Slovenija

Poudarki

  • V letu 2010 manj smrti na cestah
  • Več preventivnih ukrepov v prometu
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.4 od 27 glasov Ocenite to novico!
Katarina Kresal
Katarina Kresal je zatrdila, da so v lanskem letu naredili veliko za varnost na cestah. Foto: MMC RTV SLO/Gašper Petovar
Ministri in direktor
Ministri in direktor Agencije za varnost prometa so zagotovili, da bodo v prihodnje še bolj sodelovali. Foto: MMC RTV SLO/Gašper Petovar

Dodaj v

Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

Ministri o varnosti v prometu
23. februar 2011 ob 13:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ministrica za notranje zadeve Katarina Kresal je zatrdila, da so na področju preventive v cestnem prometu naredili več kot samo dvigovali kazni.

Na skupni novinarski konferenci ministrstva za promet, ministrstva za notranje zadeve, ministrstva za obrambo in Agencije za varnost prometa so ministri podali oceno stanja prometne varnosti v letu 2010, ukrepih za večjo varnost v prihodnje in analizo množične prometne nesreče, ki se je zgodila novembra lani pri Grosupljem.

Manj smrtnih žrtev na cestah
Katarina Kresal
je zatrdila, da so zakoni, ki so jih sprejeli lani, pripomogli k večji varnosti v prometu. Visoke kazni pa so po njenih besedah namenjene preventivi, "saj so v prometu še vedno najbolj nevarni tisti, ki vozijo pod vplivom alkohola, in tisti, ki ne upoštevajo omejitev hitrosti. Teh kršiteljev je še vedno preveč, čeprav nam je uspelo njihovo število zmanjšati," je zagotovila ministrica, ki je prepričana, da vožnja pod vplivom alkohola v očeh ljudi ni več "frajerska".

Kresalova je poudarila tudi, da je na naših cestah manj smrtnih žrtev, kar naj bi bilo rezultat usklajenosti različnih ministrstev, ki kakorkoli sodelujejo v prometu. Ministrica je povedala, da je Slovenija z repa Evropske unije po številu smrti na cestah prišla na sredino lestvice, "kar pomeni, da naši ukrepi že kažejo pozitivne rezultate, a to nas ne bo zagotovilo. Še naprej bomo delali v smeri, ki bo na cestah prinesla še večjo varnost."

"Varnost je prioriteta ministrstva za promet"
"Varnost na cestah se bo letos še povečala," je zagotovil minister za promet Patrick Vlačič, ki je povedal, da si bodo še naprej prizadevali za čim večjo varnost v prometu, k temu naj bi po Vlačičevih besedah pripomogel nacionalni program varnosti v prometu do leta 2021 in program promocije nove prometne varnostne zakonodaje. Minister pričakuje, da bodo ti programi in zakonodaja sprejeti v DZ-ju in da bodo še omejili število nesreč. Napovedal je še sekcijsko merjenje hitrosti na cestah, hkrati pa nameravajo v preventivno delo vključiti občine in civilno družbo. Na področju preventive bo ministrstvu pomagala tudi RTV Slovenija s serijo štirih dokumentarnih oddaj o varnosti v prometu, v katerih naj bi bili posebne pozornosti deležni kolesarji in motoristi, ki sodijo med bolj ogrožene udeležence v prometu.

Analiza množičnega trčenja pri Grosupljem
Direktor agencije za varnost prometa Ljubo Zajc je povedal, da so nesrečo pri Grosupljem podrobno analizirali. Cilji analize naj bi bili različni. Izpostavil je določitev okoliščin, vzrokov in dejavnikov pri prometni nesreči in uporabi teh podatkov za preventivno uporabo v prihodnje. Prepričan je, da ugotovitve analize te nesreče lahko pomagajo pri ukrepih, da se take nesreče ne bodo več dogajale.

"Promet je takšna dejavnost, pri kateri se lahko ljudje veliko naučijo. Iz te nesreče želimo potegniti zaključke, s katerimi želimo biti bolj učinkoviti, če do take nesreče pride, in kaj lahko naredimo, da do take nesreče ne bi več prišlo," je sklepe analize komentiral Vlačič in kot enega izmed ukrepov, ki jih bodo sprejeli na podlagi te analize, omenil izboljšanje prometne signalizacije in neposrednega obveščanja na slovenskih cestah.

"Reševanje ponesrečencev odlično"
Ljubica Jelušič
, ministrica za obrambo, je o omenjeni nesreči povedala, da je bilo ključno pri reševanju ponesrečencev in udeležencev pri tej nesreči hitro in učinkovito delo policistov, centra za obveščanje in upravljavca cest. Pozitivno je ocenila tudi delo gasilcev, ki so pri nesreči pomagali pri reševanju ponesrečencev iz vozil, in delo reševalcev, ki so bili kljub velikemu številu zelo dobro organizirani in usklajeni. Po mnenju ministrice za obrambo bi težko ravnali bolj učinkovito. Jelušičeva je prepričana, da je za večjo učinkovitost treba uvesti skupno usposabljanje tistih, ki pri takih nesrečah sodelujejo v reševalnih akcijah, saj meni, da je potrebno, da policisti, gasilci in reševalci delujejo še hitreje in še bolj organizirano in učinkovito.

Gašper Petovar
Prijavi napako
Komentarji
kozi
# 23.02.2011 ob 13:58
A dajte no....
Ko je pred predorom nek Čeh zapeljal na kontra pas je moral minister odstopiti.

Ko se zapre severna obvoznica kar tako, je pa vse OK. Saj je župankovič tako rekel.
Ne pravim, da je za meglo in posledice trčenja kriv minister.... pravim samo, da imate čudna četvorna merila.
neo
# 23.02.2011 ob 14:08
Kresal: Nismo samo dvigovali kazni

Res je. Nekaj bagatelnih kazni, za prekrške ki sploh niso prekrški, so znižali. Kresalovi še ni in ji ne bo jasno, da samo prisotnost policije na cesti nekaj pomeni. Policije ki dela, ne pa da poganja korenine v toplem vozilu. Policije ki je blaga do nemanernih in zelo stroga do namernih kršitev. Policije ki zna delati. Tega pa ni oz. ni več od takrat ko so ukinili izobraževanje za policiste.
Izvajanje zakonov so položili v roke oborožencev ki jim je poznavanje zakonodaje tuje in deveta skrb. Važno da je plača.

Po tem principu bi lahko ukinili izobraževanje za medicinske sestre( tečaj prve pomoči bi zadostoval), pravnike, kuharje, zdravnike ipd.
JohnMichxx
# 23.02.2011 ob 14:55
SAMO kazni ste dvigovali, ničesar drugega.
V Avstriji so kazni 100X manjše pa nimajo take štale kot jo imamo mi. Torej je rešitev v kazni? Visoka inteligenca brez primere...
secundus
# 23.02.2011 ob 17:57
hahah,, redplanet ta je pa dobra
tožit jo bo šel za mobbing, hahahah
in to šefico LDS, ki ima kar dva resorja pregona: policijskega in sodstvo

halo? a ne vidiš, da je vse skorumpirano?

veš, hitro lahko kakšna tožba leti v smeti,
da pa ne bo sčvekal v medijih, se mu pa že drugače zagrozi

Živiš v Sloveniji (kljub vsemu lepi državi) in ne na Ferskih otokih
g.majster
# 23.02.2011 ob 17:38
tudi kaviarkomunizem ni več nič frajerskega

levica pa v jok
kuruc
# 23.02.2011 ob 17:05
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

Kaj pa koka - ga.KK
Črnibog
# 23.02.2011 ob 15:21
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

A je kdaj bila? To, da ogrožaš sodržavljane, povzročiš nestečo,..., je frajersko? Ne vem no..

Visoke kazni pa so po njenih besedah namenjene preventivi

Bla, bla, bla,.. kazni se sploh nebi rable višati, če bi začeli pri vzgoji. A ker šolski sistem peša, prav tako tudi morala staršev, je to seveda mnogo težje.
Najlažje je nabijati kazni, polniti državno luknjo pod pretvezo varnosti!

Lahko sprejemate še ne vem kakšne programe in načrte, če se mentaliteta ljudi nebo spremenila, in če ne bo država začela delovati pravičneje, se bo zgodba ponavljala, število nesteč pa variiraro podobno kot v zadnjih letih.
Janko1973
# 23.02.2011 ob 14:43
Potem se bo pa v avto vsedal pa 190 km/h po avtocesti na kakšno predstavo v Italijo...
LujzBeck
# 23.02.2011 ob 14:42
nemoremsespomnit,
pa kdo je govoril o pijancih. Tudi sam sem proti vožnji pod vplivom alkohola. Sploh pa sem sam šel v ekstreme in omenil najvišjo globo. Kaj pa to: se ti zdi pošteno, da te doleti, če prekoračiš za 20 km/h hitrost v območju omejene hitrosti (dovoljeno 30 km/h), globa najmanj 1000 €, 9 kazenskih točk in prepoved vožnje motornega vozila? Ali pa če v naselju pelješ 10 km/h (dovoljeno 50 km/h) globa 300 € in 3 kazenske točke. Ali pa če napihaš 0,25 globa 300 €? Mislim, no. Najvišja globa bi morala znašati največ toliko kot znaša minimalna plača. Sploh pa višina globe ne vpliva na voznike, kar je že tudi dokazano. Naj raje iz prometa odstranijo tiste, ki za volanom trepečejo kot staro šibje, ne uporabljajo smerokaza, ne obvladajo krožnega prometa oz. križišča s prednostno cesto ali se za volanom nasploh obnašajo objestno, ne pa tiste, ki so spili dve pivi ali malce preveč (npr. do 20 km/h v naselju) stopili na stopalko za plin . Sploh pa bi se morale najprej urediti ceste.
kozi
# 23.02.2011 ob 13:59
p.s.: Kar se tiče pa mamil, ki jih nekateri omenjate, pa bo treba počakati do sredine marca...
(saj smo se zmenili za 3 mesece.)
g.majster
# 23.02.2011 ob 21:58
@redplanet

v demokratičnih družbah poznajo tudi objektivno odgovornost

recimo na švedskem ob desetih zjutraj pobegne zapornik iz aresta, do kosila ponudi odstop minister za pravosodje. ne zato, ker je arestanta nagovarjal, naj pobegne, ali prosil, naj ne pobegne...enostavno...kresalova si je izbrala napačnega šoferja, če je vozil prehitro...zgodba je ista kot pahor-simona dimic-šef izbira sodelavce-ko gre narobe, je pa objektivno odgovoren, ker je slabo izbiral....
dbrmn
# 23.02.2011 ob 17:20
Kaj pa voznja pod vplivom belega praska? Glede na to da je pod vplivom le tega dovoljeno vodenje ministrstva in celo vlade...
sammys
# 23.02.2011 ob 17:11
preprost recept za večjo varnost: prepoloviti denarne kazni in podvojiti pike... tako tisti, ki nimajo denarja ne bodo prikrajšani, tisti, ki slabo in neodgovorno vozijo pa bodo iz prometa izločeni dokler se ne popravijo
LujzBeck
# 23.02.2011 ob 14:14
Najvišja globa za prekršek v prometu ne bi smela preseči minimalne plače. Sploh pa ne v tem času, ko nekateri nimajo ali nimamo niti za burek. Pri nas jo presega za skoraj trikrat (1200 € po novem zakonu), pri čemer je zakonodajalec sodišču pustil možnost, da je lahko globa tudi višja, saj je pred zneskom uporabil besedo najmanj. Da o cvetkah okrog rehabilitacije vinjenih voznikov niti ne izgubljam besed. Res sem sicer član LDS-a, a to ne pomeni, da se v vsem strinjam. ;) Skratka, sem proti novemu zakonu.
naivnež
# 24.02.2011 ob 10:05
Je pa frajersko če je minister skorumpiran.
polzaliva
# 23.02.2011 ob 19:14
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

Zdaj je treba biti nasnifan.
asmas
# 23.02.2011 ob 19:01
ko bo izjavila da vožnja prek 200 s ministrico na sopotnikovem sedežu ni več frajerska bom tudi jaz spustil gas in peljal samo 130
richy
# 23.02.2011 ob 18:09
Kresalova je poudarila tudi, da je na naših cestah manj smrtnih žrtev, kar naj bi bilo rezultat usklajenosti različnih ministrstev,

Ni pa omenila, da je se je pri nas število smrtnih zmanjšalo manj kot v nekaterih drugih EU državah. Če sem si prav zapomnil, je kar precej držav, kjer se je zmanjšalo število žrtev za več kot 50%, pri nas pa za 38%. Zdi se mi, da gre za obdobje 2001-2009. Torej tako uspešni vendarle nismo bili... In kot vzrok za manjše število mrtvih, ni samo delo različnih ministrstev in višjih kazni, ampak k temu kar precej prispevajo boljši avtomobili. Največ mrtvih na miljon prebivalcev imajo v državah kot so Romunija, Bolgarija, Latvija, Poljska - kjer so za tako stanje krivi tudi stari in manj varni avtomobili.
redplanet
# 23.02.2011 ob 17:41
dbrmn: Tudi pod vplivom drog ni dovoljeno voziti. Za take primere ima policija določene teste na mestu, lahko pa tudi odredi pregled krvi.
secundus
# 23.02.2011 ob 16:32
redplanet
poglej si tole
http://www.youtube.com/watch?v=79ZOkq038
k8
če boš pozoren, boš videl da je max hitrost 190, včasih pa pelje tudi 160

verjetno se ji je mudilo
misliš, da bi ji šofer upal ogovarjat
je že storila kaj hujšea, kot odpustila šoferja
šofer
# 23.02.2011 ob 15:18
@JohnMichxx, preden napišeš takšno bedarijo, pojdi pogledat v Avstrijo. Mogoče bo dovolj že malo čez mejo.
diabolik
# 04.07.2011 ob 10:48
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

Je pa izgleda frajersko divjati s pregrešno dragimi avti po slovenskih cestah, za katere nisi ob nakupu plačal davka !!!
palca
# 24.02.2011 ob 11:02
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska.

Kaj pa pod vplivom mamil?
Sorry, ampak to je prva asociacija :-)
Le kdo nam moralizira.
Zoro27
# 24.02.2011 ob 07:56
"...in tisti, ki ne upoštevajo omejitev hitrosti. " Zapomni si to Kresnička!
kralj matjaž
# 23.02.2011 ob 20:51
Kdaj je pa bila vožnja pod vplivom alkohola frajerska?
secundus
# 23.02.2011 ob 15:48
mislim baba zmešana
saj tiho naj bo

če ona vozi (dejansko je vozil šofer, a ne dvomim, da zaradi njene "prošnje")
200 po avtocesti (ne vem točno, v glavnem preveč) bi morala kot šefica polcajev,
ki vse ostale navadne smrtnike kaznujejo, leteti, ne pa da se hvali kaj so vse "naredili"
redplanet
# 23.02.2011 ob 15:13
Res vsa čast vsem, ki so imeli kaj zraven pri znižanju smrtnih žrtev na naših cestah. Verjetno kazni malo vplivajo na to. Največ vpliva ravno to, kar je v naslovu povedala Kresalova: vožnja v pijanosti ni več frajerska. Danes ljudje povsem drugače reagirajo, ko slišijo, da je nekdo vozil v pijanem stanju. Včasih so se nasmihali, danes pa so bolj običajni grdi pogledi in vprašanja "kaj je s tabo narobe?". Po mojem mnenju bi bilo potrebno še več, namreč kriminalizirati vožnjo pod vplivom in še veliko veliko bolj kaznovati povratnike.
Če bomo na tem področju še naprej delovali se lahko v prihodnje veselimo veliko več strpnosti na cesti, treznih voznikov in manj poškodovanih in ubitih ljudi.
redplanet
# 23.02.2011 ob 17:14
secundus: ne poznam tega posnetka niti me ne zanima. Ona pač ni odgovorna za vožnjo šoferja. Tako kot v nobenem primeru sovoznik ni odgovoren za šoferja razen, če je seveda pijan in ga ovira pri vožnji. A razumeš to? Ni važno kaj je rekla šoferju. Tudi če mu je grozila. V tem primeru jo on lahko toži za mobbing. Toda V NOBENEM primeru ni kriv sovoznik. Vsa odgovornost za nevarno vožnjo in s tem ogrožanje svojega, sovoznikovega in drugih življenj je na vozniku.
Štekaš?
Če še vedno ne štekaš se vdam. Lep pozdrav!
Jethros
# 23.02.2011 ob 16:11
redplanet:
Že že, imaš take in drugačne primere, zato pa je moj opis osebno mnenje, da ni prav nič frajersko voziti po kakšnem kozarčku, ko se zavedaš, da te lahko drago stane ;)
Če že, frajerska vožnja je lahko to le za mladino do določene starosti, potem večina dozori in teh neumnosti ne počne več. A žal je za veliko število takih prepozno. Ali se v nesreči ubijejo ali pa ubijejo tretjo osebo.
LP
niss9x
# 23.02.2011 ob 16:04
Prometna osveščenost je premo sorazmerna z višino kazni.Je že tako,ljudje smo pač tako narejeni,ni treba prav nič ponavljat da so kazni neučinkovite,da je potrebno osveščat,samo z osveščanjem bi se pobijali še naprej.Je pa res da bi država,kar pa ni v njenem interesu,zaostrila pogoje, kdo lahko dobi izpit.Se usedla nekoliko na medicino dela,kjer podelujejo licence,tam zaposlila alkohologe in psihologe,ker obstoječi zdravniki nimajo dovolj znanja.Uvedla obvezne poligone,da bi ljudje spoznali da avto ni trajekt,da marsikaj zmore.Kriminalizirala uboje iz šlamparije,ko se udeležencu ne da gledat kaj se dogaja okrog njega,zdaj je zgolj nesreča če kdo ubije motorista,ko mu odvzame prednost.To so konkretni ukrepi,to kar nam pa ponujajo, pa je seveda blefiranje.Aja,pa odnosa do alkohola pri mladih Kresalova seveda ni spremenila,to je dolgotrajan proces ki pa se ni niti še začel.
Jethros
# 23.02.2011 ob 15:34
Kresalova: Vožnja pod vplivom alkohola ni več frajerska

Hmm, ne vem kdaj je sploh bila taka vožnja frajserska...ko smo ga znali žurat in smo se potem vozili kam naprej ali domov, smo se ponavadi bolj kot ne tresli iz katerega grma bo skočila lizika, kateri je potem sledila frulica, ki je pokazala, če si dobil pike ali ne :)
nemoremsespomnit
# 23.02.2011 ob 14:57
LujzBeck

Strinjam se z marsičem, kar si napisal, predvsem o voznikih, ki niso dorasli prometnemu režimu (smerokazi, krožni prometi...). Prav tako menim, da naša vrla prometna policija mnogokrat polni svojo (državno) blagajno s povsem nelogičnimi "manevri", kot so kontrola hitrosti pri nelogično postavljenih tablah za naselja, ponoči na praznih obvoznicah itd. Zavedam pa se tudi, da je prekoračitev hitrosti (če se omejim zgolj na to in odmislim alkohol) izključno moje zavestno ravnanje in posledice (plačilo kazni, kakrša koli pač je) lahko pripišem samo sebi. Na kratko: če se držim predpisov, me še tako prenapihnjena kazen popolnoma nič ne prizadane. Če pa je ta omenjena kazen spravila s ceste (ali pa vsaj v normalno vožnjo) vsaj enega cestnega "divjaka", je njen namen dosežen.

Pa da ne bova preveč "off topic" naj bo dovolj.
redplanet
# 23.02.2011 ob 16:07
Črnibog, Jethros: vožnja pod vplivom je bila in kdaj še vedno je "frajerska". Razmislita kako kdaj kdo navdušeno razlaga o tem kako se ga je napil in ni vedel kako je z avtom sploh domov prišel in kako se vidva in družbica temu smejeta.
Je pa res, da se to spreminja in teh nasmehov je čedalje manj.

secundus: če je ti ne maraš, to ne pomeni avtomatično, da je ona Darth Vader. Bila je potnica v vozilu in povsem irelevantno je ali je prosila ali zahtevala ali bila tiho o vožnji šoferja, v vsakem primeru je kriv šofer. Vozil je 160 in v avtomobilu, ki pospeši od 0-160 v hitreje kot tvoj od 0-60 je daleč najbolj verjetno, da niti šofer ni vedel, da je preveč pritisnil na plin.
Takrat ko bodo njo ujeli na radarju s preveliko hitrostjo pa je res primeren trenutek da odstopi. Zato, ker nekaj preveč vzburjenih posameznikov ne mara liderja določene stranke, pa žal ni dovolj smiseln razlog za odstop.
K_ris
# 23.02.2011 ob 15:05
@Kozlevcar

Tvoj intelektualni domet je neverjeten.
nemoremsespomnit
# 23.02.2011 ob 14:22
LujzBeck

koliko pa bi naj po tvoje znašala najvišja globa? Polovico minimalne plače, četrtinko morda? Še bolje 10%? Morda toliko, da lokalnemu pijančku po tistem, ko se zadet z dvojno dovoljeno hitrostjo pelje skozi naselje ostane po plačilu kazni še za pir za cel mesec?
severna zvezda
# 23.02.2011 ob 13:24
Spet ena topika (bravo, mmc!), da bomo brali o - da citiram desnosučne brihte parolarske - psih, očeh, sluznici, praških, pa zenicah, pa pasji medmeti se bodo pojavljali (en tu na MMC skoz vtipkava Vuf-Vuf ............ a to prosi, da se ga pošlje k logopedu?) ........... Zeeeeeeeeeehhhhh ....
Urednikovalec U, vprašaj idola, kaj je počel na Kosovu in Tajvanu? Ne? No problem, we' ve got time :-))))))))
Kazalo