Slovenija

Poudarki

  • Spremembe mature leta 2012
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,1 od 27 glasov Ocenite to novico!
Rezultati mature
Napetost in veselje pri lanskem seznanjenju z rezultati mature. Foto: MMC RTV SLO
       Med množico izbirnih predmetov kandidati največkrat izberejo geografijo, zgodovino in psihologijo. Sledijo jim fizika, sociologija, biologija in kemija.       
 Darko Zupanc
Maturanti
Obodbje mature je za dijake običajno precej stresno. Foto: RTVSLO
       Matura ni brez problemov in pomanjkljivosti, je pa sistem, ki je zagotovo bolj premišljen, utemeljen in pravičnejši kot uvajanje kakšnih drugih ukrepov, sploh pa razdrobljenega sistema sprejemnih izpitov.       
 Aleksandar Spremo, predsednik DOS-a
       Sicer pa že zdaj lahko fakultete določajo, kateri predmeti, glede na študijski program, imajo večjo težo pri vpisu. In, tam kjer je to potrebno, preizkuse nadarjenosti in spretnosti. To jim daje dovolj manevrskega prostora, da določijo kriterije za vpis, ne pa, da izbirajo, koga vpišejo.       
 Aleksandar Spremo
Matura
Esej iz slovenskega jezika so dijaki že pisali. Foto: MMC RTV SLO
Preko Državnega izpitnega centra (Ric) je bilo za projekt splošne mature v preteklem letu porabljeno približno 2 milijona evrov, od tega je bilo za potrebe zunanjega ocenjevanja namenjeno več kot polovico teh sredstev in sicer 1,1 milijona evrov. Za posamezni izpit je bilo porabljenih okoli 37 EUR. Od tega za pripravo gradiva in izvedbo posameznega izpita okoli 17 evrov in za ocenjevanje okoli 20 evrov. Cena mature za posameznega kandidata je odvisna od izbire predmetov, števila opravljanj (ponovno opravljanje, izboljševanje …) izvedbe vpogleda v izpitno dokumentacijo in ugovorov in podobno.
       Za naše dijake lahko trdim, da so na maturo dobro pripravljeni in zato, tudi po njihovih besedah, matura zanje ni stresna.       
 Alenka Krapež, ravnateljca Gimnazije Vič
Matura iz matematike
Matura iz matematike: nočna mora nekaterih, "mala malica" za druge. Foto: MMC RTV SLO
       Splošno maturo zadnja leta opravlja 40 odstotkov generacije. Rezultati mature izkazujejo doseženo znanje in spretnosti akademsko najuspešnejšega dela državljanov Slovenije.       
 Darko Zupanc

Dodaj v

Matura: kako dolgo še glavna vstopnica na fakulteto?

DOS sprejemnih izpitov na fakultetah ne podpira
16. maj 2010 ob 19:01
Ljubljana - MMC RTV SLO

V maturitetnem sistemu si ne želimo prevelikega vpliva maturitetnih rezultatov na vpis na fakultete, je za MMC dejal direktor RIC-a Darko Zupanc.

Splošna matura – začela se je pravzaprav že 4. maja z esejem iz književnosti – je pred vrati, saj se bodo 26. maja dijaki preizkusili pri prvih izbirnih predmetih.

Na ministrstvu za šolstvo so nam potrdili, da so na visokošolsko ministrstvo že naslovili pobudo za ponoven razmislek o specifičnih merilih za vpis kandidatov v ustrezen visokošolski študij, predvsem v primeru omejitve vpisa. "Na tak način bi lahko fakultete oziroma visokošolski zavodi pridobili kandidate, ki kažejo večji interes in sposobnosti za določen študij, hkrati pa bi razbremenili kandidate pritiska – doseči čim boljši uspeh ob koncu izobraževanja," menijo.

Dodajajo, da je treba razmisliti tudi o možnosti priprave drugačnih meril za vpis na univerzitetne študijske programe za kandidate, ki so predhodno opravili splošno ali poklicno maturo. Minister Gregor Golobič je po njihovih besedah že napovedal, da so v zvezi s tem mogoče sistemske rešitve pri pripravi novega Zakona o visokem šolstvu. Po predvidevanjih o spremembah zakonodaje bi drugačna merila lahko začela veljati v letu 2012.

Prav tako naj bi matura v kratkem postala bolj interni preizkus. Kandidati bodo pri splošni maturi 2012 prvič lahko opravljali interni del izpita pri vseh maturitetnih predmetih (do zdaj so nekateri predmeti imeli le pisno ocenjevanje znanja), pojasnjujejo na ministrstvu. Spreminja se tudi vsebina internega dela izpita. Pri posameznih predmetih imajo kandidati možnost izbirati med strokovno ekskurzijo, vajami oziroma nalogo, dodajajo.

O tem in drugih vprašanjih v zvezi z maturo smo se pogovarjali z direktorjem Državnega izpitnega centra (RIC) Darkom Zupancem, pedagogom in filozofom Marjanom Šimencem s Pedagoškega inštituta in ravnateljico Gimnazije Vič Alenko Krapež.


Breme selekcije fakultetam?
Sogovornike smo najprej povprašali, ali bi pritrdili trditvi, da je breme selekcije pri vpisu na fakultete preveč na strani srednjih šol in da bi bilo poleg mature treba vpeljati še druge kriterije za vpis na fakultete, denimo sprejemne izpite na fakultetah. "V slovenskem maturitetnem sistemu si ne želimo tako velikega vpliva maturitetnih rezultatov za vpis na fakultete," odgovarja Zupanc in dodaja, da bi, če bi pri vpisu na fakultete deloval sistem brez omejitev vpisa, splošna matura lahko bila samo zunanji izpit za zaključek gimnazije. Fakultete bi lahko vpeljale sprejemne "izpite" iz nadarjenosti in vsebin, ki se ne preverjajo na maturi; nerazumno pa bi bilo, da bi po opravljeni maturi kandidate na posameznih fakultetah ponovno ocenjevali iz matematike, angleščine, fizike, zgodovine, meni Zupanc. "Nekateri se še spominjamo časov, ko so gimnazijci po opravljeni maturi preko poletja opravljali množico različnih sprejemnih izpitov, lahko tudi na več fakultetah iz istega predmeta," dodaja.

"Organizacija korektnih sprejemnih izpitov je resna reč. Če bi jo naložili posameznim fakultetam, bi bilo to veliko dodatno breme. Vsakdo, ki je sodeloval pri pripravi mature, ve, kako težko je organizirati veljaven preizkus in zagotoviti objektivnost ocenjevanja znanja," odgovarja Šimenc.

Je rezultat na maturi res odraz usposobljenosti za študij?
Toda ali določeno število točk na maturi res dokazuje, da smo "zreli" za določeno fakulteto? Šimenc meni, da rezultat na maturi sam ne zavaja; lahko pa smo z njim zavedeni, če od njega pričakujemo stvari, ki jih ne daje. "Matura bolje odraža znanje učencev kot interne ocene po šolah. Na maturi namreč vsi učenci rešujejo iste naloge, ocenijo jih ocenjevalci, ki kandidatov ne poznajo, tako da so ocene na maturi med sabo pomembno bolj primerljive kot ocene na posameznih šolah. Opravljena splošna matura je tudi zagotovilo, da ima kandidat dovolj splošnega znanja za študij na univerzi," odgovarja. Drugo vprašanje pa je po njegovih besedah, ali to odraža tudi "primernost" za vpis na posamezno fakulteto. Če z njo mislimo zadostno splošno izobrazbo, potem je odgovor da, ne velja pa to glede posebne umetniške nadarjenosti, pravi Šimenc.

Da je uspeh na splošni maturi trenutno najbolj objektivno merilo za primerjavo znanja, ki jih maturitetni izpiti preverjajo, meni tudi Alenka Krapež. A ta znanja po njenih besedah niso nujno tista, ki zagotavljajo uspešno nadaljevanje določenega študija.

S poklicno maturo prelahko na fakulteto?
Ali bi bilo v zvezi z maturo treba spremeniti še kaj drugega? Šimenc meni, da ne gre hiteti: "Predvsem se je treba sprememb lotevati premišljeno. Šolstvo je sistem, tako da ima sprememba enega dela posledice za celoto. Poleg tega dobre ideje ne zadoščajo, treba jih je tudi dobro realizirati. Žal je tako, da pogosto dobro hotene spremembe privedejo do slabih učinkov," razmišlja. A po njegovih besedah ima sedanji sistem nedvomno tudi kako očitno slabost: "sistem, ki maturantom poklicne mature omogoča z opravljanjem petega predmeta pridobiti status splošnega maturanta, ni ustrezen. Poklicna matura po zahtevnosti ni primerljiva s splošno, zato je z njo ne gre primerjati," je prepričan.

Zupanc pojasnjuje, da se zaradi posodobljenih učnih načrtov v gimnazijah, ki so začeli veljati pred dvema letoma, pripravljajo spremembe v vseh predmetnih izpitnih katalogih (PIK) za splošno maturo 2012. Vsebinske spremembe bodo od predmeta do predmeta različne, odvisno tudi od tega, koliko so bili spremenjeni učni načrti pri posameznem predmetu. V izvedbenem delu se za leto 2012 pripravljajo spremembe, ki bodo bolj poenotile izpeljavo izpitov splošne mature: večje poenotenje časapisanja in odmorov med izpitnimi polami med različnimi predmeti, poenotenje deležev internih delov izpitov med različnimi predmeti ipd.

Tudi Krapeževa tovrstno izenačenje splošne in poklicne mature (kjer je interni del bistveno višji) z dodatnim predmetom splošne mature vidi kot nekaj, kar "daje misliti".

Ravnateljica Gimnazije Vič poleg tega opozarja še, da se maturitetni izpiti se izvajajo v času, ko poteka v nižjih letnikih pouk. Izpeljava izpita po njenih besedah zahteva praktično vse razpoložljive prostore šole in skoraj vse učitelje, kar v marsikateri šoli onemogoča normalen potek pouka. Zato meni, da bi bilo treba uskladiti šolski in maturitetni koledar tako, da se izvaja le ena dejavnost naenkrat.

Veliko truda za ...?
Šimenca smo povprašali še, kako smiselna je matura, saj se poleg tega, da smo dobili vstopnico na fakulteto, zdi, da od nje nismo odnesli kaj dosti; po nekaj letih precej naučenega pozabimo. "Res je. Po nekaj letih se nam zdi, da večino pozabimo. Posebej, ko smo starejši. Tako da se nam lahko zazdi, da sta ne samo šola, temveč tudi učenje nasploh nesmiselna. Po isti logiki se lahko zdi nesmiselna tudi sama kultura, pa je vendarle tisto, kar nas dela ljudi," odgovarja.

Matura je bila po njegovih besedah vpeljana, da bi se zagotovilo nadzor nad kakovostjo znanja, ki ga da gimnazija, in da bi se s končnim preverjanjem znanja omogočilo pregled nad celoto in povečalo trajnost znanja. Če je mogoče na druge načine uresničiti iste cilje, je matura odveč. "Na področju šolstva je smiselno biti nekoliko konservativen in izboljševati le tisto, kar je izboljšanj res nujno potrebno. Šok terapije so zanimive kot miselni eksperiment, v realnosti pa je nevarnost, da bo pacient umrl," še meni.

Je matura pretežavna?
Pa je težavnost mature primerna, glede na to, da se iz lastne izkušnje marsikdo še spominja nižanja kriterijev, da bi več dijakov lahko prišlo do pozitivne ocene? Meje za ocene se med leti že dolgo spreminjajo le minimalno, odgovarja Zupanc. "S sestavo maturitetnih izpitov in vsakoletno postavitvijo mej za ocene maturitetne predmetne komisije umerjeno opravljajo svoje delo. Za generacije, ki iz izobraževalnih programov splošnih in strokovnih gimnazij vsako leto prihajajo na splošno maturo, je težavnost primerna," je prepričan. To kažejo tudi ankete med ravnatelji, učitelji in maturanti … Na srednji stopnji, med osnovno šolo in univerzo, sta gimnazija in splošna matura močno vpeti v šolsko vertikalo; zahtevnost mature se težko poveča brez sprememb v gimnazijskih programih, dodaja.

Erna Strniša
Prijavi napako
Komentarji
RockyV
# 17.05.2010 ob 10:06
MAturo bi bilo potrebno ukiniti, da bi se lahko bodoči študent lahko vpisal na kateri faks si želi. Ni vse v ocenah, ampak v želji kar si želiš postati, in prej bo tak diplomiral ki je željan poklica.
la.sonrisa
# 17.05.2010 ob 09:57
vedno bolj me nervira neko cartanje otrok češ joj, težki učbenik imajo, pa groza, seminarska naloga, vsi smo dali to skozi in vsi preživeli, marsikdo se je tud marsikaj iz tega naučil. zdaj pa je kar naenkrat matura preveč stresna, lepo vas prosim. v primerjavi s faxom ni nič posebnega, večina teh bedastoč pa prihaja itak od staršev, ki bi našli vse druge krivce za slabši uspeh svojih otrok kot pa pri otrocih samih. pri 18 letih (nekateri so ob opravljanju mature stari že 19) si dovolj star, da odgovarjaš sam zase, da sodeluješ na volitvah in da voziš avto, da bi pa malo odgovornosti prevzel za svojo prihodnost in se potrudil na maturi, čeprav se zdi (v bistvu samo zdi, takrat ko jo opravljaš) stresna, to pa bog ne daj....
mogoče res ne bi bila slaba ideja, da bi imelo več faxov sprejemne, ampak ne pa za ceno pomehkuženja mature, ker to res ni potrebno.
pikam_dopust
# 17.05.2010 ob 09:41
Kakšna nora država!

15 let nazaj, ko je bil presežek kandidatov za študij (v primerjavi z vpisnimi mesti), smo celoten selekcijski mehanizem vezali na maturo. Zavod ni smel reči ničesar, pa četudi je šlo za poklic duhovnika (na faks so se pa vpisovale punce, ker so "bolj pridne"). Danes, ko se na fakulteto lahko vpiše vsak, ki se mu to slučajno zazdi, saj so generacije majhne, fakultete pa so zrasle v vsaki vasi kot gobe po dežju, bomo pa edini mehanizem, ki garantira vsaj minimalen nivo znanja, ukinili in vpise vezali na t.i. sprejemne kriterije zavodov (ki bodo za razne vaške fakultete itak neskončno lahki, saj drugače ne bodo imele "strank").

NORA DRŽAVA!
Dragoon
# 17.05.2010 ob 09:38
Že tako ali tako so mladi popolnoma apatični in imajo le še pravice in nič dolžnosti, zdaj bi pa še maturo vzeli, ki je še edina stvar, ki jih kolikor toliko pripravi na fakulteto? Pa še teh 5 predmetov vseh skupaj ima toliko snovi, kot kakšna 2 izpita na mojem faksu.

Ne sesujte našega dobrega šolskega sistema še bolj, kot so ga že!
muzzo
# 17.05.2010 ob 09:14
Vse to je mozno resiti (se ze resuje) s ponderiranjem rezultatov mature + obvezni visji nivo za posamezne fakultete... + dodatnimi sprejemnimi izpiti, ki že obstajajo (Arhitektura...)

Notranje ocenjevanje pa bi bilo katastrofa - ta del pokriva že uspeh ob koncu leta...
poomah1900
# 17.05.2010 ob 08:25
Meni se zdi, da Danci nimajo omejitev vpisa na fakultete. Vsak se lahko vpiše, kamor želi. Tisti, ki naredi prvi letnik, ostane, tisti, ki ne pa leti. Samo pri nas so prvi letniki itak selekcija na veliko fakultetah s prevelikim številom mest.
meho1a
# 17.05.2010 ob 07:39
Brez skrbi vsi mladi in stari. Glede na demografsko luknjo v naslednjih kar nekaj letih bojo itak vsi sprejeti brez omejitev vpisa. Še uvažali bomo študente, do bo sploh kdo lahko študiral. Matura ali sprejemci ali karkoli drugega pa bo izgubilo svojo vrednost. Ogromno nepotrebnih 3letnih faksov bo zprtih (edina dobra stvar) ostali pa se bojo borili za obstanek. Na koncu pa bojo možgančki začeli bežati čez mejo, ker tukaj ne bo nobene perspektive.
bozz
# 17.05.2010 ob 07:38
močna žarnica: Sem pa v dvomih glede smiselnosti mature, saj če se na primer odločaš za jezikovne smeri, ti lahko matematika, ki jo na faksu ne boš potreboval, pokvari povprečje, ali pa se zaradi slabšega rezultata pri jezikih ne moreš vpisati na kakšen naravosloven faks. Sicer ne vem, kakšna bi bila idealna rešitev, ampak sedanji način se mi ne zdi povsem primeren in pravičen.

--

Se povsem strinjam.
ALLOVE
# 17.05.2010 ob 07:37
Mogoče je sistem mature res potreben reform - vsaj na določenih mestih. Vendar takšne nebuloze kot stres na koncu pa so preveč! Tudi če bodo vpeljali sprejemne izpite, se "stres" konec koncev za dijake ne bo zmanjšal, kvečjemu povečal. Sicer pa tudi, za tistega, ki ni ravno presšprical celotne gimnazije, matura nikakor ni preveč strsna. Veliko je tudi odvisno od tega koliko, te porfesorji pripravijo na posamezen predmet, oziroma koliko te sploh "prisilijo", da delaš sproti. Se spomnim, ko smo mi imeli maturo pri biologiji: tisti, ki so imeli vsa leta zaključeno 3, so maturo naredili vsaj z 4. Če se prav spomnim cela naša skupina ni dobila nižje ocene od 4. To pa ti veliko pove o sposobnostih učitelja pripravit učence na maturo! Konec koncev pa je matura po obsegu primeljiva z izpiti na faksu (vsaj na resnih) - mogoče je za celo maturo manj dela, kot pa za en izpit npr. na medicini. Zato je matura dobra stvar, kako dijake pripravit na sistematično in obširno učenje na faksu. Po moje bi bilo celo smisleno takšne zaključne izpite vpeljati celo na koncu vsakega letnika, kar bi prisililo dijake, da se res naučijo!
b3dan3c
# 17.05.2010 ob 07:23
Kaj pa če se kr ukinejo pogoje za fakultete, pa bo vsask šel lahko tja kamor hoče in vsak bo bil študent, no velik več jih itak ne bo, sej je že zdej vsak iz kuharske, vrtnarske ipd študent, pa ne da bi te šole podcenjeval, ampak poklicne šole so z namenom...
močna žarnica
# 17.05.2010 ob 04:15
Se strinjam, matura je v primerjavi z nekaterimi izpiti na faksu čista milina, je pa problem, ker se na dijake izvaja prevelik pritisk v zvezi z njo. Iz svojih gimnazijskih izkušenj lahko povem, da je večina profesorjev non stop omenjala maturo, ponekod že do take mere, da so "drsali" eno in isto snov, samo zato ker je na maturi in zato naj bi bila bolj pomembna od drugih. Tako dijaki dobijo občutek, da je smisel vseh 4 let zgolj matura in ob poplavi groženj, da se ob slabšem uspehu ne bodo mogli vpisati na želeno fakulteto, se ustvarja samo dodaten in nepotreben pritisk. Saj ko daš maturo skozi, vidiš, da ni noben bav bav in da gre večinoma res za splošno ponovitev snovi, vendar vsa fama okoli nje zna dijaku pred maturitetnimi testi požreti kar nekaj živcev.

Sem pa v dvomih glede smiselnosti mature, saj če se na primer odločaš za jezikovne smeri, ti lahko matematika, ki jo na faksu ne boš potreboval, pokvari povprečje, ali pa se zaradi slabšega rezultata pri jezikih ne moreš vpisati na kakšen naravosloven faks. Sicer ne vem, kakšna bi bila idealna rešitev, ampak sedanji način se mi ne zdi povsem primeren in pravičen.
sejnik
# 17.05.2010 ob 01:43
matura zgleda težka, dokler ne prideš na faks, pol se pa za en izpit tolk učiš k za celo maturo. Matematika je sploh smešna na maturi, pa je najbrž kar prav, ni vsak tolk nadarjen, ostalo se že da napiflat. Par popravkov bi lahko blo pri kakšnem predmetu, drugače je pa ok.

Glede tega, da bi se s sprejemci lažje koga not spravilo- že zdaj ni noben problem koga preveč vpisat, še posebej ker imajo tisti z vezami ponavadi tudi denar, pa pač plačajo izredni študij. Da si pa fakultete izbirajo študente, je pa vsaj do neke mere čisto normalno: univerza naj bi imela avtonomijo, sama piše programe, sestavi študijske programe, predmetnike, sistem študija itd itd, ampak kakšne študente bo izobraževala po teh programih, pa določi IZKLJUČNO ministrstvo... (resda na predlog univerz, ampak končno besedo ima min., pa če se faksi na glavo postavijo)
tyrus
# 16.05.2010 ob 23:07
matura je najlažji test v srednji šoli! obenem pritiskajo na dijake po drugi strani jim ne pustijo, da jih kaj naučijo. biti učitelj je po tanovem sramota namesto čast. vedno na j. učitelji, če se učenci ne učijo starši jih zagovarjajo in tožarije šole potem se pa čudijo zakaj so froci tako zabiti.
mkrebs
# 16.05.2010 ob 22:58
Seu,16. maj 2010 ob 20:46
Prijavi neprimerno vsebinoPo moje je matura čist pravilna ter pravična, saj je za vse enaka. Tle ni neke subjektivnosti učiteljev, saj imajo vsi iste pole (razen glede izbirnih predmetov). Glede izbirnih pa jih imajo za nekatere faxe, npr likovna umetnost itd. kar je pravilno. Za ostale pa ni potrebe, da bi jih uvedli.+ 2 glasova
Misli si in upaj, dda je res tako!
mkrebs
# 16.05.2010 ob 22:55
Vse skupaj - eno samo veliko razočaranje.
Vidiš pridnega, zavzetega študenta, ki ve, kaj hoče. Opravi vse pogoje, celo zlat maturant je. Dokonča študij! Ni zaposlitve! Zato se dloči za nadaljnji študij. Pa sploh ni njegove smeri.
Hvala, hvala Slovenija! Pa saj se naravnost izogibate dobremu!

Samo zveze, to nekja velja!
yallawalla
# 16.05.2010 ob 22:27
... aha, že razumemo... fakultete naj same povedo, koga hočejo in koga ne... nič več obvezujočih pritiskov iz naslova srednješolskih uspehov in izpitov... kamor vpliv arbitrov ne seže!

Kakšno bojo torej predvidoma pogoji za medicinsko in pravno fakulteto...
iluzionistka
# 16.05.2010 ob 22:23
pa dbor no, še vsi smo preživeli matur. tak grozen psihični zalogaj pa tudi ni, da bi se zaradi tega bali. ali da bi mrali spreminjati vpisne pogoje. ok, se delno strinjam s sprejemnimi, ampak da ne bi imeli prevelike teže. recimo enako kot matura.
ker če pa se kdo ne more naučiti teh 5 predmetov, ki se jih itak uči 4 leta-mislim no, toliko pa spet ni snovi....kak pa se boste učili za oizpite na fakultetah, če tega ne zmorete predelat...

pa današnja mladina itak samo javka še preverjanj na konu OŠ ni več, ker so bili baje preveč stresni.....

ni kaj, ocena 1 učitelja je mnogo bolj objektivna...
Roman Vodeb
# 16.05.2010 ob 22:03
Za razumevanje tega prispevka predlagam branje tegale teksta:
http://www.rtvslo.si/blog/roman-vodeb/cemu-matura/28223
galoper
# 16.05.2010 ob 21:11
Mnogim bi bolj ustrezala matura v stilu Jankovi
prim00z
# 16.05.2010 ob 20:49
če še nam to vzamejo, smo pa res v p...
SeU
# 16.05.2010 ob 20:46
Po moje je matura čist pravilna ter pravična, saj je za vse enaka. Tle ni neke subjektivnosti učiteljev, saj imajo vsi iste pole (razen glede izbirnih predmetov). Glede izbirnih pa jih imajo za nekatere faxe, npr likovna umetnost itd. kar je pravilno. Za ostale pa ni potrebe, da bi jih uvedli.
tina_lj
# 16.05.2010 ob 20:35
Drugače pa bi morali uvesti sprejemce, matura pa naj bo taka kot je zdaj, ampak naj ne velja toliko za fakulteto.
tina_lj
# 16.05.2010 ob 20:34
To pomeni, da bodo nekatere šole zanalšč izvajale prelahke interne dele, da bi njihovi dijaki lažje prišli na fakultete. Na kratko: ni fer. Že sedaj imajo neke šole npr. za interni del ekskurzijo, druge pa precej zaj*bane teste.
nogav1ca
# 16.05.2010 ob 20:33
Če bi bilo potrebno kaj ukiniti pri upoštevanju, kot je bilo že v članku omenjeno, so to ocene splošnega uspeva v gimnaziji, saj za enako znanje, so ocene lahko na različnih gimnazija popolnoma drugačne in to mislim, da ni pošteno.
Captain Potato
# 16.05.2010 ob 20:32
Oopsie=)
Captain Potato
# 16.05.2010 ob 20:32
LAL, ker 'fuck you, roger!' tale za 5-5 zdej.=D Vamos Rafa!
Exocet
# 16.05.2010 ob 20:26
Spet se favorizira gimnazijce....
pis
# 16.05.2010 ob 20:23
Hitro so si gor prišli, da je sistem dosedanjih vpisov zanič!
Perro
# 16.05.2010 ob 20:12
@sejnik
Se strinjam... morali bi vsaj v določeni meri opravljati nek preizkus usposobljenosti, spretnosti, matura bi morala ostati upoštevana, a ne v takšni meri kot danes, ko ti ta prinese 40% točk za vpis, morda bi naredili tako da bi ocene iz gimnazije pomenile 40% matura 30% in sprejemci 30% ali pa postavili neke okvire, nato pa bi fakultete same določile procentualno razporeditev. Na arhitekturi so sprejemci okoli 80%, če se ne motim? Zakaj ne bi tako bilo tudi drugod?
vitoslav
# 16.05.2010 ob 20:09
Pa to ni res.. mladina je res pomehkužena, in zaradi njihovih pritiskov skrbni mladi starši javkajo.
komar64
# 16.05.2010 ob 20:09
Težka naloga, mislim pa, da vsakdo ne more biti pedagog, zdravnik, socialni delavec... za to je potrebno imeti "feeling", ki ti ga ne more dati nobena fakulteta, pa čeprav opraviš vse izpite z 10!
karambo
# 16.05.2010 ob 20:04
Zelo se strinjam z mnenjem, da bi s prelaganjem odgovornosti izbire primernih dijakov na fakultete prvič le-te zelo obremenili, hkrati pa bi omogočili razne kravje kupčije za "izjemne" dijake pomebnih ljudi, ki bi pač nujno morali biti vpisani na določeno fakulteto.

Izguba časa in denarja. Samo poglejmo iz druge strani. Koliko novih komisij bi bilo potrebno ustanoviti in koliko dodatnih delavcev zaposliti v javni upravi. To je očitno cilj, kako Slovenijo popeljati iz krize. Zaposlimo vse v javni upravi!

Še en hud kiks na vladni strani, samo saj kaj pametnega verjetno malokdo pričakuje.
el CARTEL
# 16.05.2010 ob 19:52
sajnik @ sej je pravna fakulteta recimo za to, da te usposobi za pravnika, ne pa da prideš pravnik že gor..

Uvesti bi bilo potrebno razne teste, kjer bi učenci ubotovili, kaj jih res zanima (kateri poklic) in ne neke dodatne teste na fakultetah..

S poklicno maturo prelahko na fakulteto? Nebuloza.. ali je potrebno študij rezrevirati le za "elite" z gimnazij.. jaz sem končal poklicno maturo, na faxu sem recimo pri matematiki moral več delati kot kolegi z gimnazije, pa sem prej diplomiral kot večina njih..
sejnik
# 16.05.2010 ob 19:42
če bolj razložim - matura je že v redu, ampak delno bi pa morali upoštevati tudi sprejemce, magari če niso povsod: recimo če se vpisuješ na španščino, ocena iz gimnazije in z mature da dovolj jasno sliko o tvoji sposobnosti in dodatni testi niso potrebni, o sposobnosti za študij prava pa ti matura ne pove praktično nič
sejnik
# 16.05.2010 ob 19:40
končno tudi sprejemni izpiti
Kazalo