostavitvijo internega trga dela.

Tudi Gregor Virant meni, da je ukrep zmanjševanja števila zaposlenih pravi, vendar pa meni, da se ne bi smeli osredotočiti le na javno upravo, ampak na ves, štirikrat večji javni sektor. Drago Ščernjavič pa je opozoril na drugo stran zaposlovanja, in sicer na pomanjkanje delavcev v zaporih in na obrambnem ministrstvu. "Spreminjajo se zakoni, prihaja do novih nalog, obseg dela se povečuje, število ljudi pa marsikje stagnira," je dejal Ščernjavič.

A. K. K.

Prijavi napako
Komentarji
gazjebo
# 02.02.2009 ob 12:37
DOL Z GNILIMI BIROKRATI !

še posebno urgentno s tistimi iz ZZZS ! _ _ _

GAMAD !!
karlek
# 02.02.2009 ob 09:52
Izo kje si pa videl razred z več kot 30 učenci, ma dej mal poglej statistike števila otrok pa pol klanfaj bedarije, to da en paznik naredi dvojne ure na mesec, ke rjih premalo, pa da se cariniki stari čez 60 let vozijo čez celo Slovenijo na južno mejo te pa nič ne briga, koliko imamo maldih upokojencev pa koliko je denarja vrženega čez okno v raznih agencijam skladih in ne vem še kje, ki delujejo v interesu države, ma daj se zresni.
karlek
# 02.02.2009 ob 09:48
Eni zgled akomantirate kar na pamet, od kdaj je pa šolstvo v javni upravi? Javna uprava ni javni sektor je pa del, zakaj pa ne zmnajšujejo zaposlenih v šolstvu, število otrok je padlo na polovico, genijalci so si postavili nove normative in opravičujejo vzgojo z dvema v razredu in tako naprej. Vlada zopet poskuša državnim organom nekaj odvzeti pred tem, ko je krepko dvignila plače zdravnikom in jih bo sedaj še sodnikom. Pa še tistim pametnjakovičem iz gospodarkega sektorja, tudi mi v javni upravi plačujemo davke in dohodnino, nikoli nismo imeli trinajste plače ali božičnice, naši regresi so določeni s kolektivno pogodbo, ne smemo opravljati nobenega popoldanskega dela, kot to množično počnejo v zdravstu, šolstvu in kulturi, odvisni smo zgolj od plače, ki nam jo da država. seveda, ko so razmere v gospodartvo ugodne in sdo trinajte plače in božičnice potem ste tiho sedaj pa je potrebno popljuvati vse v javni upravi, češ to je samo strošek za nas, ja res je res pa je tudi, da država brez teh služb in organov ne obstoja. Tudi pri nas so plačen pod minumumom, od leta 2002 se odpovedujemo zvišanju plač, sedaj naj bi pa mi financirali državne subvencije v firmah, ki so stisnile delavce pod krinko gospodarske krize v karjši delovni čas, delo je pa itak v celoti opravljeno tako kot je bilo pred tem. Zdej bo spet kak btihtnež rekel ja pa pojdi v privat sektor boš videl kako je tam, jaz mu pravim pa ti rpidi v javno upravo bomo videli koliko boš zdržal pod takim delodajalcem.
mikoš
# 01.02.2009 ob 22:13
Javni sektor in vse javne hiše, obdaučt, prostitutke in prostituteke pa na preventivni pregled.

Veste dragi moji, približno tako zgledajo pogajanja te super oblasti, kjer naj bi tekla med in mleko.

Vlada je center butal in tudi velemesto samo.
fakin
# 01.02.2009 ob 09:25
Koncept varčevanja v javnem sektorju je enostaven. Kdor ne dela,naj ne je !Primer ! Kako lahko gimnazijska maturantka Irglova,ki s težavo prebere dva zložena stavka,zasluži 2000€ in več na mesec.Morda pa ima druge vrline !
izo
# 31.01.2009 ob 21:37
nekdo se je že vprašal, kolk nam požre javni sektor, kar je vprašanje na mestu, sploh v današnji situaciji. to tudi mene zanima, predvsem pa javna uprava. stavim, da imamo največ javnih uslužbencev na prebivalca v evropi, mogoče tudi na svetu. ne govorim recimo za učitlje, ki imajo že itak 30+ učencev v razredu ali zdravnike, ki so zasipani z operacijami itd itd, ampak tiste stare znance po pisarnicah, ki premetavajo papirje iz enaga kupa na drugi, da imajo izgovor za besedo delo. teh je preveč 2/3, to sem prepričan. manj in bolje bi delo naredili, če bi jih oklestili in poenostavili postopke, tak servis bi tudi dosti bolj odgovarjal državljanov, ne pa da moraš za vsako neumnost že imet papir, za katerega skrbi 10 referentov, da te pošiljajo kot budalo iz enega okenca na drugi.
tudi če jih date na podporo, še vedno bo bolje za državo, če dobi tistih 200-300 mesečno za nič dela, kot pa tisoč plus, plus vse prispevki ipd, ki pridejo zraven.
zalega..
tanck
# 31.01.2009 ob 21:00
Vprašanje dr. Francetu Križaniču: zakaj ni med predvidenimi ukrepi zajeto tudi reševanje hokejskega in košarkarskega kluba Olimpija, saj je čisto preprosto, NLB naj da posojilo, kluba pa ne smeta šest mesecev odpustit nobenega igralca.

Gremo Olimpija, ole, ti si nam vse, ajde zmagite!
igl
# 31.01.2009 ob 20:53
citropevec. Zdaj so naši na oblasti. Tu velja tista: Za boljši jutri. Vsak dan je jutri, pol so pa mal zmeden.
citropevec
# 31.01.2009 ob 20:43
Simolič kje so sedaj tvoje množice???
mikoš
# 31.01.2009 ob 20:17
45. MysteryMan
Piši še kaj, v kateri umobolnici si zaprt, daj pomagaj tej vladi, da jih spremejo nazaj.
Osebno sem se zavzel zate, da te nebi brisal, pa so še mene, grozni so, treba jim je pomagat.

Zakaj ste zbrisali - MysteryMan, mogoče ve kaj dobrega o svojem terapevtu, da mi ga je predlagal.

Verjetno bo užaljen, spoštujem ljudi, ki se oglasijo, čeravo ,
ponavljajo samo tisto, kar jih je partija naučila.

Nad krizo z ustreznejšim črpanjem sredstev, davkoplačevalcev in majnšanjem plač..................
Ta je tudi partiska - butalska. Blokiral so delavske plače, zdaj pa ihahaha !

Povejte iz ktere norišnice so ušli ti oblastniki, naj jih za Božjo voljo polovijo in strpajo nazaj.
Sol ne Slama
# 31.01.2009 ob 19:51
Moraš biti pa res veleum, da se znaš zoperstaviti krizi z jemanjem regresa in višanjem trošarin. Je to tista obljubljena inovativnost briljantne ekipe???
igl
# 31.01.2009 ob 19:33
Tudi rdeči sindikatarji so se usrali. Semoliča že mesec dni ni na spregled. Ah, ne, prejšnji teden je protestiral proti Izraelcem na Prešernovem trgu.
tanck
# 31.01.2009 ob 19:31
Miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
iiiiiiiiiiiiilan, jaz se bojim.
Truga
# 31.01.2009 ob 19:30
Tudi se naproša vlada, da konzultira še kakega strokovnjaka, ki nima ljubljanske ekonomske fakultete, da se pri ekonomskih ocenah ne bi vse vrtelo okoli tradicij OF in še kaj hujšega.
tanck
# 31.01.2009 ob 19:25
Naproša se vlada, da preden sprejme kak Križaničev koncept konzultira še ekonomistko Elko iz Roj.
bk74
# 31.01.2009 ob 18:54
Pa zakaj je veto HR zaradi primanjljaja kar naenkrat v državni blagajni.Ta bedna vlada govori da varčuje kar sploh ni res .štiri leta ko niso bili na oblasti in niso mogli črpat denarja od nas si morajo čimprej spraviti nazaj zato je tudi javni sektor njihova tarča, Če smo v krizi bodimo vsi in vsi moramo sedaj zategniti pasove kar velja tako za javni sektor in še posebej za sodnike
galoper
# 31.01.2009 ob 17:19
Ob osamosvojitvi R Slovenije se je mnogo članov ZK infiltriralo v stranke - menjali so kožuh, ljudje tega niso opazili in naivno so volili znane ljudi. In so še naprej vladali. Tudi slovenske verzije Havlovega zakona ni bilo možno spraviti na dnevni red državnega zbora. Na tiskovni konferenci, kjer je bila ideja predstavljena, je bila ideja razložena v tem smislu, da se vse bivše člane ZJ odstrani iz državnih služb, tistim, ki so se že upokojili pa le minimalno pokojnino. Psi so zalajali, karavana gre dalje.
Truga
# 31.01.2009 ob 17:08
Vse po učbeniku za ekonomijo iz okli leta 1970.
fuksel
# 31.01.2009 ob 16:40
kaj kaj...50%jih je preveč....čist simpl..........
MysteryMan
# 31.01.2009 ob 16:16
mikoš a nebi raje malo obiskal kakšnega da se pogovoriš znjim , čutim da maš neke probleme z jezo , mogoče si en tistih ki imajo 10.000€ plače pa so zdaj jezni ker jim bo le ta padla , vseekakor pa ti priporočam da se z nekom pogovoriš.
3rac
# 31.01.2009 ob 15:52
Vse lepo in prav, toda kje je tisti denar, ki je šel v vrečo za odpravo nesorazmerij vsa ta leta???? KJE?????
civil1953
# 31.01.2009 ob 15:31
zanimivo, kako se je nova oblast lotila delavcev v javnem sektorju. Ultimativno in brezkompromisno... kot, da smo v diktaturi. Res je da so glede zanesljivosti plač delavci v javnem sektorju na boljšem, res pa je tudi, da se že nekaj let zavestno odpovedujejo povisanju plač .... in sedaj ... Ministrica, sicer ne vem od k0od je padla.... delavcem kar žuga.. će ne boste ubogali.... se spomnimo9 kako je pred kratkim grozila z odpuščanjem. No zanimiv odnos vlade do delavcev v drčžavnih službah na ene pritiska in izsiljuje drugim pa v teh kriznih časih celo dviguje plače - to je posebna rasa sodnikov. Kako dolgo bodo ljudje to še prenašali...
mikoš
# 31.01.2009 ob 15:08
Oprostite tovariši-še pomnite tovariši.
Nič drugega ne delam kot spustil sem se na nivo večine kometarjev levice.
Poden vaših komentarjev in dejanj vas še čaka.

Takšnih bedakov na oblasti nima nobena država.

Otroci komunistov izrodki neumnih vase zagledanih ljudi, za vas je preteško,
če vas nekdo z vašimi pajsijimi bombicami posuje ste že v joku in na prvem drevesu.

Oblastneži levice in vsi tumasti levaki, v Sovjetske karcerje, kamor so spravljali pametne levičarje.
Mogoče je tam, kaj njihove pameti ostalo, da se v svojem praznem življenju srečate z njo.

Porazno, da vas ni sram in strah, vi ste mafija od mafije na oblasti.
Ender
# 31.01.2009 ob 14:52
Nekaj za podpornike levih in desnih političnih strank: smešni ste če mislite da bi katerakoli druga vlada slovenijo pripeljala skozi krizo v dobrem stanju. Ker krizi se kriza ne reče brez razloga.
mojca111
# 31.01.2009 ob 14:12
Tu se vidi, da Krebsovka še do Virantovih gležnjev ne pride, kaj šele, da ga bo kdaj na področju sposobnosti presegla.
richy
# 31.01.2009 ob 13:59
38. ovnica Ostala "raja" v javnem sektorju trdo dela za svoje plače (nočne, vikendi, prazniki) za 500 eur. Ne mi govort...

Končno je nekdo povedal, kakšne "bajne" plače imamo v javnem sektorju. Tam, kjer delam imamo tudi kadre, ki nimajo niti srednje šole, pa nimamo nočnih, nedeljskih in prazničnih - te ljudje zaslužijo cca 400 eurov in nič več, pa ravno tako delajo in ravno tako morajo preživeti. Se pa strinjam s tem, da je ta plača zanesljiva - še vedno smo jo dobili 5. v mesecu, če pa si v tovarni, pa temu ni tako. Tisti s faksom se pa začne plača (po pripravništvu, ker pripravništvo je slabše plačano) pri cca 700 eurov, kar za fakultetno izobrazbo ni veliko. Tistih, ki imajo 1500 eurov neto in več je malo. Tam, kjer sem zaposlen ima cca 75% vsaj višjo šolo, plačanih bolje od prej omenjenega zneska pa je morda 10% in nič več (direktor, sekretarji in podsekretarji - vseh teh ni veliko).
zike
# 31.01.2009 ob 13:53
Ko pogledam nekatere komentarje mi gre na kozlanje.Kvalitetno storitev človek lahko dobi le od zadovoljnega delavca.Gospodarstvo in javni sektor sta enako pomembna in vsaka nevoščljivost oz. udarjenje po enem ali drugem sektorju je nesmislena.Dejstvo je da eni druge rabijo, če pa nekateri mislite dtugače potem se ne razburjati če boste plačevali vse "javne storitve" iz lastnega žepa, predvsem mislim na zdravstvo.Če bi vedeli koliko vas stane en dan v bolnišnici bi vas kap zadela.Že nova kolektivna pogodba je dobesedno "nategnila ljudi",vsaj zase lahko rečem, kajti na prvi pogled se je povečala izhodiščna plača(naj bi se v 4 delih ), po drugi strani pa so se zmanjšali dodatki in dejansko se plača sploh ni povečala, razen tistim, ki imajo v izhodišču visoke plačilne razrede(od 35 navzgor).Že sama postavitev plačilnega razreda je naravnana tistim, ki imajo že tako visoke plače(vladni funkcionarji), kajti vsak plačilni razred pomeni 4 % večjo plačo glede na predhodno plačo kar pomeni če en funkcionar napreduje za 1 plačilni razred, npr. če ima 3000 evrov bruto plače to pomeni da se mu bo povečala plača za 120 evrov, tisti, ki ima npr. 1300 evrov bruto plače pa se mu bo povečala za 52 evrov, tko da iz tega je razvidno, da tisti, ki imajo več dobijo še več!Stvari je treba poznati, da se lahko piše konstruktivna kritika, kajti veliko ljudi nima pojma koliko nekateri delavci delajo kot npr. medicinske sestre (nisem eden izmed njih), katere mesečno delajo tudi več kot 50 nadur,po zakonu pa imajo plačano lahko le 20 nadur,ostalo pač delajo zastonj.Ekonomisti poudarjajo, da je treba povečati in spodbujati potrošništvo da se spodbudi gospodarska rast , po drugi strani pa bi zmanjševali plače.Meni kot laiku to ne gre skupaj!
džeri
# 31.01.2009 ob 13:36
imam e predlog varčujte z damskimi vložki pahor ga naj da kresalovi ona naprej krebsovi nato pa še obramni ministrci
ovnica
# 31.01.2009 ob 13:35
1. pajon Čisto enostavno, tako da jim za 20% zmanjšate plače!!!!!

Pajon povej mi, od česa naj zmanjšajo 20%, od 500 eur neto plače??? Ne si domišljati, da so plače v javnem sektorju bajne, razen seveda zdravnikovih, učiteljevih ipd. Ostala "raja" v javnem sektorju trdo dela za svoje plače (nočne, vikendi, prazniki) za 500 eur. Ne mi govort...
tedy
# 31.01.2009 ob 13:28
grčija in francija v sloveniji ni možna....ovce so ovce smo in ovce bodo ter bomo žal.

MEEEE MEEE MEEEE BEEEE BEEEEE....
roksy_
# 31.01.2009 ob 13:19
Namesto, da bi znižali davke, naši vrli politiki višajo trošarine in nižajo plače, da bodo ljudje še manj trošili, saj nebodo meli kaj. In posledica tega je, da bo še bolj zaškripalo v gospodarstvu. G. Pahor, kavice ne pomagajo!
stroms
# 31.01.2009 ob 13:07
na proteste v lj pride malo ljudi, ker vsak normalen ve, da ti protesti ne pomenijo nič.
organizirajo jih sindikati, ki itak ne delajo za ljudi ampak za državo....samo opica verjame, da jih bodo sindikati rešili...
organizirati bi bilo potrebno proteste na katerih bi se obljubilo, da se bo prelivala kri....takrat pa bi si folk vzel čas in prišel v belo ljubljano.
fur80
# 31.01.2009 ob 12:47
Sploh nevem kaj se čudimo, če vsameš 100 000 - čim po 30 € se jim itak nebo poznalo, če pa vzameš eliti 100 ljudem
3 mio € je pa že nekaj. In kaj boš naredil, če si na vrhu, ja vzel tamalemu, saj Slovenci nikoli niso nič upali in nebodo nič naredili, malo jokali, sem tja spili kak pir, jutri pa spet ponižno v službo.
Kje pa je tista meja, do nje je pomoje še daleč, saj v LJ pride po 300 ljudi, nekaj protestirajo pol pa lepo domov .
Da si en človek izplača 1mio € nagrade in to v državni firmi, skoraj monopolni, to gre nad moj razum, da ne govorimo o ostalih pizdarijah pol pa zaradi tega ljudem nižajo plače in varčujejo na njihov račun in potem se še kregamo na naši vaši ?!
Jaz bi rekel tej naši politični sceni profesionalni goljufi ali legalna mafia.
chicago
# 31.01.2009 ob 12:42
31. AVENGER (31.01.2009 || 12:28:13) [Prijavi neprimerno vsebino]

pa to bi moglo bit že pred 4 leti vsem jasno, ne pa da enim še zdej NI! Žalostno!
AVENGER
# 31.01.2009 ob 12:28
16. petmat (31.01.2009 || 10:47:55)
. Odgovor g. Mikošu.

gospod petmat problem je v tem.da si vi lastite državo......!!!
piatim68
# 31.01.2009 ob 12:26
22. malcek (31.01.2009 || 11:31:10) [Prijavi neprimerno vsebino]
....seveda je sramotno,da nekateri zasluzijo 400 eur...vsi ti ljudje so pravi umetniki,da v teh casih sploh znajo preziveti in na vsaj nacin bi morali imeti visje place...koliko pa mislis da dobi recimo ena streznica v bolnisnici?....podobno sramoto...in mislim,da je tudi 800 eur place nekomu,ki dela petek in svetek,ki ima dvajset let delovne dobe,ki dela na zelo odgovornem polozaju,prava sramota....in se tu hocejo vzeti...naj vzamejo tam kjer je,in to ocitno prevec...pa se to,samo za informacijo...delavci elektro podjetij,v povprecju s podobno izobrazbo kot prej omenjeni v javnem sektorju,so pred dnevi grozili s strajkom,in to pri 1500 eur mesecne place(dobili so tudi bozicnico v istem znesku)..in povisico so tudi dobili..pa delajo od ponedeljka do petka...
jemecb
# 31.01.2009 ob 12:19
Višajo trošarine na vse in hkrati nižajo plače. To je odlično za ljudi. Hvala Pahor.

Najraej bi strelu.
The_King_25
# 31.01.2009 ob 12:03
Vse levake vn iz Slovenije pa bo ratala čez pol leta druga Švica! Prekleti priskledniki, ki jih brigasamo njihov žep brez dna. Mi je pa žal, da so v Sloveniji volilci k voljo rane "bivše" komuniste!
rokkk
# 31.01.2009 ob 12:02
kaj je to NOB? ni to neka stvar iz druge svetovne?
patmat, nažalost ravno tvoja levica postavlja visoke davke, ki so DIREKTNO poseganje v svobodo nekoga, v sloveniji delamo za državo 7 mesecev v letu, zase pa 5. mikoš ni omenjal nobene likvidacije, še nobeno gibanje za osebno svobodo ni zahtevalo krajšanje pravic nekoga drugega. osebna svoboda ne pripelje do potrebe zatiranja drugih.
rockey19
# 31.01.2009 ob 12:00
To ni rešitev. Ponavljam moj komentar ali so visoke nagrade vodilnim v podjetjih upravičene!
Rešitev je zmerni kapitalizem in ne finančne spodbuda. Jaz si predstavljam podjetje, kjer med najbolj in najslabšim plačanim delavcem ne presega trikratne višine plače. In naj ne bodo plačane sejnine itd. Ko enkrat podjetje začne gospodariti z dobičkom pa se naj ta porazdeli lahko tudi neenakomerno, vendar dejstvo je da si nagrade in druga sredstva na račun podjetja vodilni v podjetju zmeraj dajejo v svoj žep kljub veliki nesorazmernosti med nagradami in dobički, ki jih podjetje proizvede.
marusnik
# 31.01.2009 ob 11:44
in kaj ima NOB s to temo
marusnik
# 31.01.2009 ob 11:43
gospod petmat
se strinjam, ampak ali lahko že enkrat nehate bluzit s tem NOB. človek ,pa tega je že 70 let
piatim68
# 31.01.2009 ob 11:42
.ob vsem tem sranju preprosto moram napisati par besed...na kozlanje mi gre,ko vidim,kaj pocne ta idiot pahor...namesto.da bi udaril po tistih,ki si izplacujejo astronomske place in se bolj astronomske letne nagrade,bo seveda udaril po navadnih ljudeh...takega razpona med najnizjimi in najvisjimi placami,kot je v sloveniji,ni nikjer v evropi,v to sem preprican....najbolj ironicno pa je,da so vse te enormne vsote lahko izplacljive povsem legalno,saj ima nasa prelepa lacna drzavica tako cudovite zakone,da barabam nihce ne more nic...zato je treba udariti po povprecnem,postenem delavcu,pa bo...naj vam povem,da je bila vecina javnih delavcev mocno nategnjena ze z virantovo placno reformo z izjemo tistih nad 33-im placnim razredom...ti so res profitirali,vse kar je spodaj,je ostalo brez mnogih dodatkov,ki so jim vsaj dotedaj zagotavljali kolikor toliko spodobno placo....in kdor misli,da tam nekje800 do 900 eur neto mesecne place dovolj za delo ob sobotah,nedeljah,praznikih,nocnih izmenah(govorim predvsem o policistih in srednjih medicinskih sestrah),si naj to kar nekam zatakne...da ne govorim o tem,da vecina teh ljudi ze vsa leta prejema najnizji mozni regres,o bozicnicah pa lahko samo sanjajo...bozicnica je namrec umetna trinajsta placa,ki recimo delavcem v gospodarstvu,ki zasluzijo recimo 800eur na mesec,lepo dvigne letno povprecje,pa ceprav gre recimo za nekvalificiranega delavca brez dela v turnusu...nic nimam proti tem ljudem,privoscim jim vsak euro,saj so casi res tezki,hocem samo povedati,kaksno je stanje v javni upravi...in na vse to hoce pahor s svojo bando se enkrat udariti ravno po teh,ze enkrat nategnjenih ljudeh...sram me je,ko gledam vse razkosje in tajkunstvo na eni strani,na drugi pa vse vec revscine in boja za prezivetje...in to samo zato,ker se to dopusca...in to naj bi bila pravicna in velika evropa...drek!!!..tam je tudi navaden clovek spostovan in za svoje delo posteno placan,ima precej visji standard kot povprecen slovencek,za namecek pa se cenejse zivljenske potrebscine in po novem se cenejsi bencin..in glej ga zlomka,poslanci so pa so zelo skupaj po placah,nasi in njihovi,medtem ko bi si recimo en sposoben manager nekje v nemciji obliznil vse prste z eno slovensko managersko mezdo...skratka,vsak dan nas doleti kaksna nova sramota,novo ponizanje,ampak to je nasa prelepa slovenija..upam,da se delavci v javnem sektorju tokrat ne bodo pustili in bodo sli tudi na ceste,ce bo treba....
malcek
# 31.01.2009 ob 11:31
Za začetek naj pošlihtajo po raznih nadzornih svetih itd. tam bi se lahko prišparalo kar nekaj denarja. (vsaj miljon :) ). Javni sektor naj se zaveda da če gospodarstvo ne bo zmoglo plačevaja prispevkov in DDV ja bodo oni enako občutili recesijo. Zaradi mene naj jim zvišajo za 30%, ampak ko se bo zlomilo gospodarstvo bodo dobili vsi odpovedi. Že razmišljam če bom ta mesec plačal DDV, ker so mi je najboljši sosed podaljšal kar sam plačilni rok iz 30 na 90 dni (cca 6000 eur - vsaj dva zaposlena v upravi dobita odpoved, sosedoba firma ne plača DDV in prispevkov - 10000 eur - 5 zaposlenih v upravi nema več denarja za plače in tako naprej). vprašajte se vsi vi v javni upravi če kdo od vas dobi 400 eur plače? mislim da ne, ker imate boljše izhodiščne položaje za izsiljevanje vlade za povišice, kot recimo šivilje v Muri ali Beti. Sram vas naj bo, najprej naj se uredijo minimalne plače v gospodarstvu potem pa se lahko državna uprava preserava z poviševanje plač. In ne govorite mi da ne dobite vsako leti vsaj za inflacijo višje plače! Če lahko šivilje preživijo z 400 evri lahko tudi vi z 800 ali več, pač ne boste pokupili vse kar vidite v trgovinah. Mi ravno odkrivamo dobrote stare slovenske kuhinje insmo ugotovili da se da veliko denarja prišparati na hrani.
Henrik
# 31.01.2009 ob 11:27
Če se reče, da so rezerve pri javnih naročilih, to ne pomeni, da se zmanjša obseg projektov, temveč se pregleda financiranje teh projektov in se izloči nepotrebne posrednike - vsem sta znan dva škandalozna primera nepreglednega trošenja denarja - v zdravstvu projekta pediatrična in onkološki ter v prometu gradnja AC (izstopa seveda Šentvid)...

ah ja, žalostno je edino to, da bodo posledice trpeli predvsem tisti, ki že sedaj nimajo nič - bogatih pa te spremembe ne bodo prizadele. Marsikateri bivši tovariš, ki je sedaj lastnik kakega podjetja, pod (včasih tudi pod dogovorjenimi) izpadi pogodb izsilil državo za ugodne kredite ali subvencije, se pri tem znebil odvečnih delavcev - in po pol leta bo čudežno pridobil nazaj pogodbe, se trkal po prsih, češ kako sposoben menedžer sem, si izplačal veliko nagrado ob koncu leta, politiki se bodo lahko tolkli po prsih, glejte, pravilno smo ukrepali in rešili firmo - dejansko pa po sedaj tistih 100 delavcev dela za manjše plače toliko kot prej 120...
richy
# 31.01.2009 ob 11:06
Kdor piše, da naj se javnemu sektorju zmanjšajo plače za 20% naj se zaveda, da bodo potem tudi privatniki rekli, da so se javnemu sektroju zmanjšale plače, pa jih bodo tudi oni. Z regresom je isto. Torej je to hkrati tudi pluvanje v lastno skledo. Na trgu je tale recesija marsikdaj tudi samo izgovor za slabo poslovanje.
Kar se varčevanja tiče - zelo malo se bo privarčevalo, povzročilo pa ogromno slabe volje v vsem javenm sektorju. Nezadovljni delavec pa je nasjlabši delavec, to verjetno ve vsak.
Varčujemo lahko tudi tako, da ukinemo vse javne šole, vse javno zdravstvo ter ukinemo vso socialo in se bo ogromno privarčevalo v proračunu, posledično bodo davki lahko veliko nižji ter s tem večje plače. Toda ne pozabit - vse te storitve bomo potem plačali iz lastnega žepa.
Glede odprave nesorazmerij plač - minister Virant je trdil, da je denar pripravljen - kje je zdaj ta denar? Ko je bilo obdobje velike rasti se plače v javnem sektorju niso zviševale toliko kot bi se lahko, ker se bodo menda v neki nedorečeni prihodnosti. Zdaj pa je recesija in bi spet varčevali pri javnem sektorju in celo nižali plače.
Enkrat bi bilo treba reči bobu bob in poskrbeti tudi, da je javni sektor solidno plačan (glede na zmožnosti seveda), saj bo le tako dobil dobre kadre, v nasprtonem bodo ostali v njem večinoma le nesposobni in leni.
otto bizantiski
# 31.01.2009 ob 10:58
Predlogi za varčevanje: poenotenje plač v celem javnem sektorju na 350€, ob koncu meseca vsak zaposleni dobi še liter olja, 1kg moke, 1kg riža. Uvedba par nepar za uporabo vozil na fosilna goriva, redukcije elektrike........ Le to bi trajalo samo še cca. 3 leta. Rešitev je na dlani.
citropevec
# 31.01.2009 ob 10:55
Levaki ste popluvani zaradi zdrave kmečke pameti prebivalstva. Težko najdem koga ki je zadovoljen s to vlado in z vašim delom. Pač se sprijaznite da nimate sposobnih. Še malo pa bomo Slovenci gledali na tiskovni konferenci kako se Pahor joka, ker nekaj ni dosegel. Krasni ste, ni kej
Alchemist
# 31.01.2009 ob 10:49
Javna naročila so zlata jama ja, samo kaj ko so ravno te investicije, ki so pomembne, da se laho gospodarska rast spet zažene.
petmat
# 31.01.2009 ob 10:47
. Odgovor g. Mikošu.
Vesel sem, da ste že prišli v službo, da lahko berem vaše žaljivke in vaše nesmisle. Očitno, ko so delili pamet oz. primerno vedenje ste bili nekje v zadnjih vrstah.
Ponosen sem, da sem Slovenec in to še levičar. Za vas in vam podobne kako bogohletna beseda.Pri tem vam nihče ne daje pravice, da me preganjate tudi iz moje države, za katero so mojo predniki prelivali kri. Ponosen sem, ga sta bila moja staša privrženca NOB, kar za vaše ne morem trditi, ponosen sem na vzgojo, ki sta mi jo dala, ponosen sem na to, da lahko poslušam tudi drugače misleče, pa mi jih pri tem ni potrebno žaliti.

Vaše pojmovanje demokracije se razlikuje od moje .
Moje: Vas pošljem v p.m; Vi lahko izbirate kam boste šli.
Vaše: Me pošljete v p.m in mi pri tem ne pustite nobene izbire.

Še enkrat : kdo vam je dal to pravico, da me izganjate iz moje domovine?

Predlagam pa vam, da preberete kak bonton in mi šele potem odgovorite ( pa brez vaših puhoglavosti in žaljivk prosim.)
Za kulturni dialog in lep pozdrav.
citropevec
# 31.01.2009 ob 10:42
sej zato ker ker je sindikat nebogljen jih bo pa delavski razred diskvalificiral, saj je več kot očitno za koga delajo sindikati!!! Za delavce prav gotovo ne!!
modri7
# 31.01.2009 ob 10:41
ko bi to janša naredil...bila bi državljanska vojna...kaj so sindikati delali virantu ko jim ni hotel zvišati plače???
zdaj jim nižajo in so tako blagi...neverjetno...
Marko32
# 31.01.2009 ob 10:37
Če komu kaj ne pa še v javnem sektorju, se lahk vedno poteguje za službo v zasebnem. Ne vidim težav. Sem prepričan, da bodo te nezadovoljne kadre mogoče nadomestiti. Dejstvo je, da javnemu sektorju ne diši trg dela. Čist enostavno.
citropevec
# 31.01.2009 ob 10:37
levaki kje ste zdej?? Tolk st mel za povedat čez prejšnjo vlado, kaj boste zdej rekli v bran tej?? Dobr ste napumpal narod. Tisti ki pa ste jih volili pa upam da boste za nagrado na cesti.
Jožeine
# 31.01.2009 ob 10:33
Kar si je narod želel je sedaj našel. Trošarine in davki na vse naraščajo, plače padajo in to je značilno za obdobja, ko vlada levica in ko kadruje g. Golobič z zaskrbljujoče pomanjkljivo razgledanostjo, g. Pahor seveda nima idej kaj bi in g. Kresalova itak vsemu kar je "naše" prikimava, z njo pa tak isto g. Rjavec... in temu vsemu po toči biti je sedaj prepozno!
andreas
# 31.01.2009 ob 10:33
Zanesljivo je edina možnost - ukinitev celotne (ali vsaj velike večine) javne uprave.
Kar pomeni direktnega plačevanja vsega, kar ta nudi: zdravstvo, šolstvo, policijo itd.
Kdor bo njihove usluge potreboval, naj jih plača po dejanski ceni.
pajon
# 31.01.2009 ob 10:19
proofreader
# 31.01.2009 ob 10:16
Za začetek naj ukinejo Urad RS za makroekonomske analize in razvoj, ker so popolnoma napačno napovedali gospodarska gibanja.
gino st
# 31.01.2009 ob 10:11
koliko BDP -ja porabi javna uprava?
obup
pajon
# 31.01.2009 ob 10:11
video]http://www.youtube.com/watch?v=Ywc
H8rOIqNc&feature=related[/video]
Ducky
# 31.01.2009 ob 10:03
Napaka!!
Morali bi, tako kot pravi Ščernavič in ne tako kot poskušajo:
Ščernjavič: Javna naročila so zlata jama varčevanja
Drago Ščernjavič, sekretar republiškega odbora sindiikata državnih organov pa meni, da bi morala vlada varčevati pri drugih stvareh. "Vlada išče na napačnem koncu neke rezerve in prihranke," meni Ščernjavič in kot možna področja izpostavlja javna naročila, "ki so zlata jama za varčevanje", avtorske honorarje, ki "po podatkih Ajpesa gredo v desetine milijonov" in sivo ekonomijo, ki je vir neobdačenih dohodkov.
galoper
# 31.01.2009 ob 09:57
Morda pa niso vse komisije potrebne.
mikoš
# 31.01.2009 ob 09:57
Kakšno je to varčevanje, metanje peska voči vsem Slovencem.

To kar sezdaj dogaja, je tako kot, da so na oblasti sami norčki.

Še divji prašiči se v blatu in mlakah bolje organizirajo kot levičarji na oblasti.

Kar je Bajuk dobrega napravu hočjo izničit prej, ko v pol leta, da bi potem lahko
lagal, da je prejšna vlada zavozila. MISLIM, DA so levisi šteti dnevi.


Oklestit vse možne plače in pokojnine, dat izbrisanim, kupit volivce.

Dvignit plače sodnikom, da bodo ščitli neunmosti, vsej ostali javni upravi pa znižat že tako mizerne plače.

Sprejet vse kar ne koristi kredibilnosti naroda v Sloveniji.

Svoje tumaste ovce ste nalagal zdaj je na vrsti EUROPA, za njih je treba kaj več,
kot nasmešek in bluzenje, da nima ne repa ne glave.

Levica, danes in nikoli več, najdite si državo, ki ima samo
butaste levičarje, in nobenih normalnih ljudi, in jim talate svoje neumnosti.
pajon
# 31.01.2009 ob 09:55
Čisto enostavno, tako da jim za 20% zmanjšate plače!!!!!
Kazalo