Krkovič ocenjuje, da je obravnavani dogodek le eden od kazalnikov splošnega stanja v slovenskem izobraževalnem sistemu. Foto: BoBo/Borut Živulović
Krkovič ocenjuje, da je obravnavani dogodek le eden od kazalnikov splošnega stanja v slovenskem izobraževalnem sistemu. Foto: BoBo/Borut Živulović

Njegov nastop pred dijaki je bil namreč nepričakovano odpovedan. Odločitev je Krkoviču po telefonu sporočil ravnatelj gimnazije Anton Grosek. Za oddajo Tednik je poslal pojasnilo, v katerem navaja, da se je g. Tonetu Krkoviču opravičil zaradi odpovedi in mu ponovno povedal, da je so obvezno predavanje za dijake odpovedali, ker so bili izrečeni konkretni pomisleki o tem, kaj se lahko uvrsti kot obvezno predavanje za dijake v okviru rednega pouka.

Medtem pa te razloge negirajo profesorji zgodovine, od katerih je pobuda za Krkovičevo gostovanje tudi prišla. Profesor Svit Šturm je poudaril, da se je ravnatelj z omenjeno pobudo najprej strinjal, potem pa, očitno pod pritiski dela učiteljskega zbora »nezgodovinarjev«, češ da naj bi Krkovičev prihod ljudi preveč vznemiril, popustil in se premislil. Zgodovinarka Anamarija Štimec ocenjuje, da pomeni odpoved Krkovičevega predavanja izpuščeno priložnost, da bi dijaki, ki se pripravljajo na maturo, lahko iz prve roke slišali o obdobju osamosvajanja. Kritičen je tudi predsednik prve slovenske vlade Lojze Peterle, ki dogajanje povezuje z močnim političnim pritiskom in obžaluje, da se na tak način odklanja enega od utemeljiteljev tistega časa.

Sicer je Tone Krkovič izrazit lik iz obdobja slovenske osamosvojitve. Maja 1990 je kot odziv na razorožitev teritorialne obrambe vzpostavil manevrsko strukturo narodne zaščite, ki tako rekoč pomeni tudi začetek slovenske vojske. Gre za zgodovinski projekt, kar se je kasneje potrdilo tudi z zmago proti agresorski jugoslovanski vojski. Prav v vlogi akterja vojne za Slovenijo je Tone Krkovič tudi prejel vabilo z oddelka za zgodovino Gimnazije Jožeta Plečnika.

Krkovič ocenjuje, da je obravnavani dogodek le eden od kazalnikov splošnega stanja v slovenskem izobraževalnem sistemu. Razume ravnateljevo stisko, saj se mu je znotraj gimnazije zgodil »udar«, pričakuje pa, da bi vodstvo šole postreglo s pravimi razlogi, predvsem zaradi dijakov in seveda javnosti. Po njegovem so znotraj šolskega sistema silnice, ki so v njegovem nastopu prepoznale nekaj, kar je prestopilo okvire, in zato taka reakcija, kot je bila.

Igor Pirkovič, Televizija Slovenija

Nezaželen na Gimnaziji Jožeta Plečnika
Nezaželen na Gimnaziji Jožeta Plečnika